Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

Οδηγός χρήσης του LinkedIn

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Όσα πρέπει να γνωρίζετε αν αναζητάτε ή προσφέρετε εργασία.

Το LinkedIn έχει αποδειχθεί ως ένα από τα πιο δημοφιλή μέσα επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης με 225 εκατομμύρια χρήστες.

Αν ακόμη δεν έχετε γίνει μέλος της παγκόσμιας αυτής διαδικτυακής κοινότητας, ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε και να το… τολμήσετε!

Καλό θα είναι όμως να γνωρίζετε τα εργαλεία και τις ρυθμίσεις του, προκειμένου να είστε σίγουροι ότι μπορείτε να πλοηγηθείτε σωστά σε αυτό. Επίσης, να φροντίζετε να τηρείτε «καλούς τρόπους» όταν επικοινωνείτε με άλλους, κάτι που μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα αγχωτικό και πιεστικό, γράφει η Stephanie Buck στο mashable.com.

Αν είστε ήδη χρήστης του LinkedIn, το πιο πιθανό είναι ότι θα το χρησιμοποιείτε με την προοπτική της αναζήτησης θέσεων εργασίας –κι αν όχι τώρα, κάποια στιγμή στο μέλλον. Ή ενδεχομένως να είστε εργοδότης και να συνεργάζεστε με κάποιο γραφείο ευρέσεως εργασίας, ή να εργάζεστε σε κάποια εταιρεία δημοσίων σχέσεων και να προσπαθείτε να δικτυωθείτε μέσω της πλατφόρμας αυτής.

Ανεξάρτητα από το ιστορικό σας, δείτε παρακάτω τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνετε, εάν χρησιμοποιείτε κι εσείς το μεγαλύτερο, επαγγελματικό μέσο δικτύωσης του διαδικτύου:

Όσοι αναζητούν εργασία

1. Κρύψτε τη δραστηριότητά σας, αλλά κάντε δημόσιο το προφίλ σας.

Όταν κανείς ψάχνει για δουλειά, ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνει είναι να ανανεώσει το προφίλ του στο LinkedIn. Ωστόσο, δε χρειάζεται να… ενημερώσει και τον εργοδότη του (αν εργάζεται ήδη κάπου) γι’ αυτό του το ενδιαφέρον!



Τι μπορείτε να κάνετε: Ακολουθείτε την εξής «διαδρομή»: Privacy & Settings > Profile > Privacy Controls > Turn on/off your activity broadcasts.

Με αυτόν τον τρόπο θα αποτρέψετε την εμφάνιση των ενημερώσεών σας στην κεντρική σελίδα του αφεντικού σας.

Αφού κάνετε uncheck σε αυτό το κουτί, μπορείτε να κάνετε διάφορες ενημερώσεις ελεύθερα, να ακολουθείτε εταιρείες και να κάνετε αιτήσεις για θέσεις εργασίας μέσω του LinkedIn… με την ησυχία σας!

Ωστόσο, καλό θα είναι να διατηρήσετε το προφίλ σας δημόσιο, έτσι ώστε οι άλλοι να μπορούν να δουν το δικό σας επίσης.



Τι να κάνετε: Privacy & Settings > Profile > Privacy Controls > Select what others see when you've viewed their profile και κάντε κλικ στην επιλογή «your name and headline».

2. Διατηρήστε διαφανές και πλήρως ενημερωμένο δημόσιο προφίλ.

Εκτός από την επικαιροποίηση και ενημέρωση όλων των απαραίτητων πληροφοριών που σας αφορούν στο προφίλ σας, φροντίστε να είστε όσο γίνεται πιο ξεκάθαροι για το επαγγελματικό σας παρελθόν.

Σύμφωνα με τη σύμβουλο καριέρας, Nicole Williams, το πιο κοινό λάθος που κάνουν όσοι αναζητούν εργασία μέσω του LinkedIn είναι ότι δεν εξηγούν τα όποια «κενά» υπάρχουν στο επαγγελματικό τους ιστορικό.

Όλοι έχουν κάνει κάποια στιγμή μια δουλειά, που δεν είχε καμία σχέση είτε με τις σπουδές τους ή με τους στόχους τους. Ακόμη, πολλοί έχουν επιλέξει να κάνουν ένα «διάλειμμα» από την αγορά εργασίας είτε για να εκπαιδευτούν/μετεκπαιδευτούν, είτε γιατί έκαναν οικογένεια, ή απλά γιατί ήθελαν να ξεκουραστούν για λίγο καιρό και να ταξιδέψουν.

Η Wright προτείνει στους χρήστες να εξηγούν στην περίληψη του προφίλ τους αυτά τα «κενά», εάν υπάρχουν, και να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο ειλικρινείς.



Ακόμη, συμβουλεύει να μην διστάζουν να αναφέρουν οποιαδήποτε επαγγελματική εμπειρία έχουν αποκτήσει, κι ας μην έχει σχέση με τον τρέχον κομμάτι της καριέρας τους. «Ποτέ δεν ξέρετε τι μπορεί να προκύψει, και τι μπορεί να προκαλέσει το ενδιαφέρον ενός εργοδότη» πρόσθεσε.

3. Γνωρίστε τους ανθρώπους… πίσω από τις θέσεις.

Χρησιμοποιείστε όλο σας το ταλέντο στις μηχανές αναζήτησης, προκειμένου να εντοπίσετε ποιος είναι ο υπεύθυνος προσλήψεων πίσω από τις θέσεις εργασίας που σας ενδιαφέρουν. Προσπαθήστε να δικτυωθείτε με αυτούς. Ακόμη κι αν δεν αποδεχτούν το αίτημά σας, θα δουν τουλάχιστον ότι έχετε προσπαθήσει και ενδεχομένως να ρίξουν και μια ματιά στο προφίλ σας.

«Στο διαδίκτυο ισχύουν όσα και στις διαπροσωπικές σχέσεις. Θέλετε να οικοδομήσετε μια σχέση και να κάνετε καλή εντύπωση, προτού ζητήσετε μια ευκαιρία» λέει η Williams.

Εργοδότες

1. Να είστε επιθετικοί.

Σύμφωνα με στοιχεία του LinkedIn, το 60% των επαγγελματιών δεν ψάχνουν ενεργά για νέες θέσεις εργασίας, αλλά είναι ανοιχτοί σε ευκαιρίες όταν τους παρουσιάζονται από μόνες τους.

Διατηρείτε δημόσιο και ανοιχτό το προφίλ σας. Τα Premium μέλη θα είναι σε θέση να δουν πότε οι εργοδότες έχουν κοιτάξει το προφίλ τους και στη συνέχεια σε ποιες ακριβώς δεξιότητες στοχεύουν οι υπηρεσίες απόκτησης ταλέντων.
Χρησιμοποιείστε εργαλεία όπως το InMail για να έρθετε σε επαφή με πολλά υποσχόμενους υποψηφίους.

2. Να είστε προσιτοί και επικοινωνιακοί.

Είτε κάνετε χρήση της δωρεάν υπηρεσίας, ή είστε premium μέλη, τα εργαλεία του δικτύου θα σας φανούν πολύ χρήσιμα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν απεριόριστη πρόσβαση στο InMail, και γι’ αυτό θα πρέπει να φροντίσετε κάθε μήνυμά σας να είναι ξεκάθαρο. Προσπαθήστε να καταλάβετε τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές τους και προτείνετέ τους συγκεκριμένες ευκαιρίες.

Επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων

1. Μην φορτώνετε με δουλειά τους άλλους.

Το LinkedIn είναι ένας διαδικτυακός χώρος για επαγγελματίες. Το επίπεδο επαγγελματισμού θα πρέπει να εφαρμόζεται σε όλες τις φόρμες επικοινωνίας που διατίθενται μέσω της πλατφόρμας.



Αν εργάζεστε στις δημόσιες σχέσεις και θέλετε να προσεγγίσετε κάποιον για μια ιδέα ή ένα προϊόν, φροντίστε έτσι ώστε η επικοινωνία σας μαζί του να μην είναι πρόχειρη ή ανεπίσημη.

Μπείτε στο «ψητό», αλλά με τρόπο!

2. Ξεχάστε το copy/paste.

«Η εποχή των «τυφλών» δελτίων Τύπου έχει περάσει ανεπιστρεπτί» λέει η Williams.

Χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κανείς μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα ανθρώπων, κάτι που δεν ίσχυε πριν από δέκα χρόνια. Δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να μελετήσει κανείς το προφίλ ενός ατόμου για να ανακαλύψει τα ενδιαφέροντά του.

«Είναι δουλειά όσων εργάζονται στις δημόσιες σχέσεις να κάνουν έρευνα για να προσδιορίζουν τι ακριβώς μπορεί να ενδιαφέρει ποιον» καταλήγει η Williams.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.