Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Δράση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κατά της ενδοσχολικής βίας

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της δράσης δωρεάν Επιστημονικής Καθοδήγησης.

Δράση κατά της ενδοσχολικής βίας αναλαμβάνει το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, σε μία προσπάθεια να συνεισφέρει στην άμβλυνση του φαινομένου, οι διαστάσεις του οποίου στην ελληνική κοινωνία, αναδείχθηκαν με αφορμή τον τραγικό θάνατο του Βαγγέλη Γιακουμάκη.

Καθηγητές του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας θα αναλάβουν να συμβουλεύσουν και να καθοδηγήσουν γονείς και εκπαιδευτικούς στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ θα επιχειρήσουν να αναλύσουν κοινωνιολογικά το πρόβλημα.

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της δράσης δωρεάν Επιστημονικής Καθοδήγησης, που ξεκίνησε ήδη να υλοποιεί, από τη Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015, το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Ιδρύματος, θέτοντας στη διάθεση του κοινού από όλη την Ελλάδα το ακαδημαϊκό- επιστημονικό δυναμικό του, το οποίο σε καθορισμένες ώρες και μέρες προσφέρει δωρεάν επιστημονική καθοδήγηση σε θέματα που αφορούν δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής μαθητών.

«Η δράση της επιστημονικής καθοδήγησης αφορά πολλά και διάφορα εκπαιδευτικά ζητήματα, αλλά θα εστιαστεί πλέον στο φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας, που φαίνεται πως λαμβάνει ενδημικές διαστάσεις», δήλωσε ο πρύτανης του ΠΑΜΑΚ, Αχιλλέας Ζαπράνης.

«Δεν είναι ενδοσχολική παρενόχληση -παρενόχληση υπήρχε πάντα στους σχολικούς χώρους, εδώ και δεκαετίες- είναι ενδοσχολική βία. Το φαινόμενο αυτό είναι ένα πρόβλημα που υπέβοσκε τόσο καιρό και έχει πάρει πολύ μεγάλες διαστάσεις. Αυτό ενδεχομένως να οφείλεται σε πολιτιστικές επιρροές και να εκτραχύνεται λόγω της δύσκολης κοινωνικής και οικονομικής κατάστασης, αλλά σε κάθε περίπτωση το θεωρώ ένα φαινόμενο ξένο προς τα ήθη της ελληνικής κοινωνίας και γενικότερα προς την ιδιοσυγκρασία του Έλληνα. Θεωρώ ότι η προσφορά των καθηγητών και των επιστημόνων του τμήματος θα είναι σημαντική στην κατεύθυνση άμβλυνσής του”, ανέφερε ο κ.Ζαπράνης.

Εκτός από το θέμα του σχολικού εκφοβισμού οι θεματικές περιοχές παροχής συμβουλών και καθοδήγησης, που καλύπτει η δράση του ΠΑΜΑΚ, περιλαμβάνουν μαθησιακές δυσκολίες (διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/ υπερκινητικότητας, προβλήματα συμπεριφοράς), προβλήματα λόγου, ακοής, ομιλίας, φωνής και επικοινωνίας, στήριξη χαρισματικών μαθητών, υποστήριξη εκπαίδευσης ΑμΕΑ, ζητήματα κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών, αναπτυξιακές διαταραχές κ.α. Η πρωτοβουλία, από τις πρώτες μέρες που υλοποιείται, βρήκε εξαιρετικά θετική ανταπόκριση.

«Πρόκειται για ένα πρόγραμμα τρίμηνης διάρκειας, που έχει εθελοντική μορφή και αφορά την παροχή δωρεάν υπηρεσιών, στα πλαίσια της κοινωνικής προσφοράς του ΠΑΜΑΚ», σημείωσε ο κ.Ζαπράνης, διευκρινίζοντας, ότι μια πιθανή εξέλιξη του προγράμματος, έπειτα από την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της τρίμηνης εφαρμογής του, ενδέχεται να είναι η δημιουργία μίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, όπου κατά ενότητες θα δίνονται απαντήσεις από εξειδικευμένους επιστήμονες σε διάφορα θέματα, στα οποία θα μπορεί να ανατρέξει κάθε ενδιαφερόμενος.

Στην ιστοσελίδα του ΠΑΜΑΚ (www.uom.gr) υπάρχει πίνακας με τα ονόματα και τις ειδικότητες των καθηγητών που μετέχουν στη δράση, καθώς και οι ώρες κατά τις οποίες γονείς, εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί και επαγγελματίες του χώρου της γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, όπως επίσης και κάθε άλλος ενδιαφερόμενος, μπορούν να επικοινωνούν προκειμένου να θέσουν το ζήτημα που τους απασχολεί και να δεχτούν υπεύθυνες και τεκμηριωμένες συμβουλές και προτάσεις.

«Εξετάζουμε τη διεύρυνση του προγράμματος και ανάλογα με το τι θα προκύψει μπορούν να γίνουν ομάδες εργασίας, που θα επικεντρωθούν σε συγκεκριμένες περιοχές του χώρου των σχολικών δυσκολιών μάθησης και προσαρμογής. Το ζήτημα για εμάς δεν είναι να δώσουμε γενικόλογες συμβουλές και οδηγίες, αλλά να μπούμε σε θέματα ουσίας. Υπάρχουν πολλοί μαθητές που δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολικού προγράμματος, από άποψη ρυθμού επεξεργασίας της ύλης, από άποψη σύνδεσης των γνώσεων. Επίσης, πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν τη διάθεση να κάνουν καινούρια πράγματα και να ενσωματώσουν στη διδασκαλία τους σύγχρονες αντιλήψεις, αλλά δεν είναι πάντα εύκολο γι' αυτούς να τις βρουν. Εμείς έχουμε αυτή τη γνώση και τη θέτουμε στη διάθεσή τους».


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.