Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

Απάντηση της Υπουργού Συγκοινωνιών και ΄Εργων σε επιστολή της Συντονιστικής Επιτροπής των Ιδιοκτητών και Οδηγών Αστικών Ταξί

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.


Η Υπουργός Συγκοινωνιών και ΄Εργων δρ Ερατώ Κοζάκου-Μαρκουλλή απέστειλε σήμερα επιστολή στη Συντονιστική Επιτροπή των Ιδιοκτητών και Οδηγών Αστικών Ταξί, Παγκύπρια Ομοσπονδία Αστικών Ταξί (ΠΟΑΤ - Γ.Σ. ΠΟΒΕΚ), σε απάντηση της πρόσφατης (26.7.2011) επιστολής τους προς την Υπουργό. Το θέμα της επιστολής αφορούσε το Σύστημα Μεταφορών Ανταποκρινόμενο στη Ζήτηση για τις Ανάγκες του Πολίτη της Λευκωσίας (DRT SYSTEM) το οποίο έχει ετοιμάσει η Μονάδα Ενίσχυσης Δημοσίων Μεταφορών και τις θέσεις/παρατηρήσεις και απόψεις της ΠΟΑΤ-ΠΟΒΕΚ.

Η επιστολή της Υπουργού αναφέρει τα ακόλουθα:

«Το Σύστημα Μεταφορών Ανταποκρινόμενο στη Ζήτηση (Σύστημα ΜΑΖ) αποτελεί μια νέα μορφή παροχής μεταφορικών υπηρεσιών με μεγάλη διάδοση σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Η παρεχόμενη υπηρεσία βρίσκεται στο ενδιάμεσο της εξυπηρέτησης που προσφέρει σήμερα το ταξί και της υπηρεσίας που προσφέρουν τα λεωφορεία που κινούνται σε σταθερές διαδρομές και στάσεις. Τα τελευταία χρόνια οι μεταφορικές υπηρεσίες, ανταποκρινόμενες στη ζήτηση, αποδείχθηκαν μια κατάλληλη λύση στην παροχή δημόσιων μεταφορικών υπηρεσιών. Με την παροχή ποικίλλων μορφών ενδιάμεσων υπηρεσιών, οι υπηρεσίες αυτές είναι συμπληρωματικές στα συμβατικά μέσα μεταφοράς επιβατών και συνήθως εξυπηρετούν μη προγραμματισμένες ανάγκες μετακίνησης, είτε σε χρονικές περιόδους χαμηλής ζήτησης είτε σε περιοχές χαμηλής ζήτησης. Δεδομένης της ευελιξίας, οι μεταφορικές αυτές υπηρεσίες είναι κατάλληλες να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένες κατηγορίες επιβατών-πελατών και διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες (π.χ. ΑμεΑ, ηλικιωμένους, φοιτητές, τουρίστες, κ.ά.).

Είναι για τους πιο πάνω λόγους που το Υπουργείο Συγκοινωνιών έχει προχωρήσει με ένα πιλοτικό πρόγραμμα, σε συνεργασία με το πρόγραμμα SMOOTH, για να μελετήσει την προοπτική εισαγωγής ενός τέτοιου συστήματος στη Λευκωσία σε πρώτη φάση και ενδεχόμενη επέκταση και σε άλλες πόλεις ή και στην ύπαιθρο. Κεντρικός στόχος είναι η εξυπηρέτηση των αναγκών διακίνησης κάποιων ομάδων πληθυσμού που σήμερα ταλαιπωρούνται σημαντικά, όπως οι εξωσχολικές απογευματινές δραστηριότητες μαθητών όλων των ηλικιών, οι διακινήσεις ηλικιωμένων ατόμων, οι διακινήσεις ατόμων με αναπηρία κ.ά.

Ήλπιζα πραγματικά ότι η Οργάνωσή σας, εξυπηρετώντας τα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα συμφέροντα των μελών της θα επεδείκνυε το ανάλογο ενδιαφέρον με στόχο να εκσυγχρονίσει τους διαφόρους κλάδους επαγγελματιών που είναι μέλη της, και θα έβλεπε θετικά την πρότασή μας για να συνεργαστούμε για επίτευξη του στόχου αυτού, που πιστεύω ακράδαντα ότι θα παρείχε νέες προοπτικές για οικονομική ανάπτυξη του κλάδου των ταξί.

Δεν συμμερίζομαι, ως εκ τούτου, την άποψη σας ότι θα είναι πολύ επικίνδυνο για το κράτος να τροποποιήσει τη νομοθεσία ώστε να επιτρέπεται η πολυμίσθωση ταξί. Με τον σχεδιασμό του συστήματος, όπως σας επεξηγήθηκε στις συναντήσεις που είχατε μαζί μου και με τους υπηρεσιακούς Λειτουργούς του Υπουργείου Συγκοινωνιών, δεν αναλαμβάνεται οποιοσδήποτε οικονομικός κίνδυνος από το κράτος, καθότι δεν προβλέπεται η όποια επιχορήγηση της υπηρεσίας αυτής από το κράτος.

Δεν συμμερίζομαι επίσης την άποψή σας ότι με την εισαγωγή ενός Συστήματος Μεταφορών Ανταποκρινόμενου στη Ζήτηση (ΜΑΖ) κατάλληλα νομοθετημένου, θα ανοιχθούν δήθεν «οι ασκοί του Αιόλου για πειρατεία από ιδιοκτήτες ταξί εις βάρος των Λεωφορειούχων». Σε όλους τους αδειούχους ιδιοκτήτες ταξί θα επιτρέπεται η συμμετοχή τους στο σύστημα, οπόταν δεν θα υπάρχει οποιοσδήποτε λόγος για πειρατική συμπεριφορά εκ μέρους τους, η οποία ούτως ή άλλως θα είναι παράνομη. Η υπηρεσία ΜΑΖ είναι διαφορετική υπηρεσία από την υπηρεσία δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία και ο στόχος είναι να καλυφθούν ανάγκες που σήμερα δεν καλύπτονται ούτε από τις δημόσιες μεταφορές, ούτε από την υφιστάμενη υπηρεσία ταξί.

Αναφορικά με το θέμα της πειρατείας αλλά και των άλλων παραβάσεων των νομοθεσιών που αφορούν τις Άδειες Οδικής Χρήσεως και τις Επαγγελματικές Άδειες, θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι προχωρούμε, σε συνεννόηση με τη Νομική Υπηρεσία, το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, την Αστυνομία και την Αρχή Αδειών Οδικής Χρήσης στην εξέταση των τυχόν αναγκαίων τροπολογιών στις υπάρχουσες νομοθεσίες που θα τις καθιστούν πιο αποτελεσματικές όσο αφορά την πάταξη αυτών των απαράδεκτων φαινομένων.
Η άποψή σας ότι θα υποβαθμισθεί η ποιότητα των οχημάτων στα ταξί δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί. Κατ’ ακρίβεια, εφόσον η μεταφορά των πελατών θα γίνεται αποκλειστικά από αδειούχους ιδιοκτήτες ταξί, ως είναι η πρόταση του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων, τότε δεν υπάρχει πιθανότητα υποβάθμισης της ποιότητας των οχημάτων ταξί. Αντίθετα, θα είναι προς το συμφέρον των διαχειριστών της υπηρεσίας να χρησιμοποιούν τα καλύτερα οχήματα για την υπηρεσία αυτή.

Δεν προβλέπω ότι θα γίνεται εκμετάλλευση στον τουρισμό ή σε οποιοδήποτε άλλο τομέα της οικονομίας εφόσον, αντίθετα από ότι αναφέρετε στην επιστολή σας, η υπηρεσία θα ελέγχεται τόσο από τις διατάξεις της νομοθεσίας, όσο και από τους διαχειριστές της, μέσω του συστήματος προκρατήσεων, καθορισμού δρομολογίου και ναύλωσης οχημάτων.

Είναι πιθανόν άλλες ομάδες επαγγελματιών να ζητήσουν να συμμετέχουν στο σύστημα. Θέση του Υπουργείου Συγκοινωνιών είναι ότι, εφόσον η ζήτηση ικανοποιείται από τους αδειούχους ιδιοκτήτες ταξί, η υπηρεσία θα παρέχεται μόνο από αυτούς.

Με το προτεινόμενο Σύστημα ΜΑΖ, προβλέπεται ότι θα δημιουργηθεί μεγάλη ζήτηση για μετακινήσεις με ταξί που σήμερα εξυπηρετούνται με το ιδιωτικό αυτοκίνητο. Το συμπέρασμα αυτό υποστηρίζεται από μελέτες και δημοσκοπήσεις που έχουν γίνει από το Υπουργείο. Επομένως, είμαι πεπεισμένη ότι, με τη λειτουργία ενός τέτοιου Συστήματος θα προκύψουν σημαντικά οφέλη στους επαγγελματίες που αντιπροσωπεύετε.

Το Σύστημα ΜΑΖ έχει εφαρμοστεί σε μεγάλο αριθμό κρατών με μεγάλη επιτυχία. Η υπηρεσία αυτή, πέραν από την εξυπηρέτηση μεγάλου αριθμού πολιτών και κάλυψης σημαντικών κοινωνικών αναγκών για διακίνηση συγκεκριμένων ομάδων, ταυτόχρονα έχει σημαντική επίδραση στη μείωση των διακινήσεων με ιδιωτικό όχημα και επομένως της κυκλοφοριακής συμφόρησης.



Η εφαρμογή του Συστήματος ΜΑΖ δεν προτείνεται σε αντιδιαστολή των προβλημάτων των αστικών ταξί. Το Υπουργείο Συγκοινωνιών επεξεργάζεται τη δημιουργία τέτοιου συστήματος εδώ και δύο χρόνια περίπου με στόχο την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και θα συνεχίσει τη συνεργασία του με το Πρόγραμμα SMOOTH γιατί είναι πεπεισμένο ότι η εισαγωγή ενός τέτοιου συστήματος θα βοηθήσει ποικιλοτρόπως τις μεταφορές στην Κύπρο και τον Κύπριο πολίτη στις μετακινήσεις του.



Όσον αφορά την επιθυμία σας για συνάντηση θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι η διάθεση και πολιτική μου βούληση για διάλογο και συνέχιση της προσπάθειας εξεύρεσης λύσεων στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος σας πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με το γραφείο μου για διευθέτηση μιας τέτοιας συνάντησης όσο πιο σύντομα κρίνετε αναγκαίο ή σκόπιμο, παραθέτοντας επίσης τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που επιθυμείτε να συζητήσουμε.

Τέλος, ευελπιστώ ότι η ώριμη σκέψη και αποφάσεις που θα στοχεύουν στο ευρύτερο καλό του τόπου, της οικονομίας και του κοινωνικού συνόλου θα υπερισχύσουν».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.