Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

Μαρτυρία πρώην κρατούμενης: Έτσι σπούδασα στη φυλακή

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

«Κάθε κρατούμενος έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση. Αν δεν είχα πάει στο σχολείο της φυλακής θα ήμουν πολύ διαφορετικός άνθρωπος. Θα είχα πολύ θυμό», τονίζει η 34χρονη Μαρία.

«Χωρίς το σχολείο, δεν ξέρω πού θα ήμουν. Πάντως δεν θα ήμουν εδώ που είμαι σήμερα»... Η Μαρία (τα ακριβή στοιχεία της στη διάθεση της εφημερίδας) αποφυλακίστηκε το 2013 μετά από 4 χρόνια και 8 μήνες εγκλεισμού.

Το 2008, όταν πέρασε την πύλη του σωφρονιστικού καταστήματος του Ελαιώνα, δεν ήταν η πρώτη φορά που είχε μπλεξίματα με τον νόμο. Ήταν όμως η τελευταία. Γι' αυτό, η 34χρονη κοπέλα δείχνει πεπεισμένη. Κι όπως λέει στο «Έθνος», το χρωστά, όπως και πολλά άλλα, στο σχολείο των φυλακών, που της άνοιξε ένα παράθυρο στον κόσμο.

«Στο σχολείο ένιωθα πως κάνω κάτι για μένα. Πως δεν χάνω τον χρόνο μου, αλλά αντίθετα τον χρησιμοποιώ για να γίνω καλύτερη, να βοηθηθώ στην επανένταξή μου. Αν ο χρόνος που περνάς στη φυλακή είναι νεκρός, τότε είναι πολύ δύσκολη η επανένταξή σου όταν βγεις στην κοινωνία. Δεν γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος. Κάθε κρατούμενος έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση. Και όποιος πιστεύει το αντίθετο απλά δεν είναι άνθρωπος»... Η 34χρονη κοπέλα κατάφερε να τελειώσει το λύκειο όσο ήταν φυλακισμένη στον Ελαιώνα, φοιτώντας μέσα στη φυλακή. Πριν τα είχε παρατήσει στο γυμνάσιο. «Σήμερα μπορώ να πω πως, αν δεν είχα πάει στο σχολείο της φυλακής, θα ήμουν πολύ διαφορετικός άνθρωπος. Θα είχα πολύ θυμό μέσα μου. Θυμάμαι πως έλεγα από την πρώτη στιγμή: για μένα αυτό είναι το παράθυρο στον κόσμο. Εκεί δεν ένιωθα τον ρατσισμό της φυλακής. Ένιωθα ασφάλεια, ότι υπάρχουν άνθρωποι για μένα, να με βοηθήσουν αληθινά, να με δουν ως άτομο και όχι σαν αριθμό. Όλα αυτά έκαναν τη ζωή μου στη φυλακή πολύ διαφορετική. Επέστρεφα στο κελί μου κι έλεγα αύριο δίνουμε διαγώνισμα, πρέπει να διαβάσω. Δεν είναι εύκολο, αλλά είναι σημαντικό να έχεις στόχους μέσα στη φυλακή. Εγώ είχα έναν στόχο: να δώσω πανελλήνιες και να πετύχω».

Άλλαξα τρεις δουλειές

Η Μαρία έδωσε πανελλήνιες, αλλά δυστυχώς δεν τα κατάφερε να πετύχει, όπως άλλοι συμμαθητές της που πέρασαν -όπως μας λέει- σε σχολές νομικές, οικονομικές κ.α. Δεν πτοήθηκε. «Τελείωσα το λύκειο. Κι αυτό είναι σημαντικό. Το απολυτήριο λυκείου με βοήθησε να βρω δουλειά. Φυσικά δεν είναι εύκολο, ειδικά σήμερα. Ακόμη και για θέσεις πωλητών ζητούν εξειδικευμένες γνώσεις. Εχω αλλάξει τρεις δουλειές. Αλλά, αν δεν είχα τελειώσει το λύκειο, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα»... Τώρα εργάζεται ως πωλήτρια και βάζει κι άλλους στόχους.


Πηγή: http://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.