Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014

Λιγότεροι θα πάνε διακοπές φέτος

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Σημαντική μείωση της αγοραστικής δύναμης των μισθωτών καταγράφει έρευνα του Παρατηρητηρίου Οικονομικών και Κοινωνικών Εξελίξεων του Ινστιτούτου Εργασίας της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΙΝΕ/ΓΣΕΕ) σε συνεργασία με την εταιρεία ALCO.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τρεις στους τέσσερις μισθωτούς έχουν χάσει εισόδημα μέσα στον τελευταίο χρόνο, ένας στους τρεις δηλώνει νέα μείωση εισοδήματος μέσα στο τελευταίο τρίμηνο και τέσσερις στους δέκα φοβούνται περαιτέρω μείωση των εισοδημάτων τους στο επόμενο τρίμηνο.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση των δαπανών διαβίωσης, ενώ οι μισθωτοί αντιμετωπίζουν δυσκολίες, ακόμα και για την κάλυψη βασικών αναγκών.

Ο ένας στους δύο μισθωτούς χρειάστηκε το τελευταίο τρίμηνο να κάνει ανάληψη από τις καταθέσεις του στην τράπεζα, ενώ 22% χρειάστηκαν να δανειστούν. Η μείωση δαπανών εμφανίζεται μεγαλύτερη για τους μισθωτούς κατώτερης μόρφωσης, με εισόδημα από 800 έως 1001 ευρώ, ηλικίας 35- 44 ετών και εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.

Στο σύνολό της σχεδόν (82%), η μείωση στο εισόδημα οφείλεται στη μείωση του μισθού.

Αυτό το καλοκαίρι θα πάνε διακοπές 38% των μισθωτών. Συγκριτικά λιγότερο θα πάνε διακοπές γυναίκες, μισθωτοί άνω των 55 ετών, όσοι κατοικούν στην περιφέρεια, όσοι έχουν κατώτερη και μέση μόρφωση, εισόδημα έως 800 ευρώ το μήνα και εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα.

Μέσα σε έναν χρόνο, 22% των μισθωτών έχασαν τη δυνατότητα να κάνουν καλοκαιρινές διακοπές, ενώ, για το 24% όσων θα πάνε οι διακοπές θα είναι μικρότερες και για το 59% ίσες με εκείνες του προηγούμενου καλοκαιριού. Περισσότεροι από τους μισούς θα κάνουν διακοπές σε δικό τους ή συγγενικό σπίτι, αφού από το σύνολο των μισθωτών μόνο 18% μπορούν να διαθέσουν χρήματα για τη διαμονή τους κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Η έρευνα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η οποία πραγματοποιήθηκε πανελλαδικά σε δείγμα 1100 μισθωτών, από τις 3, έως τις 11/7/2014, αποτυπώνει τις τάσεις κατανάλωσης των μισθωτών στην Ελλάδα, των κριτηρίων που την ορίζουν, τη διαχρονική τους εξέλιξη και ειδικά τα χαρακτηριστικά της κατανάλωσης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.