Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011

Ερωτηματικά και αγωνία για το μέλλον της ειδικής αγωγής

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.
Τα απευθύνει στο υπουργείο παιδείας ο πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής.

Το υπουργείο αποφεύγει να δώσει καθησυχαστικές απαντήσεις.




Ελάχιστα πλέον τα κεκτημένα στην ειδική αγωγή. Από την άλλη, πλεονάζουν τα ευχολόγια...Ελάχιστα πλέον τα κεκτημένα στην ειδική αγωγή. Από την άλλη, πλεονάζουν τα ευχολόγια...
Να δημοσιοποιήσει ξεκάθαρα τις προθέσεις του αναφορικά με τον πολύπαθο χώρο της ειδικής αγωγής – εκπαίδευσης καλεί το υπουργείο παιδείας ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής (Π.Ε.Σ.Ε.Α.) θέτοντας τα κρίσιμα ζητούμενα που εκρεμμούν δημιουργώντας κλίμα οριακής ανησυχίας σε χιλιάδες μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επιγραμματικά, το πλαίσιο των ζητημάτων επί των οποίων ο ΠΕΣΕΑ αξιώνει καθαρές εξηγήσεις έχει ως εξής :

1. Νέο και αποτελεσματικό πλαίσιο λειτουργίας των Κέντρων Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), δραστικές αλλαγές στις πρακτικές αξιολόγησης, της παιδαγωγικής, της ψυχολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης των ΑμεΑ και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΑμεεΑ) και των οικογενειών τους.
2. Διασφάλιση της ανεμπόδιστης εγγραφής και φοίτησης των ΑμεΑ και ΑμεεΑ στα σχολεία της γενικής και ειδικής αγωγής, στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), Τμήματα Ένταξης, Κατ’ Οίκον, Παράλληλη Στήριξη κλπ.
3. Αντιμετώπιση του προβλήματος των καθυστερήσεων με τις λίστες ντροπής (κάποιες αριθμούν και μερικές χιλιάδες άτομα) σε αρκετά ΚΕΔΔΥ
4. Αποσαφήνιση των υπουργικών προθέσεων για το μέλλον των ΚΕΔΔΥ, άμεση προκήρυξη των θέσεων προϊσταμένων στα ΚΕΔΔΥ ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν εύρρυθμα.
5. Αμεσοι διορισμοί εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού για την κάλυψη των κραυγαλέων οργανικών και λειτουργικών κενών.
6. Συμπερίληψη του επιδόματος ειδικής αγωγής στα επιδόματα δυσμενών συνθηκών.
7. Ιδιαίτερη έμφαση κατά την επιμόρφωση των εργαζομένων στις δομές της ειδικής αγωγής στα Προγράμματα Σπουδών που αφορούν τα ΑμεΑ και τα ΑμεεΑ.
8. Ουσιαστικός διάλογος για τις όποιες νέες νομοθετικές ρυθμίσεις θα προτείνει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Επί του παραπάνω πλαισίου αιτημάτων, η πρώτη τοποθέτηση/ανταπάντηση από το υπουργείο Παιδείας δια του Ειδικού Γραμματέα Μιχάλης Κοντογιάννης και του Διευθυντή Δ/νσης Ειδικής Αγωγής Γιώργου Αλεβίζου κινήθηκε στην λογική “έχετε δίκιο αλλά ... δεν”. Ιδού οι θέσεις του υπουργείου όπως διατυπώθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου:

1. Η όποια πρόσθετη υποστήριξη των ΑμεΑ και των ΑμεεΑ στις σχολικές δομές μεταφράζεται σε μια επιπλέον δομή αξιολόγησης και υποστήριξης σε Ειδικά Σχολεία.
2.Δεν θα γίνει επιλογή Προϊσταμένων στα ΚΕΔΔΥ.
3. Σε επίπεδο ...φιλοσοφικό, το υπουργείο δήλωσε σύμφωνο (σ.σ. αυτό δα έλειπε) με την αναγκαιότητα ανεμπόδιστης εγγραφής και φοίτησης των ΑμεΑ και ΑμεεΑ στα σχολεία της γενικής και ειδικής αγωγής, στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), στα Τμήματα Ένταξης, στην Κατ’ Οίκον Εκπαίδευση, στην Παράλληλη Στήριξη κλπ. Επίσης, δήλωσε φιλοσοφικά αλληλέγγυο στην αναγκαιότητα της σχολικής και κοινωνικής ΕΝΤΑΞΗΣ των ΑμεΑ και των ΑμεεΑ και τη στήριξη των Τμημάτων Ένταξης και της Παράλληλης Στήριξης μέσα στα γενικά σχολεία.
4.Σε ότι αφορά την κάλυψη των οργανικών και λειτουργικών κενών, υπήρξε διαβεβαίωση ότι θα γίνουν διορισμοί αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού για την κάλυψή τους. Πότε και πόσοι δεν ειπώθηκε...
5. Σχετικά με την ανάγκη επιμόρφωσης των εργαζομένων στις δομές της ειδικής αγωγής, παραμένει σταθερή η υπουργική θέση για κάλυψή της από προγράμματα του ΕΣΠΑ, παρά τις κωμικοτραγικές στρεβλώσεις που έχουν τον τελευταίο χρόνο καταγραφεί.
6. Σε ότι αφορά, τέλος, το επίδομα ειδικής αγωγής, ουδεμία δέσμευση. “ Γίνεται προσπάθεια να διατηρηθεί” η αρμόδια απάντηση.





Πηγή: Εφημερίδα "Ελευθεροτυπία"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.