Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

Μικρογραφία έργου του Ροντέν πουλήθηκε για 2,2 εκατ. ευρώ

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Στην κατοχή ενός Αμερικανού «Το Φιλί».

Για 2,2 εκατομμύρια ευρώ πουλήθηκε σε έναν Αμερικανό ένα μικρό αντίγραφο από εκμαγείο του φημισμένου γλυπτού του 19ου αιώνα «Το Φιλί», που δημιούργησε ο γάλλος γλύπτης Ωγκίστ Ροντέν σε δημοπρασία στο Παρίσι χθες.

Μικρογραφία έργου του Ροντέν πουλήθηκε για 2,2 εκατ. ευρώ

Ο οίκος δημοπρασίας Binoche et Giquello δήλωσε ότι το έργο πουλήθηκε σε τιμή κατά 10% υψηλότερη από την μέγιστη προβλεπόμενη τιμή και ότι έθεσε ρεκόρ για έργο το οποίο χύθηκε από εκμαγείο του Ροντέν μετά το θάνατο του καλλιτέχνη.

Το άγαλμα, ύψους 85 εκατοστών, αποτελούσε τμήμα ενός συνόλου πέντε αγαλμάτων του Ροντέν μικρού έως μεσαίου μεγέθους, από τη συλλογή του εκλιπόντος γάλλου εμπόρου τέχνης Ζαν ντε Ρουάζ. Φτιάχτηκε το 1927 από καλούπι δέκα χρόνια μετά το θάνατο του Ροντέν στο χυτήριο Alexis Rudier, το οποίο είχε δημιουργήσει πολλά από τα έργα του γλύπτη με την μέθοδο αυτή.

Ο οίκος δημοπρασίας είπε ότι ο αγοραστής, ο οποίος έκανε την προσφορά του τηλεφωνικά, είχε αγοράσει επίσης και άλλο ένα μπρούντζινο άγαλμα του Ροντέν, την «Αιώνια Άνοιξη», για 693.000 ευρώ, σχεδόν διπλάσια τιμή από εκείνη της εκτίμησής του.

Άλλα τρία αγάλματα από χυμένο ορείχαλκο πουλήθηκαν για πάνω από την διπλάσια εκτιμώμενη τιμή σε Γάλλους και Ευρωπαίους συλλέκτες, σε τιμές που κυμαίνονταν από 95.000 μέχρι 190.000 ευρώ.

«Το Φιλί» (Le Baiser) είναι ένα από τρία από τα γνωστότερα έργα του Ροντέν, μαζί με «Τον Σκεπτόμενο» και τους «Πολίτες» του Καλαί.

Η δημόσια γνωστότερη παραλλαγή του έργου, η οποία είναι από άσπρο μάρμαρο και βρίσκεται στο πρόσφατα ανακαινισμένο Μουσείο του Ροντέν, έχει ύψος δύο μέτρων. Τα μπρούτζινα αντίγραφα εκμαγείων του Ροντέν είναι ιδιαίτερα φδμοφιλή σε συλλέκτες, αλλά αγάλματα αδιαμφισβήτητης υπογραφής και ψηλής ποιότητας σπανίζουν.

Τα έργα του Ροντέν έχουν αντιγραφεί παράνομα ευρέως, με γνωστότερα αυτά του διαβόητου πλαστογράφου Γκάι Χέιν, ο οποίος κατασκεύασε χιλίαδες πλαστών μπρούτζινων αγαλμάτων του Ροντέν τη δεκαετία του 90, χρησιμοποιώντας συχνά τα πρωτότυπα εκμαγεία του γλύπτη και τη σφραγίδα του χυτηρίου Rudier.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.