Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Δυναμώνει το κίνημα «χωρίς μεσάζοντες»

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Δράσεις σε πολλούς δήμους.

Ολοένα και αυξάνονται οι δήμοι, αλλά και οι κινήσεις πολιτών που συμμετέχουν στη διοργάνωση «λαϊκών αγορών χωρίς μεσάζοντες», υποσχόμενοι προϊόντα σε χαμηλές τιμές και υψηλή ποιότητα.

Δήμοι και πολίτες αναλαμβάνουν δράση και «κάνουν στην άκρη» τους μεσάζοντες φέρνοντας τους παραγωγούς σε απευθείας επαφή με τους καταναλωτές.

Ο δήμος Παιανίας, ξεκίνησε τη διοργάνωση πώλησης προϊόντων χωρίς μεσάζοντες πριν από περίπου ένα χρόνο και έκτοτε γίνεται κάθε ενάμιση με δύο μήνες. «Για να γίνει δεκτός ένας παραγωγός στη διαδικασία, πρέπει να έχει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, αλλά και να διαθέτει τα προϊόντα του σε χαμηλές τιμές, σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά» επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Σπύρος Νανόπουλος, δημοτικός σύμβουλος και συντονιστής της δράσης για τον δήμο Παιανίας.

Με πρωτοβουλία των κατοίκων του δήμου Χολαργού-Παπάγου, διοργανώνεται κάθε περίπου ένα μήνα, σε χώρο που παραχώρησε ο δήμος, διανομή προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές από την αγορά. Τη δράση, η οποία έχει μεγάλη ανταπόκριση από τους κατοίκους, έχουν αναλάβει εθελοντές, οι οποίοι, σύμφωνα με τη Σία Κανελλοπούλου, μέλος της δράσης «χωρίς μεσάζοντες» στην περιοχή, συνεργάζονται με γεωπόνο που κάνει δειγματοληπτικό έλεγχο στα προϊόντα, ώστε να εξασφαλιστεί η καλή ποιότητα. «Επιλέξαμε τους παραγωγούς μέσω συστάσεων, από άλλες δράσεις και με κριτήριο τις ανταγωνιστικές τιμές και μέχρι στιγμής δεν έχουμε αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα» λέει η κ. Κανελλοπούλου.

«Καλές τιμές, άριστη ποιότητα, αλλά και ποσότητα, είναι αυτά που προσφέρουμε στους πολίτες μας, μέσω της διανομής προϊόντων χωρίς μεσάζοντες» υπογραμμίζει ο Χρήστος Γιαννάκης, αντιδήμαρχος κοινωνικής αλληλεγγύης και εθελοντισμού του δήμου Ηλιούπολης, τονίζοντας πως «ξεκινήσαμε πριν από τρία χρόνια και είμαστε πρωτοπόροι σε αυτού του είδους τις δράσεις, που γίνονται δύο φορές το μήνα στο δήμο μας».

Ο κ. Γιαννάκης επισημαίνει, επίσης, πως τα αρμόδια για τη δράση, άτομα του δήμου, «δεν χαρίζονται» στους παραγωγούς, καθώς ο στόχος είναι η καλή ποιότητα να συνοδεύεται με προκλητικά χαμηλές τιμές. «Η ανταπόκριση είναι τεράστια και συνεχώς αυξάνεται» συμπληρώνει ο αντιδήμαρχος.

Ακόμη ένας δήμος, που ανήκει στους πρωτοπόρους των δράσεων αυτών, είναι ο δήμος Αμαρουσίου, ο οποίος ξεκινώντας από το Μάρτιο του 2012, οργανώνει κάθε περίπου δύο με τρεις μήνες, διανομή τροφίμων σε προνομιακές τιμές. Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Παντελής Τσιτσιμπάσης, υπεύθυνος της διαδικασίας, «η ανταπόκριση του κόσμου, μεγαλώνει όσο περνά ο καιρός και συχνά οι κάτοικοι επιμένουν να οργανωθεί σύντομα η επόμενη δράση». Στόχος του δήμου, όπως λέει, είναι η πλήρης ικανοποίηση των πολιτών, γι' αυτό φροντίζουν να υπάρχει άμεση επικοινωνία μαζί τους, αλλά και με τους παραγωγούς, ώστε αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα να λυθεί άμεσα. Η επιλογή των παραγωγών, σύμφωνα με τον κ. Τσιτσιμπάση, γίνεται έπειτα από δειγματοληπτικό έλεγχο για την εξασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων, αλλά και μετά από έρευνα αγοράς, ώστε να εξασφαλιστούν συμφέρουσες τιμές για τον καταναλωτή.

Με τον ίδιο τρόπο επιλέγονται οι παραγωγοί και στον δήμο Λυκόβρυσης-Πεύκης, που έχει επίσης αναλάβει την οργάνωση δράσεων διανομής προϊόντων σε προνομιακές τιμές. Η Μαρία Δούκα, υπάλληλος του δήμου, αναφέρει πως «οι παραγωγοί, επιλέγονται από τους υπαλλήλους που έχει ορίσει ο δήμος, βάσει αγοράς και προσφορών. Παίρνουμε προσφορές και επιλέγουμε τις πιο συμφέρουσες για τον κόσμο, φροντίζοντας να μη φέρνουμε προϊόντα που είναι ακριβότερα από την υπόλοιπη αγορά». Όσον αφορά στην ποιότητα, η κ. Δούκα επισημαίνει πως όσο καλή κι αν είναι η προσφορά, αν δεν είναι καλή η ποιότητα των προϊόντων, αυτά απορρίπτονται. «Γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος, με δοκιμή, για να έχουμε εξασφαλισμένη την ικανοποίηση των δημοτών μας» τονίζει.

Ο Παναγιώτης Πανταζής, υπεύθυνος της δράσης διάθεσης προϊόντων χωρίς μεσάζοντες, δηλώνει πως «η κίνηση είναι πολύ μεγάλη, διότι εξασφαλίζουμε χαμηλές τιμές, με καλή ποιότητα. Έχουμε ενημερώσει τους καταναλωτές, αν πέσει κάτι αρνητικό στην αντίληψή τους σχετικά με την ποιότητα των προϊόντων, να μας το αναφέρει, έτσι ώστε να μη γίνονται δεκτά τις επόμενες φορές».

Ο Σάκης Τριανταφύλου, παραγωγός από το Καπανδρίτι, διαθέτει στους καταναλωτές πατάτες, κρεμμύδια και ξύδι. Η τιμή του κιλού της πατάτας που πουλά ο ίδιος είναι πενήντα λεπτά, ενώ στη λαϊκή η τιμή κυμαίνεται γύρω στο ενάμιση ευρώ. «Παρ’ όλο που η τιμή είναι πολύ χαμηλότερη, η ποιότητα των προϊόντων μας είναι πολύ καλύτερη» λέει ο κ. Τριανταφύλλου.

«Έχουμε σχεδόν τιμές πτηνοτροφείου» λέει ο κ. Κώστας από τα Μέγαρα, ο οποίος πουλά τα αυγά του μέσω της δράσης «χωρίς μεσάζοντες», σε τιμή τέσσερις φορές χαμηλότερη απ’ ότι πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Όπως λέει, «πέντε αυγά τα πουλάω πενήντα λεπτά, ενώ στο σούπερ μάρκετ κοστίζουν δυόμιση ευρώ».

Ο Κωνσταντίνος Αναστόπουλος, ο οποίος πουλά ελιές και λάδι, έρχεται από την Καλαμάτα στη Αθήνα, όποτε κάποιος δήμος τον καλεί να διαθέσει τα προϊόντα του. Όπως λέει, πριν διαθέσει τα προϊόντα του στην κατανάλωση οι υπεύθυνοι της δράσης «χωρίς μεσάζοντες» τα περνούν από δειγματοληπτικό έλεγχο. «Το κόστος καθορίζεται σε συνεργασία με το δήμο, με βάση την τρέχουσα τιμή. Αυτό σημαίνει πως οι τιμές ανεβοκατεβαίνουν, παραμένοντας όμως πάντα συμφέρουσες για τον καταναλωτή» λέει ο κ. Αναστόπουλος.

Η Αθανασία Βουρδούτη, που αγοράζει προϊόντα από αγορές «χωρίς μεσάζοντες» δηλώνει ικανοποιημένη καθώς υπογραμμίζει ότι οι τιμές που βρίσκει είναι πολύ πιο χαμηλές ακόμα και από αυτές των λαϊκών αγορών και η ποιότητα των προϊόντων είναι υψηλού επιπέδου.

Ο δήμος Παλλήνης, Αιγάλεω, Ηρακλείου, Αργυρούπολης – Ελληνικού είναι μερικοί ακόμη δήμοι της Αττικής που διοργανώνουν αγορές «χωρίς μεσάζοντες». Το ίδιο συμβαίνει και σε δήμους της Θεσσαλονίκης, της Μαγνησίας, της Λάρισας, της δυτικής Μακεδονίας, της Πελοποννήσου και της Κρήτης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.