Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

Βερναρδάκης: Υποχρεωτική η ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων στη δημόσια διοίκηση

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

«Χρειαζόμαστε προσλήψεις νεότερου προσωπικού νέων ειδικοτήτων»

Την υποχρεωτική ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων στη δημόσια διοίκηση προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Χριστόφορος Βερναρδάκης, μιλώντας σε ημερίδα για την ανοιχτή διακυβέρνηση και τη συνδιαμόρφωση του αντίστοιχου Εθνικού Σχεδίου Δράσης. Η ημερίδα διεξήχθη στο κτίριο του ΚΕΔΕΑ στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), το οποίο είναι συνδιοργανωτής της εκδήλωσης.

«Τις επόμενες μέρες θα κάνουμε μια κίνηση που θα είναι ενταγμένη στο νόμο για την κινητικότητα και αφορά την ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων υποχρεωτικά, σε βαθμό εξουσιοδότησης ώστε, αν δεν γίνεται, να μην έχουν διοικητική ισχύ» είπε και υπογράμμισε ότι με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει τεράστιο οικονομικό όφελος αλλά και διαφάνεια σε αυτές τις διαδικασίες.

«Μελέτη του ΙΟΒΕ κοστολογεί μόνο το χαρτί και το τόνερ που χρησιμοποιείται κάθε χρόνο σε πεντακόσια εκατομμύρια ευρώ» είπε ο κ. Βερναρδάκης και έφερε ως παράδειγμα την περίπτωση της υπογραφής από τον ίδιο της έγκρισης απόσπασης ενός ατόμου από μια υπηρεσία σε μια άλλη. Εκτός από το πλήθος των εγγράφων, χάνονται πλήθος εργατοωρών ενώ «μπορούμε με την ψηφιακή μας υπογραφή να ξέρουμε πού βρίσκεται το έγγραφό μας ανά πάσα στιγμή» σημείωσε.

Αναφερόμενος στο ανθρώπινο δυναμικό της δημόσιας διοίκησης υπογράμμισε ότι θα πρέπει να επεκταθεί η μελέτη του, που ήδη έχει καθιερωθεί μέσω της ιστοσελίδας apografi.gov.gr, ώστε να είναι γνωστά στοιχεία όπως η δομή του ανθρώπινου δυναμικού, οι κατανομές των ειδικοτήτων και το αν καλύπτονται οι ανάγκες που υπάρχουν. «Ακούμε χρόνια για μεγάλο δημόσιο τομέα σε σχέση με τον αριθμό του προσωπικού ενώ η αλήθεια είναι ότι ο δημόσιος τομέας ειδικά τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχει αποστελεχωθεί σε δραματικό βαθμό. Έχει χάσει γύρω στις 370.000 ανθρώπους και έχει υποστεί στρέβλωση σε σχέση με τις ανάγκες που καλείται να εξυπηρετήσει» τόνισε. Εκτίμησε, άλλωστε, ότι η μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα είναι εφικτή και μπορεί να υλοποιηθεί «μέσα σε έξι μήνες εφόσον υπάρξει μια συμπαγής κοινωνική δυναμική και όχι με κρίσεις και συζητήσεις του τύπου να απολύσουμε 100.000. Αυτού του τύπου η αντίληψη όχι μόνο δεν μπορεί να φέρει τίποτε αλλά θα καταστρέψει και ό,τι παραγωγικό μπορεί να υπάρξει».

«Ο δημόσιος τομέας χρειάζεται μια μεγάλη μόχλευση. Σήμερα έχει περίπου 600.000 ανθρώπους με μέσο όρο ηλικίας τα 50-52 έτη δηλαδή γερνάει και κουβαλάει και μια κούραση ψυχολογική και εργασιακή και μάλιστα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης. Χρειαζόμαστε προσλήψεις νεότερου προσωπικού νέων ειδικοτήτων ώστε να μπει η ενέργεια και η δυναμική που την ξέρουμε ως πανεπιστημιακοί δάσκαλοι. Το ανθρώπινο δυναμικό που παράγουν τα πανεπιστήμια είναι εξαιρετικό. Αυτό πρέπει να το βάλουμε μπροστά και να το φέρουμε και στο δημόσιο και να πάμε σε λογική στοχευμένων οργανογραμμάτων και ειδικοτήτων» προσέθεσε.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες κινήσεις του υπουργείου στον τομέα της ανοικτής διακυβέρνησης ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη συνεργασία με τη βουλή για τη δημιουργία μηχανισμών ανοιχτού κοινοβουλίου, την ίδρυση στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης ενός παρατηρητηρίου διοικητικών θεσμών ώστε η κοινωνία των πολιτών να συνεισφέρει στην αξιολόγηση δομών και υπηρεσιών, την υποχρέωση της διοίκησης μια φορά ανά δίμηνο να απαντά στα αιτήματα των πολιτών ή στις ενστάσεις κακοδιοίκησης και διαφθοράς σε ανοιχτή δημόσια ημερίδα και την καθιέρωση της ηλεκτρονικής προδιαβούλευσης ώστε να τίθενται οι βασικές αρχές σε ένα θέμα προτού γίνει σχέδιο νόμου. «Η δουλειά μας είναι πολύ σημαντική γιατί χωρίς τη δημόσια διοίκηση δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη και του ιδιωτικού τομέα, πραγματική με καινοτομία, εξωστρέφεια και παραγωγικότητα» υπογράμμισε.

Από την πλευρά του ο πρύτανης του ΑΠΘ, Περικλής Μήτκας, τόνισε ότι το Αριστοτέλειο είναι πρωτοπόρο μεταξύ των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στην ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης και εξέφρασε την ελπίδα να γίνει υποχρεωτική η ψηφιακή υπογραφή.

Στην προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την προώθηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των συστημάτων δημόσιας διοίκησης στην Ευρώπη αναφέρθηκε ο Βασίλειος Περιστέρας, διευθυντικό στέλεχος της γενικής διεύθυνσης Πληροφοριακών Συστημάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.