Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Η ορθοπεταλιά αποκτά άλλο νόημα

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.


Χειρο-ποδήλατο με κίνηση 4x4 από όλα τα άκρα του οδηγού.

Η ποδηλασία μπορεί πραγματικά να γίνει δύσκολη υπόθεση. Τα πόδια σπρώχνουν ασταμάτητα για να τροφοδοτήσουν τις ρόδες του ποδηλάτου με ενέργεια για τα ατελείωτα μέτρα διαδρομής.

Εν τω μεταξύ, τα χέρια απλώς κρέμονται πάνω στο τιμόνι, συμμετέχοντας από ελάχιστα έως καθόλου. Το σύστημα Raxibo Hand – Tret – Velo φέρνει μια ισορροπία στην «αδικία», βάζοντας ταυτόχρονα τα χέρια και τα πόδια να δουλέψουν για να προχωρήσει το ποδήλατο.

Το Raxibo είναι ουσιαστικά ένα ποδήλατο που διαθέτει ένα ξεχωριστό σύστημα μετάδοσης που τροφοδοτείται με δύναμη από τα χέρια και λειτουργεί σε συνδυασμό με το παραδοσιακό σύστημα πεντάλ.

Ο ποδηλάτης χρησιμοποιεί και τα χέρια και τα πόδια κάνοντας ποδήλατο. Η ιδέα του συστήματος είναι ότι μπορείτε να γυμνάσετε ολόκληρο το σώμα κατά τη διάρκεια μιας βόλτας, και όχι μόνο τα πόδια. Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να εκγυμνάσει τα χέρια, τους ώμους, το στήθος και τους μύες της πλάτης.



Τα ειδικά επιμέρους μηχανικά στοιχεία είναι λίγο μπερδεμένα, είναι όμως ξεκάθαρο ότι η χειρολαβή χρησιμοποιεί μια σειρά από αλυσίδες και τροχαλίες, και μια έξυπνη, εργονομική εφαρμογή λαβής που περιστρέφεται.

Ένα σύστημα τροχών στέλνει τη δύναμη από τις χειρολαβές και τα πεντάλ στον πίσω τροχό. Είναι ρυθμιζόμενο και μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με το μήκος των χεριών αλλά και τις επιμέρους προτιμήσεις ενώ η χειρολαβή δέχεται κλίσεις που της δίνει τη δυνατότητα να κατευθύνει και την μπροστινή ρόδα.

Ένα βασικό πρόβλημα της κατασκευής είναι τα φρένα που για να χρησιμοποιηθούν, ο οδηγός πρέπει να αφήσει τα χειρο-πετάλια και να πιάσει το συμβατικό τιμόνι. Κάτι που ανάγει την κατασκευή σε όχημα εκγύμνασης και όχι κυκλοφορίας στην πόλη.



Σε πρώτη φάση, θα περιμέναμε το επιπλέον εξάρτημα της χειρολαβής να προσθέτει ταχύτητα και δύναμη στην ανάβαση. Ωστόσο, το σύστημα προσθέτει κάποιο βάρος και επανατοποθετεί τον αναβάτη σε πιο όρθια, λιγότερο αεροδυναμική στάση οδήγησης, έτσι το όφελος όσον αφορά στην ταχύτητα και στην δύναμη που ασκείται να απομειώνεται.

Η εταιρεία δεν φαίνεται να έχει αξιώσεις για αυξημένη ταχύτητα ή δύναμη, έτσι υποθέτουμε ότι το κύριο όφελος είναι το διευρυμένο πεδίο της άσκησης.



Το Raxibo διατίθεται σε πέντε διαφορετικά χρώματα και η λιανική του κυμαίνεται στα ελβετικά φράγκα 2.270 ευρώ. Η βασική έκδοση διαθέτει ρόδες 26-ιντσών, ενώ ένα αναβαθμισμένο μοντέλο με τροχούς 26-ιντσών εμπρός και 29-ιντσών πίσω κοστίζει 2.550 ευρώ.

Δείτε στο βίντεο τη λειτουργία του επαναστατικού χειρο-ποδηλάτου…






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.