Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015

To σκάνδαλο της Volkswagen κλονίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες διεθνώς

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Την επιστροφή των επιδοτήσεων για τα «καθαρά» ΙΧ θα ζητήσει η Ισπανία από τη Seat

Στον απόηχο του σκανδάλου της Volkswagen.

Η ισπανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει από τη Seat, την ισπανική θυγατρική της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, να επιστρέψει τις επιδοτήσεις που χορηγήθηκαν για τα οχήματα ντίζελ που φέρουν κινητήρες με λογισμικό που παραποιεί τους ελέγχους για τους ρύπους και τα οποία πουλήθηκαν στο πλαίσιο της εκστρατείας προώθησης αποδοτικότερων αυτοκινήτων.

«Στο μέτρο κατά το οποίο τα αυτοκίνητα αυτά πουλήθηκαν χάρη στις επιδοτήσεις που δίνονταν στα αποδοτικότερα οχήματα, λογικά θα προτείνουμε την επιστροφή» του ποσού, δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας Χοσέ Μανουέλ Σορία.

Ο Σορία είπε ότι αναμένει από τη Seat να δημοσιοποιήσει τον αριθμό των οχημάτων που φέρουν το επίμαχο λογισμικό, εντός αλλά και εκτός της Ισπανίας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα El Pais η Seat έχει τοποθετήσει περισσότερους από 500.000 τέτοιους κινητήρες στα οχήματά της από το 2009 και μετά. «Η Seat εφοδίασε ορισμένα από τα οχήματά της με τους κινητήρες ΕΑ189 της Volkswagen» παραδέχτηκε την Πέμπτη ένας εκπρόσωπος της εταιρείας, χωρίς ωστόσο να δώσει συγκεκριμένους αριθμούς.

Ο υπουργός διευκρίνισε ότι η πρόταση αυτή θα γίνει, ανεξαρτήτως των άλλων μέτρων που μπορεί να αποφασιστούν.

Η ισπανική εταιρεία πούλησε 378.586 οχήματα το 2014 και περίπου 2 εκατομμύρια (βενζινοκίνητα και ντίζελ) τα τελευταία έξι χρόνια, πάντα σύμφωνα με τους υπολογισμούς της El Pais.

Η ισπανική κυβέρνηση εφάρμοσε το 2009 ένα σχέδιο --το οποίο έχει παραταθεί αρκετές φορές από τότε-- με στόχο την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων της χώρας. Οι Ισπανοί καταναλωτές λάμβαναν επιδότηση 2.000 ευρώ από το κράτος αν αγόραζαν καινούριο αυτοκίνητο και απέσυραν το παλαιό όχημά τους, αρκεί να ήταν ηλικίας άνω των 10 ετών. Τον Μάιο η κυβέρνηση ενέκρινε ένα νέο πρόγραμμα επιδοτήσεων, ύψους 225 εκατομμυρίων ευρώ, όμως αυτή τη φορά η επιχορήγηση για την αγορά νέου αυτοκινήτου έπεσε στα 1.500 ευρώ ανά όχημα.

Η Volkswagen λειτουργεί στην Ισπανία εργοστάσια στην Καταλονία και τη Ναβάρα όπου κατασκευάζονται τα οχήματα της Seat, της Audi και ορισμένα δικά της μοντέλα.

-------------

Φόβοι για αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ιταλική βιομηχανία λόγω Volkswagen

Δηλώσεις του Ιταλού υπουργού Οικονομικών.

«Μπορεί να υπάρξουν αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ιταλική βιομηχανία», δηλώνει ο υπουργός Οικονομικών Πιέρ Κάρλο Πάντοαν, σχετικά με το σκάνδαλο Volkswagen

«Φοβούμαι ότι μπορεί να υπάρξουν συνέπειες, ελπίζω περιορισμένες, διότι μπορεί να υπάρξουν αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ιταλική βιομηχανία», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός Οικονομικών Πιέρ Κάρλο Πάντοαν, σχετικά με το σκάνδαλο Volkswagen.

«Το πρόβλημα δεν είναι μόνον γερμανικό, είναι ευρωπαϊκό» και «αν πληγεί η εμπιστοσύνη, κινδυνεύουν οι επενδύσεις», τόνισε ο Πάντοαν.

Ο Ιταλός υπουργός Οικονομικών κατέληξε ότι «έχει πληγεί η εμπιστοσύνη, ένα βασικό στοιχείο, αλλά από τα πιο δυσεύρετα, στην περίοδο της κρίσης».

Σύμφωνα, δε, με τον Ιταλό υφυπουργό μεταφορών Ρικάρντο Νεντσίνι, «σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έγιναν, εκτιμάται ότι στην Ιταλία μπορεί να έχει άμεση σχέση με την υπόθεση ’’Dieselgate’’ περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα».

-------------

«Παγώνει» τις πωλήσεις ύποπτων Volkswagen η Ελβετία

Διαστάσεις χιονοστιβάδας στο σκάνδαλο της γερμανικής αυτοβιομηχανίας.

Καταιγιστικές είναι καθημερινά οι εξελίξεις στο σκάνδαλο της Volkswagen που ταρακουνά συθέμελα τη Γερμανία. Όπως μεταδίδει το διεθνές πρακτορείο Reuters, οι αρχές της Ελβετίας αποφάσισαν να «παγώσουν» τις πωλήσεις μοντέλων της Volkswagen που εκτιμάται ότι είναι εφοδιασμένα με το εν επίμαχο λογισμικό που παραποιεί τις μετρήσεις στις εκπομπές ρύπων των κινητήρων ντίζελ.

Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδιακή Οδική Υπηρεσία της Ελβετίας διευκρινίζει ότι με την απόφασή της αυτή «παγώνουν» οι πωλήσεις σχεδόν 180.000 οχημάτων του γκρουπ της Volkswagen, το οποίο περιλαμβάνει τις μάρκες Audi, Skoda και Seat και μοντέλα που κατασκευάστηκαν από το 2009 μέχρι και το 2014.

-------------

Έγγραφο βόμβα δείχνει ότι η Κομισιόν γνώριζε το σκάνδαλο Volkswagen από το 2013

Αποκάλυψη από τους Financial Times.

Έγγραφο βόμβα που αποκαλύπτουν οι Financial Times δίνει νέα τροπή στο πολύκροτο σκάνδαλο της Volkswagen δείχνει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνώριζε για το λογισμικό που παραποιούσε τις τιμές εκπομπής ρύπων στους κινητήρες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με το επίμαχο έγγραφο, αξιωματούχοι της Κομισιόν είχαν προειδοποιήσει από το 2013 για τους κινδύνους των συστημάτων αναστολής (defeat devices), δηλαδή δύο ολόκληρα χρόνια προτού ξεσπάσει το σκάνδαλο ρύπων της Volkswagen

Η επίμαχη έκθεση που φέρνουν στο φως της δημοσιότητας οι FT είχε συνταχθεί από το Κοινό Κέντρο Ελέγχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπογράμμιζε τις προκλήσεις που έθεταν τα συστήματα αναστολής και πως ήταν σε θέση να παραποιήσουν αποτελέσματα στις μετρήσεις για πετρελαιοκίνητα οχήματα. Ωστόσο οι ρυθμιστικές αρχές δεν κατάφεραν στην συνέχεια να κυνηγήσουν το ζήτημα, παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία ήταν παράνομη στην Ευρώπη ήδη από το 2007. Αξιωματούχοι της Ε.Ε. ανέφεραν πως δεν έκαναν έρευνα για τον εντοπισμό μιας τέτοιας συσκευής και ότι δεν γνωρίζουν κάποια εθνική αρχή που να έχει εντοπίσει κάποια.

Η έκθεση του 2013 υποστήριζε ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα πρέπει να ελέγχονται στον δρόμο και όχι σε εργαστήρια, για να μειώνεται ο κίνδυνος παραποίησης. «Αισθητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα στα σημερινά αυτοκίνητα μπορούν να διαγνώσουν την έναρξη ενός τεστ ρύπων στο εργαστήριο» ανέφερε η έκθεση. Οι συσκευές μπορούσαν ακόμα να «ενεργοποιήσουν, να τροποποιήσουν, να καθυστερήσουν ή να απενεργοποιήσουν συστήματα ελέγχου των ρύπων» προειδοποιούσε η έκθεση. Η μετάβαση σε τεστ στους δρόμους θα διασφάλιζε «ότι η χρήση συστημάτων αναστολής θα περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο».

«Τεστ δείχνουν ότι οι εκπομπές διοξειδίων του αζώτου ξεπερνούσαν σημαντικά τα κριτήρια των ρυθμιστικών αρχών» προσέθετε η έρευνα της Κομισιόν. «Τα υφιστάμενα τεστ που διενεργήθηκαν στο δρόμο καταδεικνύουν τις αδυναμίες της τρέχουσας διαδικασίας».

Από την πλευρά της πάντως η Κομισιόν πάντως πετά το μπαλάκι στις επιμέρους εθνικές ρυθμιστικές αρχές, τονίζοντας ότι«η αστυνόμευση αναφορικά με το εάν οι εταιρείες τηρούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία και η έρευνα είναι θέμα των εθνικών αρχών. Καλούμε όλα τα κράτη μέλη να κάνουν έρευνες. Ο ρόλος της Κομισιόν είναι να δράσει ως πλατφόρμα που διευκολύνει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των εθνικών αρχών».

-------------

Εντείνονται στις ΗΠΑ οι έλεγχοι στα οχήματα με κινητήρες ντίζελ

«Οι τεχνολογίες εξελίσσονται και πρέπει να προσαρμοστούμε» ανέφερε ο Κρίστοφερ Γκράντλερ της EPA.

Οι αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής ανακοίνωσαν σήμερα την ενίσχυση των ελέγχων τους στα οχήματα με κινητήρες ντίζελ μετά την αποκάλυψη της απάτης του ομίλου Volkswagen (VW), ο οποίος είχε εφοδιάσει με ειδικό λογισμικό εκατομμύρια κινητήρες ώστε να προκύπτουν ψευδείς τιμές στους ελέγχους εκπομπών ρύπων.

«Οι τεχνολογίες εξελίσσονται και πρέπει να προσαρμοστούμε», ανέφερε ο Κρίστοφερ Γκράντλερ, στέλεχος της αμερικανικής ομοσπονδιακής υπηρεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος (EPA), προβαίνοντας ταυτόχρονα στη διαβεβαίωση ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ενημερωθούν έγκαιρα για τους νέους ελέγχους και τις προδιαγραφές που πρέπει να τηρούνται.

«Αναπτύσσουμε μια νέα προσέγγιση και νέους ελέγχους», πρόσθεσε ο ίδιος.

Από σήμερα, η EPA θα πραγματοποιεί ελέγχους σε οχήματα με κινητήρες ντίζελ «που ήδη βρίσκονται σε κυκλοφορία» στις ΗΠΑ, για να ανιχνευθεί η ενδεχόμενη χρήση παρόμοιου λογισμικού από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο Γκράντλερ απέφυγε πάντως να δώσει αναλυτικές λεπτομέρειες για τη νέα διαδικασία, ώστε όπως είπε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μην είναι σε θέση να προσαρμοστούν εκ των προτέρων σ' αυτές.

-------------

Ο «μοιραίος» άνδρας για τη Volkswagen

Η ιστορία του Μάρτιν Βίντερκορν, του πιο ακριβοπληρωμένου διευθύνοντα συμβούλου στη Γερμανία, έχει πολύ παρασκήνιο και μαχαιρώματα.

Μπορεί να αποδείχθηκε «σκληρός για να πεθάνει» ακόμα και όταν οργανώθηκε πραξικόπημα σε βάρος του, ωστόσο το μέχρι πριν λίγες μέρες απόλυτο αφεντικό της Volkswagen δεν άντεξε το βάρος της αποκάλυψης ότι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο εξαπάτησε εκατομμύρια καταναλωτές.

Ο Martin Winterkorn (Μάρτιν Βίντερκορν) ήταν μέχρι και πριν λίγες μέρες ο πιο ακριβοπληρωμένος διευθύνων σύμβουλος στη Γερμανία, έτρεχε την Volkswagen με ιδιαίτερη άνεση, στις μέρες του κατάφερε να ξεπεράσει παγκοσμίως την Toyota και είχε αναπτύξει μια μεγάλη φήμη γύρω από το όνομα του.



Ωστόσο πλέον έχει άλλους μπελάδες στο κεφάλι του... Η αποκάλυψη ότι τουλάχιστον 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα κλέβουν μέσω ενός έξυπνου συστήματος και οι ανυπολόγιστες διαστάσεις που λαμβάνει για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και την ίδια την γερμανική οικονομία τον έφεραν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση και αναγκάστηκε σε παραίτηση.

Αν και ο ίδιος δηλώνει ότι δεν ήξερε τίποτα υπάρχουν πολλά ερωτήματα, πώς επί τόσα χρόνια, τόσα εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο έκλεβαν στις μετρήσεις και ίδιος δεν είχε αντιληφθεί τίποτα. Σε ένα παιχνίδι με μεγάλη δόση παρασκηνίου, με χτυπήματα από την Αμερική προς τη Γερμανία, αλλά και δημοσιεύματα για την ασφάλεια των αυτοκινήτων των ΗΠΑ ο ίδιος έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ο 68χρονος Μάρτιν Βίντερκορν δεν είναι τυχαίος στο χώρο του αυτοκινήτου. Το όνομα του πλέκουν μύθοι που κατά καιρούς έχουν δει το φως της δημοσιότητας σε μέσα ενημέρωσης της χώρας του, ενώ ακόμη και οι δικές του δηλώσεις γυρνούν τώρα μπούμερανγκ και τον δυσκολεύουν. Είναι γέννημα-θρέμμα του ομίλου αφού νωρίτερα είχε διατελέσει πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Audi και από το 1993 ήταν υπεύθυνος για την ποιότητα των αυτοκινήτων.

Στη Γερμανία ήταν ο πλέον καλοπληρωμένος μάνατζερ της πραγματικής ατμομηχανής της χώρας με μισθό άνω των 16 εκατ. ευρώ. Μάλιστα τον αποκαλούσαν ο «κύριος ποιότητα».

Ο ίδιος τόνιζε συχνά ότι «γνωρίζω κάθε βίδα των αυτοκινήτων μας!», με μια δόση έπαρσης και από το 2007, οπότε και ανέλαβε το τιμόνι της Volkswagen παρουσιαζόταν ως «τελειομανής» και ο «φόβος και ο τρόμος» των μηχανικών, καθώς σύμφωνα με τον τεράστιο μύθο που είχε φτιάξει γύρω από το όνομά του επιθεωρούσε προσωπικά κάθε νέο μοντέλο πριν από τη διάθεσή του στην αγορά.

Ο Μάρτιν Βίντερκορν, παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την ευθύνη για το μεγαλύτερο σκάνδαλο που έχει πλήξει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στα 78 χρόνια της ιστορίας της. «Η "Volkswagen" χρειάζεται ένα νέο ξεκίνημα, επίσης και όσον αφορά το προσωπικό της. Ανοίγω το δρόμο για αυτό το νέο ξεκίνημα με την παραίτησή μου», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Βίντερκορν. Πάντως θα αφήσει το τιμόνι της Volkswagen με ένα συνταξιοδοτικό πακέτο που φτάνει τα 28,5 εκατομμύρια ευρώ.

Επέζησε πραξικοπήματος και «έφαγε» τον εγγονό του ανθρώπου που εμπνεύστηκε τη Volkswagen

Στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν, μόλις τον Απρίλιο, ο Μάρτιν Βίντερκορν αποδείχθηκε «σκληρό καρύδι», αλλά όπως αποδείχθηκε τελικά βρέθηκε χαμένος. Συγκεκριμένα επέζησε από μία απόπειρα πραξικοπήματος από τον πρόεδρο της Volkswagen, Ferdinand Piech.

Ο Piech, είναι ένας 78χρονος Αυστριακός, ο οποίος αν και επιχείρησε να διώξει τον άλλοτε προστατευόμενό του από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Volkswagen, τελικά παραιτήθηκε αυτός.

Η παραίτηση του Piech ήταν μία έκπληξη. Έχοντας κερδίσει πολλές τέτοιες μάχες για την εξουσία, όλοι πίστευαν ότι θα έβγαινε νικητής και από αυτήν. Για παράδειγμα, όταν η Porsche επιχείρησε να εξαγοράσει την Volkswagen το 2008, o Piech ήταν αυτός που τελικά κατάφερε να αντιστρέψει τους όρους, ώστε η Volkswagen να εξαγοράσει την Porsche.

Ο ίδιος ο Piech άνοιξε τον πόλεμο όταν με συνέντευξή του αυτό το μήνα στο γερμανικό περιοδικό Der Spiegel ανακοίνωσε ότι παίρνει αποστάσεις από τον Winterkorn. Αυτή η τακτική, της δημόσιας υπονόμευσης ενός κορυφαίου μάνατζερ, ήταν κλασική. Στο παρελθόν, κάθε φορά που ασκούσε δημόσια κριτική σε κάποιο στέλεχος της Volkswagen, αυτό ήταν μια ξεκάθαρη ένδειξη ότι οι μέρες του ήταν μετρημένες.

Όμως, αυτή τη φορά, δεν υπολόγισε σωστά τα πράγματα...

Παρότι θεωρείται απαιτητικός και συχνά προκαλεί φόβο, ο Piech πιστώνεται με τη διάσωση της Volkswagen από την παρ' ολίγον χρεοκοπία, αφότου ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, το 1993. Μάλιστα είναι εγγονός του ιδρυτή της Porsche, Ferdinand Porsche, και γεννημένος μηχανικός, που θεωρούσε ότι η τεχνική αριστεία ήταν μονόδρομος για την επιτυχία στον κλάδο των αυτοκινήτων.

Η Volkswagen, η κληρονομιά των ναζί

Η Volkswagen ιδρύθηκε το 1937 ως δημόσια εταιρεία από την τότε κυβέρνηση των ναζί, ώστε να παράγει και να διαθέτει στους καταναλωτές το Volkswagen Beetle (Σκαραβαίος). Επειδή οι εγκαταστάσεις μιας πλήρους αυτοκινητοβιομηχανίας δεν υπήρχαν, ο Αδόλφος Χίτλερ αποφάσισε να τις δημιουργήσει. Για το σκοπό αυτό, δήμευσε τα κτήματα ενός ευγενούς, του Werner von Schulenberg του Wolfsburg και δημιούργησε εκεί τις εγκαταστάσεις.

covovlvma2Εκεί υπάρχει ένα θολό παρελθόν για το διάσημο Beetle που έμοιαζε με το Τ97 της Tatra. Η τσεχική εταιρεία έκανε μήνυση για κλοπή των σχεδίων και τελικά το 1961 έλαβε από τη VW ένα ποσό εξωδικαστικά...

Μετά τη λήξη του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου το 1945, ο Βρετανικός Στρατός κατέλαβε το κατεστραμμένο από τους βομβαρδισμούς εργοστάσιο και προχώρησε, ύστερα από προσπάθειες του επικεφαλής αξιωματικού και του προσωπικού του εργοστασίου, στην επανέναρξη της παραγωγής του Σκαραβαίου. Το 1948 η βρετανική κυβέρνηση μεταβίβασε τον έλεγχο της εταιρείας ξανά στο γερμανικό κράτος και πρώτος πρόεδρος της εταιρείας τοποθετήθηκε ο Χάινριχ Νόρντοφ.

Τα Volkswagen αποτελούν, ως γνωστόν, έμπνευση του Φέρντιναντ Πόρσε. Μεταπολεμικά, τα περίφημα «σκαθάρια» αρχικώς και τα Golf στη συνέχεια σάρωσαν τις αγορές.

Τον όμιλο VW συνιστούν 12 επωνυμίες. Εκτός από τα γερμανικά Volkswagen, τα Audi και τα Porsche, ο όμιλος έχει εξαγοράσει τα τσέχικα Skoda, τις βρετανικές λιμουζίνες Bentley, τα ισπανικά Seat και τις Lamborghini και Bugatti. Ο όμιλος Volkswagen ελέγχει επίσης τις βιομηχανίες φορτηγών, επιβατικών λεωφορείων και βαρέων οχημάτων MAN και Scania, τη VW βιομηχανικών οχημάτων και επίσης την ιταλική εταιρεία κατασκευής μοτοσικλετών Ducati.

Σήμερα το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας είναι ο βασικός μέτοχος του ομίλου με 20%.

Πώς αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο με τα diesel αυτοκίνητα της Volkswagen

Το σκάνδαλο με τα τουλάχιστον 11 εκατ. αυτοκίνητα του ομίλου είναι γνωστό. Ορισμένα μοντέλα εκπέμπουν ρύπους μέχρι και 40 φορές πάνω από το επιτρεπτό όριο, ενώ όταν μπαίνουν σε διαδικασία τεστ εμφανίζονται καθαρά, λόγω ενός εξελιγμένου λογισμικού.

Το ICCT, International Council on Clean Transportation, το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές, αποκάλυψε το σκάνδαλο.

Οι επιστήμονες του παραρτήματος του ICCT στη Γερμανία ερευνούσαν τις πραγματικές εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου και όπως είπε στο γνωστό Spiegel online ο διευθυντής του ινστιτούτου στην Ευρώπη Peter Mock «σκεφτήκαμε να δώσουμε αυτά τα στοιχεία στους συναδέλφους μας στις ΗΠΑ, θεωρώντας πως από τη στιγμή που τα όρια εκεί είναι ακόμα πιο αυστηρά τα συγκεκριμένα μοντέλα θα περνούσαν πολύ άνετα τη διαδικασία των μετρήσεων».

Μέχρι τότε οι Αμερικανοί δεν είχαν καν ασχοληθεί με το θέμα.

Βέβαια μετά την αποστολή των στοιχείων από τους Γερμανούς συναδέλφους τους άρχισαν και οι Αμερικανοί τις δικές τους έρευνες, με τη βοήθεια και του πανεπιστημίου της West Virginia. Νοίκιασαν ένα VW Jetta του 2012, ένα VW Passat του 2014 και μια BMW X5.

Τα αυτοκίνητα μπήκαν στις επίσημες δοκιμασίες στο εργαστήριο και όλα ήταν φυσιολογικά. Στη συνέχεια άρχισαν να κινούνται σε πραγματικές συνθήκες στο δρόμο και να καταγράφουν μετρήσεις. Εκεί είδαν ότι οι τιμές ήταν μέχρι και 35 φορές πάνω!

Ο έλεγχος συνεχίστηκε και σε άλλα μοντέλα και τελικά η Volkswagen παραδέχθηκε ότι πάνω από 11 εκατ. αυτοκίνητα κρύβουν ρύπους, ενώ ξεκινούν έλεγχοι για τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο...

Κινδυνεύει ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας

Από όλες τις κρίσεις που έχουν φτάσει στο τραπέζι της Άνγκελα Μέρκελ τα τελευταία χρόνια- ξεκινώντας από την κρίση του χρέους και φτάνοντας στην προσφυγική κρίση-, καμιά δεν συνιστά τόσο μεγάλη πρόκληση για τη Γερμανίδα καγκελάριο όσο το σκάνδαλο της Volkswagen.

«Εδώ κινδυνεύει ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας», έγραψε η εφημερίδα του Βερολίνου Tagesspiegel και πρόσθεσε: «Κι όταν κινδυνεύει η αυτοκινητοβιομηχανία, κινδυνεύουν σχεδόν τα πάντα».

Άλλωστε είναι γνωστό ότι η αυτοκινητοβιομηχανία κινεί ολόκληρη τη γερμανική οικονομία και οι Γερμανοί καμαρώνουν για τα αυτοκίνητά τους. Μάλιστα τα κυβερνητικά κτίρια είναι γεμάτα με γερμανικά αυτοκίνητα και η Μέρκελ δεν κρύβει ότι της αρέσει το Α8 της Audi.

Το σκάνδαλο στη VW έχει θέσει σε κατάσταση συναγερμού τη γερμανική οικονομία και τους οικονομολόγους: «Βλέπουμε πώς, όπως και με την οικονομική κρίση, ένα ατύχημα μπορεί να φτάσει σε επίπεδα συστημικής κρίσης: σε αυτή την περίπτωση (πλήττοντας) τα δίκτυα πωλήσεων, προκαλώντας παράπλευρες απώλειες σε ολόκληρη την βιομηχανία, μερική υποτίμηση του Made in Germany, μείωση των τιμών των μετοχών στο χρηματιστήριο», δήλωσε ο διευθυντής του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας (IW) Μίχαελ Χίτερ στη Handelsblatt.

Η μόνη διαφορά με την οικονομική κρίση είναι ότι πρόκειται για ένα γερμανικό και όχι παγκόσμιο φαινόμενο, τόνισε.

Με κύκλο εργασιών 368 δισεκατομμύρια ευρώ και 775.000 άμεσες θέσεις εργασίας η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο σημαντικότερος βιομηχανικός κλάδος της Γερμανίας. Η σημασία του μάλιστα ενισχύθηκε τα τελευταία χρόνια. Χωρίς αυτήν η γερμανική οικονομία από το 1995 ως σήμερα θα είχε αναπτυχθεί κατά 2% λιγότερο.

Μάλιστα το ένα πέμπτο των συνολικών εξαγωγών της Γερμανίας βασίζεται στην αυτοκινητοβιομηχανία.

-------------

Ειρωνικό σκίτσο των NYT με την Ελλάδα να ζητά τα...ρέστα από τη Γερμανία


Τη σύνδεση ανάμεσα στην κρίση του ελληνικού χρέους και τους εκβιασμούς της Γερμανίας για Grexit με την «πράσινη» απάτη made in Germany κάνει σκίτσο του Patrick Chappate στους New York Times,

Αν και ορισμένοι στα ΜΜΕ αποφεύγουν να κάνουν τις συνδέσεις του παλμού της οικονομίας στις χώρες της ευρωζώνης με το «ελληνικό δράμα» ο Patrick Chappate τολμά να… σκιτσάρει με τον τρόπο κάτι που αυθόρμητα περνά από το μυαλό αρκετών.

Στο σκίτσο του που δημοσιεύθηκε το Σάββατο, έχει βάλει την Ανγκελα Μέρκελ ως επιβάτη σε ένα όχημα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας VW, της μεγαλύτερης παγκοσμίως , το οποίο φέρει την πινακίδα «Γερμανία», με τον οδηγό να διαπιστώνει ότι κάτι δεν πάει... καλά με τους τοξικούς ρύπους που εκπέμπει το ΙΧ. Κάτι που αποτέλεσε και το επίκεντρο του σκανδάλου αφού η εταιρεία αποκαλύφθηκε ότι χειραγωγούσε τις μετρήσεις εκπομπών.

Απέναντί τους, ένας ρακένδυτος άνθρωπος από την Ελλάδα, με ποδήλατο και... ειρωνική διάθεση να τους λέει.

«Ώστε κλέβατε και λέγατε ψέματα. Και η Ευρώπη θα πληρώσει το τίμημα;».



-------------

Ανοιχτό το ενδεχόμενο απόσυρσης των Volkswagen που κλέβουν ρύπους

Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ δεν αποκλείει καμία κίνηση.

Όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις προσλαμβάνει το σκάνδαλο της Volkswagen. Μετά την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ αποκάλυψε ότι εκτός από τις ΗΠΑ, παραποίηση των τιμών καυσαερίων έγιναν και στην Ευρώπη. «Μας ανακοινώθηκε ότι το σκάνδαλο αφορά και σε αυτοκίνητα 1,6 και 2 λίτρων», δήλωσε στη Βουλή ενώπιον δημοσιογράφων. Η πληροφορία προέρχεται από πρώτες έρευνες ειδικής επιτροπής, που συνέστησε ο ίδιος ο Ντόμπριντ.

Ο Γερμανός υπουργός δεν ήταν όμως σε θέση να διευκρινίσει πόσα ακριβώς αυτοκίνητα της αυτοκινητοβιομηχανίας με παραποιημένες τιμές ρύπων κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Όπως είπε, αυτό «θα διευκρινιστεί τις επόμενες μέρες». Ο κ. Ντόμπριντ άφησε ανοιχτό εάν τα αυτοκίνητα θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία και εξήγγειλε ότι οι έλεγχοι τιμών καυσαερίων θα επεκταθούν και σε αυτοκίνητα άλλων ομίλων.

Σημειώνεται ότι η διαφορά στις μετρήσεις ήταν μεγάλη και έδειξε ρύπους έως και 40 φορές περισσότερους από το όριο.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον γερμανικό τύπο, αναμένονται οι παραιτήσεις άλλων δύο κορυφαίων μάνατζερ στην Audi και την Porsche. Πρόκειται για τον Ούλριχ Χάκενμπεργκ (Audi) και τον Βόλφγκανγκ Χατς (Porsche). Και οι δύο εργάζονται για πολλά χρόνια στον όμιλο VW, ο πρώτος ως επικεφαλής ανάπτυξης και ο δεύτερος ως επικεφαλής σχεδιασμού κινητήρων. Η τοποθέτηση της επίμαχης συσκευής λογισμικού έγινε κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, οι παραιτήσεις αναμένεται να αποφασιστούν στην σημερινή συνεδρίαση του εποπτικού συμβουλίου.

Την ίδια ώρα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν βρίσκεται μόνον στο στόχαστρο της αμερικανικής αλλά και της γερμανικής δικαιοσύνης. Η εισαγγελία του Μπράουνσβαϊγκ ξεκίνησε προκαταρκτική έρευνα σε βάρος του ομίλου, για να διαπιστωθεί εάν μπορούν να κινηθούν νομικές διαδικασίες κατά υπευθύνων-συνεργατών της VW. Στις ΗΠΑ, όπου αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο και έχουν ήδη ξεκινήσει έρευνες και για πιθανές ποινικές ευθύνες, η VW βρίσκεται παράλληλα αντιμέτωπη και με σωρεία ομαδικών αγωγών.

Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, το τηλεοπτικό δίκτυο NDR και η Süddeutsche Zeitung, από την περασμένη Παρασκευή έχουν κατατεθεί σε αμερικανικά δικαστήρια 37 ομαδικές αγωγές κατά του γερμανικού ομίλου. Οι ενάγοντες είναι ως επί το πλείστον ιδιώτες, αλλά και έμποροι αυτοκινήτων, οι οποίοι ζητούν την καταβολή αποζημίωσης με βασικό επιχείρημα την απώλεια της αξίας των αυτοκινήτων τους μετά τη γνωστοποίηση του σκανδάλου.

Η Volkswagen έχει ήδη παραδεχτεί πως το παράνομο λογισμικό επηρεάζει 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα Volkswagen και Audi σε ολόκληρο τον κόσμο, όμως ούτε η αυτοκινητοβιομηχανία ούτε ο κ. Ντόμπριντ έδωσαν στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των προβληματικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά.

Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Νότια Κορέα και Ινδία διεξάγουν έρευνες για να διαπιστώσουν εάν κυκλοφορούν αυτοκίνητα με το επίμαχο λογισμικό στους δρόμους τους. Επίσης, έρευνες για ποινικές ευθύνες διεξάγουν ΗΠΑ και Γερμανία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί από όλες τις χώρες-μέλη της Ε.Ε. να διερευνήσουν πόσα οχήματα κάνουν χρήση του εν λόγω παράτυπου λογισμικού κατά τη διεξαγωγή ελέγχων εκπομπών ρύπων.

-------------

Βόλφσμπουργκ, μία πόλη που αναπνέει στον ρυθμό της Volkswagen

Οργισμένοι οι κάτοικοι για το «dieselgate» - Η διαδρομή από τον πρώτο «σκαραβαίο» το 1938.

Μουσείο, ποδοσφαιρική ομάδα, θεματικό πάρκο, το Βόλφσμπουργκ αναπνέει στον ρυθμό της Volkswagen. Με το σκάνδαλο που συγκλονίζει τον γερμανικό κολοσσό, η πόλη αυτή της βόρειας Γερμανίας, έδρα του ομίλου, παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα.

«Οι κάτοικοι είναι οργισμένοι, λυπημένοι και απογοητευμένοι», λέει ο Κέρστεν Στάινμπαχ έξω από το Volkswagen Arena, το ποδοσφαιρικό γήπεδο της πόλης. Γέννημα και θρέμα της πόλης, ο 55χρονος οδηγός ταξί έχει δουλέψει για πολλά χρόνια παράλληλα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Τα δύο του παιδιά είναι επίσης υπάλληλοι της εταιρείας.

«Υπάρχει επίσης φόβος, γιατί παίζεται το ψωμί μας. Εδώ λέμε ότι "όταν σιναχώνεται η Volkswagen, το Βόλφσμπουργκ παθαίνει πνευμονία"», λέει ακουμπισμένος στο ταξί του, ένα μοντέλο Volkswagen, φυσικά, όπως και η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων στους δρόμους του Βόλφσμπουργκ. Όπως και οι πελάτες του ταξί του που στην πλειοψηφία τους είναι άνθρωποι που πηγαινοέρχονται στα γραφεία της Volkswagen.



Το πρώτο εργοστάσιο της εταιρείας, από όπου βγήκαν οι πρώτοι «σκαραβαίοι», λειτούργησε το 1938, με πρωτοβουλία των ναζί του Βόλφσμπουργκ, που βρίσκεται σε απόσταση 200 χιλιομέτρων από το Βερολίνο. Εβδομηνταπέντε χρόνια μετά, το τεράστιο λογότυπο της εταιρείας υποδέχεται τον επισκέπτη στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης και δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι το γιγάντιο εργοστάσιο παραμένει ο «πνεύμονας» της πόλης.

Συνολικά, 73.000 άνθρωποι εργάζονται στο Βόλφσμπουργκ για την εταιρεία, στα γραφεία, στις μονάδες έρευνας και ανάπτυξης και στο ίδιο το εργοστάσιο από όπου βγαίνουν τα Golf, τα Tiguan και τα Touran.

Χάρη στον όμιλο, το επίπεδο της ανεργίας βρίσκεται στο 4,9%, κάτω από τον εθνικό μέσο όρο του 6,4%.

Μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου Dieselgate και την εσπευσμένη αποπομπή του διευθύνοντος συμβούλου, ο δήμαρχος της πόλης ζήτησε τάχιστα εξηγήσεις «προς το συμφέρον της πόλης».



«Ολόκληρος ο πληθυσμός εξαρτάται από την Volkswagen. Οταν η Volkswagen δεν πάει καλά, πληρώνουν λιγότερα δημοτικά τέλη και τότε η πόλη έχει λιγότερους πόρους και επενδύει λιγότερο, άρα μας αφορά όλους», λέει η Αγγέλικα Χουπέτσκι, τεχνικός της Volkswagen.

Ο φόβος για μείωση μισθών μέχρι και την περικοπή θέσεων εργασίας έχει καταλάβει όλον τον κόσμο. Τόσο τους εργαζόμενους του ομίλου, όσο και τους υπαλλήλους των εταιρειών που συνεργάζονται με την αυτοκινητοβιομηχανία.

«Εδώ τα πάντα εξαρτώνται από την Volkswagen», λέει η Χουπέτσκι φορώντας μία μαντήλα της IG Metall, του πανίσχυρου συνδικάτου της μεταλλουργίας που έχει ήδη οργανώσει συγκέντρωση έξω από το εργοστάσιο.



Προς το παρόν δεν έχει διαπιστωθεί μείωση των επισκεπτών του τεράστιου θεματικού πάρκου, του «Autostadt», που προσελκύει περισσότερους από δύο εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως.

Στο Βόλφσμπουργκ περιμένουν την επιστροφή στην ηρεμία και θέλουν να φύγει η πόλη τους από το μάτι του κυκλώνα. «Άλλωστε, δεν έκανε μόνο η Volkswagen τέτοια απάτη», λέει ένας συνταξιούχος της εταιρείας μπροστά στο εργοστάσιο υπενθυμίζοντας τα λόγια του πατέρα του: «Εάν η Volkswagen φύγει ή δεν πηγαίνει καλά, το Βόλφσμπουργκ θα γίνει πόλη φάντασμα».

-------------

Βρετανός υπ. Μεταφορών: Απαράδεκτες ενέργειες της Volkswagen

Η Βρετανία υποχρεώνει όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προχωρήσουν σε ελέγχους.

Η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να προχωρήσουν σε ελέγχους, μετά την αποκάλυψη ότι η Volkswagen χρησιμοποιούσε παράνομο λογισμικό για να παραποιεί τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων.

«Η κυβέρνηση λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη της τις απαράδεκτες ενέργειες της Volkswagen», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Μεταφορών, Πάτρικ Μακλάφλιν.

«Προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε την ασφάλεια του κοινού», πρόσθεσε.

Από την άλλη, η γερμανική εταιρία αναμένεται να προχωρήσει στην επιλογή του επικεφαλής της Porsche, Ματίας Μίλερ, ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, μετά την παραίτηση του τέως CEO Βίντερκορν.

-------------

Τι πρέπει να κάνουν όσοι έχουν Volkswagen και Audi

Θα επηρεάσει την αξία του οχήματός;

Να απαντήσει σε σειρά ερωτημάτων που θέτουν κάτοχοι αυτοκινήτων Volkswagen μετά την αποκάλυψη ότι συγκεκριμένα οχήματα ντίζελ εκπέμπουν ρύπους πάνω από τα επιτρεπτά όρια επιχειρούν οι Financial Times.

Ο Γερμανός κατασκευαστής έχει αποκαλύψει ότι το ζήτημα μπορεί να αφορά περίπου 11 εκατ. από τα οχήματά του παγκοσμίως και έχει αφήσει στην άκρη 6,5 δισ. ευρώ για να καλύψει πιθανά κόστη.

Όσοι κατέχουν VW ή Audiπρέπει να ξέρουν τα εξής σύμφωνα με τους Financial Times:

Εχω πετρελαιοκίνητο Volkswagen. Πώς επηρεάζει το αυτοκίνητό μου το σκάνδαλο;

Δεν επηρεάζονται όλα τα μοντέλα ντίζελ. Η ΕPA υποστηρίζει ότι στις ΗΠΑ αφορά πέντε μοντέλα που κατασκευάστηκαν μετά το 2009 και έχουν κινητήρες TDI.

Eίναι εκδόσεις των μοντέλων Jetta, Beetle, Golf, Passat και Audi A3:

• Jetta (κατασκευής 2009-2015)
• Jetta SportWagen (2009-2014)
• Beetle (2012-2015)
• Beetle Convertible (2012-2015)
• Audi A3 (2010-2015)
• Golf (2010-2015)
• Golf SportWagen (2015)
• Passat (2012-2015)

Τι πρέπει να κάνω αν έχω ένα από τα αυτοκίνητα της λίστας;

Για την ώρα τίποτα. Στις ΗΠΑ, οι αρχές έχουν δώσει στη VW διορία έως και ένα χρόνο για να σχεδιάσει ένα επιδιορθωτικό σύστημα. Όταν οι αρχές ικανοποιηθούν από την πρόταση της εταιρείας, οι ιδιοκτήτες πρέπει να αναμένουν μια ειδοποίηση για ανάκληση των οχημάτων τους.

Εκτός από τις ΗΠΑ, η VW έχει παραδεχτεί ότι περίπου 11 εκατ. οχήματα μπορεί να επηρεάζονται σε όλο τον κόσμο, αλλά τα όρια για την εκπομπή ρύπων διαφέρουν από χώρα σε χώρα, οπότε οι υπόλοιπες ρυθμιστικές αρχές πρέπει να εξετάσουν αν η VW παραβίασε εθνικούς ή ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Οι ιδιοκτήτες σε άλλα μέρη του κόσμου θα πρέπει να περιμένουν το αποτέλεσμα των ερευνών των ρυθμιστικών τους αρχών.

Σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα δεν είναι ασφαλή για οδήγηση;

Όχι, τα αυτοκίνητα είναι απολύτως ασφαλή.

Πόσο θα κοστίσει η επισκευή τους;

Το κόστος θα το επωμιστεί η VW, για αυτό τον λόγο ανακοίνωσε η αυτοκινητοβιομηχανία ότι θα βάλει στην άκρη 6,5 δισ. ευρώ στο τρίτο τρίμηνο, για να καλύψει το κόστος του σκανδάλου.

Θα βγω χαμένος αν έχω ένα από τα αυτοκίνητα αυτά;

Αν υποθέσουμε ότι η VW βρει ένα σύστημα επιδιόρθωσης που έχει αποτέλεσμα, είναι πιθανό να υπάρξουν επιπτώσεις στις επιδόσεις του αυτοκινήτου σου. Αν η επιδιόρθωση του λογισμικού μειώνει τις εκπομπές ρύπων, τότε ενδέχεται να επηρεαστεί η επιτάχυνση, ή η κατανάλωση καυσίμου, ή και τα δύο. Σε διαφορετική περίπτωση, αν υπάρξει μια φυσική αλλαγή στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου, τότε μπορεί να αυξηθεί το βάρος του οχήματος και να οδηγήσει υψηλότερα την κατανάλωση.

Θα επηρεάσει την αξία του οχήματός μου;

Η αξία μεταπώλησης των επηρεαζόμενων οχημάτων μπορεί να μειωθεί. Είναι επίσης πιθανό οι ιδιοκτήτες στις ΗΠΑ να δυσκολευτούν να βρουν αγοραστές προτού επιδιορθωθούν τα οχήματα.

-------------

Έρευνες σε Νορβηγία και Ινδία για το σκάνδαλο Volkswagen

Διευκρινίσεις ζήτησε από τον όμιλο και η Αυστραλία.

Έρευνα για να διαπιστώσει αν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen έχει πουλήσει στη Νορβηγία οχήματα που φέρουν το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων κατά τους ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων ανακοίνωσε ότι ξεκινάει σήμερα η νορβηγική αστυνομία.

«Μετά την αποκάλυψη της επονομαζόμενης “υπόθεσης Volkswagen” στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη, και την παραδοχή μιας γενικευμένης απάτης, η υπηρεσία δίωξης οικονομικού εγκλήματος της αστυνομίας θα ερευνήσει για να διαπιστώσει αν διαπράχθηκε αδίκημα στη Νορβηγία και αν υπάρχει μια κάποια επίπτωση από την απάτη αυτή στα μοντέλα που αφορά και που έχουν εισαχθεί στη χώρα μας» αναφέρει η αστυνομία της Νορβηγίας σε ανακοίνωσή της.

Εντολή για τη διεξαγωγή έρευνας όσον αφορά τα αυτοκίνητα της Volkswagen έδωσε σήμερα και η κυβέρνηση της Ινδίας, μετά την πρόσφατη ομολογία της μεγάλης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ότι είχε χρησιμοποιήσει λογισμικό που παραποιούσε τις μετρήσεις κατά τους ελέγχους για την εκπομπή ρύπων στις ΗΠΑ.

Η ινδική κυβέρνηση ζήτησε από την αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία της χώρας, ARAI, να κάνει μια αξιολόγηση των αυτοκινήτων της Volkswagen που πωλούνται στην Ινδία για να αποφανθεί αν παραβιάζουν και στη χώρα αυτή τους νόμους περί ατμοσφαιρικής ρύπανσης, οι οποίοι είναι λιγότερο αυστηροί από αυτούς στις ΗΠΑ.

«Με επιστολή μας στην ARAI ζητούμε να ερευνήσει αν η Volkswagen πωλεί τα ίδια μοντέλα στην Ινδία τα οποία βρέθηκε ότι παραβιάζουν τους κανονισμούς στις ΗΠΑ», δήλωσε στο Reuters ο Άμπουτζ Σάρμα, αναπληρωτής γραμματέας του υπουργείου Βαριάς Βιομηχανίας.

«Θέλουμε να μάθουμε αν αυτό που συνέβη στις ΗΠΑ μπορεί να συμβεί στην Ινδία ή όχι», είχε δηλώσει επίσης νωρίτερα άλλος αξιωματούχος του υπουργείου σχετικά με το σκάνδαλο αυτό με τη Volkswagen που ξέσπασε προσφάτως στις ΗΠΑ.

Η VW δεν έχει σχολιάσει την είδηση αυτή μέχρι στιγμής σήμερα, που είναι ημέρα αργίας στην Ινδία.

Τέλος η Καμπέρα ζήτησε σήμερα από τον γερμανικό όμιλο αυτοκινήτων να διευκρινίσει άμεσα αν το σκάνδαλο που έχει ξεσπάσει αφορά και τα αυτοκίνητα που πωλεί στην Αυστραλία.

«Αναμένουμε σύντομα εξηγήσεις από τη Volkswagen και την Audi και η κυβέρνηση θα αποφασίσει στη συνέχεια τι πορεία θα ακολουθήσει», δήλωσε ο υπουργός επικρατείας Πολ Φλέτσερ.

Αν το επίμαχο λογισμικό «χρησιμοποιήθηκε σε αυτοκίνητα Volkswagen ή Audi στην Αυστραλία, η κυβέρνηση θα εξασφαλίσει ότι δεν θα ξανακυκλοφορήσουν στην αυστραλιανή αγορά και ότι αυτά που αφορά και κυκλοφορούν ήδη θα ανακληθούν το ταχύτερο δυνατό», πρόσθεσε.

-------------

Ξεκινούν από εβδομάδα οι έλεγχοι στη Volkswagen

Τα αυτοκίνητα θα επιλεγούν τυχαία και την εποπτεία των αξιολογήσεων θα έχει ανεξάρτητη επιτροπή.

Ξεκινούν την ερχόμενη εβδομάδα οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι που προβλέπεται να διενεργηθούν σε περίπου εκατό αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί στη Γαλλία για να επιβεβαιωθεί, εν μέσω του σκανδάλου Volkswagen, πως τα οχήματα τηρούν τους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων, ανακοίνωσε σήμερα η υπουργός Οικολογίας Σεγκολέν Ρουαγιάλ.

Αυτοί οι έλεγχοι, που ανακοινώθηκαν χθες έπειτα από ένα στρογγυλό τραπέζι με εκπροσώπους των κατασκευαστών που εμπορεύονται αυτοκίνητα στη Γαλλία, έχουν σκοπό «να διασαφηνίσουν πλήρως ότι δεν υπάρχει απάτη», δήλωσε η υπουργός στο ραδιοφωνικό σταθμό Europe 1.

Τα αυτοκίνητα θα επιλεγούν τυχαία και την εποπτεία των αξιολογήσεων θα έχει ανεξάρτητη επιτροπή.

Τα αυτοκίνητα που θα ελεγχθούν, με την έγκριση των ιδιοκτητών τους, δεν θα είναι μόνο παραγωγής των γάλλων κατασκευαστών, «αλλά όλων των εμπορικών σημάτων» που πωλούνται στη χώρα, διευκρίνισε χθες ο Λοράν Μπενουά, επικεφαλής της εταιρίας Utac-Ceram που έχει επιφορτιστεί με την πιστοποίηση των ελέγχων στα αυτοκίνητα.

Η υπουργός απέρριψε σήμερα το αίτημα της επικεφαλής των Οικολόγων Εμανουέλ Κος να απαγορευθεί η πώληση ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στη Γαλλία μέχρι το 2025. Η απαίτηση αυτή δεν «είναι σοβαρή», εκτίμησε η Ρουαγιάλ. «Δεν μπορεί κανείς να πραγματεύεται προβλήματα τέτοιας σοβαρότητας εκτοξεύοντας ιδεολογικά συνθήματα σε βάρος των γαλλικών συμφερόντων», είπε, υπογραμμίζοντας πως τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν «το ένα δεύτερο των πωλήσεων» αυτοκινήτων στη Γαλλία. «Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να μην δίνεται πλέον πλεονέκτημα στα ντιζελοκίνητα, αυτό είναι προφανές. Πρέπει να επενδύσουμε μαζικά στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο» είπε.

Ο γερμανικός όμιλος Volkswagen, κάτοχος 12 εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων και φορτηγών, παραδέχθηκε ότι είχε τοποθετήσει ένα λογισμικό παραποίησης των στοιχείων εκπομπής ρύπων στους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189 σε περίπου 11 εκατομμύρια από τα οχήματά του σε ολόκληρο τον κόσμο.

-------------

Διορία μέχρι τις 7 Οκτωβρίου στη Volkswagen

Σε αντίθετη περίπτωση απειλεί με απαγόρευση κυκλοφορίας των «ύποπτων» οχημάτων.

Να εξηγήσει με ποιον τρόπο σχεδιάζει να εφαρμόσει τα εθνικά περιβαλλοντικά πρότυπα στα αυτοκίνητα ντίζελ που κατασκευάζει καλούν οι γερμανικές αρχές την αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, δίνοντάς της προθεσμία έως τις 7 Οκτωβρίου, όπως αναφέρει σε σημερινό δημοσίευμά της η εφημερίδα Bild am Sontag.

Η ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών (KBA) ζήτησε από την VW να λάβει δεσμευτικά μέτρα και να καθορίσει ένα χρονοδιάγραμμα μέχρι τις 7 Οκτωβρίου, με το οποίο να εξηγεί πώς θα τηρεί τα πρότυπα όσον αφορά την εκπομπή ρύπων, χωρίς να καταφεύγει σε λογισμικά που παραποιούν τα αποτελέσματα. Εάν η εταιρεία δεν δώσει εξηγήσεις μέσα στο προκαθορισμένο διάστημα, η KBA προειδοποιεί στη δισέλιδη επιστολή της ότι μπορεί να αναστείλει τις άδειες που χορηγεί σε όλα τα «ύποπτα» μοντέλα, κάτι που σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η κυκλοφορία τους στους γερμανικούς δρόμους.

Ο γερμανικός κολοσσός δέχεται επικρίσεις από όλον τον κόσμο αφότου παραδέχτηκε ότι εξόπλισε περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα (εκ των οποίων τα 2,8 κυκλοφορούν στη Γερμανία) με ένα λογισμικό που παραποιεί τα αποτελέσματα των ελέγχων εκπομπής ρύπων.

Η Bild am Sonntag προσθέτει ότι η γερμανική εταιρεία Bosch, δημιούργημα της οποίας είναι το επίμαχο λογισμικό, είχε προειδοποιήσει την VW από το 2007 ότι προορίζεται μόνο για δοκιμές, επισημαίνοντας ότι η τοποθέτησή του σε οχήματα είναι «παράνομη».

Το σκάνδαλο, που εκθέτει την VW παγκοσμίως, οδήγησε ήδη στην παραίτηση του Μάρτιν Βίντερκορν, του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας από το 2007.

Ένας εκπρόσωπος της VW είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η εταιρεία θα παρουσιάσει σύντομα ένα σχέδιο δράσης στη Γερμανία και θα ανακοίνωσε το πότε αναμένεται να γίνει η ανάκληση των αυτοκινήτων προκειμένου να αντικατασταθεί ή να αφαιρεθεί το επίμαχο λογισμικό.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.enikos.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.