Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

«Το υπουργείο παιδείας μας αντιμετωπίζει ως εκπαιδευτικούς δεύτερης κατηγορίας»

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.
Διαμαρτύρονται οι απόφοιτοι του παιδαγωγικού τμήματος ειδικής αγωγής.



"Παραβιάζεται εις βάρος μας η αρχή της ίσης μεταχείρισης" καταγγέλουν οι απόφοιτοι ειδικής αγωγής"Παραβιάζεται εις βάρος μας η αρχή της ίσης μεταχείρισης" καταγγέλουν οι απόφοιτοι ειδικής αγωγής

Οι κατηγοριοποιήσεις των εκπαιδευτικών στον χώρο της ειδικής αγωγής κρίνονται ως παντελώς άδικες από τους απόφοιτους του παιδαγωγικού τμήματος ειδικής αγωγής που αξιώνουν από το υπουργείο παιδείας εφαρμογή στην πράξη των αρχών της ίσης μεταχείρισης.Όπως εξηγεί ο σύλλογος αποφοίτων “τα κριτήρια που αφορούν τις μεταθέσεις και αποσπάσεις σε Σχολικές Μονάδες ειδικής Αγωγής και Ενταξης (ΣΜΕΑΕ), τάξεις υποδοχής και Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), στο ελάχιστο δεν υπηρετούν τους κοινωνικούς λόγους για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί ζητούν και παίρνουν απόσπαση ή μετάθεση, καθιστώντας τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής δεύτερης κατηγορίας εκπαιδευτικούς”.


Αναλύοντας την θέση τους οι του συλλόγου επισημαίνουν ότι “ένας εκπαιδευτικός με διδακτορικό στην Ειδική Αγωγή παίρνει 8 μόρια για μετάθεση σε ΣΜΕΑΕ ενώ ένας εκπαιδευτικός γενικής αγωγής με διδακτορικό π.χ. στις Επιστήμες της Αγωγής, δεν παίρνει ανάλογη μοριοδότηση για να μετατεθεί σε μία άλλη θέση στη Γενική Αγωγή” . Kαι θέτουν ακολούθως το ερώτημα : “ Γιατί τα λεγόμενα ακαδημαϊκά προσόντα αφορούν μόνο τις ΣΜΕΑΕ και άλλα ειδικά σχολεία όπως π.χ. τα καλλιτεχνικά; Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι ο στόχος του υπουργείου είναι η προώθηση της ακαδημαϊκή εξειδίκευσης γενικά στην εκπαίδευση, δεν υπάρχει τότε διάκριση και άνιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών μέσα στο ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα;”

Ξεδιπλώνοντας περαιτέρω τον προβληματισμό τους οι απόφοιτοι ειδικής αγωγής προσεγγίζουν τις κοινωνικές επιπτώσεις της κατηγοριοποίησης. Εξηγούν ότι “η χρήση κατηγοριών ακαδημαϊκών προσόντων ή εξειδίκευσης για μετάθεση, πρακτικά δηλώνει ότι δεν είναι όλες οι θέσεις σε ΣΜΕΑΕ ίδιες: άλλες αξίζουν τον διδάκτορα, άλλες τον σεμιναριούχο” . Kαι καταλήγουν: “Με μαθηματική ακρίβεια οι Σχολικές Μονάδες ειδικής αγωγής στα νησιά ή τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας θα απομείνουν χωρίς ... διδάκτορες. Η άνιση μεταχείριση λοιπόν των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σε σχέση με τους συναδέλφους τους της γενικής αγωγής εξελίσσεται εντέλει σε άνιση μεταχείριση εις βάρος αδικημένων κατηγοριών μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες”.

Aπό τα βέλη της κριτικής των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής δεν ξεφεύγουν τα περιβόητα σεμινάρια εξειδίκευσης των 400 ωρών που απρόσκοπτα συνεχίζονται προσφέροντας μαϊμού “προσόντα” στους κατά κανόνα άνεργους μετέχοντες εκπαιδευτικούς. “Σεμινάρια ντροπής” τα χαρακτηρίζει δηκτικά ο σύλλογος αποφοίτων. Σε ότι τέλος αφορά την επιχειρηματολογία του υπουργείου παιδείας σύμφωνα με την οποία η λογική της κατηγοριοποίησης των εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή “αποτελεί σημαντική τομή, δίνoντας οριστικό τέλος στο όργιο ρουσφετιού και στις πελατειακές σχέσεις που αναπτύχθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες, με την εμπλοκή μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων, υπηρεσιακών παραγόντων, πολιτευτών, βουλευτών, υπουργών κ.ά.” η ανταπάντηση των αποφοίτων είναι κάθετη : Η κατεξοχήν οδός του ρουσφετιού που το υπουργείο φέρεται ότι θέλει να καταπολεμήσει, είναι η εισαγωγή του βιογραφικού και της προσωπικής συνέντευξης ως προσόντων μετάθεσης-απόσπασης (μόρια 3) σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής αγωγής και Ενταξης που το ίδιο υπουργείο επέβαλε...”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.