Δευτέρα 7 Ιουλίου 2014

Βουλή των Εφήβων: Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος στον Λοβέρδο

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Με απόλυτη επιτυχία και με σημαντικές καινοτομίες ολοκληρώθηκε η ΙΘ΄ Σύνοδος της Βουλής των Εφήβων. Το φετινό πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαν 13.087 μαθητές από 1.004 σχολεία, κορυφώθηκε με τη συνεδρίαση της Ολομέλειας των 300 Εφήβων Βουλευτών από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια, τις εργασίες των οποίων παρακολούθησε και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας.

Για πρώτη φορά Βουλή των Εφήβων ψήφισε νομοσχέδιο το οποίο παραδίδεται στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με αίτημα να θεσπιστεί. Πρόκειται για τον Κανονισμό Λειτουργίας των Μαθητικών Κοινοτήτων, ο οποίος παραμένει ίδιος εδώ και τριάντα χρόνια περίπου και που με τη συνδρομή του Συνηγόρου του Παιδιού και την επεξεργασία που προηγήθηκε στις Επιτροπές της Βουλής των Εφήβων προτείνεται να τροποποιηθεί με τρόπο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και θα ενισχύει τη συμμετοχή των μαθητών στη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου.

Για πρώτη φορά, επίσης, η Βουλή των Εφήβων είχε δικαίωμα άσκησης κοινοβουλευτικού ελέγχου. Ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, απάντησε σε έξι επίκαιρες ερωτήσεις που του έθεσαν έφηβοι βουλευτές. Πρόκειται για επίκαιρες ερωτήσεις για τις οποίες υπήρξε προετοιμασία στις Επιτροπές και ψηφοφορία από τους Εφήβους Βουλευτές για αυτές που θα έπρεπε να προκριθούν στη σημερινή πανηγυρική συνεδρίαση.



Τη δέσμευση ότι οι καινοτομίες του εκπαιδευτικού προγράμματος της Βουλής των Εφήβων θα συνεχιστούν τα επόμενα χρόνια ανέλαβε ο πρόεδρος της Βουλής Ευάγγελος Μεϊμαράκης. Κηρύσσοντας την έναρξη της πανηγυρικής συνεδρίασης ο κ. Μεϊμαράκης καλωσόρισε τους μαθητές στη Βουλή των Ελλήνων και προσδιόρισε το μήνυμα της ΙΘ΄ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων.

«Η σύνθεση και η σύγκλιση απόψεων είναι δύσκολη υπόθεση. Απαιτεί χρόνο. Απαιτεί συνεχή διάλογο. Απαιτεί κατανόηση των συνθηκών πολύ περισσότερο σήμερα που η χώρα μας και οι πολίτες στο σύνολό τους σχεδόν αντιμετωπίζουν προβλήματα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης» είπε ο κ. Μεϊμαράκης, αναφερόμενος στην προεργασία που έγινε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος.



Ταυτόχρονα, ο Πρόεδρος της Βουλής κάλεσε τους μαθητές να κλείσουν τα αυτιά τους στις σειρήνες που επιχειρούν να μετατρέψουν τη σημερινή οικονομική κρίση, σε κρίση της Δημοκρατίας ή σε κρίση θεσμών.

«Δεν πρέπει να το επιτρέψετε αυτό, κανείς σας και κανένας σας, για κανένα λόγο. Κάποια συνθήματα μπορεί να ακούγονται ωραία, μπορεί να σας εξεγείρουν, μπορεί τη νεανική σας ορμή να την αυξάνουν αλλά δεν πρέπει να παρασυρθείτε από την προσπάθεια απαξίωσης του ελληνικού κοινοβουλίου. Αντιθέτως, θα πρότεινα αυτή τη νεανική σας ορμή να την μετατρέψετε σε κινητήρια δύναμη» είπε ο κ. Μεϊμαράκης.

Η λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων

Το νομοσχέδιο για τις μαθητικές κοινότητες που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, επί των άρθρων με τροποποιήσεις που έγιναν και στο σύνολο εισάγει σαφέστερο πλαίσιο αρχών, δικαιωμάτων και ευθυνών των μαθητών και αντιπροσωπευτικότερο σύστημα στην εκπροσώπηση των τάξεων στα 15μελή συμβούλια. Στόχος των προτεινόμενων διατάξεων είναι τα μαθητικά συμβούλια να εκλέγονται πλέον όχι απλώς οι πιο δημοφιλείς μαθητές και οι πιο ικανοί καθώς καθιερώνεται ότι κατά τη διάρκεια δημόσιας γενικής συνέλευσης ο κάθε υποψήφιος θα μπορεί να παρουσιάζει στη μαθητική κοινότητα τους επιδιωκόμενους στόχους για τη θητεία του. Προβλέπεται, επίσης, διαδικασία ανάκλησης μελών και διαδικασία λογοδοσίας και σαφέστερη διαδικασία απολογισμού έργου. Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, οι Έφηβοι βουλευτές είχαν έτσι την ευκαιρία να διαπιστώσουν πως ένα νομοσχέδιο περνάει από τη Βουλή των Ελλήνων, πως τροποποιείται κατά τη φάση της επεξεργασίας του και τελικά πως ψηφίζεται για να γίνει νόμος του κράτους.

Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος

Αλλά και μέσα από τη διαδικασία των επικαίρων ερωτήσεων, για πρώτη φορά η Βουλή των Εφήβων μετεξελίσσεται σε ένα ζωντανό κύτταρο διαλόγου με την κυβέρνηση. Στο δεύτερο μέρος της συνεδρίασης έξι Έφηβοι Βουλευτές απευθύνθηκαν στον υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο για τα θέματα που απασχολούν τα σχολεία και τους συμμαθητές τους. Ο Έφηβος Βουλευτής Κυριάκος Καλαϊτζίδης από την Πρότυπη Βιοτεχνική Μονάδα του ΟΑΕΔ στη Θεσσαλονίκη ζήτησε μέριμνα για την αναβάθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων σχολείων ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, ενημέρωσε τον κ. Καλαϊτζίδη ότι μέσα στο Σεπτέμβριο ψηφίζεται από τη Βουλή το νομοσχέδιο για τα ειδικά σχολεία και ότι μέσα στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου θα περιληφθεί και διάταξη που θα δίνει τη δυνατότητα στους αποφοίτους της συγκεκριμένης σχολής να συνεχίσουν σε σχολεία επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Από το Σουδάν, ο Αναστάσιος Γεωργιάδης ζήτησε να διασφαλιστεί ότι θα σταματήσουν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και βιβλία στα σχολεία της ομογένειας. Αντίστοιχου περιεχομένου ήταν και η επίκαιρη ερώτηση του Έφηβου Βουλευτή από σχολείο των ΗΠΑ Δημήτρη Μαρούτσου. Και οι δύο Έφηβοι έλαβαν τη δέσμευση από τον υπουργό Παιδείας ότι στο αμέσως επόμενο διάστημα καλεί τους συντονιστές εκπαίδευσης του εξωτερικού να καταθέσουν εκθέσεις για τις ελλείψεις στα σχολεία της Ομογένειας και ταυτόχρονα θα ζητήσει και τη συνδρομή της Εκκλησίας προκειμένου να συνδράμει όπου το κράτος δυσκολεύεται.

Το εκπαιδευτικό σύστημα που εστιάζει στις επιφανειακές γνώσεις και την προετοιμασία για τα ΑΕΙ ήταν το αντικείμενο επίκαιρης ερώτησης της εφήβου βουλευτού Νικολέτας Μπακόλα και ο υπουργός Παιδείας είχε την ευκαιρία να ξεκαθαρίσει ότι στηρίζει το σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων αλλά ότι θα προχωρήσει παρεμβάσεις διορθωτικές. Ο υπουργός αναγνώρισε ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την πληθώρα της ύλης, τον καταιγισμό πληροφοριών και όχι γνώσεων που είναι πολύ μεγάλος και αδυσώπητος και δεν προλαβαίνει να τα διδάξει όλα η εγκύκλιος ύλη. «Αν εφαρμοστεί σωστά η τράπεζα θεμάτων δημιουργεί προϋποθέσεις για την ανάπτυξη κριτικού πνεύματος και υπάρχει μια απόπειρα εξίσωσης προς τα πάνω», είπε ο υπουργός. Αντίστοιχη θέση εξέφρασε ο κ. Λοβέρδος απαντώντας στην Έφηβη Βουλευτή Μαρία Καστρή που κατήγγειλε το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων ως ένα σύστημα που κρίνει ένα μαθητή σε τρεις ώρες και επιβραβεύει την παπαγαλία.

Ο μαθητής Τσάμπα Καπνανισβίλι έθεσε το ζήτημα της απονομής ελληνικής ιθαγένειας σε μετανάστες μαθητές που παίρνουν την βασική παιδεία στην Ελλάδα. Ο υπουργός Παιδείας, εξήγησε ότι με το ισχύον καθεστώς εάν ένα παιδί κάνει έξι χρόνια σε ελληνικό σχολείο με επιτυχία, και εφόσον οι γονείς του διαμένουν εδώ, μπορεί τρία χρόνια μετά να ζητήσει την απόκτηση ιθαγένειας. Αναφέρθηκε δε σε εγκύκλιο που ορίζει ότι οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης είναι αρμόδιοι να υπογράψουν το απαραίτητο πιστοποιητικό. Ο κ. Λοβέρδος δεσμεύτηκε πάντως να απευθυνθεί στο υπουργείο Εσωτερικών για τυχόν καθυστερήσεις σε περιπτώσεις παιδιών που ενώ πληρούν τις προϋποθέσεις δεν έχουν λάβει ακόμη την ιθαγένεια.


Πηγή: http://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.