Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Δημόσια πρόσωπα που νίκησαν τον καρκίνο

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Οι εξομολογήσεις, οι αδυναμίες και οι προτροπές να μην το βάζει κανείς κάτω.

Μόνο στο άκουσμα της λέξης καρκίνος, υπάρχει μία φοβία, μία αίσθηση ότι το τέλος είναι άγνωστο. Πριν λίγα χρόνια ήταν ταμπού να μιλήσει κάποιος ανοιχτά για αυτήν την σκληρή ασθένεια.

Σήμερα-ευτυχώς-τα πράγματα έχουν αλλάξει κατά κάποιο τρόπο και ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι έχουν πάψει να κρύβονται πίσω από το πρόβλημα υγείας τους και το «φωνάζουν» για να ευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη.

Ο καρκίνος δεν κοιτάζει φύλο, ηλικία, γένος. Η απόδειξη είναι τα παρακάτω πρόσωπα στην Ελλάδα. Το γεγονός ότι είναι αναγνωρίσιμα τούς έδωσε το βήμα να βγουν και να μιλήσουν, με θάρρος και αποθέματα ψυχής, για τον καρκίνο τον οποίο και κατάφεραν να νικήσουν. Μέσα από αυτή τη δοκιμασία βγήκαν πιο δυνατοί και στέλνουν το μήνυμα ότι με θετική σκέψη και αντοχή όλα μπορούν να ξεπεραστούν.

Οι περισσότεροι περιγράφουν ότι στην αρχή ένιωσαν φόβο και αδυναμία. Και δεν έχουν κανένα λόγο να το αρνηθούν. Κατά τη διάρκεια της μάχης όμως πάτησαν στα πόδια τους, είπαν μέσα τους ότι θα τα καταφέρουν και τα κατάφεραν. Κανένας από αυτούς δεν παρέλειψε να τονίσει ότι η πρόληψη ήταν ουσιαστικά η αρχή του αίσιου τέλους.

Οι εξομολογήσεις, οι αδυναμίες και οι προτροπές να μην το βάζει κανείς στη ζωή του κάτω βγαίνουν από τα χείλη των παρακάτω προσώπων που είπαν τα πράγματα με το όνομά τους... καρκίνος.

Γωγώ Μαστροκώστα



Για την περιπέτειά της με τον καρκίνο του μαστού μίλησε ανοιχτά το καλοκαίρι του 2010 η Γωγώ Μαστροκώστα δίνοντας θάρρος σε πολλές γυναίκες. Λίγα 24ωρα μετά τη γέννηση τής κόρης της η γνωστή γυμνάστρια - παρουσιάστρια διαπίστωσε ότι υπήρχε πρόβλημα με τον θηλασμό του μωρού της και είχε πόνους στο στήθος. Η διάγνωση έδειξε καρκίνο στο στήθος! Ακολούθησαν ακτινοβολίες, χημειοθεραπείες και ειδική φαρμακευτική αγωγή, καθώς και δύο ταξίδια στο εξωτερικό. Όμως τα κατάφερε! «Κι ας μην είχα μαλλιά, κι ας μην ήμουν καλά, για τον Τραϊανό ήμουν θεά. Μακάρι όλες οι γυναίκες να είχαν έναν σύντροφο σαν τον δικό μου» δήλωσε δημόσια η ίδια.

Μαρία Χούκλη



«Χρειάστηκαν πολλά χρόνια για να μιλήσω για τον καρκίνο. Αρχικά γιατί βρισκόμουν μέσα στο πρόβλημα, αργότερα γιατί δεν ήθελα να νομίζουν ότι το “ρευστοποιώ”, το “πουλάω”. Όταν όμως είδα ότι πως αυτή η ιστορία με τον καρκίνο είναι μια επιδημία και μου τηλεφωνούσαν γυναίκες από τα πιο απίθανα σημεία του κόσμου για να μου ζητήσουν συμβουλές, τότε κατάλαβα πόσο κουράγιο παίρνουν οι άνθρωποι που πάσχουν όταν έχουν μπροστά τους μια συγκεκριμένη περίπτωση, παρόμοια με τη δική τους» έχει δηλώσει η δημοσιογράφος και παρουσιάστρια του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του ANT1. Όσο για την απόφασή της να μιλήσει ανοιχτά για την εμπειρία της:
«Στην αρχή νόμιζα πως όλη η συμφορά του κόσμου έχει πέσει στο κεφάλι μου. Όταν συνειδητοποιείς ότι σχεδόν σε κάθε οικογένεια υπάρχει ένας καρκινοπαθής, λες ότι αξίζει να το προσπαθήσεις, να το πολεμήσεις. Νιώθεις όμως και μια περηφάνια, γιατί νίκησες. Σημασία έχει να προχωράς στη ζωή».

Βάσια Τριφύλλη



Δεκαεφτά χρόνια πριν η Βάσια Τριφύλλη πάλεψε με τον καρκίνο του μαστού και βγήκε νικήτρια. Η ίδια ο έρωτας ήταν αυτός που τη βοήθησε στη σκληρή δοκιμασία που της επιφύλασσε η ζωή, όπως έχει παραδεχτεί η ίδια. «Πέρασα από πολλές διακυμάνσεις. Στην αρχή πέρασα απέναντι και νόμιζα ότι όλα αυτά συμβαίνουν σε κάποια άλλη - οι άλλοι μάλιστα το εκλάμβαναν αυτό ως γενναιότητα. Δεν ήταν. Μετά τον πρώτο χρόνο, όταν συνειδητοποίησα τι μου συμβαίνει, πήγα σε ψυχολόγους, γιατί λένε πως ο καρκίνος του μαστού εκτός από κληρονομικά έχει και ψυχοσωματικά αίτια - γυναίκες που νοιάζονται πιο πολύ για τους άλλους παρά για τον εαυτό τους. Φαντάσου ότι όταν μου είπαν “έχεις καρκίνο”, η πρώτη μου σκέψη ήταν “τι θα γίνει η μάνα μου;”. Η τελευταία μου αντίδραση στον καρκίνο που είχα ήταν τελικά και η φυσιολογική: κατέρρευσα» εξομολογήθηκε σε συνέντευξή της η ηθοποιός η οποία και αποκάλυψε τι ήταν αυτό που την ισορρόπησε: «Ερωτεύτηκα ακαριαία. Είναι συνταγή αυτό. Η διάθεσή μου να ζήσω ήταν τέτοια που θα μπορούσα εκείνη την περίοδο, χωρίς να μειώνω τον συγκεκριμένο άντρα, να ερωτευτώ ακόμα και τον στύλο της ΔΕΗ. Δεν πήγε καλά αυτή η σχέση, χρωστάω όμως μεγάλη ευγνωμοσύνη σ’ αυτόν τον άντρα. Γιατί μου έδωσε αιτία να ζήσω».

Χάρις Αλεξίου



Ένα «τέρας» που κατάφερε να ξεπεράσει με το τραγούδι... Έτσι περιέγραψε τον καρκίνο η Χάρις Αλεξίου σε παλαιότερη συνέντευξή της. «Αυτό που χρειαζόμαστε περισσότερο εμείς οι επώνυμοι είναι να μάθουμε να μην υποτιμάμε τους άλλους που έχουν το ίδιο πρόβλημα με εμάς, είτε είναι ο φόβος της απόρριψης είτε η αρρώστια. Εγώ έπαθα καρκίνο. Από αυτό έχασα και τη μητέρα μου... Ήμουν τυχερή, γιατί τον πρόλαβα. Κάνοντας τη μαστογραφία μου, όπως κάθε χρόνο, το διαπίστωσα. Η πρόληψη με έσωσε. Αυτό που παίρνεις από ένα τέτοιο γεγονός είναι η ταπείνωση, γιατί ποτέ δεν πιστεύεις ότι θα το πάθεις κι εσύ. Όταν λοιπόν χάνεις το έδαφος κάτω από τα πόδια σου, βλέπεις ότι είσαι κι εσύ μια καρδούλα που έχει ανάγκη από φροντίδα. Αν όμως έχεις τον τίτλο του δυνατού... Σκεφτείτε πως όταν χειρουργήθηκα στον μαστό, καταδέχτηκα μόνο να αναβάλω την πρεμιέρα μου για μία βδομάδα. Το μόνο που ήθελα εκείνη τη στιγμή ήταν να με πάρουν αγκαλιά και να πενθήσω. Αλλά είπα “όχι, δεν θα το αφήσω αυτό να με νικήσει, θα του δείξω εγώ”».

Μαρία Ιωαννίδου



Η Μαρία Ιωαννίδου είχε χάσει την μητέρα της από καρκίνο του μαστού και οι γιατροί της είχαν πει να προσέχει και να κάνει μαστογραφία κάθε έξι μήνες κάτι το οποίο αμέλησε. «Το λάθος μου το χρεώθηκα. Στη μαστογραφία αποκαλύφθηκε ότι έχω καρκίνο. Όταν μου το είπαν, ρώτησα τρεις φορές τον γιατρό αν το λέει σε εμένα. Έκλαψα πολύ, μετά θύμωσα μ' εμένα, μετά το είδα σαν κάρμα, μετά πέρασα στη διαδικασία του φόβου - όχι να μην πεθάνω, να μη σακατευτώ. Ένα σακατεμένο στήθος το έβλεπα σαν καμένη γη. Μπήκα και δεν ξέραμε ακριβώς τι θα μου συμβεί. Μπήκα με τα δύο μου στήθη και βγήκα με τα δύο μου στήθη. Πρέπει να ψηλαφίζουμε συνεχώς το στήθος μας και να κάνουμε τακτικά εξετάσεις, να μην το αμελούμε. Η πρόληψη σώζει ζωές» εξομολογείται η ηθοποιός.

Η Μαρία Ιωαννίδου σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή «Όλα Καλά» είπε: «Αισθάνομαι πως ο καρκίνος με μεγάλωσε, με γέρασε πιο πολύ. Τα φάρμακα που παίρνω σκοτώνουν ότι κύτταρο υπάρχει ακόμα μέσα στον οργανισμό. Σε μένα δεν υπάρχουν και πολλά γιατί είμαι μία ώριμη γυναίκα, οπότε γερνάω πιο γρήγορα και με πειράζει πολύ!» είπε η Μαρία Ιωαννίδου.

Σπύρος Παπαδόπουλος



Για την σοβαρή περιπέτεια της υγείας του μίλησε ανοιχτά ο Σπύρος Παπαδόπουλος σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «Πρωινό» του ΑΝΤ1. Ο γνωστός ηθοποιός εξήγησε πως αποφάσισε να μιλήσει δημόσια για τον καρκίνο του νεφρού καθώς ένα από τα πράγματα που δεν του αρέσουν στην ελληνική κοινωνία είναι ο φόβος των ανθρώπων να μη μαθευτεί πως πάσχουν από την ασθένεια. Ο γνωστός ηθοποιός παραδέχτηκε ότι η ασθένειά του δεν τον επηρέασε καθόλου, αναφέροντας χαρακτηριστικά «Είπα από την πρώτη στιγμή, ο καρκίνος τη δουλειά του κι εγώ τη δική μου...».

«Μου είπαν ότι έχω καρκίνο και θα κάνουμε εξέταση για να δουν πόσο χρόνο ζωής έχω, αλλά δεν φοβήθηκα. Οι γιατροί δεν το πιστεύανε, νόμιζαν ότι υποκρίνομαι. Έχω μάθει να είμαι έτοιμος για όλα. Ο φόβος και η κατήφεια κάνει πολύ κακό στην υγεία. Η γενναιότητα και η ψυχραιμία σε βοηθάει πολύ».

Αθηνά Τσιλύρα



Δίνοντας ένα μάθημα ζωής, η σύζυγος του Σπύρου Παπαδόπουλου, Αθηνά Τσιλύρα μίλησε ανοιχτά για την περιπέτεια με τον καρκίνο από την οποία βγήκε νικήτρια αλλά και για όσα άλλαξαν στη ζωή της. «Πολλές φορές η αρρώστια μπορεί να είναι ευλογία. Σου δίνει τέτοιο χαστούκι που σε κάνει να εκτιμάς τα πράγματα διαφορετικά. Στη διάρκεια των χημειοθεραπειών έλεγα ότι όταν τελειώσει αυτή η ιστορία θέλω να κοιτώ απλώς τη θάλασσα. Θα είμαι ευτυχισμένη μόνο μ’ αυτό. Έγινα πολύ πιο δυνατός άνθρωπος» λέει στο περιοδικό «Εγώ». Όπως έχει παραδεχτεί η ίδια καταλυτικό ρόλο σε όλη αυτή τη δοκιμασία έπαιξαν ο σύζυγός της και ο γιος τους. «Κάναμε πλάκα. Γελούσαμε πολύ. Φορούσα την περούκα, τον έπαιρνα από το σχολείο με το αυτοκίνητο και μου την τραβούσε. Αυτό για μένα ήταν ψυχοθεραπευτικό».

Γιώργος Αυτιάς



Ο Γιώργος Αυτιάς δεν υποτίμησε τον καρκίνο στο θυρεοειδή αλλά τον αντιμετώπισε με δυνατή ψυχολογία.
«Τη χαρά και τη λύπη πρέπει να ξέρεις να τις βιώνεις χωρίς ακρότητες. Ένα κομμάτι αυτής της ιστορίας, το βίωσα εντελώς μόνος. Στην οικογένειά μου, είπα την αλήθεια ήρεμα. Δεν έκανα ανακοινώσεις του τύπου "Πεθαίνω αύριο"». Όσο γιατί δεν θέλησε να δημοσιοποιήσει την περιπέτεια της υγείας του, είπε: «Δεν ήθελα να καπηλευτώ κάτι. Πρέπει να αισθανθείς ότι νικάς το πρόβλημα, ότι τα καταφέρνεις. Είναι σημαντικό να έχεις έναν αυτοέλεγχο γενικότερα. Αλλιώς, πίστεψε με, θα είχα πετάξει πολλούς πολιτικούς έξω από το στούντιο».

Κάτια Νικολαΐδου



Πριν από μερικά χρόνια η Κάτια Νικολαΐδου ανακάλυψε ότι πάσχει από καρκίνο στους λεμφαδένες. «Τότε έκανα και σίριαλ, το «Θα Σε Δω Στο Πλοίο» και ήμουν και στο Εθνικό Θέατρο. Γενικώς δεν σταμάτησα να δουλεύω. Με στήριξε πολύ η οικογένειά μου, οι φίλοι μου, αλλά και ο χώρος. Τους χρωστάω ένα τεράστιο "ευχαριστώ". Ένιωθα ζωντανή, υπήρχα. Πήγαινα κανονικά στα γυρίσματα, καραφλή και έβαζα την περουκίτσα μου. Κάναμε γυρίσματα στη Σαντορίνη και κυκλοφορούσα βαμμένη με την περούκα και θυμάμαι βγαίνει ένας κύριος από ένα χρυσοχοείο και λέει: "Κορίτσι μου, βγάλε την περούκα! Είσαι πιο ωραία καραφλή"» εξομολογείται η ηθοποιός σε τηλεοπτική της συνέντευξη.

«Ήμουν διασωληνομένη στο νοσοκομείο και κάθε φορά που έμπαινε μία σταγόνα υγρού μέσα μου έλεγα πως τώρα σκοτώνω ένα κακό κύτταρο καρκινογόνο, τώρα ένα δεύτερο αλλά το πίστευα», δήλωσε η Κάτια Νικολαΐδης. Ωστόσο αποκάλυψε πως ο σύζυγός της αποφάσισε να φύγει από τη ζωή της κάτι που της στοίχισε περισσότερο και από την ασθένεια. Όμως δεν το έβαλε κάτω και οπλισμένη με θάρρος τα κατάφερε.

Στέφανος Κορκολής



Για τη δύσκολη μάχη, που έδωσε με τον καρκίνο, μίλησε για πρώτη φορά στους κατοίκους των Χανίων ο Στέφανος Κορκολής προκαλώντας τα χειροκροτήματα του κοινού. «Κι εγώ πάσχω από καρκίνο. Πέρυσι τον Οκτώβριο το ανακάλυψα, αλλά όπως με βλέπετε είμαι εδώ στο πιάνο μου, στη μουσική μου, δίπλα σε ανθρώπους που αγαπάω και... όλα διορθώνονται. Πρόληψη. Θα ήθελα να τονίσω στους νέους ανθρώπους... όσο μπορείτε σταματήστε το. Πραγματικά το τσιγάρο σκοτώνει... εγώ κάπνιζα τέσσερα πακέτα...». Ο γνωστός μουσικοσυνθέτης αποκάλυψε ότι η ανακοίνωση της διάγνωσης ήταν ένα ισχυρό σοκ είπε σε συνέντευξή του στο «People»: «Δεν ξεπερνιέται αυτή η αρρώστια. Την αποδέχεσαι, ζεις με αυτήν και πορεύεσαι. Βέβαια, αλλάζει η ζωή σου. Από τη μέρα που έκανα εγχείρηση, τον περασμένο Οκτώβριο, μαζεύτηκα στο σπίτι μου. Το σώμα δεν αντέχει τα μακρινά ταξίδια, από την Ιαπωνία ως τη Βραζιλία, που έκανα πριν δίνοντας κοντσέρτα. Έκοψα το τσιγάρο και το αλκοόλ» εξήγησε ο ίδιος!

Ελένη Φουρέιρα



Για την δύσκολη μάχη της με τον καρκίνο και το σοκ που υπέστη όταν το έμαθε μίλησε η Ελένη Φουρέιρα καλεσμένη σε τηλεοπτική εκπομπή. Όπως παραδέχτηκε η ίδια η τραγουδίστρια, υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση, η οποία θα μπορούσε να αλλοιώσει τις φωνητικές της χορδές. Τελικά, η Ελένη Φουρέιρα κατάφερε να βγει νικήτρια μέσα από τη δύσκολη δοκιμασία και να αντιμετωπίσει ολοκληρωτικά τον καρκίνο.

Άντα Λιβιτσάνου



Για το πώς διέγνωσε καρκίνο του θυρεοειδούς μίλησε σε πρόσφατη συνέντευξή της η γνωστή ηθοποιός, Άντα Λιβιτσάνου.«Είχα πάει να κάνω εξετάσεις γιατί ήθελα να κάνω ένα ιδιωτικό συμβόλαιο ζωής. Είχαν δει στα αρχεία μου εξετάσεις για θυρεοειδή και τότε μου είπε η ενδοκρινολόγος να το παρακολουθούμε… έπρεπε να έχω πάρει αγωγή. Αν είχα πάρει αγωγή από την αρχή δεν θα είχα φτάσει να χάσω ένα ολόκληρο όργανο». Η Άντα Λιβιτσάνου εξομολογήθηκε ότι έπαθε σοκ όταν έγινε η διάγνωση. «Ήταν σαν κεραυνός εν αιθρία. Αισθάνθηκα πιο έντονα απ” όλα πόσο σημαντική είναι η πρόληψη, και γι” αυτό τον λόγο το μοιράστηκα με τον κόσμο. ∆έχτηκα πάρα πολλά μηνύματα συμπαράστασης. Με προσέγγισαν άνθρωποι που είχαν περάσει το ίδιο και μου έλεγαν "μην ανησυχείς, μην αγχώνεσαι". Όλο αυτό ήταν πολύ γλυκό". Τώρα είμαι καλά».

Κώστας Χαρδαβέλλας



Αντιμέτωπος με τον καρκίνο βρέθηκε και ο γνωστός δημοσιογράφος Κώστας Χαρδαβέλλας, ο οποίος εξομολογήθηκε στο «Πρωινό» ότι άλλαξε κυριολεκτικά όλη του η ζωή: «Κανείς δεν περιμένει ότι θα τον βρει κάτι τόσο κακό. Δεν περνάει από το μυαλό μου ότι εγώ, το θηρίο, που κάνω αυτό, που κάνω εκείνο, που δεν αρρωσταίνω ποτέ θα πάθω αυτό... Και το 'παθα!». Ακόμη τόνισε: «Γι' αυτό λέω ότι αυτό που πέρασα πριν από 5 χρόνια με άλλαξε σε ότι αφορά το να βλέπω τα πράγματα από ένα άλλο επίπεδο. Δηλαδή, αυτές οι μιζέριες, οι μικροψυχίες των ανθρώπων δεν με ακουμπάνε καθόλου. Βγήκα διαφορετικός άνθρωπος. Είναι δοκιμασία, το ξαφνικό που σε βρίσκει που είναι άγριο και μετά αυτό που πρέπει να κάνεις για να γλιτώσεις και είναι πολύ άγριο. Πιστεύω ότι η ψυχή μου με έσωσε».

Τζέσυ Παπουτσή



Τη δική της μάχη με τον καρκίνο έδωσε η Τζένη Παπουτσή: «Όταν μου έτυχε αυτό έκανα το σταυρό μου και είπα. Αν θες, Χριστέ μου, να γυρίσω, να αγκαλιάσω τους ανθρώπους μου, να γυρίσω, εάν δεν θες, εντάξει. Κι έτσι γύρισα και είμαι μια χαρά. Είναι κάτι που για το οποίο δεν μπορείς να κάνει τίποτα. Αυτές είναι δοκιμασίες».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.