Σάββατο 3 Αυγούστου 2013

Η σωστή απόσταση ακινητοποίησης

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

H κατάσταση στην οποία βρίσκεται κάθε δεδομένη στιγμή ο οδηγός, μπορεί να μεταβάλλει αρκετά το χρόνο που χρειάζεται για να αντιδράσει σωστά και να αποφύγει πιθανή σύγκρουση με κάποιο εμπόδιο.

Στην πράξη, λοιπόν, ο χρόνος μεταφράζεται σε μέτρα ακινητοποίησης. Ας δούμε πώς μπορούμε να υπολογίσουμε σωστά την απόσταση ασφαλείας, που πάντα πρέπει να έχουμε.

Πόσα μέτρα διανύει το αυτοκίνητο το δευτερόλεπτο;

Ένα αυτοκίνητο που κινείται με 50 χλμ./ώρα, διανύει περίπου 13,9 μέτρα μέσα σε ένα δευτερόλεπτο. Αντίστοιχα, αν κινείται με 130 χλμ./ώρα, καλύπτει περίπου 36 μέτρα μέσα στο δευτερόλεπτο.

Σωστή απόσταση ασφαλείας = 2 και πλέον δευτερόλεπτα.

Για να διατηρούμε όσο γίνεται ιδανικότερη απόσταση ασφαλείας, πρέπει να σκεφτούμε τα εξής.

Αν το προπορευόμενο όχημα φρενάρει, τότε πρέπει να έχουμε απόσταση ίση με αυτή που διανύει το αυτοκίνητο σε 1 δευτερόλεπτο με την ταχύτητα που έχει.

Αν, δηλαδή, κινούμαστε με 90 χλμ./ώρα, τότε είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε περίπου 25 μέτρα απόσταση. Φυσικά αυτό δεν είναι ποτέ αρκετό, καθώς πρέπει να συνοπολογίσουμε ένα ακόμη δευτερόλεπτο (δηλαδή άλλα 25 μέτρα περίπου), το οποίο χρειαζόμαστε από τη στιγμή που θα αντιληφθούμε τον κίνδυνο, μέχρι τελικά τη στιγμή που και εμείς θα πατήσουμε φρένο.

Συνολικά λοιπόν, αυτό μεταφράζεται σε 2 δευτερόλεπτα, ή περίπου 50 μέτρα απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, αν θέλουμε να είμαστε ασφαλείς.

Όπως γίνεται αντιληπτό, οι υπολογισμοί αυτοί για την απόσταση ακινητοποίησης είναι γενικοί και δεν μπορούν να ισχύουν σε κάθε περίπτωση.

Παράγοντες όπως η κατάσταση του οδοστρώματος, των ελαστικών αλλά και του κάθε αυτοκινήτου διαφοροποιούνται ανάλογα με την περίσταση.


Πηγή: http://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.