Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

To σκάνδαλο της Volkswagen κλονίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες διεθνώς

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Πλήρη συνεργασία με τις Αρχές για το παράνομο λογισμικό θα έχει η VW

Ο επικεφαλής της στις ΗΠΑ δηλώνει ότι δεν γνώριζε και ενημερώθηκε για το πρόβλημα στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ανακοίνωσε ότι παρέδωσε μια σειρά εγγράφων στους Γερμανούς εισαγγελείς που ερεύνησαν νωρίτερα σήμερα τα γραφεία της στο Βόλφσμπουργκ και σε άλλες γερμανικές πόλεις.

Η εταιρεία, που αγωνίζεται να περιορίσει τις συνέπειες από το σκάνδαλο της χρησιμοποίησης παράνομου λογισμικού το οποίο εντόπιζε τους ελέγχους για την εκπομπή καυσαερίων στα ντιζελοκίνητα οχήματά της, πρόσθεσε ότι έχει καταθέσει μήνυση στην εισαγγελία του Μπράουνσβαϊχ από τις 23 Σεπτεμβρίου.

Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία διευκρινίζει ότι θα συνεργαστεί με την έρευνα της εισαγγελίας για την παραποίηση αλλά και για τον εντοπισμό των υπευθύνων.

Ο πρόεδρος της Volkswagen Βόρειας Αμερικής, ο Μάικλ Χορν, καταθέτοντας στο Κογκρέσο, δήλωσε ότι ενημερώθηκε για το παράνομο λογισμικό στις αρχές Σεπτεμβρίου, λίγες ημέρες δηλαδή πριν δοθούν στη δημοσιότητα τα συμπεράσματα από την έρευνα που διεξήγαγαν οι αμερικανικές αρχές.

Όταν ρωτήθηκε πότε ενημερώθηκε για το πρόβλημα, ο Χορν απάντησε: «Γύρω στις 3 Σεπτεμβρίου» 2015, στη συνάντηση που είχε με έναν ελεγκτή από την Καλιφόρνια. «Λίγες ημέρες νωρίτερα», πρόσθεσε κατόπιν.

Ο επικεφαλής της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική υποστήριξε επίσης ότι η απάτη δεν ήταν μια απόφαση που έλαβε ο όμιλος αλλά «κάτι που έκαναν μεμονωμένα άτομα».

Η αμερικανική υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος (EPA) κατηγόρησε στις 18 Σεπτεμβρίου τη VW ότι είχε εγκαταστήσει στα οχήματά της ένα λογισμικό που εντόπιζε τους ελέγχους και επέτρεπε την παραποίηση του αποτελέσματος όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων. Λίγες ημέρες αργότερα ο όμιλος παραδέχτηκε ότι 11 εκατομμύρια οχήματα σε όλον τον κόσμο —εκ των οποίων τα 8 εκατομμύρια στην Ευρώπη— είναι εξοπλισμένα με αυτό το λογισμικό.

Στο γραπτό κείμενο της μαρτυρίας του, που αναρτήθηκε την Τετάρτη στον ιστότοπο του αμερικανικού Κογκρέσου, ο Χορν ήταν ασαφής, γεγονός που οδήγησε πολλούς να υποθέσουν ότι γνώριζε το πρόβλημα εδώ και χρόνια. «Την άνοιξη του 2014 (...) μου είπαν ότι υπήρχε ένα πρόβλημα μη συμμόρφωσης (που αφορούσε τις εκπομπές ρύπων) το οποίο μπορούσε να διορθωθεί. Ενημερώθηκα ότι οι κανονισμοί της EPA προβλέπουν πολλές κυρώσεις για τη μη τήρηση των ορίων» εκπομπής ρύπων, ανέφερε στο κείμενο αυτό.

Σήμερα ωστόσο επιχείρησε να αποσαφηνίσει ορισμένα σημεία. «Θέλω να είμαι σαφής: όταν ενημερώθηκα για την έρευνα της EPA δεν μου είχαν πει και εγώ δεν είχα κανένα λόγο να υποψιάζομαι ή να πιστεύω ότι τα οχήματά μας ήταν εξοπλισμένα με ένα τέτοιο λογισμικό», είπε εκφράζοντας την «ειλικρινή συγγνώμη» του ομίλου.

Όταν ρωτήθηκε αν θεωρεί ότι και ο ίδιος εξαπατήθηκε στο θέμα αυτό, ο Χορν απάντησε λακωνικά: «Ναι».

--------------

Έφοδοι της αστυνομίας στη Volkswagen στη Γερμανία


H Εισαγγελία του Μπραουνσβάιγκ διέταξε την διεξαγωγή ερευνών στα κεντρικά της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ και σε άλλες πόλεις. Κατασχέθηκαν έγγραφα και κομπιούτερ, αναφέρει η Deutsche Welle.

H Εισαγγελία του Μπραουνσβάιγκ διέταξε την διεξαγωγή ερευνών στα κεντρικά της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ με αφορμή το πρόσφατο σκάνδαλο για την παραποίηση των τιμών ρύπων και των καυσαερίων. Στόχος είναι να συγκεντρωθούν στοιχεία για το ποιοι συνεργάτες συμμετείχαν στην παραποίηση του λογισμικού και πως ακριβώς υλοποιήθηκε το σχέδιο.

Η Εισαγγελία διέταξε προς το παρόν την διεξαγωγή ερευνών κατ’ αγνώστων. Στο Βόλφσμπουργκ κατασχέθηκαν έγγραφα και κομπιούτερ ενώ σε άλλες πόλεις ερευνήθηκαν τα σπίτια συνεργατών. «Υπάρχουν υποψίες για περισσότερα άτομα» δήλωσε μια εκπρόσωπος της Εισαγγελίας. Ωστόσο ο πρώην επικεφαλής του ομίλου Μάρτιν Βίντερκορν δεν συγκαταλέγεται στους υπόπτους.

Παραποίηση στοιχείων και στην Ευρώπη

Στις εφόδους συμμετείχαν συνολικά 50 υπάλληλοι και τρεις Eισαγγελίες. Η Volkswagen δήλωσε πως παρέδωσε στις αρχές μια ευρεία συλλογή εγγράφων. «Θα στηρίξουμε τις έρευνες της Εισαγγελίας στην προσπάθειά της να διαλευκάνει την υπόθεση και να εντοπίσει τους υπευθύνους» δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η VW έχει καταθέσει και η ίδια μηνύσεις καθώς και μια σειρά πολιτών.

Όπως έγινε γνωστό η Volkswagen προχώρησε στην τοποθέτηση του παράνομου λογισμικού που παραποιούσε τις τιμές των ρύπων και των καυσίμων και στην Ευρώπη. Την είδηση αποκάλυψαν το πρώτο κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης ARD και η εφημερίδα Süddeutsche Zeitung. H SZ έγραψε πως «τώρα γνωρίζουμε πως το λογισμικό ήταν σε θέση να αναγνωρίζει τα τεστ όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά και στην Ευρώπη». Μετά από ερώτηση του Reuters, η VW παραδέχθηκε ότι το λογισμικό που είχε εγκατασταθεί σε αυτοκίνητα ντίζελ θεωρητικά θα μπορούσε να μειώσει τις αναγραφόμενες τιμές ρύπων. Εάν και πως κάτι τέτοιο συνέβη είναι υπό εξέταση, δήλωσε εκπρόσωπος της VW.

Μέχρι τώρα η VW είχε παραδεχθεί ότι υπήρξε παραποίηση των στοιχείων στις ΗΠΑ, όπου και αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο από τις Αμερικανικές Αρχές Προστασίας του Περιβάλλοντος (ΕPA).

Από πότε γνώριζε ο Μίχαελ Χορν;

Έρευνες κατά της VW διενεργούνται σε όλο τον κόσμο. Στη Γερμανία έχουν κατατεθεί ήδη οι πρώτες αγωγές αποζημίωσης από εμπόρους αυτοκινήτων. Κυρίως στις ΗΠΑ απειλείται η εταιρεία με ιδιαίτερα υψηλά χρηματικά πρόστιμα.

Ο Μίχαελ Χορν, επικεφαλής της VW στις ΗΠΑ μιλώντας σήμερα στο αμερικανικό Κογκρέσο εξήγησε πως δεν γνώριζε πως υπήρχε ένα προβληματικό λογισμικό και πως έλαβε γνώση των παραποιήσεων μόλις πριν από μερικές εβδομάδες. Λίγο πριν σε γραπτή ανακοίνωση που είχε δημοσιοποιηθεί, γινόταν λόγος ότι ο Χορν γνώριζε ήδη από την άνοιξη του 2014 ότι υπήρχαν πιθανές παρατυπίες.

--------------

Η Volkswagen δεσμεύεται για επενδύσεις 4,2 δισ. ευρώ στην Ισπανία

Προσπάθεια να μετριαστούν οι αντιδράσεις από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen δεσμεύθηκε ότι θα προχωρήσουν οι επενδύσεις ύψους 4,2 δισεκ. ευρώ στην Ισπανία, δήλωσε σήμερα ο Ισπανός υπουργός Βιομηχανίας Χοσέ Μανουέλ Σορία.

«Χθες είχα μια συνάντηση στη Γερμανία με τον πρόεδρο και εγγυήθηκε ότι οι επενδύσεις που σχεδιάζονται για την Ισπανία θα διατηρηθούν» είπε ο Σορία στον κρατικό ραδιοσταθμό La COPE.

H VW, που έχει παραδεχθεί ότι χειραγωγούσε τις τιμές για τις εκπομπές ρύπων στις ΗΠΑ, δεσμεύθηκε ότι θα προχωρήσει η επένδυση, σε βάθος πενταετίας, για το εργοστάσιο της SEAT στο Μαρτορέλ έξω από την Βαρκελώνη – τη μεγαλύτερη εργοστασιακή μονάδα αυτοκινήτων στην Ισπανία – και το εργόστασιο οχημάτων VW στη Ναβάρα.

Η VW απασχολεί περίπου 22.000 εργαζομένους στη χώρα. Τα ισπανικά εργοστάσια συναρμολόγησης αναλαμβάνουν νέα μοντέλα, δημιουργώντας θέσεις εργασίας σε μια χώρα με ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας ανάμεσα στις αναπτυγμένες χώρες.

Καμία αυτοκινητοβιομηχανία στη χώρα δεν βρίσκεται υπό ισπανική ιδιοκτησία -η Volkswagen εξαγόρασε τη SEAT από το κράτος το 1986- αλλά ο συνολικός κλάδος αντιστοιχεί περίπου στο 10% του ΑΕΠ και απασχολεί περίπου το 9% του εργατικού δυναμικού.

Η VW είπε την Τρίτη ότι θα χρειαστεί να προχωρήσει σε σημαντική εξοικονόμηση δαπανών για να αντιμετωπίσει τις συνέπειες από το σκάνδαλο με τις τιμές των ρύπων.

--------------

Σφοδρή κριτική στον επικεφαλής της θυγατρικής της Volkswagen στην Αμερική

Αμερικανοί βουλευτές αντιδρούν στους ισχυρισμούς του περί αποκλειστικής ευθύνης των μηχανικών λογισμικού.

Στους μηχανικούς λογισμικού της εταιρείας συνεχίζει να επιρρίπτει ο επικεφαλής της αμερικανικής θυγατρικής της Volkswagen, Μάικλ Χόρν, την ευθύνη για την τοποθέτηση συστήματος αναστολής των ρύπων στα αυτοκίνητα της εταιρείας, επιμένοντας ότι οι διευθυντές του ομίλου σε Γερμανία και ΗΠΑ δεν είχαν γνώση του θέματος.

Καταθέτοντας σε ειδική επιτροπή στη Βουλή των Αντιπροσώπων των Ηνωμένων Πολιτειών, ο Χορν διευκρίνισε ότι «ήταν οι μηχανικοί λογισμικού που έβαλαν [το σύστημα], για κάποιο λόγο» ενώ εξήγησε ότι η μέθοδος ελέγχου των εκπομπών διαφέρει μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης λόγω των διαφορετικών επιτρεπτών ορίων ρύπων.

Το σύστημα άρχισε να χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα Volkswagen που κινούνται με ντίζελ από το 2009. Την άνοιξη του 2014 είχε περιέλθει σε γνώση της Volkswagen μία ανεξάρτητη έκθεση που έδειχνε ότι δύο από τα μοντέλα των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων της έδειχναν παρατυπίες στην εκπομπή των ρύπων, αλλά η εταιρεία υποστήριζε στις αμερικανικές εποπτικές αρχές ότι τα στοιχεία που έδειχναν ψηλότερες εκπομπές ήταν αποτέλεσμα τεχνικών προβλημάτων με τους ελέγχους.

Συμπλήρωσε μάλιστα πως η εταιρεία ειδοποίησε τις αμερικανικές αρχές ότι χρησιμοποιούσε συστήματα αναστολής ελέγχου των εκπομπών στις 3 Σεπτεμβρίου 2015, και ότι πριν από αυτό ο ίδιος δεν είχε ιδέα τί ήταν αυτά τα συστήματα. Ο αξιωματούχος ζήτησε συγγνώμη και υποσχέθηκε να συνεργαστεί με την επιτροπή, αλλά δεν προσέφερε νέες πληροφορίες.

Δριμεία υπήρξε η αντίδραση των βουλευτών μετά τους παραπάνω ισχυρισμούς με σφοδρή κριτική εναντίον τόσο του ιδίου όσο της εποπτεύουσας αρχής των ΗΠΑ.

Ο αντιπρόσωπος Κρις Κόλλινς (Ρεπουμπλικανός, Νέα Υόρκη), απέρριψε κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς του Χορν ότι η χρήση των συστημάτων αναστολής δεν ήταν απόφαση της ηγεσίας της εταιρείας. Μιλώντας για την τοποθέτηση του συστήματος που χρησιμοποιήσε η εταιρεία, απάντησε: «Είτε ολόκληρη η εταιρεία σας είναι ανίκανη όσον αφορά τη δημιουργία δικής της πατέντας - πράγμα που δεν πιστεύω ούτε για δευτερόλεπτο - είτε είναι συνεργοί σε ανώτατα κλιμάκια σε μια τεράστια συγκάλυψη που συνεχίζεται και σήμερα».

Ο αντιπρόσωπος Μάικλ Μπέρτζες (Ρεπουμπλικανός, Τέξας), άσκησε σφοδρή κριτική στον αντιπρόσωπο της εποπτικής αρχής, της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA), σημειώνοντας ότι η υπηρεσία, με ετήσιο προϋπολογισμό 100 εκατομμυρίων δολαρίων (όπως επιβεβαίωσε ο αντιπρόσωπός της), δεν κατάφερε να ανακαλύψει την παρατυπία που βρήκε μια πανεπιστημιακή μελέτη με προϋπολογισμό λιγότερο από 70.000 δολάρια.

Σε απάντηση, ο Κρίστοφερ Γκράντλερ είπε, «Δεν θα επιρρίψω την ευθύνη για το γεγονός ότι μας διέφυγε η παρανομία στον προϋπολογισμό μας," είπε, προσθέτοντας ότι "πιστεύω ότι κάνουμε πολύ καλή δουλειά στο να θέτουμε προτεραιότητες».

Να υπενθυμίσουμε ότι χθες η EPA είπε ότι η Volkswagen αναμένεται να παραδώσει την επόμενη εβδομάδα σε αυτήν και την Καλιφόρνια ένα προκαταρκτικό σχέδιο με πρόταση διόρθωσης του λογισμικού για συσκευές αναστολής που τοποθέτησε σε αυτοκίνητα Passat μεταξύ του 2012 και 2014.

Στο μεταξύ, η πολιτεία του Τέξας μήνυσε την εταιρεία για ψευδή διαφήμιση αυτοκινήτων με υποτιθέμενη καθαρή τεχνολογία.

Στη Γερμανία, ο όμιλος έθεσε χθες σε διαθεσιμότητα 10 ανώτατους αξιωματούχους, μεταξύ των οποίων και οι τρείς ανώτεροι μηχανικοί, ως μέρος μιας εσωτερικής έρευνας. Το σκάνδαλο, η μεγαλύτερη επιχειρηματική κρίση στην 78χρονη ιστορία της Volkswagen, εξανάγκασε σε παραίτηση των διευθυντή της Μάρτιν Βίντερκορν, επικεφαλής επί πολλά χρόνια.

Νωρίτερα γερμανοί εισαγγελείς πραγματοποίησαν αιφνιδιαστική έρευνα στα κεντρικά και σε άλλα γραφεία της εταρείας ως μέρος έρευνας για να διαπιστωθεί αν η εταιρεία παραποίησε ελέγχους και στην Ευρώπη. Η εταιρεία επέμεινε ότι υποστηρίζει τις έρευνες και ότι είχε παραδώσει στις αρχές «μια περιεκτική σειρά» ντοκουμέντων.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.enikos.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.