Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015

Πώς να βοηθήσουμε τα παιδιά να κρατούν τακτοποιημένα τα δωμάτιά τους

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Οι καλές συνήθειες αποκτούνται από μικρή ηλικία. Αν λοιπόν θέλουμε να διδάξουμε στα παιδιά μας να είναι τακτικά και οργανωμένα στη ζωή τους, θα πρέπει να ξεκινήσουμε με μικρά βηματάκια από τώρα που είναι μικρά. Ας ξεκινήσουμε, με τι άλλο; Με το δωμάτιό τους!

Να λοιπόν μερικές απλές ιδέες για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να κρατούν τακτοποιημένα τα δωμάτιά τους:

• Μαθαίνουμε στα παιδιά ότι μετά το παιχνίδι, υπάρχει πάντα η ώρα του μαζέματος των παιχνιδιών. Στην αρχή μαζεύουμε κι εμείς μαζί τους για να τους δείξουμε πώς γίνεται, αλλά σιγά-σιγά μαθαίνουν να το κάνουν μόνα τους. Μικρό μυστικό: Το μάζεμα μπορεί να γίνει πιο ευχάριστο αν συνοδεύεται από μουσική!

• Για να μπορέσουν να μαζέψουν τα παιχνίδια τους όμως, θα πρέπει να ξέρουν πού μπαίνουν αυτά τα παιχνίδια. Επομένως όλα τα παιχνίδια πρέπει να έχουν προκαθορισμένες θέσεις. Μια καλή ιδέα είναι να προμηθευτούμε κουτιά παιχνιδιών ή καλάθια στα οποία να μπαίνουν τα παιχνίδια ομαδοποιημένα (π.χ. αυτοκινητάκια, τουβλάκια, κουζινικά κλπ) Κολλάμε ετικέτες ή ζωγραφιές στο εξωτερικό των κουτιών, ώστε τα παιδιά να μπορούν να ξεχωρίζουν πού μπαίνει τι.

• Το ίδιο οργανωμένα χρειάζεται να είναι και τα ρούχα τους. Αν είναι εφικτό βάζουμε τα ρούχα σε σημεία της ντουλάπας που τα παιδιά να μπορούν να τα φτάνουν. Οι ετικέτες στα ράφια βοηθούν πολύ και στην περίπτωση των ρούχων. Όταν είναι μικρά και δεν μπορούν να διαβάσουν, οι ετικέτες μπορούν να έχουν πάνω ζωγραφιές (π.χ. ένα μπλουζάκι, ένα παντελόνι κλπ κλπ) Μετά αντικαθιστούμε τις ζωγραφιές με λέξεις.

• Μαθαίνουμε στα παιδιά να στρώνουν το κρεβάτι τους. Είναι λογικό βέβαια να μην μπορούν να στρώσουν το κρεβάτι τόσο όμορφα όσο εμείς, αλλά ας το κάνουν όπως να ‘ναι. Το σημαντικό είναι να αποκτήσουν τη συνήθεια. Αντιστεκόμαστε φυσικά στον πειρασμό να τρέξουμε από πίσω τους και να το φτιάξουμε καλύτερα, γιατί δε θέλουμε να δώσουμε το λάθος μήνυμα και να τους κόψουμε τα φτερά.

• Αργότερα που τα παιδιά θα πάνε σχολείο, φροντίζουμε να υπάρχουν προκαθορισμένες θέσεις για όλα τα σχολικά αντικείμενα. Γραφική ύλη, τετράδια, βιβλία, όλα πρέπει να έχουν τις θέσεις τους. Ένας πίνακας στον τοίχο βοηθάει στο να τοποθετούνται τα σημειωματάκια, οι ζωγραφιές, οι κάρτες, που αλλιώς θα κατέληγαν από ‘δω κι από ‘κει.

• Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, κάποια παιχνίδια σταματούν να είναι κατάλληλα για την ηλικία τους. Ή τα παιδιά τα βαριούνται. Είναι σημαντικό αυτά τα παιχνίδια να φεύγουν από το δωμάτιο και να χαρίζονται σε άλλα παιδάκια. Πρέπει να μάθουμε στα παιδιά ότι αυτό είναι μία φυσιολογική διαδικασία, έτσι ώστε να τους γίνει βίωμα και να ανταποκρίνονται με χαρά όταν τους λέμε ότι ήρθε η ώρα να βρούμε παιχνίδια για χάρισμα. Εξάλλου ο χώρος σε ένα δωμάτιο είναι περιορισμένος. Δεν μπορούν τα παιχνίδια να συσσωρεύονται επ’ αόριστον. Για να μπουν νέα παιχνίδια, πρέπει να χαριστούν παλαιά παιχνίδια. Και έτσι τα δωμάτια δε θα είναι υπερφορτωμένα και θα μπορούν να τακτοποιούνται ευκολότερα.

Παρ’ όλες τις καλές μας προθέσεις όμως, ας μην ξεχνάμε ότι οι καλές συνήθειες αργούν να μαθευτούν και ότι το κάθε παιδί έχει τη δική του προσωπικότητα και μαθαίνει με το δικό του ρυθμό. Και το κυριότερο; Τα παιδιά είναι παιδιά! Τα δωμάτιά τους ποτέ δε θα είναι τακτοποιημένα στην εντέλεια και ούτε χρειάζεται! Το χάος στα δωμάτια μπορεί τώρα να μας εκνευρίζει, αλλά όταν θα μεγαλώσουν και θα φύγουν από το σπίτι, θα μας λείπει και θα το αναπολούμε. Μέτρο, ισορροπία, σωστές συνήθειες και η (σχετική) τάξη θα είναι… παιχνίδι!


Πηγή: http://www.crete2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.