Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

To σκάνδαλο της Volkswagen κλονίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες διεθνώς

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Η VW ζητά συγγνώμη από τους Αμερικανούς πελάτες της


Η Volkswagen ζήτησε συγγνώμη για το σκάνδαλο με τις παραποιημένες μετρήσεις εκπομπών ρύπων σε ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα, σε μια επιστολή προς τους πελάτες της στις Ηνωμένες Πολιτείες που έλαβε το Reuters χθες, αλλά η γερμανική εταιρεία αυτοκινήτων είπε ότι η διόρθωση του συστήματος μέτρησης θα πάρει χρόνο.

"Σας γράφω σήμερα για να σας ζητήσω προσωπικά και βαθιά συγγνώμη. Η Volkswagen παραβίασε την εμπιστοσύνη σας," έλεγε στο γράμμα ο επικεφαλής του αμερικανικού παραρτήματος της εταιρείας, Μάικλ Χόρν, το οποίο έφερε την ημερομηνία 29 Σεπτεμβρίου.

Ο Χορν πρόσθεσε πως η εταιρεία προσπαθούσε να βρει λύση και να φέρει αλλαγές στα αυτοκίνητα ώστε να συμμορφωθούν με τη νομοθεσία, αλλά "διορθώνοντάς το αυτό θα χρειαστεί χρόνο".

Στη Γερμανία, στο μεταξύ, ο επικεφαλής του ομίλου Ματίας Μίλερ είπε σε συνέντευξη σε γερμανική εφημερίδα ότι η εταιρεία θα ξεκινούσε την ανάκληση των αυτοκινήτων από τον Ιανουάριο 2016 και θα την ολοκληρώσει μέσα στον ίδιο χρόνο.

"Αν όλα πάνε καλά, θα ξεκινήσουμε την ανάκληση τον Ιανουάριο," είπε ο Μίλερ στην Frankfurter Allgemeine Zeitung. "Όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουν διορθωθεί μέχρι το τέλος του 2016." Πρόσθεσε ότι πιστεύει πως ήταν πολύ λίγοι οι εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο, το οποίο γκρέμισε τις μετοχές του και έκανε τεράστια ζημιά στο κύρος της, απορρίπτοντας την ιδέα ότι ο προκάτοχός του Μάρτιν Βίντερκορν μπορεί να ήταν εν γνώσει του σκανδάλου.

Ο Μίλερ είπε ότι η VW θα χρειαστεί να μειώσει προσωπικό και να γίνει πιό συγκεντρωτική, ενώ κάθε μοντέλο και μάρκα αυτοκινήτου της εταιρείας θα εξεταστεί προσεκτικά για την προσφορά του στην εταιρεία. Αυτό που χρειάζεται όμως για να επανέλθει η εταιρεία σε κανονικούς ρυθμούς είναι μια "εξέλιξη" παρά μια "επανάσταση".

Ο ίδιος απέρριψε και την ιδέα ότι η VW είχε ενημερώσει τις χρηματικές αγορές πολύ αργά για τα προβλήματα στα αυτοκίνητα με ντίζελ παρότι το είχε ομολογήσει σε αξιωματούχους της υπηρεσίας προστασίας περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA) εβδομάδες πριν το ανακοινώσει δημόσια.

-----------

Έρευνα της Εισαγγελίας για οχήματα με παραποιημένο λογισμικό


Προκαταρκτική εξέταση διενεργεί η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών για τυχόν ποινικές ευθύνες σε σχέση με οχήματα με λογισμικό παραποίησης στις τιμές ρύπων

Η ανακοίνωση της Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών αναφέρει:

«Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών διενεργεί προκαταρκτική εξέταση προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες σε σχέση με οχήματα που εισήχθησαν και τέθηκαν σε κυκλοφορία φέροντας λογισμικό που παραποιεί τις καταγραφόμενες τιμές ρύπων».

-----------

“Βόμβα” Χρυσόγονου: Η Κομισιόν ήξερε δύο χρόνια για το σκάνδαλο της VW


«Το σκάνδαλο της Volkswagen το ήξερε η Κομισιόν εδώ και τουλάχιστον δυο χρόνια, αλλά τηρούσε αιδήμονα σιγή», δήλωσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Χρυσόγονος, στην εκπομπή "Δεύτερη Ανάγνωση" του Πρακτορείου 104,9 FM.

«Δεν είχαν προσκομιστεί όλα τα στοιχεία, αλλά υπήρχαν καταγγελίες και στοιχεία, ώστε τουλάχιστον να ξεκινούσε μία έρευνα» σημείωσε και πρόσθεσε: «Το ήξερε δυο χρόνια, αλλά δεν ήθελε να θίξει τα συμφέροντα των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, που είναι η ατμομηχανή της γερμανικής οικονομίας και η γερμανική οικονομία είναι η ατμομηχανή της ευρωπαϊκής οικονομίας. Τώρα, βέβαια, πόσο «έξυπνη» ήταν αυτή η συμπεριφορά της Volkswagen, η οποία πουλούσε εν γνώσει της στις Ηνωμένες Πολιτείες αυτό το παραποιημένο λογισμικό, τη στιγμή που ήξερε πόσο βαριά είναι τα πρόστιμα εκεί σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι παρανομείς, αυτό μπορεί να το κρίνει ο καθένας».

Ο κ. Χρυσόγονος αναφέρθηκε και στην ερώτηση που κατέθεσε σε ό,τι αφορά τις δράσεις που προτίθεται να λάβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέρ των ανηλίκων που εκτίθενται στο παθητικό κάπνισμα, με αφορμή την πρόσφατη απαγόρευση του καπνίσματος σε επιβατικά οχήματα στην Αγγλία, όταν επιβαίνουν σε αυτά ανήλικοι, λέγοντας -μεταξύ άλλων- πως "θα πρέπει να θεωρείται σοβαρή τροχαία παράβαση".

-----------

Πανό στο Ευρωκοινοβούλιο για την Μέρκελ και τη… Volkswagen





Πλακάτ στο οποίο έγραφε "Η λιτότητα είναι τοξική" και το σήμα τηςVolkswagen, σήκωσε μέλος του Κοινοβουλίου κατά τη διάρκεια ομιλίας της Γερμανίδας Καγκελαρίου, Άνγκελα Μέρκελ.

Δείτε τη φωτογραφία:



-----------

ΕΕ: Το σκάνδαλο Volkswagen θα διερευνηθεί

«Χρειάζεται από τα κράτη-μέλη και ψυχραιμία για ν' αποφευχθούν οι ασυνάρτητες δράσεις».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη σκοπεύουν να διερευνήσουν τα πραγματικά περιστατικά του σκανδάλου Volkswagen και να επιταχύνουν την προσαρμογή του κανονιστικού πλαισίου για την αυτοκινητοβιομηχανία και την εφαρμογή του, ανέφερε η Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της Ε.Ε., Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, απαντώντας σε ερωτήσεις ευρωβουλευτών. Παράλληλα ωστόσο, η κ. Μπιενκόφσκα συνέστησε στα κράτη-μέλη «ψυχραιμία, ώστε να αποφευχθούν οι ασυνάρτητες δράσεις που θα μπορούσαν να έχουν αρνητικές συνέπειες και απώλεια των οφελών της εσωτερικής αγοράς για τους πολίτες».

Οι δηλώσεις της Επιτρόπου, ήρθαν ως απάντηση σε ερώτηση ευρωβουλευτών τεσσάρων Επιτροπών, για το πώς σκοπεύει να ελέγξει και να αντιμετωπίσει το θέμα της ρύπανσης του αέρα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Με αφορμή το σκάνδαλο της Volkswagen, και λαμβάνοντας υπόψη την υγεία των πολιτών, την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς έγκρισης, και την προστασία της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα, οι ευρωβουλευτές ζήτησαν πληροφορίες για τα παρακάτω :

- Πώς προτίθεται η Επιτροπή «να ερευνήσει ενδελεχώς κάθε πιθανή χειραγώγηση της διαδικασίας έγκρισης σχετικά με τα όρια εκπομπών από τη Volkswagen, καθώς και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες πετρελαιοκίνητων ή βενζινοκίνητων οχημάτων;

- Ποιόν ρόλο έχει διαδραματίσει μέχρι σήμερα η Επιτροπή, με δεδομένο ότι οι εθνικές αρχές έγκρισης, άργησαν να ανακαλύψουν τις παραπλανητικές πρακτικές;

- Με ποιόν τρόπο μπορεί να διασφαλισθεί η ανεξαρτησία και η υποχρέωση λογοδοσίας των εθνικών αρχών έγκρισης τύπου και δοκιμών;

- Πέρα από τα οξείδια αζώτου (ΝΟχ) και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (CO2), υπάρχουν και άλλες εκπομπές που ρυπαίνουν;

- Ποιά μέτρα προτίθεται να πάρει η Επιτροπή για την εισαγωγή δοκιμών εκπομπών; Θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε πραγματικές συνθήκες η εν λόγω μεθοδολογία από το 2017;

Τέλος, οι ευρωβουλευτές, ζητήσανε να μάθουν με ποιό τρόπο η Επιτροπή σκοπεύει να ενημερώνει το Κοινοβούλιο για τις έρευνές της.

Απαντώντας εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα (Πολωνία), εξήγησε ότι στο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας της 1ης Οκτωβρίου, η Επιτροπή και τα κράτη-μέλη συμφώνησαν να δράσουν γρήγορα και συλλογικά για το θέμα. Στην πράξη, αυτό αφορά - τη διερεύνηση και τον καθορισμό των πραγματικών περιστατικών και την εφαρμογή των υφιστάμενων κανόνων.

- την επιτάχυνση της προσαρμογής του κανονιστικού πλαισίου για τις εκπομπές και

- την αλλαγή του συστήματος έγκρισης και επιτήρησης, ώστε να μην ξανασυμβεί παρόμοιο γεγονός.

Η Επίτροπος, αφού ανέλυσε διεξοδικά τις σκέψεις της για το πώς θα μπορέσουν να υλοποιηθούν τα προτεινόμενα, ανέφερε ότι εντείνονται οι προσπάθειες στην ΕΕ, (αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο) για την ανάπτυξη νέων κύκλων δοκιμών ελέγχου, που θα αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Παράλληλα ωστόσο, η Επίτροπος ζήτησε από τα κράτη-μέλη «ψυχραιμία, ώστε να αποφευχθούν οι ασυνάρτητες δράσεις που θα μπορούσαν να έχουν αρνητικές συνέπειες και απώλεια των οφελών της εσωτερικής αγοράς για τους πολίτες», όπως επίσης και να χρησιμοποιηθεί το τρέχον περιστατικό «ως ευκαιρία για την ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα στην Επιτροπή, τα κράτη -μέλη, το Κοινοβούλιο, αλλά και την βιομηχανία και την κοινωνία, ώστε να εγκριθούν και να εφαρμοσθούν γρήγορα οι νέοι κανόνες» υπογράμμισε.

Να σημειωθεί ότι κατά τη δεύτερη σύνοδο της Ολομέλειας στο Στρασβούργο στις 26 Οκτωβρίου, θα έλθει σε ψηφοφορία στην Ολομέλεια, κοινή πρόταση ψηφίσματος για το σκάνδαλο Volkswagen, που αναμένεται να υποβληθεί από την πλειοψηφία των πολιτικών ομάδων.

-----------

Συνεδριάζει σήμερα το εποπτικό συμβούλιο της VW

Αναστέλλεται η παράδοση των επαγγελματικών οχημάτων Caddy στη Σουηδία.


Σύσκεψη πραγματοποιεί σήμερα το εποπτικό συμβούλιο της Volkswagen καθώς εκπνέουν οι προθεσμίες των γερμανικών ρυθμιστικών αρχών και των μελών του αμερικανικού Κογκρέσου προκειμένου η αυτοκινητοβιομηχανία να δώσει εξηγήσεις για το σκάνδαλο της παραποίησης των τιμών ρύπων καθώς και τις ενέργειές της σχετικά με το θέμα αυτό.

Το 20μελές συμβούλιο συνεδριάζει από τις 10.00 περίπου το πρωί ώρα Ελλάδας στα κεντρικά γραφεία της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Βολφσμπουργκ. Σύμφωνα με πηγές η συνεδρίαση αναμένεται να κρατήσει ώρες.

Μετά την παραδοχή της ότι χειραγώγησε τις δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων στις ΗΠΑ, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται πιέσεις να κατονομάσει τους υπευθύνους, να πει σε πόσα οχήματα που είχαν το παράνομο λογισμικό θα γίνουν μετατροπές και εάν εφαρμόστηκαν ανάλογες πρακτικές και στην Ευρώπη.

Η Ομοσπονδιακή Αρχή Ασφαλείας Οχημάτων (ΚΒΑ) της Γερμανίας έχει δώσει στη Volkswagen περιθώριο έως σήμερα για να εξηγήσει το πώς ακριβώς σκοπεύει να καταστήσει τα οχήματα με κινητήρες ντίζελ συμβατά με τη νομοθεσία για την εκπομπή ρύπων.

Την ίδια ώρα, οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες αγωνιούν να μάθουν εάν οι μετατροπές θα επηρεάσουν την οικονομία καυσίμου και τις επιδόσεις των οχημάτων ενώ οι αναλυτές θέλουν να μάθουν το τελικό κόστος της ανάκλησης των αυτοκινήτων.

Το εποπτικό συμβούλιο, κατά τη συνεδρίαση του οποίου αναμένεται να επιβεβαιωθεί ότι ο πρώην οικονομικός διευθυντής Χανς-Ντίτερ Πετς θα αναλάβει την προεδρία του ομίλου, θα ενημερωθεί για την εσωτερική έρευνα στο σκάνδαλο, είπαν δύο πηγές με γνώση του θέματος.

Παρών θα είναι και εκπρόσωπος της αμερικανικής νομικής εταιρίας Jones Day, που διεξάγει ανεξάρτητη έρευνα. Μια από τις πηγές είπε ότι είναι πολύ νωρίς να κατανομαστούν οι υπεύθυνοι και ότι στη διοίκηση επικρατεί σχεδόν κλίμα πανικού ενόψει της αυριανής κατάθεσης του επικεφαλής της αμερικανικής μονάδας ενώπιον εποπτικής επιτροπής του Κογκρέσου.

Την ίδια ώρα, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει προσωρινά την παράδοση των επαγγελματικών οχημάτων Caddy στη Σουηδία. Ο Μάρκους Τόμασφολκ, επικεφαλής ενημέρωσης του ομίλου Volkswagen στη Σουηδία, είπε ότι οι πελάτες θα μπορουν να παραγγέλνουν το όχημα, το οποίο, ωστόσο, δεν θα παραλαμβάνουν μέχρι να ολοκληρωθεί η ενημερωμένη έκδοση των κινητήρων ντίζελ Euro 5.

Το όχημα Caddy είναι το μόνο νέο μοντέλο της VW που πωλείται στη Σουηδία με κινητήρα Euro 5, το οποίο σχετίζεται με το σκάνδαλο των παραποιημένων τιμών για τους ρύπους. Το επιβατικό μοντέλο Caddy έχει κινητήρα Euro 6, εξήγησε ο Τόμασφολκ.

Στην Αυστραλία, ο αριθμός των οχημάτων που πουλήθηκαν με το επίμαχο λογισμικό ξεπέρασε τις 90.000 από τις 77.000, συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων Audi.

Η αυστραλιανή μονάδα της Volkswagen είπε ότι είχε δημιουργήσει μια ιστοσελίδα προκειμένου να εξακριβώσουν οι πελάτες της εάν οι επίμαχοι κινητήρες ντίζελ ΕΑ 189 είχαν εγκατασταθεί στα οχήματά τους – που περιλαμβάνουν περίπου 55.000 επιβατικά Volkswagen, 5.000 Skoda και περισσότερα από 17.000 επαγγελματικά οχήματα Volkswagen.

Εκπρόσωπος της Audi Αυστραλίας επιβεβαίωσε ότι η συσκευή είχε τοποθετηθεί και σε 14.000 οχήματα Audi.

-----------

Από το νέο έτος αρχίζουν οι ανακλήσεις Volkswagen

Να περιορίσει την απάτη σε «κάποια στελέχη του τομέα ανάπτυξης» προσπαθεί ο νέος CEO.

Η διαδικασία ανάκλησης των οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με τους κινητήρες ντίζελ οι οποίοι βρίσκονται στο επίκεντρο του σκανδάλου στη Volkswagen θα αρχίσει τον Ιανουάριο και θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του 2016, ανακοινώνει στην πρώτη του συνέντευξη στον Τύπο ο νέος διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ματίας Μίλερ.

«Παρουσιάζουμε αυτήν την εβδομάδα στην Ομοσπονδιακή Αρχή Ασφαλείας Οχημάτων (KBA) προτάσεις για τεχνικές λύσεις. Εάν γίνουν αποδεκτές, θα παραγγείλουμε τα ανταλλακτικά. Εάν όλα γίνουν κατά τα προβλεπόμενα, μπορούμε να αρχίσουμε τις επισκευές τον Ιανουάριο», δηλώνει ο Ματίας Μίλερ στη συνέντευξη που δημοσιεύεται στο σημερινό φύλλο της Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Σύμφωνα με τον Μίλερ, τα περισσότερα από τα οχήματα δεν έχουν ανάγκη παρά από μία μετατροπή του λογισμικού του κινητήρα, αλλά για ορισμένα θα χρειασθούν βαριές παρεμβάσεις, και «όλα θα γίνουν, φυσικά, χωρίς επιβάρυνση του πελάτη», διευκρινίζει ο επικεφαλής της Volkswagen.

Παραθέτοντας το πρόγραμμα εξοικονόμησης δαπανών που σχεδιάζει να εφαρμόσει η εταιρία, ο Μίλερ αναφέρεται στη αναβολή επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό, στην αναθεώρηση μεγάλου αριθμού προγραμμάτων, όπως η παραγωγή πολυτελών μοντέλων, καθώς και στην επανεξέταση επενδύσεων της εταιρείας στον τομέα του ποδοσφαίρου.

Με την Volkswagen είναι στενά συνδεδεμένη η τύχη της ποδοσφαιρικής ομάδας του Βόλφσμπουργκ, πόλης που έχει κτισθεί γύρω από το εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Volkswagen είναι ο μοναδικός ιδιοκτήτης της ομάδας και κύριος χορηγός της από τη δεκαετία του ΄50. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η εταιρεία δαπανά ετησίως περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ για να λάμπει η ομάδα στην μπουντεσλίγκα φέροντας το λογότυπο "VW" στις στολές της.

Η Volkswagen και οι θυγατρικές της υποστηρίζουν συνολικά 17 επαγγελματικές γερμανικές ομάδες της Α και της Β κατηγορίας. Έτσι η Audi είναι μέτοχος της Μπάγερν Μονάχου και της FC Ίνγκολσταντ.

Χθες, ο Ματίας Μίλερ, απευθυνόμενος σε 20.000 εργαζομένους του ομίλου στην έδρα της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ προειδοποίησε ότι η αποκατάσταση τη ζημιάς που προκάλεσε το σκάνδαλο στην εταιρεία «δεν θα είναι ανώδυνη».

Αναφερόμενος στα πρόσωπα που φέρουν την ευθύνη για το σκάνδαλο ο νέος διευθύνων σύμβουλος δηλώνει στη γερμανική εφημερίδα ότι δεν ανήκουν στη διεύθυνση της εταιρείας, αλλά πρόκειται για «κάποια στελέχη του τομέα ανάπτυξης».

«Από όσο γνωρίζω, μόνο λίγοι υπάλληλοι εμπλέκονται», δηλώνει . «Τέσσερα άτομα, ανάμεσά τους τρεις διευθυντές υπεύθυνοι σε διάφορες χρονικές περιόδους για την ανάπτυξη των κινητήρων στη Volkswagen, έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα εν αναμονή του αποτελέσματος της εσωτερικής έρευνας. «Άλλοι έχουν ήδη συνταξιοδοτηθεί», προσθέτει.

Ο γερμανικός Τύπος έχει κατονομάσει επανειλημμένως τον επικεφαλής του τομέα ανάπτυξης Ούλριχ Χάκενμπεργκ, χωρίς το όνομά του να έχει επιβεβαιωθεί από την εταιρεία.

«Δεν πιστεύω ότι η διεύθυνση της Volkswagen γύρω από τον Μάρτιν Βίντερκορν, γνώριζε. Πιστεύετε πραγματικά ότι ο επικεφαλής έχει τον χρόνο να ασχολείται με την εσωτερική ζωή των λογισμικών του κινητήρα;», αναρωτιέται.

Η κατασκευή ενός κινητήρα «είναι μία πολύπλοκη διαδικασία που προϋποθέτει τη διαδραστική λειτουργία προγραμματιστών, σχεδιαστών κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων», εξηγεί προσθέτοντας ότι «κανονικά η διεύθυνση δεν αναμειγνύεται απευθείας».


Πηγή: http://www.enikos.gr , http://www.enikos.gr , http://www.enikos.gr , http://www.enikos.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.