Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

Μετακινούν Κέντρα Εκπαίδευσης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.
Υπουργείο παιδείας : Είναι δυνατόν να γίνονται αποδεκτές αποφάσεις περιφερειακών διευθύνσεων που παραβιάζουν ευθέως το νόμο;

Υπουργείο παιδείας : Είναι δυνατόν να γίνονται αποδεκτές αποφάσεις περιφερειακών διευθύνσεων που παραβιάζουν ευθέως το νόμο; 
Αντίθετα στα όσα ορίζει η σχετική νομοθεσία, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, αποφάσισε να μετακινήσει το Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών καθώς και το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Λάρισας, από τον δήμο Λάρισας σε εγκαταστάσεις που βρίσκονται στον κοντινό δήμο Τυρνάβου.

Τόσο το ΚΕΔΔΥ όσο και το ΕΕΕΕΚ Λάρισας υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Τόπος μετεγκατάστασής τους είναι οι εγκαταστάσεις του υπαγόμενου στο Υπουργείο Υγείας Θεραπευτηρίου Χρονίων Παθήσεων Λάρισας «Ο ΑΡΙΣΤΕΥΣ» , που υπάγεται στο Υπουργείο Υγείας και εδρεύει στον Αμπελώνα Δήμου Τυρνάβου. Η λογική “ιατρικοποίησης” των εκπαιδευτικών υπηρεσιών προς τους ΑμεΑ που υποδηλώνει η μετεγκατάσταση δεν είναι το μοναδικό “αδύνατο σημείο” της. Οπως επισημαίνει σε επερώτησή της προς τους υπουργούς παιδείας και υγείας η τοπική βουλευτής (ΣΥΡΙΖΑ) Ηρ. Διώτη – η πλέον ασχολούμενη με θέματα ΑμεΑ στην νυν ελληνική βουλή με κριτήριο τον αριθμό των βουλευτικών ερωτήσεων – “η απόφαση μετεγκατάστασης έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με το νόμο”.

Συγκεκριμένα, ο περί ειδικής αγωγής/εκπαίδευσης τελευταίος νόμος 3699/08, αναφερόμενος στην “ίδρυση και οργάνωση των ΚΕΔΔΥ” αναφέρει ρητά (άρθρο 12, παρ. 1) : “Τα ΚΕΔΔΥ ιδρύονται στις έδρες των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων και των νομαρχιακών διαμερισμάτων”. Η παραπάνω πρόβλεψη δεν περιελήφθη στο νόμο τυχαία. Δεδομένου ότι σκοπός των ΚΕΔΔΥ – πάλι βάσει του ίδιου νόμου – είναι “η προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών και κυρίως εκείνων που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας”, η ίδρυση και λειτουργία τους σε μέρη ... απόμακρα (βλ. περίπτωση Τυρνάβου, 15 χιλιόμετρα από τη Λάρισα), δυσχεραίνει αν μη τι άλλο την απαραίτητη αλληλεπίδραση του ΚΕΔΔΥ με τις σχολικές μονάδες της περιοχής.





Πηγή: Εφημερίδα "Ελευθεροτυπία"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.