Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Έρχονται αλλαγές στα εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Αλλάζουν τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία για τα μαθήματα θεολογικής εξειδίκευσης.

Εκτός από τις αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και τα σχολικά εγχειρίδια σε γενικά και επαγγελματικά λύκεια, αλλαγές θα έχουμε και στα εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας λειτουργούν 10 Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Λύκεια των οποίων τα προγράμματα σπουδών πέρα των γενικών μαθημάτων περιλαμβάνουν και υποχρεωτικά μαθήματα ειδικότητας.

Ειδικότερα στις τρεις τάξεις του Λυκείου εκτός των μαθημάτων γενικής παιδείας περιλαμβάνονται και υποχρεωτικά μαθήματα όπως η Βυζαντινή Μουσική ,η Ερμηνεία Βιβλικών Κειμένων, η Λειτουργική Τελετουργική κ.α. Στο Γυμνάσιο οι μαθητές διδάσκονται Εισαγωγή στην Καινή και Παλαιά Διαθήκη, Αγιολογία, Στοιχεία Εκκλησιολογίας, Ιερές Ακολουθίες κ.α

Το Υπουργείο Παιδείας θα διαθέσει 1.280.000 ευρώ για να αναπτυχθούν Προγράμματα Σπουδών και συναφή διδακτικά βιβλία στον τοµέα της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης με στόχο να επιτευχθεί µια ουσιαστική και εκ βάθρων αναβάθμιση της ποιότητας και των παιδαγωγικών υποδοµών της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο αποφάσισε να προχωρήσει σε αλλαγές γιατί η εκκλησιαστική εκπαίδευση επί δεκαετίες λειτουργεί δίχως να διαθέτει Προγράµµατα Σπουδών (ΠΣ) για τα µαθήµατα θεολογικής και εκκλησιαστικής εξειδίκευσης. Τα δε βιβλία που χρησιμοποιούνται είναι παλαιά και απαρχαιωµένα, δίχως να στηρίζονται σε στοχευμένες και σαφείς παιδαγωγικές και µαθησιακές προϋποθέσεις.

Προκειμένου να υλοποιηθούν οι αλλαγές σε ΠΣ και σχολικά εγχειρίδια θα συγκροτηθεί τριμελής επιτροπή για την οργάνωση, τον συντονισµό και την παρακολούθηση της υλοποίησης του όλου Έργου. Παράλληλα θα οργανωθεί ηλεκτρονικό Μητρώο Εµπειρογνωµόνων µε συγκεκριµένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα ως προς την ανάπτυξη ΠΣ και την εκπόνηση διδακτικών βιβλίων ανά θεολογικό κλάδο.

Μετά το πρώτο στάδιο, το οποίο περιλαμβάνει τη συγκρότηση των επιτροπών, θα ακολουθήσει η ανάπτυξη παιδαγωγικά ρεαλιστικών ΠΣ στα θεολογικά και εκκλησιαστικά µαθήµατα της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης Γυµνασίου και Λυκείου µε στόχο να εισάγουν τους µαθητές/τριες σε έναν βιωµατικό και συµµετοχικό τρόπο σπουδής και µάθησης.

Τα ΠΣ δεν θα είναι κλειστά αλλά θα αναπτυχθούν ως Προγράµµατα ∆ιαδικασίας, θα είναι ανοικτά και ευέλικτα και ο διδάσκων θα µπορεί να οργανώνει τη µαθησιακή διαδικασία, χρησιµοποιώντας ποικίλα διδακτικά υλικά και σύγχρονες στρατηγικές µάθησης. Η µετωπική διδασκαλία και η εκµάθηση ενός και µόνου διδακτικού εγχειριδίου θα δώσουν τη θέση τους σε µια πολυτροπική, διερευνητική, βιωµατική και συνεργατική διαδικασία και κοινότητα µάθησης. Μέσα από αυτά τα ΠΣ, θα διαµορφώνονται όροι και δυνατότητες για εµπειρίες µάθησης, κριτικής και δηµιουργικής επεξεργασίας της γνώσης, καθώς και προσωπικής νοηµατοδότησής της.

Συνεπώς, θα προτείνονται συµµετοχικές διαδικασίες, οµαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, συζήτηση και διαβουλεύσεις για κάθε γνωστικό αντικείµενο και ανάλογα µε την ιδιαιτερότητά του, θα χρησιµοποιούνται και σχετικές διδακτικές και µαθησιακές διαδικασίες.

Μετά την κατάρτιση των προγραμμάτων σπουδών θα ακολουθήσει η σύνταξη διδακτικών βιβλίων στα θεολογικά και εκκλησιαστικά µαθήµατα της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης Γυµνασίου και Λυκείου, τα οποία θα είναι περισσότερο βιβλία αναφοράς, ψυχοπαιδαγωγικά και ηλικιακά κατάλληλα διδακτικά εργαλεία και υλικά. Τα διδακτικά αυτά βιβλία, πέρα από την προσαρµοσµένη και αναπλαισιωµένη στην οικεία βαθµίδα ειδική µεθοδολογία τους, θα παρέχουν εκτός από την τυπική και πάντως λιτή και ουσιαστική διδακτική ύλη τους και άλλα πολυτροπικά διδακτικά στοιχεία, όπως κείµενα σε πρωτότυπο ή σε µετάφραση, δοκίµια, εικονιστικό υλικό, χάρτες κ.λπ., ακολουθώντας συγκεκριµένες και εκ των προτέρων σαφείς παιδαγωγικές και τυποτεχνικές προδιαγραφές.

Μετά και την ολοκλήρωση της κατάρτισης των προγραμμάτων σπουδών και της σύνταξης των βιβλίων θα ακολουθήσει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καθώς και η δημοσιότητα και αξιολόγηση του έργου. Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας απευθύνει σχετική πρόσκληση για την πραγματοποίηση του έργου τονίζοντας ότι θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31/12/2015.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.