Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

Τα social media αλλάζουν τους κανόνες στην τουριστική επιχειρηματικότητα

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Συνέδριο από το τμήμα ΜΜΕ του Πάντειου Πανεπιστημίου.

Συνέδριο διοργανώνει το Πάντειο Πανεπιστήμιο κατά το οποίο θα εξεταστεί ο τρόπος με τον οποίο τα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν τις παραδοσιακές μεθόδους επικοινωνίας, δημιουργώντας ένα πλαίσιο προβολής του τουριστικού προϊόντος.

Το συνέδριο διοργανώνει το τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, με θέμα «Νέα Μέσα και Επιχειρηματικότητα στον τουρισμό», το οποίο πραγματοποιείται στο αμφιθέατρο του ιδρύματος.

Ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που πρωταγωνιστεί σε ανάπτυξη σε παγκόσμια κλίμακα και, όπως τόνισε ο καθηγητής του Πανεπιστήμιου Αιγαίου, «είναι η εκδίκηση της βιομηχανίας του ελευθέρου χρόνου, είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγικός κλάδος στον κόσμο». Μάλιστα, σε 107 χώρες, παγκοσμίως, η συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ των οικονομιών τους ανέρχεται από 8% έως 25%. Σύμφωνα με διεθνές μελέτες, όπως αναφέρθηκε, ο τουρισμός θα αναπτύσσεται με πολύ υψηλούς ρυθμούς, παρά το γεγονός ότι μειώνεται η κατά κεφαλήν δαπάνη των πολιτών.

Εστιάζοντας στα νέα δεδομένα που δημιουργεί η ψηφιακή επιχειρηματικότητα, ο αναπληρωτής καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Γιώργος Μιχαήλ Κλήμης μίλησε για ανατροπή της καθεστηκυίας τάξης με την είσοδο νέων παικτών που αλλάζουν τους όρους του παιχνιδιού. Τέτοιοι παίκτες είναι το Trip Advisor, το Expedia, το Airbnb, κλπ. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ύπαρξη του Airbnb έχει επηρεάσει την κερδοφορία ξενοδοχειακών μονάδων σε παγκόσμια κλίμακα και, την ίδια στιγμή, τα ξενοδοχεία απώλεσαν πάνω από 108 εκατομμύρια ευρώ από προσφερόμενες υπηρεσίες. Υπολογίζεται, μάλιστα ότι στα επόμενα χρόνια θα καλύπτει το 12% της παγκόσμιας ξενοδοχειακής ζήτησης.

Τα εργαλεία του διαδικτύου γίνονται όχημα και «τρέχουν» και στον Δήμο της Αθήνας. Στην παρέμβασή του, ο Αλέξης Γαληνός, διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ), υπογράμμισε ότι ο Δήμος, μέσω της ΕΑΤΑ και γραφείου συνεδρίων, «τρέχει» ήδη μία ολοκληρωμένη στρατηγική για την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας. Το σχέδιο αυτό φέρει την ονομασία «Έργο Αθήνα» και, στο πλαίσιο αυτό, έλαβαν χώρα δράσεις που έδωσαν πρόσθετη αξία στην Αθήνα. Για παράδειγμα, είπε, η Αθήνα δημιούργησε το δικό της ετήσιο διεθνές επαγγελματικό Workshop, το Travel Trade athens, στη διάρκεια του οποίου πραγματοποιούνται τουλάχιστον 3.000 συναντήσεις μεταξύ ξένων και Ελλήνων επαγγελματιών.

Σε, ό,τι αφορά τις συνθήκες που δραστηριοποιούνται οι Έλληνες επιχειρηματίες, ο διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ Άρης Ίκκος επισήμανε ότι αυτοί αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρες συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, υψηλής φορολόγησης και αθέμιτου ανταγωνισμού, από τις νέες μορφές επιχειρηματικότητας. Ωστόσο, σημείωσε ότι τα τελευταία τρία χρόνια, ο ελληνικός τουρισμός κατέγραψε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, ξεπερνώντας κάθε πρόβλεψη.

Οι εργασίες του συνεδρίου ολοκληρώνονται αύριο.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.