Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Πρόβλημα ηχορύπανσης στην παραλία της Θεσσαλονίκης

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Πιλοτικό πρόγραμμα μετρήσεων του κυκλοφοριακού θορύβου στην περιοχή.

Σημαντικό πρόβλημα ηχορύπανσης, με ιδιαίτερη επιβάρυνση στο παραθαλάσσιο μέτωπο, έχει η Θεσσαλονίκη όπως προέκυψε σε μελέτη για τα επίπεδα ηχορύπανσης στην αστική παραλιακή ζώνη της πόλης.

Την έρευνα υλοποίησαν οι Α. Κελέσης, Κ. Βογιατζής, Χ.Αντωνιάδης, Μ.Πετρακάκης, Ε.Κούτσαρη, Π. Τζουμάκα, Ι. Τοτονίδης, και Π. Τσιμενίδου από το Τμήμα Περιβαλλοντικών Δράσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την εταιρεία Δυναμική Ακουστική και με την εποπτεία του καθηγητή Κ.Βογιατζή του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Όπως εξήγησαν στο 5ο Περιβαλλοντικό Συνέδριο Μακεδονίας που διεξάγεται έως τις 16 Μαρτίου στο Συνεδριακό Κέντρο ΚΕ.Δ.Ε.Α. του Α.Π.Θ., πρόκειται για ένα πιλοτικό πρόγραμμα μετρήσεων του κυκλοφοριακού θορύβου, κατά μήκος της παραλιακής ζώνης της Θεσσαλονίκης, τόσο από την πλευρά της ξηράς, όσο και από την πλευρά της θάλασσας. Οι μετρήσεις αυτές χρησιμοποιήθηκαν για την εφαρμογή ενός ειδικού λογισμικού πρόβλεψης και αξιολόγησης του περιβαλλοντικού θορύβου ώστε, λαμβάνοντας υπόψη τα αντίστοιχα κυκλοφοριακά και μετεωρολογικά δεδομένα των περιόδων των μετρήσεων, να εκτιμηθεί η στάθμη θορύβου και να γίνει η χωρική αποτύπωση της κατά μήκος της αστικής παραλιακής ζώνης της Θεσσαλονίκης.

Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η επιβάρυνση του παραθαλάσσιου μετώπου είναι ιδιαίτερα υψηλή λόγω του οδικού κυκλοφοριακού θορύβου ενώ ο θόρυβος εξασθενεί σε επίπεδα ακουστικής άνεσης (50-55 ντεσιμπέλ) μετά από μια απόσταση περίπου 50 μέτρων.

Επίσης, οι μετρήσεις θορύβου που πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη, έδειξαν ότι η πόλη έχει σημαντικό πρόβλημα ηχορύπανσης, γεγονός που γίνεται αντιληπτό από το ότι το οδικό δίκτυο της παραλιακής ζώνης είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο, με τους σχετικούς δείκτες να ξεπερνούν τα θεσμοθετημένα όρια.

Στην εργασία επισημαίνεται η ανάγκη εγκατάστασης και λειτουργίας ενός διευρυμένου δικτύου ελέγχου του κυκλοφοριακού θορύβου, το οποίο θα βοηθήσει στην ακριβέστερη χωρική αποτύπωση του προβλήματος του θορύβου, στην έγκυρη ενημέρωση των πολιτών για την κατάσταση του ακουστικού περιβάλλοντος και στο σχεδιασμό προγραμμάτων ελάττωσης της ηχορύπανσης στην πόλη της Θεσσαλονίκης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.