Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

H πίστη μπορεί να κάνει ακόμα και θαύματα ιατρικά;

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

“Αν πιστέψεις μπορείς να σωθείς;”

Και εγώ ρώταγα τότε νέος και μου λέει δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό. Αν πιστέψεις θα σωθείς. Σε βολεύει. Εγώ δεν μπορούσα να πιστέψω έτσι. Και ο Καζαντζάκης προχώρησε αν διαβάσετε τα βιβλία του, όλη του τη ζωή έψαχνε. Από τον Βούδα, τον Χριστό, τον κομμουνισμό ήταν πολύ θρησκευτικός άνθρωπος αλλά δεν τον βόλεψε τίποτα, έγραψε και την Οδύσσεια με 333 στίχους, ήταν η Οδύσσεια του ανθρώπου να βγάλει μια άκρη με την ζωή του, ένα νόημα. Τελικά κατέληξε… «Δεν πιστεύω τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα, είμαι ελεύθερος».

Από τον ψυχίατρο, ψυχοθεραπευτή Ματθαίο Γιωσαφάτ.

Τι σημαίνει είμαι πιστός;

Τώρα, ποιος είναι ο πιστός… είναι καλός ο άλλος που ανάβει το κεράκι του από το πρωί μέχρι το βράδυ;

Παλιότερα, ήμουν ολίγον αριστερός όπως όλοι οι νέοι. Μια φορά με πιάσανε κάποιοι αστυνομικοί γιατί είχα παρεβρεθεί σε μια συναυλία του Θεοδωράκη. Μου λένε, “Γιατί πας στα κομμούνια αντί να ακούς Χατζηδάκη. Ακούω και Χατζηδάκη του λέω αλλά μ’αρέσει και ο Θεοδωράκης. Ευτυχώς ο πατέρας μου που τον θεωρούσαν εθνικόφρονα κατάφερε να τους πείσει. Αλλά την άλλη μέρα όταν γύρισα στην Αθήνα είχαν ψάξει όλα τα σπίτια που είχα μείνει και είχαν ρωτήσει για το ποιόν μου. Ήρθαν και στο σπίτι που μέναμε. Στο ίδιο κτίριο έμεναν και 2 στελέχη κομμουνιστικά, φίλοι. Ρώτησαν και τον ιδιοκτήτη που έμενε από πάνω να δουν τι συμβαίνει.

Ήταν ένας γεράκος, γαλανομάτης, γλυκύτατος και όλη την ώρα ήταν με κεράκια που άναβε, έψελνε. Πήγαν εκεί και λέει αυτός, καλά παιδιά, χριστιανικά. Μας έσωσε. Κάποτε έμαθα ότι αυτός ο ιδιοκτήτης ήταν ένας περίφημος στρατηγός, αρχηγός των ταγμάτων ασφαλείας στην κατοχή των Ελλήνων. Είχε μείνει στην ιστορία της σύγκρουσης ανταρκτών και τσολιάδων… Είχε σκοτώσει κόσμο και κοσμάκι. Μετά στα γεράματα άλλαξε συμπεριφορά. Σου λέει ποιος ξέρει τι γίνεται… Εγώ δεν το πίστευα αυτό που άκουσα γιατί ήταν γλυκύτατος πραγματικά. Τι να του πεις μετά, δεν είσαι πιστός, έσφαξες κόσμο;

Έχει παρατηρηθεί μερικές φορές ότι η πίστη μπορεί να παίξει και θεραπευτικό ρόλο εκπλήσσοντας την επιστήμη. Ισχύει τελικά; Η ψυχοθεραπεία το έχει μελετήσει το φαινόμενο;

Και στην ιατρική ότι άμα πιστεύεις κάτι γίνεται η πίστη πολλές φορές είναι ένα φάρμακο κανονικό. Όταν ήμουν παθολόγος, όταν άρχισα την ειδικότητα μου, έδινα χαπάκια από αλεύρι σε ασθενείς που δεν μπορούσαν να κοιμηθούνε. Τους έλεγα είναι πάρα πολύ δυνατά, να τα πάρετε μόνο εάν έχετε μεγάλο πρόβλημα. Την άλλη μέρα μου φιλούσαν το χέρι και μου έλεγαν με σώσατε! Άρα η πίστη βοηθά, δεν υπάρχει αμφιβολία γι αυτό. Και μιλάμε για την πίστη με κάθε της μορφή.

Άλλοι πιστεύουν στο Στάλιν, άλλοι στον Θεό. Η πίστη βοηθάει το ανοσοποιητικό σύστημα το οποίο είναι η άμυνα του οργανισμού. Έχει βρεθεί ότι πολλοί άνθρωποι που πιστεύουν στην ιατρική που πιστεύουν στον γιατρό τους παρουσιάζουν βελτίωση. Οι περισσότεροι άρρωστοι όταν βρίσκονται στην αρχή της θεραπείας, βελτιώνονται πάρα πολύ αλλά αυτό δε διαρκεί πολύ. Λένε θα με σώσει, και παροδικά γίνονται καλά. Μετά όμως, κυλούν πάλι και η ίαση γίνεται δύσκολη. Εάν μπορεί να πιστέψει κανένας, τυχερός είναι.

Οι ερωτήσεις τέθηκαν στον κύριο Γιωσαφάτ στα πλαίσια των σεμιναρίων του στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.


Πηγή: http://boro.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.