Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

Έρευνες στη Βαυαρία για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Το βάρος πέφτει στην πιθανότητα ανθρώπινου λάθους ή τεχνικού προβλήματος.

Οι γερμανικές αρχές προσπαθούν ακόμη να προσδιορίσουν αν η μετωπική σύγκρουση δύο τρένων, που στοίχισε τη ζωή σε 10 ανθρώπου στης Βαυαρία, οφειλόταν σε «ανθρώπινο λάθος», όπως αναφέρουν πολλά γερμανικά μέσα ενημέρωσης, ή σε τεχνικό πρόβλημα.

Ο υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ υπογράμμισε ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν ενδείξεις που να οδηγούν στο συμπέρασμα ότι παρουσιάστηκε κάποια τεχνική βλάβη ή κάποιο λάθος στον χειρισμό των σηματοδοτών, που να προκάλεσε το δυστύχημα.

«Η ανάλυση δείχνει ότι δεν υπήρξε τεχνικό πρόβλημα και ότι ο χειρισμός των σηματοδοτών από τον ελεγκτή τους ήταν σωστός», διαβεβαίωσε ο υπουργός σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε. Προειδοποίησε όμως ότι οι αρχές δεν μπορούν να γνωρίζουν τι θα προκύψει αφού ολοκληρωθεί η έρευνα στα τρία «μαύρα κουτιά» των τρένων και ζήτησε απ' όλους να κάνουν υπομονή μέχρι να εξαχθούν τα τελικά συμπεράσματα.

Από τα τρία μαύρα κουτιά, στα συντρίμμια των τρένων έχουν βρεθεί μόνο τα δύο μέχρι στιγμής.

«Χωρίς τις πληροφορίες από αυτό (το τρίτο μαύρο κουτί) είναι αδύνατον να έχουμε μια πλήρη ανάλυση», επέμεινε ο Ντόμπριντ.

Οι ερευνητές προς το παρόν δεν αποκλείουν κανένα σενάριο και παίρνουν καταθέσεις από τους μάρτυρες και τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμου. «Δεν υπάρξει μια έκθεση, όμως δεν μπορούμε να πούμε τίποτα ακόμη, οι έρευνες συνεχίζονται», είπε η εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών, Βέρα Μουσμάγιερ.

Η μονή σιδηροδρομική γραμμή στην οποία κινούνταν τα δύο τρένα της εταιρείας Meridian ήταν εφοδιασμένη με ένα σύστημα αυτόματης πέδησης, το PZB 90, με το οποίο φρενάρουν οι αμαξοστοιχίες για να αποφεύγονται οι συγκρούσεις. Σύμφωνα όμως με τον δημοσιογραφικό όμιλο RND της Βαυαρίας, το αυτόματο σύστημα αλλαγής της διακλάδωσης είχε «απενεργοποιηθεί» χειροκίνητα. Ο σκοπός ήταν να επιτραπεί σε ένα «τρένο με καθυστέρηση» να κινηθεί σε ένα τμήμα της γραμμής. Όμως, προτού να φτάσει το τρένο αυτό στο σημείο όπου η σιδηροδρομική γραμμή διακλαδώνεται και πάλι, ο θάλαμος χειρισμού των αλλαγών επέτρεψε να ξεκινήσει ένα δεύτερο τρένο, που εκινείτο στην αντίθετη κατεύθυνση.

Η εφημερίδα Suddeutsche Zeitung, που βασίζει το ρεπορτάζ της σε «μια καλά πληροφορημένη πηγή», γράφει επίσης ότι φαίνεται πως
«ο υπεύθυνος για τη διαχείριση της σιδηροδρομικής κίνησης απενεργοποίησε δύο φορές το σύστημα ασφαλείας» και «όταν αντιλήφθηκε το λάθος του, ήταν πολύ αργά».

Το δυστύχημα σημειώθηκε νωρίς το πρωί της Τρίτης στη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το Ρόζενχαϊμ με το Χολτσκίρχεν, σε μια δασωμένη πλαγιά που απέχει περίπου 60 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Μονάχου. Δέκα άνθρωποι σκοτώθηκαν, 17 τραυματίστηκαν σοβαρά και άλλοι 63 ελαφρά. Η αστυνομία ανακοίνωσε σήμερα ότι δεν υπάρχουν άλλοι αγνοούμενοι.

Ο Ντόμπριντ αναμένεται να μεταβεί εντός της ημέρας στο σημείο του δυστυχήματος, το οποίο επισκέφθηκε το πρωί ο επικεφαλής της κυβέρνησης της Βαυαρίας Χορστ Ζεεχόφερ συνοδευόμενος από τον πρόεδρο των γερμανικών σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn), Ρούντιγκερ Γκρούμπε.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.