Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016

Ο σιδεράς που, αλλάζοντας τη γεωργία, δημιούργησε έναν κολοσσό και γλίτωσε από τη χρεοκοπία

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Η ιστορία του John Deere.

Το όνομά του έχει συνδεθεί όσο κανενός άλλου με τους αγρότες! Όχι δεν πρόκειται για κάποιο συνδικαλιστή που μετέχει στα μπλόκα, αλλά για τον διάσημο John Deere (Τζον Ντιρ). Άλλωστε αν περάσει κάποιος από τα μπλόκα των αγροτών θα δει πολλά... John Deere!

Το όνομά του έχει γίνει συνώνυμο με αγροτικά μηχανήματα και τρακτέρ σε όλο τον κόσμο, ενώ ένα από τα πιο αναγνωρισμένα εταιρικά λογότυπα στον κόσμο είναι το ελάφι της. Ωστόσο αυτό που δεν ξέρουν όσοι αγοράζουν τα μηχανήματά του είναι ότι τα πράγματα δεν ήταν πάντα εύκολα για τον δημιουργό της παντοδύναμης εταιρείας. Μόνος του έχτισε την αυτοκρατορία και γλίτωσε την τελευταία στιγμή τη χρεοκοπία!



Από την ίδρυσή της το 1837, η ιστορία της John Deere είναι εξαιρετικά πλούσια και ο ιδρυτής της, ο αμερικανός σιδηρουργός θεωρείται πρωτοπόρος στην κατασκευή γεωργικών μηχανημάτων. Εκείνη τη χρονιά, ο John Deere, που ήταν ένας σιδεράς, εξελίχθηκε περισσότερο σε εφευρέτη κατάφερε να αλλάξει τη γεωργία.

Ο ίδιος ο Deere γεννήθηκε στο Rutland, του Βερμόντ, στις 7 Φεβρουαρίου του 1804 και ήταν ο τρίτος γιος του William Rinold Deere. Το 1805 ένα χρόνο μετά, η οικογένεια του μετακόμισε στο Middlebury του Βερμόντ και το 1808 ο πατέρας του επιβιβάστηκε σε πλοίο για την Αγγλία με την ελπίδα να προσφέρει μια πιο άνετη ζωή για την οικογένειά του. Από τότε η οικογένειά του δεν άκουσε ξανά για τον πατέρα...

Ο John Deere μεγάλωσε σε μια οικογένεια με πενιχρά εισοδήματα και η εκπαίδευσή του ήταν υποτυπώδης. Στην ηλικία των 17 έμαθε την τέχνη του σιδήρου. Έγινε σιδεράς και άνοιξε σιδηρουργείο.

Ωστόσο, το 1836 αρχίζει να αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα, κυρίως οικονομικά και είναι αντιμέτωπος με το φάσμα της χρεοκοπίας. Έχοντας να φροντίσει την οικογένειά του (είχε ήδη παντρευτεί και αποκτήσει παιδιά) πουλάει το μαγαζί του στον πεθερό του και φεύγει στο Ιλινόις, για να κάνει μια νέα αρχή.

Η ιδέα για το άροτρο που τον έκανε διάσημο



Ένα χρόνο μετά είχε μια ιδέα που άλλαξε τη γεωργία και τον έκανε διάσημο, ενώ μέχρι σήμερα το όνομά του φιγουράρει στα τρακτέρ. Κατασκεύασε το πρώτο άροτρο από το τίποτα στο Γκραν Ντετούρ του Ιλινόις. Ήταν περισσότερο η ιδέα του και ένα κομμάτι από στιλβωμένο χάλυβα από μια σπασμένη λεπίδα πριονιού.

Έτσι κατασκεύασε το πρώτο εμπορικά επιτυχημένο άροτρο από σφυρήλατο χάλυβα και έμεινε ως εφευρέτης στην ιστορία. Ένα ατσαλένιο αλέτρι που επέτρεπε στους αγρότες της περιοχής να οργώσουν το σκληρό χώμα των Μεγάλων Πεδιάδων.

Από το 1841, ο Deere παρήγε 100 από αυτά τα άροτρα ετησίως. Το 1843, μπήκε σε συνεργασία με τον Leonard Andrus με στόχο να παράγουν περισσότερο άροτρα για να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση, καθώς αυτό το εργαλείο είχε λύσει τα χέρια των αγροτών.

Πέντε χρόνια αργότερα θα διαλύσει τη συνεργασία, θα μεταφέρει την παραγωγή και το 1850 πούλησε 1.600 άροτρα. Το 1858, η ηγεσία της εταιρείας πέρασε στον γιο του Charles, ο οποίος υπηρέτησε ως αντιπρόεδρος.Τότε ο John Deere, αν και παρέμεινε πρόεδρος μπήκε στην πολιτική και υπηρέτησε ως δήμαρχος της πόλης για δύο χρόνια.

Ο John Deere πέθανε στις 17 Μαΐου του 1886 στο σπίτι του στη Μολίν.

Πώς γιγαντώθηκε η εταιρεία



Η εταιρεία γιγαντώθηκε και πάντα φρόντιζε να μένει υπό τη διοίκηση της οικογένειας. Από το 1880, στη γραμμή παραγωγής μπαίνουν και οι άμαξες ενώ αργότερα παράγονται και φυτευτές καλαμποκιού και σβάρνες. Για κάποιο διάστημα, η εταιρεία παρήγαγε μέχρι και ποδήλατα. Ως το 1912, η John Deere διέθετε 11 μονάδες παραγωγής στις ΗΠΑ και μία στον Καναδά.

Στα τρακτέρ η John Deere μπήκε το 1918, αγοράζοντας μια μικρότερη εταιρεία, τη Waterloo Boy. Σύντομα το τρακτέρ γίνεται το βασικό της προϊόν.

Ιδιαίτερη ήταν η σχέση της εταιρείας με τους υπαλλήλους της. Το 1931, όταν αποκαλύφθηκε υπεξαίρεση 1,2 εκατ. δολαρίων στην τράπεζα People’s Savings Bank στο Moline του Ιλινόι, όπου οι περισσότεροι υπάλληλοι είχαν τις οικονομίες τους, η εταιρεία κάλυψε τη ζημιά εκδίδοντας μια επιταγή.



Το 1932, στη μεγάλη κρίση, πολλοί εργαζόμενοι έχασαν τη θέση τους και προσωρινά ανεστάλη η πληρωμή τους. Ωστόσο συνεχίστηκε η ομαδική ασφάλεια για τους ανέργους και η εταιρεία μείωσε τα ενοίκια που χρέωνε στις κατοικίες που μίσθωνε. Το 1933, εν μέσω της μεγάλης κρίσης, οι πωλήσεις έχουν σχεδόν παγώσει. Παρότι έχανε χρήματα, η εταιρεία αποφάσισε να στηρίξει τους αγρότες που της χρωστούσαν, εδραιώνοντας το καλό όνομα που έχει μέχρι σήμερα στον αγροτικό κόσμο.



Από το 1941 ως το 1944, η κυβέρνηση των ΗΠΑ επέταξε τη βιομηχανία. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Charles Deere έγινε στρατηγός και παρέδωσε το τιμόνι της εταιρείας. Από το 1943, η Deere έφτιαχνε στρατιωτικούς ελκυστήρες, πυρομαχικά και ανταλλακτικά αεροσκαφών. Περί τους 4.500 εργαζόμενους κατατάσσονται στο στρατό. Πολλοί από αυτούς υπηρέτησαν στο τάγμα «John Deere», στην Ευρώπη.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.