Τετάρτη 1 Ιουνίου 2016

Σε στάση εργασίας σήμερα οι εργαζόμενοι στο Δρομοκαΐτειο


Αντιδράσεις για την υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση του ΕΣΥ.

Σε στάση εργασίας από τις 7:00 έως τις 11:00 προχωρούν σήμερα οι εργαζόμενοι στο Δρομοκαΐτειο, διαμαρτυρόμενοι για την υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση του ΕΣΥ, που, όπως υποστηρίζουν «οδηγεί το Δημόσιο Σύστημα Υγείας στην απαξίωση και τους ασθενείς στην αγκαλιά του ιδιωτικού τομέα».

Οι εργαζόμενοι προγραμματίζουν συγκέντρωση στις 8 το πρωί έξω από το υπουργείο Υγείας.

Σύμφωνα με το Σωματείο Εργαζομένων το Δρομοκαϊτειο, ένας από τους βασικούς πυλώνες της ψυχιατρικής φροντίδας στη χώρα, έχει λάβει «ψίχουλα από την κρατική χρηματοδότηση». Συγκεκριμένα για το πρώτο πεντάμηνο του 2016 χρηματοδοτήθηκε με 300.000 ευρώ, από το σύνολο της χρηματοδότησης, που ανέρχεται στα 4.000.000 ευρώ. Αποτέλεσμα είναι «να αδυνατεί να εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις σε προμηθευτές και εργαζόμενους».

Στο Δρομοκαΐτειο απασχολούνται 80 εργαζόμενοι στον τομέα καθαριότητας-φύλαξης και εστίασης, οι οποίοι, όπως αναφέρει το Σωματείο, «παραμένουν απλήρωτοι για πέντε μήνες, συνεχίζοντας, όμως, να προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες».

Κινητοποίηση προγραμματίζουν για την Πέμπτη 2 Ιουνίου και οι εργαζόμενοι στο «Αττικόν», οι οποίοι θα συγκεντρωθούν στην πύλη του νοσοκομείου από τις 8:00 έως τις 10:00, διεκδικώντας την επίλυση οικονομικών και θεσμικών αιτημάτων τους.

Στις 8 Ιουνίου οι δημόσιες δομές υγείας θα λειτουργήσουν με προσωπικό ασφαλείας, αφού η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) έχει εξαγγείλει 24ωρη πανελλαδική πανυγειονομική απεργία και συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Υγείας, στις 11:00. Οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία διεκδικούν, μεταξύ άλλων, δωρεάν δημόσια υγεία-πρόνοια με καθολική πρόσβαση, επαρκή στελέχωση και χρηματοδότηση, μονιμοποίηση του επικουρικού προσωπικού, ανανέωση συμβάσεων των εργαζομένων που υπηρετούν στην εκτέλεση κοινοτικών προγραμμάτων, ένταξη στα ΒΑΕ, κατάργηση του νόμου για το ασφαλιστικό και ανάκτηση των μνημονιακών απωλειών.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Διαβάστε περισσότερα...

Το τσιγάρο σκοτώνει 3.500.000 ανθρώπους κάθε χρόνο


Το ένα τρίτο του πληθυσμού της Γης είναι καπνιστές.
Τρεισήμισι εκατομμύρια θανάτους ετησίως σε όλο τον κόσμο προκαλεί το κάπνισμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ενώ το ένα τρίτο του πληθυσμού της Γης, δηλαδή 1,1 δισεκατομμύρια άνθρωποι, είναι καπνιστές.

«Παγκοσμίως 10.000 θάνατοι την ημέρα οφείλονται σε ασθένειες που σχετίζονται με το κάπνισμα. Οι θάνατοι από κάπνισμα είναι περισσότεροι από το άθροισμα των θανάτων από τα πυροβόλα όπλα, τα ναρκωτικά, τις αυτοκτονίες, το AIDS και τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα. Με τον τρέχοντα ρυθμό εξέλιξης έως το τέλος της δεκαετίας του 2020, οι θάνατοι θα έχουν αυξηθεί σε περίπου 10 εκατομμύρια ετησίως» αναφέρει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος η καθηγήτρια Φαρμακολογίας στη Σχολή Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ, Μαρία Μυρωνίδου-Τζουβελέκη, επικαλούμενη στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Επιπλέον επισημαίνει ότι αυτά τα δεδομένα καθιστούν επιτακτική την ανάγκη παρέμβασης στο μείζον πρόβλημα της καπνιστικής συνήθειας και τονίζει ότι κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια διακοπής κατέχουν τα ιατρεία διακοπής καπνίσματος. «Οι συγκεκριμένες υγειονομικές δομές αποτελούνται από εξειδικευμένους επαγγελματίες υγείας, οι οποίοι, με φαρμακολογικά ή μη μέσα, υποβοηθούν τον χρήστη - καπνιστή στη διακοπή της βλαβερής συνήθειας. Θεωρούνται από τις πιο αποτελεσματικές παρεμβάσεις την αντικαπνιστική εκστρατεία», προσθέτει.

Είναι βλαβερό το ηλεκτρονικό τσιγάρο;

Σε ό,τι αφορά τη χρήση ηλεκτρονικού τσιγάρου αναφέρει: «Το ηλεκτρονικό τσιγάρο μιμείται τη συμβατική καπνιστική συνήθεια με τη διαφορά ότι στερείται σε μεγάλο βαθμό τις βλαβερές ουσίες που παράγονται κατά την καύση του καπνού. Παρόλα αυτά, πληθώρα μελετών έχουν δείξει ότι ο ατμός των ηλεκτρονικών τσιγάρων περιέχει τοξικές και καρκινογόνες ουσίες, λιγότερες σε σχέση με αυτές του συμβατικού τσιγάρου, και ενοχοποιείται για παθητικό (second - hand) και από τρίτο χέρι (third - hand - ουσίες καπνού που έχουν “καθίσει” πάνω σε διάφορα αντικείμενα) κάπνισμα. Το ηλεκτρονικό τσιγάρο κατατάσσεται ως εναλλακτικός τρόπος καπνίσματος και απευθύνεται αποκλειστικά σε ενήλικους καπνιστές. Οι μακροχρόνιες επιπτώσεις ενεργητικού και παθητικού ατμίσματος δεν είναι πλήρως γνωστές, γι αυτό απαιτούνται περισσότερες, μεγαλύτερες και μακροχρόνιες μελέτες. Τα έως τώρα δεδομένα δείχνουν ότι το άτμισμα δεν φαίνεται να επηρεάζει άμεσα την αρτηριακή πίεση και τον καρδιακό ρυθμό. Παρόλα αυτά, έχει βρεθεί ότι προκαλεί ερεθισμό των πνευμόνων, μείωση της αναπνευστικής λειτουργίας, αύξηση των δεικτών φλεγμονής και εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος. Η παγκόσμια ιατρική κοινότητα εκφράζει ανησυχίες σχετικά με τη διάδοση του ηλεκτρονικού τσιγάρου στους νέους μη καπνιστές και συστήνει την ενημέρωση της κοινότητας και την απαγόρευση της διαφήμισης της πώλησής του σε ανήλικα άτομα».

Πρόγραμμα αγωγής υγείας Med_School

Περισσότεροι από 2.000 μαθητές έχουν παρακολουθήσει στο διάστημα Οκτωβρίου 2014 - Δεκεμβρίου 2015 το πρόγραμμα αγωγής υγείας Med_School στις πέντε ενότητες του οποίου περιλαμβάνεται και η διακοπή του καπνίσματος, ενώ το ενδιαφέρον αυξάνεται συνεχώς. Το πρόγραμμα αυτό διοργανώνεται από το Α΄ Εργαστήριο Φαρμακολογίας της Σχολής Επιστημόνων Υγείας του ΑΠΘ σε συνεργασία με την Επιστημονική Εταιρεία Φοιτητών Ιατρικής και το Δίκτυο Περιφερειακών Βιβλιοθηκών του δήμου Θεσσαλονίκης.

«Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αγωγής υγείας Med_School αποτελεί την τελευταία προσπάθεια του Α΄ Εργαστηρίου Φαρμακολογίας στον τομέα της αγωγής υγείας. Οι τρεις πρώτοι κύκλοι του προγράμματος διοργανώθηκαν με απόλυτη επιτυχία στο χρονικό διάστημα Οκτωβρίου 2014-Δεκεμβρίου 2015. Το πρόγραμμα έχει διακοπεί για τεχνικούς λόγους το πρώτο εξάμηνο του 2016, αλλά θα συνεχιστεί κατά την νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου, δηλαδή στόχος είναι η ηλικιακή ομάδα 13-19 ετών, και περιλαμβάνει πέντε θεματικές ενότητες μεταξύ των οποίων και η διακοπή του καπνίσματος. Έως στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί κατόπιν αιτημάτων των σχολικών μονάδων περισσότερες από 65 παρεμβάσεις σε χώρους των Περιφερειακών Βιβλιοθηκών του δήμου Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή περισσότερων από 2.000 μαθητών με τη ζήτηση διαρκώς να αυξάνεται, γεγονός που χαρτογραφεί αλλά και αποδεικνύει τις τεράστιες ανάγκες του σχολικού πληθυσμού σε οργανωμένη και υπεύθυνη ενημέρωση σε μείζονα ζητήματα ιατρικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος» επισημαίνει η κ. Μυρωνίδου-Τζουβελέκη.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Διαβάστε περισσότερα...

Η μορφίνη μπορεί να αυξήσει τον χρόνιο πόνο


Σε βάθος χρόνου το αποτέλεσμα είναι αντίθετο από το επιθυμητό.

Μια νέα έρευνα που έγινε σε πειραματόζωα έδειξε ότι η χρήση -και κατάχρηση- των οπιούχων αναλγητικών αυξάνεται συνεχώς με συνέπειες ακόμα και θανατηφόρες. Η μελέτη διαπίστωσε ότι παραδόξως είναι δυνατό η μορφίνη και οι παρεμφερείς αναλγητικές ουσίες όπως η οξυκωδόνη να αυξήσουν τον χρόνιο πόνο.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τους καθηγητές Πίτερ Γκρέις και Λίντα Γουάτκινς του Πανεπιστημίου του Κολοράντο, που έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών (PNAS) των ΗΠΑ δήλωσαν ότι μολονότι πειραματίστηκαν με αρουραίους τα νέα και απρόσμενα ευρήματα μπορεί να έχουν σοβαρές συνέπειες και για τους ανθρώπους.

Η έρευνα έδειξε ότι λίγες μόνο μέρες θεραπείας με μορφίνη προκάλεσαν χρόνιο νευροπαθητικό πόνο, που συνεχίσθηκε για αρκετούς μήνες, καθώς ενισχύθηκαν τα σήματα του πόνου από συγκεκριμένα ανοσοποιητικά κύτταρα στη σπονδυλική στήλη των ζώων.

Αυτό κατά τους ερευνητές σημαίνει ότι πιθανώς η συνεχής αύξηση στη χορήγηση τέτοιων αναλγητικών ουσιών στους ανθρώπους -σε μερικούς τουλάχιστον ασθενείς- μπορεί να επιφέρει το αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου, δηλαδή να επιδεινώσει τους πόνους τους.

«Δείξαμε για πρώτη φορά ότι ακόμη και μια σύντομη έκθεση σε οπιοειδή μπορεί να έχει μακροπρόθεσμες αρνητικές συνέπειες στον πόνο. Βρήκαμε ότι η ίδια η θεραπεία συμβάλλει στον πόνο» δήλωσε ο Γκρέις.

«Οι επιπτώσεις είναι σοβαρές για όσους παίρνουν μορφίνη, οξυκωδόνη και μεθαδόνη, καθώς μπορεί να χειροτερεύσει τον πόνο τους και να τον κάνει να διαρκέσει περισσότερο χρόνο. Αυτή είναι μια πολύ άσχημη πλευρά των οπιοειδών, που δεν είχε γίνει αντιληπτή έως τώρα», δήλωσε η Γουάτκινς.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Διαβάστε περισσότερα...

Επισκέψεις με πληρωμή στα συμβεβλημένα ιατρεία του ΕΟΠΥΥ


Νέα επίσχεση εργασίας.

Σταματούν από αύριο οι δωρεάν επισκέψεις στα ιατρεία του ΕΟΠΥΥ καθώς οι συμβεβλημένοι γιατροί ξεκινούν νέα επίσχεση εργασίας. Οι ασφαλισμένοι θα πληρώνουν το αντίτιμο της επίσκεψης λαμβάνοντας απόδειξη παροχής υπηρεσιών και στη συνέχεια θα μπορούν να διεκδικούν αποζημίωση από το ασφαλιστικό τους ταμείο.

Η Ένωση Ιατρών του ΕΟΠΥΥ διαμαρτύρεται για την καθυστέρηση των πληρωμών των συμβεβλημένων ιατρών η οποία όπως χαρακτηριστικά λένε «καθιστά προβληματική τόσο την απρόσκοπτη συνέχιση της συμβάσεως, όσο και την λειτουργία αυτή καθ' εαυτή των ιδιωτικών ιατρείων».

Και προσθέτουν: «Καλοπροαίρετα, υπό την υπόσχεση εμπροθέσμου αμοιβής, οι συμβεβλημένοι ιατροί συνεχίζουν να εκδίδουν σε μηνιαία βάση τιμολόγια για δεδουλευμένες αμοιβές, με άγνωστη ημερομηνία αποπληρωμής. Η μόνη γνωστή ημερομηνία για τους ιατρούς του ΕΟΠΥΥ είναι πότε και πόσο θα πληρώσουν σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές σε ποσά της τάξεως του 60%, που εκμηδενίζουν το εισόδημα από τη σύμβασή τους».


Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Διαβάστε περισσότερα...

Από περιέργεια καπνιστές οι μαθητές των πρώτων τάξεων του γυμνασίου


Τα στοιχεία έρευνας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καπνίσματος.

Κατά 50% έχει μειωθεί την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των μαθητών που ξεκινούν το κάπνισμα στην Α' και Β' τάξη του γυμνασίου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας, η οποία παρουσιάστηκε με αφορμή την αυριανή Παγκόσμια Ημέρα Καπνίσματος, από τον υφυπουργό Παιδείας, Θεοδόση Πελεγρίνη και τον πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων και του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, Γιώργου Πατούλη.

Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δράσης του υπουργείου για την ευαισθητοποίηση των μαθητών για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος, η πιο συχνή ηλικία δοκιμής του πρώτου τσιγάρου είναι μεταξύ των 12 και 13 ετών, ενώ η πλειονότητα (67,3%) των μαθητών των δύο πρώτων τάξεων του γυμνασίου δοκιμάζουν το κάπνισμα από περιέργεια. Ακόμη, σύμφωνα με το 79,1% των μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα, το κάπνισμα συνδέεται κατά βάση με το άγχος και την εκτόνωση από την πίεση. Επίσης, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 72,9% θέλει να καπνίζει με παρέα, ενώ ανησυχητικό είναι ότι το 63,7% των μαθητών βλέπουν κάποιον να καπνίζει στο σχολείο (συμμαθητή ή καθηγητή). Ωστόσο, μόνο θετικά μπορεί να αξιολογηθεί ότι το 45,7% των μαθητών εξέφρασαν τη θέλησή τους να σταματήσουν το κάπνισμα.

Την άποψη ότι η συνήθεια του καπνίσματος δύσκολα καταπολεμάται με επιχειρήματα εξέφρασε ο κ. Πελεγρίνης, μιλώντας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων της έρευνας. «Η λύση δεν είναι τόσο η εφαρμογή του νόμου, όσο η αλλαγή νοοτροπίας», υπογράμμισε και ανέφερε ότι στόχος του υπουργείου είναι να εφαρμοστεί από την ερχόμενη σχολική χρονιά η δράση της ευαισθητοποίησης των μαθητών για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος και να ενταχθεί σε όλα τα σχολεία της επικράτειας.

«Η δράση αυτή αποτελεί μία πάρα πολύ καλή ευκαιρία για να συλλέξουμε πραγματικά στοιχεία από πολλά γυμνάσια όλης της χώρας, αλλά και για να ενημερώσουμε τα παιδιά για τις πραγματικές συνέπειες του καπνίσματος», σημείωσε ο κ. Πατούλης και εξέφρασε την ελπίδα να υπάρξουν στο άμεσο μέλλον και άλλοι φορείς που θα συνδράμουν, και για να μην ξεκινούν τα παιδιά να καπνίζουν από νωρίς, αλλά και για να μειωθεί ο αριθμός των καπνιστών, συνολικά.

Η δράση ευαισθητοποίησης των μαθητών πραγματοποιήθηκε σε 1.267 γυμνάσια, που «μεταφράζεται» σε 51.084 μαθητές της Α' και Β' τάξης από όλη την Ελλάδα.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Διαβάστε περισσότερα...