Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014

Τρανταχτά κινηματογραφικά λάθη στο έπος του «Νονού»

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Τα σφάλματα που ούτε ο «πολύς» Κόπολα κατάφερε να αποφύγει.

Το έπος του Φράνσις Φορντ Κόπολα, ο θρυλικός «Νονός» έγραψε ιστορία στην 7η τέχνη, καθώς απέσπασε αθροιστικά και στις 3 ταινίες πάμπολλα Όσκαρ, λατρεύτηκε από κοινό και θεατές, ενώ ογκόλιθοι της υποκριτικής διέπρεψαν με τις μοναδικές ερμηνείες που έδωσαν.

Η τριλογία του Νονού, μάλιστα, κατέχει τον επίζηλο τίτλο να είναι το franchise που η δεύτερη ταινία κέρδισε περισσότερα Όσκαρ από την πρώτη!

Ωστόσο, παρά την τοποθέτηση των «Νονών» στο πάνθεον των κινηματογραφικών δημιουργιών, τα λάθη δεν λείπουν ούτε από αυτές τις ταινίες. Ο «πολύς» Κόπολα, βλέπετε, δεν κατάφερε να αποφύγει σφάλματα τα οποία αν και φυσικά δεν ακυρώνουν τις ταινίες, δεν πέρασαν απαρατήρητα από το μάτι των «εκπαιδευμένων» θεατών.



Δείτε παρακάτω μερικά από τα πλέον χαρακτηριστικά λάθη που είδαμε στην επική τριλογία...

Νονός: Μέρος 1ο



Ο Σόνι, ο μεγαλύτερος γιος του Δον Κορλεόνε, εκτελείται σε ενέδρα σε σταθμό διοδίων, όπου φαίνεται το παρμπρίζ του αυτοκινήτου να γίνεται «κόσκινο» από σφαίρες. Ωστόσο, όταν μετά από λίγα δευτερόλεπτα καταφτάνουν οι σωματοφύλακες, το παρμπρίζ φαίνεται άθικτο!



Όταν ο Μο Γκριν πυροβολείται στο δεξί του μάτι, αν και το τζάμι των γυαλιών σπάει, δεν φαίνεται να υπάρχει τρύπα από τη σφαίρα.



Στο ξεκαθάρισμα των λογαριασμών της οικογένειας με το Σολόζο, αφότου ο Μάικλ πυροβολεί το Σολόζο, στρέφει το όπλο του προς τον αστυνομικό ΜακΚλάσκι και τον πυροβολεί πρώτα στο λαιμό και μετά στο κεφάλι. Ωστόσο, πριν πατήσει τη σκανδάλη για τη δεύτερη σφαίρα, η τρύπα στο μέτωπο είναι ήδη ορατή!



Μετά τη συνομιλία που έχει ο Βίτο με το βαφτιστήρι του και διάσημο τραγουδιστό Τζόνυ Φοντέιν, ο Κορλεόνε συνοδεύει τον Τζόνυ έξω από το γραφείο του. Όταν όμως ανοίγει την πόρτα, μια κομπάρσος φαίνεται να προχωράει, να σταμάτα και αφού κοιτάξει την κάμερα και τους ηθοποιούς, να οπισθοχωρεί!



Κατά τη διάρκεια της γαμήλιας τελετής, όταν ο Μάικλ Κορλεόνε γευματίζει με τη μέλλουσα σύζυγό του, Κέι Άνταμς, η τελευταία καπνίζει ένα τσιγάρο, το οποίο όμως κατόπιν εξαφανίζεται από το χέρι της για να εμφανιστεί ξανά σε ένα επόμενο πλάνο!



Στη συνάντηση και δείπνο του παράγοντα Τζακ Ουόλτζ με τον Τομ Χάγκεν, ο σερβιτόρος βάζει κρασί στο θετό γιο του Κορλεόνε δύο φορές μέσα σε ένα δευτερόλεπτο!

Νονός: Μέρος 2ο



Στην εμβληματική σκηνή με την άφιξη του νεαρού Βίτο Κορλεόνε στην Αμερική, το πλοίο περνά από το Άγαλμα της Ελευθερίας. Μόνο που… δεν φαίνεται να πλέει προς το σωστό σημείο, καθώς κατευθύνεται νότια, ενώ οι προβλήτες του Μανχάταν όπου οι μετανάστες αποβιβάζονταν πριν μεταφερθούν στο γνωστό Έλις Άιλαντ βρίσκεται προς το βορρά!



Στην περίφημη σκηνή δολοφονίας του Δον Φανούτσι από το νεαρό Βίτο Κορλεόνε, ο Φανούτσι πυροβολείται στο στήθος και η τρύπα της σφαίρας μαζί με αίμα διαγράφεται πάνω στο λευκό του γιλέκο. Μην μπορώντας να πιστέψει ότι χτυπήθηκε, ανοίγει με ορμή το γιλέκο του για να «αποκαλυφτεί» (έστω για κλάσματα του δευτερολέπτου) ότι ούτε αίμα, ούτε κάποια τρύπα υπάρχει στο λευκό του πουκάμισο, στο σημείο που δέχτηκε τη σφαίρα. Το σφάλμα «διορθώνεται» στο επόμενο πλάνο.



Ένα σφάλμα ιστορικής υφής έρχεται να αποκαλυφθεί εάν συνδυάσουμε πληροφορίες από τον πρώτο και δεύτερο «Νονό». Στην πρώτη ταινία βλέπουμε στην ταφόπλακα του Βίτο Κορλεόνε πως γεννήθηκε τον Απρίλιο. Στο δεύτερο φιλμ, ωστόσο, ο Σόνι καταριέται τους Ιάπωνες, οι οποίοι -όπως λέει- βομβάρδισαν το Περλ Χάρμπορ στα γενέθλια του Βίτο, πράγμα φυσικά αδύνατο, εάν δεχτούμε σαν ορθή την ημερομηνία γέννησης στην ταφόπλακα: Το Περλ Χάρμπορ βομβαρδίστηκε στις 7 Δεκεμβρίου του 1941.



Στο πάρτυ για τον εορτασμό του νέου έτους που συμπίπτει με την επικράτηση των κουβανών επαναστατών και την πτώση του Μπατίστα, αν και τα περισσότερα στοιχεία έχουν προσεχθεί ώστε να φαίνεται πως πράγματι βρισκόμαστε στην Κούβα, υπήρξε και κάτι που ξέφυγε από την παραγωγή. Αυτό δεν είναι άλλο από τα παλτά των στρατιωτών που προέρχονται από τη Δομινικανή Δημοκρατία, τη χώρα όπου πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα της ταινίας.

Νονός: Μέρος 3ο



Αρκετά είναι τα λάθη που έχουν να κάνουν με τη χρήση των Λατινικών στην τρίτη ταινία. Στο ναό που ο Μάικλ Κορλεόνε τιμάται από την Εκκλησία, ο κληρικός κάνει λάθος στην προφορά της λέξης «και» (et). Αργότερα, ο Καρδινάλιος Λαμπέρτο όταν προσφέρει συγχώρεση στον Μάικλ αντί να πει «et Spiritus Sancti», λέει «et Spiritus Sanctus».



Σε μια από τις αρχικές σκηνές της ταινίας, βλέπουμε στο γραφείο του Μάικλ Κορλεόνε μια φωτογραφία του Βίτο και του Μάικλ από σκηνή στην πρώτη ταινία, όπου οι δύο τους συζητούσαν για την επερχόμενη συνάντηση με τον Μπαρτσίνι. Ωστόσο, δεδομένου ότι κανείς δεν βρίσκονταν στο χώρο, ποιος τράβηξε τη φωτογραφία που βλέπουμε στον τοίχο;



Όταν ο Μάικλ φτάνει στη Σικελία για να δει τον Άντονυ στο Τέατρο Μάσιμο, στο πλάνο βλέπουμε έναν αρχαιοελληνικό ναό, ενώ διαβάζουμε ότι είμαστε στη «Bagheria». Ωστόσο, η συγκεκριμένη πόλη δεν έχει κανένα ναό. Το μνημείο που βλέπουμε βρίσκεται στην Έγεστα.



Κατά τη διάρκεια της συζήτησης μεταξύ του Μάικλ Κορλεόνε και της Κόνι, το τυρί στο πιάτο της τελευταίας φαίνεται να εμφανίζεται ως δια μαγείας.



Μετά τους πυροβολισμούς στην όπερα, ο Βίνσεντ φαίνεται να ανεβαίνει τις σκάλες, κατόπιν να βρίσκεται στην αρχή των σκαλοπατιών και έπειτα και πάλι στην κορυφή. Και όλα αυτά μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτων!

Παράλληλα, οι τελευταίες σκηνές της ταινίας γυρίστηκαν στην όπερα «Τέατρο Μάσιμο» στο Παλέρμο. Ωστόσο, η συγκεκριμένη όπερα έκλεισε το 1974 προκειμένου να πραγματοποιηθεί ανακαίνιση και παρέμεινε κλειστή για 23 χρόνια, μέχρι τελικά να ανοίξει στις 12 Μαΐου του 1997. Έτσι, μια παράσταση θα ήταν αδύνατο να δοθεί στις αρχές της δεκαετίας του ’80...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.