Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

Υπέρ και κατά για 50 σχολές ΑΕΙ

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Τα συμπεράσματα από την αξιολόγηση ξένων πανεπιστημιακών.

Τα πλεονεκτήματα και οι αδυναμίες που παρουσιάζουν κορυφαίες σχολές και τμήματα των πανεπιστημίων καταγράφονται στις εκθέσεις επιφανών ξένων ειδικών επιστημόνων. Στα αρνητικά περιλαμβάνονται ο μεγάλος αριθμός σπουδαστών, ο κομματισμός και η γραφειοκρατία.

Σοβαρά προβλήματα, αλλά και θετικά σημεία καταδεικνύει η εξωτερική αξιολόγηση των ιδρυμάτων της ανώτατης εκπαίδευσης, η οποία έχει ολοκληρωθεί για την πλειονότητα των τμημάτων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Οι πανεπιστημιακοί που λαμβάνουν μέρος στην αξιολόγηση από το 2008 έως σήμερα είναι επιστήμονες υψηλού κύρους και προσπάθησαν να αναδείξουν τόσο τα επιτεύγματα των ελληνικών ιδρυμάτων όσο και τις ελλείψεις τους, με βασικό στόχο τη βελτίωση του παρεχόμενου έργου τους προς τους φοιτητές και την κοινωνία.

Σήμερα το «Έθνος - Παιδεία» παρουσιάζει συνοπτικά τις εκθέσεις αξιολόγησης σε 50 πανεπιστημιακά τμήματα υψηλής ζήτησης, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι φοιτητές να έχουν μια εικόνα όταν θα έρθει η ώρα μέσω του μηχανογραφικού τους δελτίου να κάνουν τις επιλογές τους.

Οι επισημάνσεις που κάνουν είναι σημαντικές, αν και, όπως πολλοί αναφέρουν, λόγω των καταλήψεων και της αναστάτωσης που πολλές φορές επικρατούσε στα ιδρύματα δεν μπορούσαν να κάνουν τη δουλειά τους, αλλά όλοι τόνισαν ότι είχαν πολύ καλή ανταπόκριση και προθυμία τόσο από τους φοιτητές όσο και από τους καθηγητές και το διοικητικό προσωπικό κατά τη διάρκεια των επιτόπιων επισκέψεών τους στα ιδρύματα.

Στις εκθέσεις τους οι αξιολογητές -σχεδόν στο σύνολό τους- ως προς τα αρνητικά σημεία των ΑΕΙ κάνουν αναφορά στον μεγάλο αριθμό φοιτητών, στον κομματισμό που επικρατεί στα ιδρύματα, στη γραφειοκρατία, στον τεράστιο όγκο μαθημάτων, στην παρατεταμένη διάρκεια αποφοίτησης (αιώνιοι φοιτητές), στη μικρή προσέλευση των φοιτητών στα μαθήματα, στον μειωμένο προϋπολογισμό, στην έλλειψη μάνατζμεντ και σύγχρονου συστήματος οικονομικής διαχείρισης κ.ά.

Από την άλλη πλευρά, τονίζονται οι διακρίσεις των καθηγητών και το υψηλό ακαδημαϊκό τους επίπεδο, η καλή απορρόφηση των αποφοίτων στην αγορά εργασίας, το ικανοποιητικό ερευνητικό έργο που παράγεται, οι διεθνείς συνεργασίες κ.ά. Αναφερόμενος στα αποτελέσματα της αξιολόγησης, ο υπουργός Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλος, δήλωσε ότι έχουμε καλά πανεπιστήμια που δεν έχουν να φοβηθούν τον ανταγωνισμό, αλλά, όπως είπε, «η ανοργανωσιά των τελευταίων 20 ετών δημιουργεί ένα θολό τοπίο. Γι' αυτό απαιτείται», πρόσθεσε, «»απεξάρτηση» από την κρατικοδίαιτη κουλτούρα από τα ιδεολογήματα της δεκαετίας του 80».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.