Πέμπτη 30 Απριλίου 2015

Αλαλούμ με τις άδειες γεωτρήσεων

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Στο ράφι ή σε τσουβάλια χιλιάδες φάκελοι.

Από το 2011 έως σήμερα, λιγότερο από το 1% του αριθμού των γεωτρήσεων που λειτουργούν σήμερα σε ολόκληρη τη Στερεά Ελλάδα έχουν πάρει τις σχετικές άδειες λειτουργίας και άδειες χρήσης του νερού. Αντίθετα, το 70% κατόχων γεωτρήσεων έχουν υποβάλει σχετικές αιτήσεις ενώ πολλοί άλλοι τρέχουν με τη λήξη του χρόνου υποβολής να προλάβουν. Οι φάκελοι, όμως, βρίσκονται στο στάδιο του ελέγχου ανάμεσα σε δήμους, την περιφέρεια Στερεάς και τις υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία των αρμοδίων υπηρεσιών, μέχρι σήμερα έχουν χορηγηθεί λιγότερες από 70 άδειες χρήσης νερού σε ισάριθμες γεωτρήσεις και μάλιστα οι 10 από αυτές έχουν εκδοθεί τον τελευταίο μήνα.

Παρά το γεγονός ότι οι διαδικασίες τρέχουν από το 2011 και έχουν δοθεί πέντε παρατάσεις, το αλαλούμ που επικρατεί ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς δείχνει να είναι αξεπέραστο.

Οι ιδιοκτήτες των γεωτρήσεων έχουν υποβάλει δεκάδες αιτήσεις, γράφει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Αρχικά, τις κατέθεσαν στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, μιας και είχε οριστεί ως σημείο υποδοχής και ελέγχου των φακέλων. Στη συνέχεια, η αρμοδιότητα μεταφέρθηκε στους δήμους. Έτσι οι αιτήσεις που είχαν συγκεντρωθεί στην περιφέρεια μεταφέρθηκαν στους 25 δήμους της Στερεάς Ελλάδας ενώ οι αγρότες συνέχισαν να υποβάλουν σχετικές αιτήσεις, είτε μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά, είτε, όταν έφτανε η λήξη της προθεσμίας, μόνο σχετικές αιτήσεις για να κατοχυρώσουν αριθμό πρωτοκόλλου και εμπρόθεσμη υποβολή για να αποφύγουν τα δυσμενή μέτρα, αλλά ποτέ στην συνέχεια δεν συμπλήρωσαν τους σχετικούς φακέλους με τα υπόλοιπα στοιχεία.

Οι δήμοι επικαλούμενοι αδυναμία σε προσωπικό για τον έλεγχο των φακέλων αλλά και των στοιχείων, ουσιαστικά είχαν βάλει τις αιτήσεις στο ράφι. Τους τελευταίους δύο μήνες άρχισαν να μεταφέρονται σιγά σιγά από τους δήμους στην αρμόδια Διεύθυνση Υδάτων, είτε στην Στερεά Ελλάδα είτε στην Θεσσαλία, ανάλογα την αρμοδιότητα τη υδρολογικής λεκάνης.

Ήδη, περισσότεροι από 4.000 φάκελοι έχουν μεταφερθεί και ξεκινά η διαδικασία για τη χορήγηση των αδειών γεγονός το οποίο αναμένεται να κρατήσει περισσότερο από τρία ή τέσσερα χρόνια καθώς οι λιγοστοί υπάλληλοι είναι υποχρεωμένοι να ελέγξουν, να συμπληρώσουν και να εκδώσουν τι σχετικές άδειες. Υπάρχουν δήμοι όμως που δεν έχουν αποστείλει ακόμα τους σχετικούς φακέλους.

Οι ελλείψεις στους φακέλους αλλά και οι ανακρίβειες των στοιχείων είναι χαρακτηριστικές καθώς από τους ελέγχους στα τοπογραφικά διαγράμματα που έχουν υποβληθεί και από τις συντεταγμένες των γεωτρήσεων που έχουν καταχωρηθεί έχουν βρεθεί σε πολλές περιπτώσεις οι γεωτρήσεις να χωροθετούνται ακόμη και μέσα στη θάλασσα, μέσα σε πλατείες, ή ακόμη και σε εκκλησίες και σπίτια. Σε πολλές περιπτώσεις χωροθετούνται σε ξένες ιδιοκτησίες και από κει και μετά ξεκινά ένας άλλος μαραθώνιος με καταγγελίες και ανακλήσεις αδειών.

Ήδη, εξελίσσετε και μία κόντρα ανάμεσα στις αρμόδιες υπηρεσίες για τη χορήγηση των αδειών και στις υπηρεσίες των δήμων που έχουν υποδεχθεί τους φακέλους και τις σχετικές αιτήσεις με συνέπεια οι φάκελοι να πηγαίνουν και να έρχονται μεταξύ των υπηρεσιών για να συμπληρωθούν είτε γιατί ζητούνται και νέα στοιχεία είτε γιατί διαπιστώνονται λάθη κατά την υποβολή.

«Κάνουμε ό,τι μπορούμε αλλά δυστυχώς δεν έχουμε ούτε επιστημονικό δυναμικό ούτε επάρκεια προσωπικού για να προχωρήσουμε γρήγορα, τόσο στον έλεγχο των φακέλων όσο και στην ακρίβεια των στοιχείων που μας υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι» υπογραμμίζει ο δήμαρχος του δήμου Ελάτειας-Αμφικλείας στη Φθιώτιδα, Γιώργος Γώγος, οποίος μάλιστα τονίζει με έμφαση στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων πως «το μόνο που τελικά κάνουμε στους δήμους είναι να "αλατίζουμε" και να "παστώνουμε" τους φακέλους… και τα χαρτιά» όπως χαρακτηριστικά λέει θέλοντας να περιγράψει το μέγεθος του αλαλούμ που επικρατεί. «Οι φάκελοι βρίσκονται για τέσσερα ή πέντε χρόνια, είτε στα ράφια είτε στα τσουβάλια αλλά πάντως στα αζήτητα…» όπως λέει ο ίδιος.

Ο κ. Γιώργος Γώγος σημειώνει ακόμα πως «οι σχετικές άδειες των γεωτρήσεων είχαν γίνει μπαλάκι μεταξύ διαφόρων υπηρεσιών και στο τέλος τις φόρτωσαν στους δήμους χωρίς ποτέ να ρωτήσουν αν έχουμε τη δυνατότητα να ανταποκριθούμε», λέει χαρακτηριστικά.

«Υπάρχουν εκατοντάδες αγρότες στο δήμο Δομοκού που έχουν υποβάλει σχετικούς φακέλους από το 2011. Έχουν πληρώσει 1.000 και 1.500 ευρώ σε γραφεία για να τους ετοιμάσουν τους φακέλους και μέχρι σήμερα δεν έχουν δει το χρώμα της άδειας» δηλώνει ο δήμαρχος Δομοκού Δημήτρης Τζιαχρήστας και όπως μάλιστα τονίζει «σε ολόκληρο τον δήμο Δομοκού δεν έχει χορηγήσει καμία άδεια για γεώτρηση».

Ο ίδιος έχοντας και την ιδιότητα του προέδρου της αρμόδιας επιτροπής της ΚΕΔΕ τονίζει πως «πρέπει να ξεκαθαρίσει το θεσμικό πλαίσιο καθώς από χρόνο σε χρόνο ζητούνται όλο και περισσότερα χαρτιά με αποτέλεσμα οι φάκελοι να πηγαίνουν και να έρχονται μεταξύ των υπηρεσιών». Διαπιστώνει ότι «είναι παρόμοια κατάσταση σε όλη τη χώρα» και ανησυχεί μάλιστα γιατί «αν η Ε.Ε. απαιτήσει να υπάρχουν οι αντίστοιχες άδειες για να χορηγήσει τις επιδοτήσεις τότε κανείς αγρότης δεν πρόκειται να πάρει επιδότηση για τα επόμενα τρία ή τέσσερα χρόνια αφού τόσος υπολογίζεται ότι είναι ο χρόνος για να εκδοθούν οι άδειες από τώρα και μετά». Υπενθυμίζει μάλιστα, πως το θέμα συζητήθηκε και στην ΚΕΔΕ η οποία «ζήτησε 18μηνη παράταση» και διαπιστώνει ότι «αντί να υπάρχουν υπηρεσίες μιας στάσης όπου θα παραλαμβάνουν τους φακέλους, θα ελέγχουν και θα εγκρίνουν τις σχετικές άδειες, έχει δημιουργηθεί ένα πλέγμα από δήθεν αρμόδιες αρχές μόνο και μόνο για να μπαίνει πρωτόκολλο στους φακέλους και να εξασφαλίζουν την ημερομηνία υποβολής τους», όπως λέει για να διαπιστώσει ότι «…από κει και μετά το χάος».

Τέλος σύμφωνα με στοιχεία από τους δήμους, τις τρεις τελευταίες μέρες, όσοι από τους ενδιαφερόμενους δεν είχαν καταθέσει σχετικές αιτήσεις τρέχουν στα πρωτόκολλα των δήμων να καταθέσουν σχετικές αιτήσεις να προλάβουν τις ημερομηνίες και το επόμενο διάστημα να συμπληρώσουν τους φακέλους.

«Δίνεται μια δυνατότητα να συμπληρωθούν οι φάκελοι μέσα σε 10 μέρες, αλλά ο συγκεκριμένος χρόνος δεν επαρκεί. Θα πρέπει αυτός ο χρόνος να γίνει 30 μέρες για να μπορέσουν να προλάβουν και οι δήμοι να ανταποκριθούν», λέει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο δήμαρχος Δομοκού.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.