Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Το 7% των νεοεισερχομένων στην αγορά εργασίας πέρασε από μαθητεία

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι η αύξηση της μαθητείας στο 30% μέχρι το 2020.

«Σήμερα, μόνον το 7%, των νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας έχει περάσει από θέση Μαθητείας, από θέση εκπαίδευσης σε θέση εργασίας και ο στόχος μας είναι το 2020 να προσεγγίζουμε το 30%». Το παραπάνω δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας σε ημερίδα του ΟΑΕΔ για το θεσμό της Μαθητείας. Ο Υπουργός αναφέρθηκε στο αυξημένο πρόβλημα της ανεργίας των νέων που έχει φθάσει το 55% ενώ χαρακτήρισε ως βασική αιτία της ύφεσης την απουσία μιας στρατηγικής σύνδεσης αλλά και ανατροφοδότησης «του κόσμου της παιδείας, του εκπαιδευτικού συστήματος με τον κόσμο της εργασίας, με την Αγορά».

Ο Υπουργός Παιδείας τόνισε ότι αποτελεί στρατηγική επιλογή της Κυβέρνησής η σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας. «Γιατί δεν αρκεί να βγούμε μόνο από την κρίση, αλλά πρέπει να φροντίσουμε οι επόμενες γενιές να μην μπουν σε ανάλογες περιπέτειες. Στο Υπουργείο Παιδείας πραγματοποιήσαμε συγκεκριμένες αλλαγές. Τις εντάξαμε σε έναν ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό σε μία ενιαία στοχοθεσία που συνδέει τα μαθησιακά αποτελέσματα με τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας».

Επιδίωξη, ανέφερε ο κ. Αρβανιτόπουλος, είναι « μια Εθνική Παιδεία που οδηγεί στην αγωγή και στην αρετή των νέων αλλά και ένα εκπαιδευτικό σύστημα που εξασφαλίζει ανταγωνιστικό ανθρώπινο δυναμικό σε Ελλάδα και Ευρώπη. Για να μπορέσει αυτή η χώρα σταματήσει να «παράγει» ανέργους πτυχιούχους, ή πτυχιούχους χωρίς δεξιότητες και επάρκεια. Για να εξασφαλίζουμε, με τον τρόπο αυτό την ελεύθερη, την ανεμπόδιστη και καθολική προσφορά ευκαιριών προσανατολισμένων στις εθνικές στρατηγικές μας επιλογές. Για να δώσουμε την δυνατότητα στη νέα γενιά, σε κάθε νέα γενιά, να πολλαπλασιάζει τους εθνικούς πόρους, εξασφαλίζοντας ευκαιρίες ζωής και στη χώρα ανάπτυξη».

Ο Υπουργός Παιδείας τόνισε στην ομιλία του ότι «ένας από τους κεντρικούς στόχους είναι να καταστήσουμε την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση πρώτη επιλογή, όχι το «αποπαίδι» της εκπαίδευσης όπως ήταν μέχρι τώρα σ’ αυτόν τον τόπο.

Γι’ αυτό, με το ριζικά αναμορφωμένο Επαγγελματικό Λύκειο, με τις μεταγυμνασιακές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, με τα μεταλυκειακά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, δημιουργούμε νέους προσανατολισμούς για τη Νέα Γενιά».

Ο Υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι για την αύξηση του ποσοστού της μαθητείας στο 30% «δεν αρκούν, φυσικά, οι δομικές μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε όλες τις βαθμίδες του. Χρειάζεται ένα νέο θεσμικό πλαίσιο συνεργασίας και συνηγορίας των φορέων της εκπαίδευσης, με τους φορείς της αγοράς, της εργασίας και της οικονομίας.

Απαιτείται ο επανασχεδιασμός των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης προς αυτόν τον στόχο αλλά και ο επανασχεδιασμός των διαδικασιών υλοποίησης και αξιολόγησης των εφαρμοσμένων πολιτικών ένταξης των νέων μας στην αγορά εργασίας.

Οι βασικές μεταρρυθμίσεις που προωθούμε συνδέουν το δημόσιο, τον ιδιωτικό και τον κοινωνικό χώρο της οικονομίας. Δημιουργούν συνέργειες ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας, στο Υπουργείο Εργασίας, στο Υπουργείο Ανάπτυξης, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, στο Υπουργείο Τουρισμού, το Υπουργείο Ναυτιλίας, και του Υπουργείο Υγείας. Αλλά και συνεργασίας και εταιρικότητας των κοινωνικών εταίρων, ΓΣΕΕ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕ, ΣΕΒ, ΣΕΤΕ, ΠΑΣΕΓΕΣ, των Επιμελητηρίων, των Επιστημονικών Ενώσεων, αλλά και της Περιφερειακής αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Πρωταγωνιστής σ’ αυτό νέο περιβάλλον, συνδετικός κρίκος θα έλεγα, αν θέλετε, είναι ο οικοδεσπότης μας, ο ΟΑΕΔ»

«Αναμφίβολα έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας» , δήλωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος «αλλά δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Πρέπει να κάνουμε κάθε μέρα μια αλλαγή, ένα βήμα πιο γρήγορο από τη φθορά, ένα βήμα πιο μπροστά προς την ανοικοδόμηση μια κοινωνίας ευημερούσας, μιας χώρας ανταγωνιστικής».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.