Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Γιατί δεν λειτούργησε ο Ελεγκτής Νομιμότητας των ΟΤΑ

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Τι αναφέρει το ΥΠΕΣ για τον έλεγχο νομιμότητας πράξεων των δήμων.

Ψηφίστηκε, το 2010, με το σχέδιο Καλλικράτης, αλλά μέχρι σήμερα δεν εφαρμόστηκε. Ο λόγος για τον θεσμό του Ελεγκτή Νομιμότητας των ΟΤΑ και των Αυτοτελών Υπηρεσιών Εποπτείας των ΟΤΑ.

Με το Ν. 3852/2010 είχε προβλεφθεί η ίδρυση σε κάθε Αποκεντρωμένη Διοίκηση μιας Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας των ΟΤΑ, με αρμοδιότητα τον έλεγχο της νομιμότητας των πράξεων των δήμων και των περιφερειών. Προϊστάμενος αυτών των Αυτοτελών Υπηρεσιών Εποπτείας ΟΤΑ θα ήταν ο Ελεγκτής Νομιμότητας.

Πρόσφατα, ο βουλευτής της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης κατέθεσε ερώτηση στον υπουργό Εσωτερικών, Γιάννη Μιχελάκη και ζητούσε να ενημερωθεί αν λειτουργεί ο Ελεγκτής Νομιμότητας, αν έχουν συσταθεί οι Αυτοτελείς Υπηρεσίες Εποπτείας ΟΤΑ σε όλες τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και ποιο είναι το περιεχόμενο των ετήσιων εκθέσεων που οφείλουν να συντάσσουν.

Στις 16 Ιανουαρίου διαβιβάστηκε στη Βουλή το απαντητικό έγγραφο του υπουργού Εσωτερικών, Γιάννη Μιχελάκη, από το οποίο προκύπτει ότι από το 2011 ξεκίνησε η προκήρυξη για τη στελέχωση των επτά Αυτοτελών Υπηρεσιών Εποπτείας ΟΤΑ και την επιλογή των επτά Ελεγκτών Νομιμότητας. Μεσολάβησαν τροποποιήσεις στις προκηρύξεις, νέες προκηρύξεις, ενώ το ΑΣΕΠ όταν το 2012 εξέδωσε αποτελέσματα, δεν καλύπτονταν όλες οι θέσεις Ελεγκτών Νομιμότητας.

«Οι σχετικές διαδικασίες για την ολοκλήρωση των μετατάξεων προσωπικού καθώς και η επιλογή των Ελεγκτών Νομιμότητας δεν κατέστη δυνατόν να ολοκληρωθούν, λόγω των κυβερνητικών μεταβολών και της αναστολής των διαδικασιών έκδοσης πράξεων υπηρεσιακών μεταβολών, κατά τη διάρκεια των προεκλογικών περιόδων, ενόψει των Γενικών Βουλευτικών Εκλογών της 6ης Μαΐου 2012 και της 17ης Ιουνίου 2012, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του Ν. 2190/1994. Κατόπιν τούτων, οι Αυτοτελείς Υπηρεσίες Εποπτείας ΟΤΑ δεν έχουν αρχίσει ακόμη να λειτουργούν και δεν έχει εκδοθεί η σχετική απόφαση του υπουργού Εσωτερικών» αναφέρει, στην απάντησή του, ο κ. Μιχελάκης.

Ωστόσο, ο υπουργός Εσωτερικών τονίζει ότι «δεν υφίσταται οποιοδήποτε κενό αναφορικά με τον έλεγχο νομιμότητας των πράξεων των Δήμων και των Περιφερειών μέχρι την έναρξη της λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ, καθώς ο σχετικός έλεγχος ασκείται από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, καθώς και τις Επιτροπές Ελέγχου των Πράξεων του άρθρου 68 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης». Ο κ. Μιχελάκης αναφέρει, επίσης, ότι τις αρμοδιότητες του Ελεγκτή Νομιμότητας ασκεί ο γενικός γραμματέας της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Πριν από λίγες ημέρες, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρος Ρακιντζής ενημέρωσε την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για τη σωρεία προβλημάτων διαφάνειας στα οικονομικά των ΟΤΑ.

Σύμφωνα με τον Καλλικράτη, οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των δήμων και των περιφερειών αποστέλλονται υποχρεωτικά για έλεγχο νομιμότητας στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ εφόσον, μεταξύ άλλων, αφορούν α) ρυθμίσεις κανονιστικού περιεχομένου, β) την ανάθεση έργων, υπηρεσιών, μελετών και προμηθειών, γ) την αγορά και εκποίηση ακινήτων, δ)την κήρυξη αναγκαστικών απαλλοτριώσεων, ε) την επιβολή φόρων, τελών, δικαιωμάτων, στ) τη σύναψη κάθε μορφής συμβάσεων, ζ) τη σύναψη δανείων.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.