Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

ΕΣΑμεΑ: Αποκλεισμός των ατόμων με ψυχική αναπηρία, ΟΑΕΔ επιτρέποντος

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Δελτίο Τύπου 07.10.2014


Αρ. Πρωτ.: 4054

Την «πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος» για την εισαγωγή καταρτιζόμενων στη Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης ατόμων με αναπηρία από τον ΟΑΕΔ για το σχολικό έτος 2014 - 2015 στηλιτεύει η ΕΣΑμεΑ, όπου μεταξύ άλλων σημειώνεται το αμίμητο: «Στα προγράμματα δε δύνανται να συμμετέχουν όσοι κατά τα τελευταία τρία (3) χρόνια έχουν συμμετάσχει σε κατάρτιση της Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης Ατόμων με Αναπηρία Αθήνας ή σε οποιοδήποτε ΚΕΚ ή άλλη Σχολή, καθώς επίσης τα άτομα με αναπηρία οφειλόμενη σε ψυχική ασθένεια».

Είναι αδιανόητο και απαράδεκτο να υφίσταται τέτοιου είδους αποκλεισμοί στην εποχή μας και να αγνοείται ο λόγος των ίδιων των ατόμων με ψυχική αναπηρία! Η Πολιτεία οφείλει να διασφαλίζει και να προωθεί το δικαίωμα στην εργασία και να λαμβάνει κατάλληλα μέτρα προκειμένου τα άτομα με αναπηρία να έχουν αποτελεσματική πρόσβαση σε υπηρεσίες εύρεσης εργασίας και σε επαγγελματική κατάρτιση και συνεχή εκπαίδευση.

Τέλος, η μη συμπερίληψη των ατόμων της συγκεκριμένης κατηγορίας αναπηρίας στις σχολές επαγγελματικής κατάρτισης ΑμεΑ του ΟΑΕΔ, συνιστά διακριτική και άνιση μεταχείριση, σύμφωνα και με την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2000/78/ΕΚ για τη Διαμόρφωση Γενικού Πλαισίου Ίσης Μεταχείρισης στην Εργασία και στην Απασχόληση, όπως αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με την ψήφιση του Ν. 3304/2005 που αναφέρεται στην τήρηση της εφαρμογής της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανεξαρτήτως αναπηρίας στην απασχόληση.

Τέτοιου είδους αποφάσεις από τις οποίες αποκλείονται συγκεκριμένες κατηγορίες αναπηρίας αποτελούν όνειδος για τη χώρα μας και παραπέμπουν σε εποχές σκοταδισμού. Η άμεση απόσυρση και αντικατάσταση της εν λόγω πρόσκλησης είναι εκ των ουκ άνευ.

Η επιστολή προς τον ΟΑΕΔ επισυνάπτεται.
Το Δελτίο Τύπου σε μορφή MS Word 2013 (135.68 KB)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.