Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Διάτρητο το σύστημα ελέγχου για τα «τρελά φορτηγά»

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Αδυναμία συστηματικών ελέγχων που δημιουργούν «τρύπες» στην ασφάλεια των οδικών εμπορευματικών μεταφορών καταδεικνύουν τα πρόσφατα δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται φορτηγά.

Οι έλεγχοι από τα μεικτά κλιμάκια των περιφερειών, στα οποία συμμετέχει και η αστυνομία, η τροχαία, οι λιμενικοί και οι τελωνειακοί υπάλληλοι φαίνεται ότι έχουν ατονήσει τον τελευταίο καιρό.

Αυτός είναι και ο λόγος που το υπουργείο Υποδομών προχωρεί σε αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου για την οδική ασφάλεια των εμπορευματικών μεταφορών θεσπίζοντας μεταξύ άλλων και την άμεση πληρωμή των προστίμων για τις πολύ επικίνδυνες παραβάσεις των φορτηγών αλλά και την ακινητοποίησή τους σε τέτοιες περιπτώσεις. Οι αλλαγές θα ενσωματωθούν σε πολυνομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί τον Νοέμβριο στη Βουλή.

Στόχος των νέων ρυθμίσεων είναι να ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο των ελέγχων στα φορτηγά, καθώς σήμερα στο πεδίο αυτό εμπλέκονται πάνω από έξι διαφορετικοί φορείς! Πολλοί εκ των απασχολουμένων σ' αυτούς μάλιστα εκτελούν τους ελέγχους ως πάρεργο για διάστημα δύο ωρών μετά το κανονικό ωράριο στις υπηρεσίες τους.

46.000 παραβάσεις

«Το θέμα των ελέγχων από όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου πρέπει να αποκτήσει έναν χαρακτήρα μονιμότητας και τελικά να περιβληθεί με τον τύπο του νόμου» σημείωσε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μιλώντας σε εκπαιδευτική διημερίδα για την οδική ασφάλεια, ενώ ανακοίνωσε ότι υφίσταται πρόταση νομοθετικού πλαισίου, το οποίο θα συμπεριλάβει όλες τις ανάγκες σε έναν νόμο.

Να σημειωθεί ότι μόνο κατά τη διάρκεια πιλοτικού προγράμματος ελέγχων του υπουργείου, από τον Μάιο έως και το τέλος Σεπτεμβρίου, βεβαιώθηκαν 46.705 παραβάσεις σε ελληνικά φορτηγά και 14.000 σε αλλοδαπά.

Η νέα νομοθετική πρόταση του υπουργείου αναμένεται να περιλαμβάνει πέντε βασικές αλλαγές:

-Κωδικοποίηση της πολυνομοθεσίας στο ζήτημα των ελέγχων.

-Δυνατότητα στους παραμεθόριους δήμους όλης της Ελλάδας να συστήσουν τα δικά τους μεικτά κλιμάκια ελέγχων στο πρότυπο αυτών που λειτουργούν οι περιφέρειες.

-Δυνατότητα άμεσης πληρωμής των προστίμων για τις παραβάσεις φορτηγών. Παράλληλα γίνεται προσπάθεια να καταστεί δυνατή και η online πληρωμή των προστίμων αφού στις περιπτώσεις που ακινητοποιούνται φορτηγά τα Σαββατοκύριακα δεν λειτουργεί φορέας που να δέχεται πληρωμές.

-Κατηγοριοποίηση των παραβάσεων, συσχετισμός τους με τις ποινές και εξορθολογισμός των προστίμων. Τα πρόστιμα αναμένεται να ξεκινούν από 100 ευρώ για τις μικρές παραβάσεις και να φτάνουν τα 5.000 ευρώ και την ακινητοποίηση του οχήματος για τις πολύ επικίνδυνες. Στην κατηγορία των πολύ επικίνδυνων παραβάσεων εντάσσονται οι σοβαρές βλάβες σε μηχανικά μέρη, φρένα, λάστιχα, το υπέρβαρο φορτίο και η μη σωστή ασφάλιση του μεταφερόμενου εμπορεύματος.

-Δημιουργία σε δεύτερο χρόνο ενός ενιαίου φορέα ελέγχων με τη συνεργασία της Αστυνομίας, των Περιφερειών, του ΣΔΟΕ, των φορολογικών αρχών και του Λιμενικού, ο οποίος θα αποτελεί έναν μόνιμο θεσμό. Στόχος είναι οι έλεγχοι να γίνονται συντονισμένα από ελεγκτές αποκλειστικής απασχόλησης ώστε το κρίσιμο αυτό θέμα να μην αποτελεί πάρεργο ορισμένων υπαλλήλων.


Πηγή: http://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.