Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

«Ανοίγουν τον ασκό του Αιόλου, να περιμένουν και φορτούνες»

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Το θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας στη ποντοπόρο ναυτιλία καταγγέλλει η ΠΝΟ
.
Την έντονη αντίδραση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), έχει προκαλέσει έγγραφο του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη προς την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, στο οποίο αναφέρεται ότι συνέπεια της λήξεως της συμβατικής διάρκειας της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των πληρωμάτων φορτηγών πλοίων από 4.500 dtw και άνω έτους 2010, είναι δυνατόν πλέον ότι οι όροι ναυτολόγησης των Ελλήνων ναυτικών να συμφωνούνται ελεύθερα με ατομική σύμβαση.

Όπως καταγγέλλει η ΠΝΟ, με σημερινή ανοιχτή επιστολή της προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, το συγκεκριμένο έγγραφο περιήλθε τυχαία σε γνώση των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των ναυτικών, από πλοιοκτήτρια εταιρεία που ζητούσε διευκρινίσεις για το θέμα το ατομικών συμβάσεων εργασίας.

Η ΠΝΟ κατηγορεί τον κ. Βαρβιτσιώτη για αυθαίρετη άκρως υποκειμενική και μεροληπτική ερμηνεία των απαιτήσεων τής σύμβασης ναυτικής εργασίας προς την πλευρά των εφοπλιστών, ζητεί άμεσα την ανάκληση του σχετικού εγγράφου και προειδοποιεί ότι τέτοιες συμπεριφορές και μεθοδεύσεις, δεν πρόκειται να μείνουν αναπάντητες από τους Έλληνες ναυτικούς. Τονίζεται, επίσης, στην επιστολή, ότι στο παρόν χρονικό διάστημα είναι σε εξέλιξη και δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις της ΠΝΟ με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των πληρωμάτων των φορτηγών πλοίων 4.500 dtw και άνω.

«Ανοίγουν τον ασκό του Αιόλου να περιμένουν και τις επερχόμενες φορτούνες», αναφέρει σε σημερινή του ανακοίνωση, ο γγ της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς και σημειώνει:

«Ο υπουργός, αντί να υποδείξει στην εργοδοτική πλευρά να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να επιτευχθεί η ανανέωση της υφιστάμενης και εφαρμοζόμενης ΣΣΕ 2010, όπως έχει γίνει με τις λοιπές εφοπλιστικές ενώσεις, ήλθε αρωγός με το έγγραφο του να ενισχύσει την επιδεικνυόμενη πεισματική και αρνητική συμπεριφορά της εργοδοσίας, και να την προτρέπει στην ουσία να παραβεί όλες τις θεσμοθετημένες από τις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας και την ίδια την MLC ρυθμίσεις για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και συλλογικές συμβάσεις εργασίας, υποτιμώντας, προφανώς, τις ουσιαστικές επιπτώσεις και συνέπειες ενός τέτοιου εγχειρήματος και λησμονώντας ότι είναι υπουργός όλων των Ελλήνων».

Συνδικαλιστικά στελέχη της ΠΝΟ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία - και αν αυτές μπορούν να εφαρμοστούν, ανέφεραν ότι μπορεί η συμβατική ισχύ της σύμβασης του 2010 να έχει λήξει στις 31/12/2010 στα ποντοπόρα πλοία 4.500 dtw και άνω, πλην όμως εξακολουθεί και εφαρμόζεται από τα συμβαλλόμενα μέρη ανελλιπώς, κάτι που αναφέρεται όπως υπογράμμισαν και στη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC).

Πρόσθεσαν επίσης, ότι είναι γνωστό στη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας ότι για όλες τις εκκρεμούσες και ευρισκόμενες στο στάδιο των διαπραγματεύσεων Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, και για τα πληρώματα των φορτηγών πλοίων ειδικότερα, αναγνωρίζονται και εφαρμόζονται πλήρως οι όροι της Συλλογικής Σύμβασης που έχει λήξει.

Σε επισήμανση ότι σε άρθρο της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006, που έχει επικυρωθεί από τη Βουλή, αναφέρεται πως στην περίπτωση που δεν υφίσταται συλλογική σύμβασης εργασίας οι όροι και οι συνθήκες ναυτολόγησης του ναυτικού συμφωνούνται ελεύθερα από τα συμβαλλόμενα μέρη με γραπτή σύμβαση, τα στελέχη της ΠΝΟ υπογράμμισαν ότι η υιοθέτηση μιας σύμβασης δεν θεωρείται ότι επηρεάζει οποιαδήποτε εργατική συμφωνία που διασφαλίζει ευνοϊκότερες συνθήκες για τους εργαζόμενους. Τόνισαν, επίσης, ότι στην περίπτωση των Ελλήνων ναυτικών, τα όσα εφαρμόζονται στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας υπερισχύουν της Διεθνής Ναυτικής Σύμβασης Εργασίας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.