Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Ένα βήμα για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Παρέχονται πλέον ηλεκτρονικά 81 υπηρεσίες.

Οδηγίες στα ΚΕΠ, για τον τρόπο με τον οποίο μία σειρά από υπηρεσίες μπορούν, πλέον, να παρέχονται εξ' ολοκλήρου ηλεκτρονικά στους πολίτες από την εθνική διαδικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ», δίνει με εγκύκλιό του ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Μανούσος Βολουδάκης.

Ειδικότερα, έπειτα από τεχνικές και θεσμικές παρεμβάσεις, αναβαθμίζεται το επίπεδο παροχής υπηρεσίας προς τον πολίτη για 81 πιστοποιημένες διαδικασίες, όπως εκδόσεις πιστοποιητικών, βεβαιώσεων, κ.λπ. Για τις υπηρεσίες αυτές, η συναλλαγή του πολίτη με τη δημόσια διοίκηση, μπορεί, πλέον, να διεκπεραιώνεται μέχρι τέλους ηλεκτρονικά, χωρίς ο πολίτης να χρειάζεται να επισκεφθεί αυτοπροσώπως οποιαδήποτε υπηρεσία, είτε για να υποβάλει αίτηση, είτε για να παραλάβει έγγραφο.

Οι τυποποιημένες αυτές διαδικασίες του ΕΡΜΗ βρίσκονται στην αρχική σελίδα, κάτω από τον τίτλο «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες».

Μοναδική προϋπόθεση είναι ότι ο πολίτης πρέπει να έχει εγγραφεί ως χρήστης στην πύλη του «ΕΡΜΗΣ» και να μεταβεί στη συνέχεια για επιβεβαίωση της ταυτότητάς του σε οποιοδήποτε ΚΕΠ. Εκεί θα πρέπει να βεβαιώσει -προσκομίζοντας και την αστυνομική του ταυτότητα- ότι είναι ο κάτοχος συγκεκριμένου ηλεκτρονικού «λογαριασμού» στη συγκεκριμένη πύλη. Η διαδικασία της εγγραφής και επιβεβαίωσης ταυτότητας γίνεται μία και μόνη φορά για κάθε πολίτη, ο οποίος στη συνέχεια μπορεί να πραγματοποιεί πολλαπλές συναλλαγές με το Δημόσιο από οποιονδήποτε υπολογιστή, χρησιμοποιώντας το όνομα χρήστη και τον κωδικό του. Ο πολίτης αποκτά μία ηλεκτρονική θυρίδα στην «ΕΡΜΗΣ», στην οποία τοποθετούνται από τις αρμόδιες, κατά περίπτωση, υπηρεσίες τα αιτούμενα έγγραφα.

Ο πολίτης μπορεί να αξιοποιήσει περαιτέρω τα ηλεκτρονικά έγγραφα που θα λαμβάνει στη θυρίδα του, προωθώντας τα όπου χρειάζεται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, η εφαρμογή της οποίας επικαιροποιήθηκε με πρόσφατη εγκύκλιο του υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να έχουν ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας με το κοινό.

Επισημαίνεται, ότι η νέα αυτή υπηρεσία προς τον πολίτη αποτελεί ένα ενδιάμεσο στάδιο στη μετάβαση προς την ψηφιακή δημόσια διοίκηση, η οποία θα ολοκληρωθεί με την υλοποίηση των έργων πληροφορικής που έχουν, ήδη, προκηρυχθεί και χρηματοδοτούνται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Διοικητική Μεταρρύθμιση» του ΕΣΠΑ, αλλά και με τη σταδιακή επέκταση της χρήσης ψηφιακής υπογραφής σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Παράλληλα, ο αριθμός των διαδικτυακά διαθέσιμων πιστοποιημένων διαδικασιών των ΚΕΠ θα αυξάνεται σταδιακά, ενώ το περιβάλλον της διαδικτυακής πύλης θα αναβαθμίζεται τεχνικά ώστε να γίνει περισσότερο εύχρηστη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.