Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2011

Πληκτρολόγιο για τα πόδια σου!





 

Δεδομένου ότι οι ώρες που περνάμε μπροστά στον υπολογιστή με το πέρασμα των χρόνων έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό, έχεις ευχηθεί ποτέ να μπορούσες να απαλλαγείς από αυτή τη συνεχή πληκτρολόγηση στον υπολογιστή; Ή τουλάχιστον να είχες, έτσι για ποικιλία, καμία εναλλακτική επιλογή;

Αν ναι, τότε θα λατρέψεις το πληκτρολόγιο SoftStep KeyWorx, αφού θα το ελέγχεις με τα πόδια σου! Είναι κατασκευασμένο από ελαστομερή υλικά και σύνθετα γραφίτη, ενώ έχει οπίσθιο φωτισμό. Διαθέτει δέκα κουμπιά, pad πλοήγησης, ενώ μπορεί να αποθηκεύσει μέχρι εκατό μακροεντολές.

Σχεδιάστηκε από τη Keith McMillen Instruments κι αρχικά προοριζόταν για τους μουσικούς, ώστε να μπορούν, κατά τη διάρκεια ηχογράφησης στο στούντιο, να παίζουν μουσική και ταυτόχρονα να ελέγχουν τον υπολογιστή. Χάρη στο Keyworx λογισμικό, έγινε πιο φιλικό κι εύκολο σε χρήση από άτομα εκτός μουσικής βιομηχανίας.

Μπορείς να ανοίξεις και να κλείσεις εφαρμογές, να εισάγεις κείμενο, να κάνεις μεγέθυνση και σμίκρυνση, να περιηγηθείς στους φακέλους και τα αρχεία του υπολογιστή σου, καθώς επίσης να χειρίζεσαι το ποντίκι σου κι όλα αυτά με κινήσεις των ποδιών σου.
Το SoftStep KeyWorx λειτουργεί με Windows και Mac, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί από gamers, προγραμματιστές, άτομα που επιμελούνται βίντεο, καθώς επίσης από άτομα με αναπηρία. Το κόστος του ανέρχεται στα 289 δολάρια.


Διαβάστε περισσότερα...

Ηράκλειο: Γενναίες εκπτώσεις στα τέλη ύδρευσης από τον δήμο Γόρτυνας σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες




Μείωση των τελών ύδρευσης από 40% έως 50%, με αναδρομική ισχύ από την αρχή του έτους, σε πολύτεκνους, τρίτεκνους, ΑμΕΑ, νεφροπαθείς και μονογονεϊκές οικογένειες, αποφάσισε ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Γόρτυνας.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Νίκος Σχοιναράκης επισήμανε πως αποτελούσε χρέος για την δημοτική αρχή αλλά και το δημοτικό συμβούλιο, να προβεί στην προαναφερόμενη μείωση των τελών ύδρευσης, προκειμένου, όπως είπε, να ανακουφίσει οικονομικά, στο μέτρο του δυνατού, τους δημότες που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες.



Διαβάστε περισσότερα...

Παιδικές χαρές παραδομένες στη φθορά του χρόνου




Του Αποστόλη Ζώη

Μοτό: Φυσικά στον περιβάλλοντα χώρο σε ορισμένες από αυτές αντικρίσαμε και αρκετά σκουπίδια

Ως αναγκαιότητα προβάλλει πλέον η εφαρμογή νέων προδιαγραφών για τις παιδικές χαρές του δήμου Τρικκαίων, καθώς μια επίσκεψη σε αυτές, ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει τις σημαντικές ελλείψεις που παρουσιάζουν. Οι παιδικές χαρές, οφείλουμε να πούμε θα πρέπει να λειτουργούν σε ένα απόλυτα ασφαλές, λειτουργικό και καλαίσθητο περιβάλλον που να αποσκοπεί στη βέλτιστη σωματική και πνευματική ανάπτυξη και κοινωνικοποίηση του παιδιού αλλά και στην αύξηση ασφαλών, δημόσιων χώρων ξεκούρασης και αναψυχής. 

Φυσικά οι περισσότερες παιδικές χαρές του δήμου Τρικκαίων, τα τελευταία χρόνια ελάχιστα ανταποκρίνονται στις παραπάνω προϋποθέσεις και όρους, θέτοντας επιτακτικά την ανάγκη για ουσιαστικές αλλαγές.
Η εικόνα
Ειδικότερα, η εικόνα που αντικρίσαμε θα πρέπει να σημάνει συναγερμό στη νυν δημοτική αρχή. Ο εξοπλισμός που συνθέτει μια παιδική χαρά έχει ξεφτίσει και φθαρεί ανησυχητικά στο χρόνο, ενώ είναι και ξεπερασμένος, δηλαδή ανήκει σε μια άλλη εποχή που παιδαγωγικά μας οδηγεί στο παρελθόν. Φυσικά στον περιβάλλοντα χώρο σε ορισμένες από αυτές αντικρίσαμε και αρκετά σκουπίδια, ενώ γενικά, όπως μας είπαν γονείς που συναντήσαμε, λείπουν παιχνίδια καινούργια που βοηθούν τα παιδιά να σχεδιάσουν και να αφιερώσουν περισσότερες ώρες σε αυτές. Τα παιδιά έρχονται στις παιδικές χαρές συναντώντας παιχνίδια που έχουν τοποθετηθεί πριν αρκετά χρόνια όπου τα περισσότερα από αυτά παρουσιάζουν ξεκάθαρη φθορά στο χρόνο, με ότι συνεπάγεται για την ασφάλεια των παιδιών.

Απόφαση
Οι παιδικές χαρές λειτουργούν με ευθύνη των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ, οι οποίοι υποχρεούνται να τις προσαρμόσουν στις νέες προδιαγραφές έως και την 31/12/2012.
Σύμφωνα με την ίδια Υπουργική Απόφαση, οι παιδικές χαρές ανάλογα με την έκταση που καταλαμβάνουν διακρίνονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Για το σχεδιασμό της εγκατάστασης και χρήσης των εξοπλισμών πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα πρότυπα του ΕΛΟΤ ή άλλων ισοδύναμων προτύπων.
Για το σχεδιασμό της προσβασιμότητας ατόμων με αναπηρία θα ακολουθούνται οι Οδηγίες Σχεδιασμού, «Σχεδιάζοντας για όλους», του Γραφείου Μελετών για ΑμεΑ του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.


Διαβάστε περισσότερα...

Ανθούν...οι εταιρείες ζητιάνων



Από τα χαράματα πιάνουν «δουλειά» στη Ρόδο οι… εταιρίες των επαιτών, προκειμένου να διασφαλίσουν έτσι τα καίρια πόστα τους που θα τους επιτρέψουν ένα καλύτερο μεροκάματο.

Παλιά Πόλη, έξοδος λιμανιού, κεντρικές διασταυρώσεις στην Εθνικής Αντιστάσεως, στην Κ. Παλαιολόγου, καθώς επίσης στον κόμβο των Κοσκινού και τράπεζες στο κέντρο της πόλης μας, αποτελούν τα καίρια πόστα των επαιτών στο νησί μας.

Τα… καραβάνια των επαιτών που τις τελευταίες εβδομάδες ήρθαν στο νησί μας, έχουν… εγκατασταθεί στα σημεία αυτά, καταγράφοντας έτσι τριτοκοσμικές εικόνες στα μάτια χιλιάδων ξένων και Ελλήνων τουριστών που βρίσκονται στη Ρόδο για τις διακοπές τους αυτή την εποχή.

Οι αρμόδιες αστυνομικές αρχές, έχουν αυξήσει το τελευταίο χρονικό διάστημα τις συλλήψεις τα επαιτών αυτών σε πολλές από τις περιοχές του νησιού μας συλλαμβάνοντας πάρα πολλούς (μεταξύ των οποίων και ανήλικους) από διάφορα σημεία της πόλης μας, αλλά το κακό φαίνεται ότι δεν περιορίζεται ούτε στο ελάχιστο.

Την επόμενη μέρα και αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία παραπομπής τους στην δικαιοσύνη, τα ίδια άτομα βρίσκονται και πάλι στα ίδια σημεία, δημιουργώντας έτσι αντίστοιχες τριτοκοσμικές καταστάσεις,

ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ – ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ
Στα άτομα αυτά, η κύρια πλειοψηφία τους είναι αλλοδαποί και έρχονται στην Ελλάδα και στην περιοχή μας, ειδικά τους θερινούς μήνες, υπολογίζοντας σε αντίστοιχα οφέλη από την τουριστική κίνηση του καλοκαιριού.

Τα κυκλώματα των επαιτών, αξίζει να σημειωθεί ότι είναι αδίστακτα και ότι χρησιμοποιούν κυρίως ανθρώπους με κινητική αναπηρία για να επαιτούν από τους συμπολίτες και τους επισκέπτες μας. Ακόμα χειρότερα, τα κυκλώματα αυτά δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν και παιδιά ακόμα και μικρής ηλικίας (νεογνά) τα οποία περιφέρουν από το πρωί μέχρι το βράδυ μέσα σε αντίξοες καιρικές συνθήκες για να προκαλέσουν έτσι την ελεημοσύνη του κόσμου.

Η κατάσταση έχει φθάσει στο απροχώρητο, αφού οι εικόνες της ντροπής και της αθλιότητας αυτής, προσβάλλουν, εξευτελίζουν και υποβαθμίζουν την γενικότερη τουριστική εικόνα στην περιοχή μας, δίνοντας έτσι εντύπωση, τριτοκοσμικής πόλης.

Η Παλιά Πόλη επίσης, τόσο στις εισόδους της όσο και σε όλη της την έκταση, κυριεύεται τόσο τις πρωινές όσο και τις βραδινές ώρες από διάφορους τέτοιους «επισκέπτες» οι οποίοι φθάνουν στο σημείο να εισέρχονται όχι μόνο σε καφετέριες και εστιατόρια, αλλά και σε εμπορικά καταστήματα στα οποία βρίσκονται εκείνη την ώρα επισκέπτες –πελάτες, επιχειρώντας έτσι να τους πουλήσουν κάθε λογής αντικείμενα που έχουν μαζί τους!

Οι περισσότεροι από αυτούς, είναι εφοδιασμένοι με… ιατρικές γνωματεύσεις, με έγγραφα που προσδιορίζουν τις παθήσεις τους, τα οποία βέβαια φροντίζουν να επιδεικνύουν σε κάθε περίπτωση.

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει, ούτε το περιεχόμενο, αλλά ούτε και την πάθηση. Στις περισσότερες περιπτώσεις είναι πραγματικά περιστατικά, τα οποία όμως οι ίδιοι ή κάποιοι συγγενείς τους, εκμεταλλεύονται στο έπακρο για να αποκομίσουν χρηματικά και άλλα οφέλη.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΑΙΤΕΙΑ
Άλλοι, πιο… εξειδικευμένοι στο είδος, την τελευταία τριετία έρχονται στη Ρόδο εφοδιασμένοι με ειδικές κάρτες στις οποίες αναφέρεται σε δύο ή ακόμα και σε τρεις γλώσσες, η πάθησή τους, το ιστορικό τους και βέβαια, το… ακριβές ποσό που οφείλουν να καταβάλλουν όσοι από τους επισκέπτες θελήσουν να βοηθήσουν, αγοράζοντας συμβολικά κάτι από την πραμάτεια τους.

Συνήθως, τα αντικείμενα αυτά, είναι αναπτήρες, στυλό, χαρτομάντηλα, σετ ραπτικής και διάφορα άλλα αντικείμενα που κυκλοφορούν και στο κοινό εμπόριο.

Καταγγελίες που έχουν γίνει κατά καιρούς, αναφέρουν πάντως, ότι τα τελευταία χρόνια γίνονται στην κυριολεξία «μάχες» μεταξύ των διεκδικητών συγκεκριμένων περιοχών στην Παλιά Πόλη αλλά και στο εμπορικό κέντρο της Ρόδου, για το ποιοι θα… επικρατήσουν στα συγκεκριμένα «πόστα».

«Τα παιδιά των φαναριών», για τα οποία πλέον η εκμετάλλευση από τις οικογένειές τους και τα υπόλοιπα κυκλώματα, έχει ξεπεράσει πλέον εδώ και πολύ καιρό κάθε προηγούμενο, οι αρμόδιες αστυνομικές αρχές κλιμακώνουν τις τελευταίες εβδομάδες, σειρά επιχειρήσεων για να μπορέσουν έτσι να «μετριάσουν» το κακό, αλλά ωστόσο μόλις οι αστυνομικοί αποχωρήσουν από το σημείο που ελέγχουν, εμφανίζονται μέσα σε ελάχιστα λεπτά, διαδραματίζοντας έτσι έναν καθημερινό κλεφτοπόλεμο.


Διαβάστε περισσότερα...

Χανιά: Σχολή Γονέων και το καλοκαίρι

Η Σχολή Γονέων, η οποία ιδρύθηκε στα Χανιά από τη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, ανακοίνωσε ότι συνεχίζει τη λειτουργία της κατά τη θερινή περίοδο. Φέτος, η Σχολή Γονέων έχει ήδη υλοποιήσει 7 προγράμματα εκπαίδευσης γονέων με τα εξής θέματα: Οικογένεια στη σύγχρονη εποχή, Διαφυλικές σχέσεις, Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια. Εκπαιδεύτηκαν επίσης άτομα τρίτης ηλικίας (Ανάπτυξη στην τρίτη ηλικία). Την τρέχουσα περίοδο, η Σχολή Γονέων παρέχει εκπαιδευτικά προγράμματα σε δύο ομάδες κρατουμένων, με θέμα Ψυχολογική υποστήριξη και αγωγή υγείας ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και συντονίστρια την ψυχολόγο δρα Ευαγγελία Κατέρη. Το πρόγραμμα διοργανώθηκε σε συνεργασία με τη Δικαστική Φυλακή Χανίων. 

Πέραν των προαναφερθέντων θεμάτων, η Σχολή Γονέων παρέχει προγράμματα που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς (Συνεργασία εκπαιδευτικών-οικογένειας) και σε γονείς παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Συμβουλευτική γονέων παιδιών με ειδικές ανάγκες), για τα οποία δεν έχει συγκεντρωθεί προς το παρόν επαρκής αριθμός αιτήσεων. Το έργο των Σχολών Γονέων υποστηρίζεται από το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.ΕΚ.Ε.), εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (για την Κρήτη, «Σχολές Γονέων ΑΠ7») και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο. Η παρακολούθηση των προγραμμάτων είναι δωρεάν και οι συμμετέχοντες λαμβάνουν πιστοποιητικό επιμόρφωσης. Οι ενδιαφερόμενοι φορείς και οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται για πληροφορίες και αιτήσεις στην υπεύθυνη της Σχολής Γονέων κα Ελισσάβετ Εκκεκάκη, τηλεφωνικά (καθημερινές 3 - 9 μ.μ., 6972849666 ) και μέσω e-mail lizekkek@otenet.gr.


Διαβάστε περισσότερα...

Καθαρές κι έτοιμες για τους λουόμενους οι ακτές των Ελευθερών κατά τον αρμόδιο αντιδήμαρχο



Την πεποίθηση πως οι ακτές της Δημοτικής Ενότητας Ελευθερών είναι έτοιμες από κάθε άποψη να υποδεχθούν το μεγάλο κύμα τουριστών μιας και πλέον διανύουμε τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου εκφράζει ο αρμόδιος τοπικός αντιδήμαρχος Ελευθερών Χαράλαμπος Κετικίδης. Σε ότι αφορά τις αρμοδιότητες της Δημοτικής Ενότητας ο αντιδήμαρχος δηλώνει πλήρη ετοιμότητα επισημαίνοντας πως όσα προβλέπονται από το νόμο αλλά και οι υποχρεώσεις του δήμου για τις ακτές που έχουν βραβευτεί με γαλάζια σημαία έχουν ικανοποιηθεί στο έπακρο.

«Όλες οι ακτές της αρμοδιότητας μας έχουν έγκαιρα καθαριστεί. Εδώ και ένα δεκαήμερο. Τα προβλεπόμενα έχουν γίνει και είναι από κάθε άποψη έτοιμες να υποδεχτούν τους επισκέπτες. Κάτι βέβαια που ήδη γίνεται» σημείωσε σε σχετικές του δηλώσεις ο κ. Κετικίδης.

Ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί στις ακτές που έχουν βραβευτεί με Γαλάζια Σημαία και φέτος (όλες οι γνωστές ακτές των Ελευθερών) καθώς οι αρμόδιοι έχουν διαπιστώσει πως οι τουρίστες και ιδιαίτερα οι ξένοι δίνουν μεγάλη σημασία στην καλή οργάνωση των παραλιών και επιλέγουν για τις βουτιές τους τις βραβευμένες ακτές. «Δεν έχουν και άδικο» σημειώνει ο αντιδήμαρχος κ. Κετικίδης ο οποίος επεσήμανε πως οι σημαίες και οι ειδικοί επεξηγηματικοί πίνακες έχουν ήδη τοποθετηθεί ενώ έχουν γίνει και όλες οι απαραίτητες εργασίες σε ντουζιέρες, τουαλέτες και έργα προσβασιμότητας ατόμων με αναπηρία, όπως άλλωστε προβλέπει και ο θεσμός των Γαλάζιων Σημαιών…

Λιγοστό προσωπικό

Ο δήμος Παγγαίου έχει ωστόσο δύο σημαντικά προβλήματα να αντιμετωπίσει την φετινή καλοκαιρινή περίοδο. Το υψηλό κόστος αλλά και την έλλειψη προσωπικού. Έτσι εύκολα καταλαβαίνει κανείς πως δεν μιλάμε για μια υπόθεση ρουτίνας, όπως κάποιοι θα χαρακτήριζαν την όλη προετοιμασία που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τον κ. Κετικίδη ο δήμος καλείται να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του με μόνο 40 έκτακτους υπαλλήλους. Το αξιοσημείωτο είναι πως σύμφωνα με πληροφορίες, πέρυσι ο δήμος Ελευθερών χρησιμοποιούσε για το σκοπό αυτό 100 και πλέον άτομα…

Τα σκουπίδια…

Το μέγα θέμα των τελευταίων ημερών ήταν η κατάσταση που παρουσίαζαν οι κάδοι σε πολλά σημεία της παραλιακής ζώνης. Τα προβλήματα φαίνεται πως αργά αλλά σταθερά αντιμετωπίζονται καθώς η υπηρεσία καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες προκειμένου οι επισκέπτες των ακτών να μην έρχονται αντιμέτωποι με εικόνες που δεν αρμόζουν σε μια τουριστική περιοχή. Σημειώνεται δε πως ο δήμος προχωρά κανονικά και στον καθαρισμό της παλιάς Εθνικής Οδού της παραλίας όπου τους τελευταίους μήνες η εικόνα των κάδων ήταν κάτι παραπάνω από απογοητευτική.

«Αλλάξαμε τα δρομολόγια, προσθέσαμε επιπλέον προσωπικό που εργάζεται και απογεύματα και Σαββατοκύριακα και έτσι προβλήματα με τα σκουπίδια και τους κάδους δεν έχουμε. Να καταλάβει ωστόσο και ο κόσμος πως διανύουμε μια κρίσιμη περίοδο. Δεν είναι όλα τόσο εύκολα όπως παλιά. Δεν γίνεται εξάλλου να τα περιμένουμε όλα από το δήμο» σημειώνει ο κ. Κετικίδης επισημαίνοντας ωστόσο πως υπάρχουν όντως κάποια μεμονωμένα περιστατικά τα οποία ωστόσο είναι ανάξια σχολιασμού αφού σύμφωνα με τον ίδιο γίνονται απλά για αντιπολιτευτικούς λόγους. «Στο κάτω κάτω όταν υπάρχει ένα πρόβλημα όπως αυτό κάθεσαι να το συζητήσεις με στόχο να το λύσεις. Δεν το αναδεικνύεις κάνοντας κακό στον τόπο σου. Εμείς προσπαθούμε και δουλεύουμε από τα χαράματα και χωρίς ωράριο για το καλό όλων» σημείωσε ο αντιδήμαρχος. 

Γιάννης ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ


Διαβάστε περισσότερα...

Ελληνική κρίση - Λιτότητα και ανθρώπινα δικαιώματα

Το δεύτερο πακέτο λιτότητας μπορεί να παραβιάζει βασικά δικαιώματα, τονίζει ο Σέφας Λουμίνα, εμπειρογνώμονας του ΟΗΕ.



Ο ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας του ΟΗΕ για το εξωτερικό χρέος και τα ανθρώπινα δικαιώματα Σέφας Λουμίνα, προειδοποίησε ότι η εφαρμογή πρόσθετων μέτρων λιτότητας και των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που προτάθηκαν από την τρόικα (ΔΝΤ, ΕΕ, και ΕΚΤ) για την επίλυση της κρίσης χρέους της Ελλάδος, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη σοβαρή παραβίαση των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων του λαού.

«Η εφαρμογή του δεύτερου πακέτου μέτρων λιτότητας και των διαρθρωτικών αλλαγών που περιλαμβάνουν μαζικές ιδιωτικοποιήσεις κρατικών επιχειρήσεων και περιουσιακών στοιχείων, είναι πιθανό να έχει σοβαρές επιπτώσεις σε βασικές κοινωνικές υπηρεσίες και συνεπώς στην απόλαυση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τον Ελληνικό λαό και ειδικότερα από τα πιο ευάλωτα τμήματα του πληθυσμού, όπως οι φτωχοί, οι ηλικιωμένοι, οι άνεργοι και τα άτομα με αναπηρία» είπε ο κ. Λουμίνα.

«Το δικαίωμα στην τροφή, το νερό, στην κατάλληλη στέγη, στην εργασία και στις δίκαιες συνθήκες δεν πρέπει να κινδυνεύουν από την εφαρμογή των μέτρων λιτότητας» τόνισε, καλώντας την κυβέρνηση να «δημιουργήσει μια προσεκτική ισορροπία ανάμεσα στη λιτότητα και στην εφαρμογή των ανθρώπινων δικαιωμάτων, λαμβάνοντας υπόψη το προβάδισμα των υποχρεώσεων των Κρατών όσον αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα.»

Ο Ανεξάρτητος Εμπειρογνώμονας κάλεσε επίσης τις αρχές να διατηρήσουν κάποιο δημοσιονομικό περιθώριο προκειμένου να ανταποκριθούν στα βασικά δικαιώματα του λαού, και ιδιαίτερα στα κοινωνικά και πολιτιστικά δικαιώματα.

«Η αύξηση των φόρων, οι περικοπές στα δημόσια έξοδα και τα μέτρα ιδιωτικοποίησης πρέπει να εφαρμόζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην έχουν ως συνέπεια την αβάστακτη δοκιμασία του λαού.»

«Τα χρέη μπορούν να αποπληρωθούν μόνο με έσοδα» είπε ο κ. Λουμίνα ενθυμούμενος ότι παρά τη λιτότητα της περσινής χρονιάς, που παρουσιάστηκε ως μέρος του πρώτου πακέτου σωτηρίας της Ελλάδος, η οικονομία της παραμένει αδύναμη, υπάρχει πρωτογενές έλλειμμα στον προϋπολογισμό και το χρέος παραμένει ανεπίδεκτο εξόφλησης.

«Μια οικονομία που συρρικνώνεται δεν μπορεί να δημιουργήσει κανένα έσοδο και συμβάλει στη μειωμένη δυνατότητα αποπληρωμής του χρέους. Έπρεπε να υπάρξει περισσότερος χρόνος για τα διαρθρωτικά μέτρα που ήδη εφαρμόζονται.»

Κατά την άποψή του «το πρόβλημα της αδυναμίας εξόφλησης των χρεών πρέπει να αντιμετωπιστεί ως τμήμα του σχεδίου σωτηρίας.»

Ο Ανεξάρτητος Εμπειρογνώμονας κάλεσε επίσης την Τρόικα να παραμείνει ενήμερη για τις συνέπειες που έχουν στα ανθρώπινα δικαιώματα οι πολιτικές που σχεδιάζει στο πλαίσιο της προσπάθειας επίλυσης της κυρίαρχης κρίσης χρέους στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Υπογραμμίζοντας την ανάγκη για μια προσέγγιση στη βάση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων για το πρόβλημα του χρέους στον κόσμο, ο κ. Λουμίνα είπε ότι « δεν θα υπάρξει μακροχρόνια λύση στο κυρίαρχο πρόβλημα χρέους αν τα ανθρώπινα δικαιώματα του λαού δεν ληφθούν υπόψη».

---------------------------------------
Ο κ. Σέφας Λουμίνα διορίστηκε το 2008 από το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ, Ανεξάρτητος Εμπειρογνώμονας σχετικά με τις συνέπειες του εξωτερικού χρέους και άλλων σχετικών διεθνών χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων των Κρατών στην απόλαυση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, και ειδικότερα των οικονομικών, κοινωνικών, και πολιτισμικών δικαιωμάτων. Είναι ανεξάρτητος από οποιαδήποτε κυβέρνηση ή οργανισμό. Ο κ. Λουμίνα είναι καθηγητής στο Κέντρο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Πραιτόρια. 


Διαβάστε περισσότερα...

Εκπαίδευση Κινητικά Αναπήρων από Εκπαιδευτές με Αναπηρία



Το 5ο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Άλλη Όψη» για ανθρώπους με τετραπληγία ή παραπληγία λόγω βλάβης στο νωτιαίο μυελό, και ανθρώπους με Ακρωτηριασμό θα διεξαχθεί από 2 ως και 15 Ιουλίου 2011 στο Αθλητικό Κέντρο Δήμου Κολινδρού. Το μη κερδοσκοπικό σωματείο «Άλλη Όψη» www.alli-opsi.gr οργανώνει για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά το μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Συμμετέχοντες με κινητική αναπηρία από όλες τις γωνιές της Ελλάδας και της Κύπρου θα συναντηθούν για άλλη μια φορά με τους εκπαιδευτές της Άλλης Όψης για να ανταλλάξουν εμπειρίες και απόψεις για θέματα αυτονομίας. Βασική ιδιαιτερότητα του προγράμματος είναι ότι η εκπαίδευση πραγματοποιείται από εκπαιδευτές με αναπηρία.

Μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες με αναπηρία εξασκούνται σε τεχνικές χειρισμού του αναπηρικού τους καθίσματος, δοκιμάζουν και μαθαίνουν νέα «κόλπα» για να γίνουν πιο αυτόνομοι στις καθημερινές τους ανάγκες, δοκιμάζουν νέες δραστηριότητες και αθλήματα, έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν και να ανταλλάζουν εμπειρίες με εκπαιδευτές με παρόμοιο είδος αναπηρίας.

Δέκα ημέρες γεμάτες δραστηριότητες, νέες εμπειρίες, με πολύ ενέργεια και ένταση! Δέκα ημέρες σε έναν απόλυτα προσπελάσιμο χώρο με άρτιο επίπεδο υποδομών και κατάλληλο επίπεδο ανέσεων. Εκμάθηση τεχνικών, μπάσκετ και ράγκμπι με αμαξίδιο, γουρούνες, ιππασία, μποξ, τένις, κολύμβηση, τρίτροχα χειρήλατα, και πολλά άλλα.

Με την υποστήριξη του Δήμου Πύδνας Κολινδρού

Για περισσότερες πληροφορίες
Internet: www.alli-opsi.gr

E-mail: info@alli-opsi.gr
Τηλέφωνα: 6944623331 Χρυσοβέργης Παναγιώτης,
6977768349 Μαργαρίτα Γεωργίου


Διαβάστε περισσότερα...

Επιμένει ο Δήμος Βόλου στη διεκδίκηση κτιρίων της Παιδόπολης

Επιμένει σταθερά η δημοτική αρχή Βόλου στο αίτημα παραχώρησης κτιρίων της Παιδόπολης για τη λειτουργία της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ΑμεΑ, παρά την προσωρινή λύση στέγασης της δομής σε κτιριακές εγκαταστάσεις του Κέντρου Στήριξης Αυτιστικών Ατόμων Μαγνησίας (Κε.Σ.Α.Α.Μ),


....η οποία δόθηκε έπειτα από παρέμβαση του Δημάρχου Βόλου στη διοίκηση της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.

Αντιμετωπίζοντας με ιδιαίτερη ευαισθησία τα θέματα που απασχολούν το Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αναπηρία, η νέα δημοτική αρχή Βόλου, από τους πρώτους κιόλας μήνες της θητείας της, προώθησε την υλοποίηση του αιτήματος για τη δημιουργία Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ΑμεΑ.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμαρχος Πάνος Σκοτινιώτης ζήτησε με την από 11/3 επιστολή του προς τον Διοικητή της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας Π. Τομάρα, να παραχωρηθεί προσωρινά χώρος στο Κε.Σ.Α.Α.Μ. για τη λειτουργία της Στέγης, χωρίς αυτό να αναιρεί το αίτημα παραχώρησης δύο κτιριακών μονάδων στην Παιδόπολη Αγριάς, καθώς στόχος της δημοτικής αρχής είναι η μόνιμη εγκατάσταση της εν λόγω Στέγης σ` ένα περιβάλλον που κρίνεται ως το πλέον κατάλληλο.

Ο κ. Σκοτινιώτης επανήλθε στο θέμα και με νέα επιστολή του προς τον κ. Τομάρα ζήτησε να ενημερωθεί για το έργο που εκτελείται στο ακίνητο και ποιες συγκεκριμένα δράσεις πρόκειται να εξυπηρετήσει.

«Ο τέως Δήμος Αγριάς και πλέον ο ενιαίος Δήμος Βόλου έχουμε διατυπώσει συγκεκριμένες προτάσεις για την αξιοποίηση αυτής της τόσο σημαντικής δημόσιας εγκατάστασης, που βρίσκεται εντός των διοικητικών μας ορίων. Πιστεύουμε ότι οι εγκαταστάσεις της πρώην Παιδόπολης Βόλου θα πρέπει να αξιοποιηθούν κυρίως για τη φιλοξενία κοινωνικών δομών, οι οποίες προφανώς και επιβάλλεται να είναι συμβατές μεταξύ τους», τονίζει μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Βόλου και υπενθυμίζει ότι η δημοτική αρχή θεωρεί προσωρινή τη λειτουργία της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης Παιδιών με αναπηρία στις εγκαταστάσεις του Κε.Σ.Α.Α.Μ., «αφού η οριστική εγκατάστασή της θα πρέπει να γίνει, όταν τα οικονομικά του Δήμου το επιτρέψουν, σε δύο κτιριακές μονάδες της Παιδόπολης Βόλου, σ’ ένα περιβάλλον, δηλαδή, που κρίνεται ως το πλέον κατάλληλο».

Απαντώντας ο κ. Τομάρας ενημερώνει ότι η 5η Υγειονομική Περιφέρεια, αξιοποιώντας υπάρχουσες εγκαταστάσεις ιδιοκτησίας της, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, υλοποιεί ένα πρόγραμμα φιλοξενίας αντίστοιχο με το υπάρχον πρόγραμμα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. «Η Υπηρεσία μας», καταλήγει, «θεωρεί αυτονόητη τη γόνιμη συνεργασία με το Δήμο Βόλου, ενημερώνοντας πώς υπάρχει δυνατότητα επιπλέον επέκτασης των κοινωφελών δράσεων».


Διαβάστε περισσότερα...

Κίνηση Πολιτών Κορίνθου.... το πρόγραμμα δράσης της κίνησης για την κοινωνική πολιτική

...η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει νέα φαινόμενα φτώχειας και αποκλεισμού στην τοπική κοινωνία..οι μειώσεις που αναμένονται στους πόρους της Τ.Α., η μείωση των συμβασιούχων θα δημιουργήσουν προβλήματα στη λειτουργία των κοινωνικών δομών.



Η Κίνηση Πολιτών επιλέγει να παρουσιάσει αυτήν την περίοδο το πρόγραμμα δράσης της κίνησης για την κοινωνική πολιτική γιατί θεωρεί ότι η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει νέα φαινόμενα φτώχειας και αποκλεισμού στην τοπική κοινωνία..οι μειώσεις που αναμένονται στους πόρους της Τ.Α., η μείωση των συμβασιούχων , εκ των οποίων η πλειοψηφία εργαζόταν στις δομές που παρέχουν κοινωνικές υπηρεσίες και η απαγόρευση των προσλήψεων θα δημιουργήσουν προβλήματα στη λειτουργία των κοινωνικών δομών .

Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι ο Δήμος θα πρέπει να προβεί στην εξοικονόμηση πόρων και αναπροσανατολισμό στον προϋπολογισμό του προς τις κοινωνικές υποδομές , περικοπή στις μη αναγκαίες δαπάνες , στις εκδηλώσεις και εργασίες που δεν έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα .
Η Τ.Α. μπορεί να αναπτύξει άλλες πολιτικές που θα έχουν επίκεντρο τον άνθρωπο και τις πραγματικές του ανάγκες. Για αυτό προτείνουμε :

1.Μέτρα ανακούφισης για του Δημότες:
• Να μειώσει τα δημοτικά τέλη για τους ανέργους του δήμου, τους πολύτεκνους και τα ΑμΕΑ.
• Να δώσει την δυνατότητα αύξησης του αριθμού των παιδιών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς και να δημιουργήσει Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης για παιδιά, ώστε να μπορούν οι άνεργοι και οι χαμηλά αμειβόμενοι νέοι γονείς να ανταποκριθούν στις ανάγκες του νοικοκυριού τους.
• Να ενισχύσει την λειτουργία δημοτικής-αστικής συγκοινωνίας στα Δημοτικά διαμερίσματα και τους οικισμούς του Δήμου μας. Με την αύξηση των τιμών της βενζίνης και τη μείωση του μηναίου εισοδήματος των δημοτών μας, τα δημοτικά λεωφορεία που θα περνούν από τις γειτονιές μπορούν να αποτελέσουν μια μικρή, αλλά αναγκαία, βοήθεια στον πολίτη για τις μετακινήσεις
• Να μειωθεί η τιμή των εισιτηρίων σε ειδικές ομάδες πληθυσμού

2. Η Κίνηση Πολιτών προτείνει τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου τοπικού δικτύου κοινωνικής προστασίας, το οποίο θα μεριμνά για την κοινωνική αλληλεγγύη και φροντίδα, την προστασία των ευπαθών ομάδων, τη συμπαράσταση και υποστήριξη των πιο αδύναμων κοινωνικών ομάδων και στρωμάτων και θα αναπτύσσει δράσεις για την αντιμετώπιση της ολοένα διογκούμενης ανεργίας.Ως πρώτες αναγκαίες δράσεις θεωρούμε τις εξής:
• Την σύναψη κοινωνικής χάρτας/συμβολαίου σε συνεργασία με το Ν.Π. με σκοπό την κινητοποίηση όλων των κοινωνικών φορέων για να αναλάβει πρωτοβουλίες για την υποστήριξη ατόμων και οικογενειών που πλήττονται από την κρίση.
Την ενίσχυση του κοινωνικού παντοπωλείου το οποίο ήδη λειτουργεί με πρωτοβουλία της Εκκλησίας και προσφέρει δωρεάν προϊόντα σε αδύναμους οικονομικά πολίτες με επίδειξη ειδικής κάρτας και με ανώτατο όριο μηνιαίων προσφορών.
Να οργανώσει σε συνεργασία με το φαρμακευτικό σύλλογο το κοινωνικό φαρμακείο και σε συνεργασία με τον ιατρικό σύλλογο την θέσπιση δωρεάν ιατρικής φροντίδας για άτομα και οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα.
Να υποστηρίξει την Εκκλησία στην προσφορά των συσσιτίων
Να υποστηρίξει την τοπική ΕΛΜΕ σε εθελοντικά προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Να δημιουργήσει δίκτυα ανταλλαγής εργασίας και προϊόντων.

• Τη συνεργασία του τμήματος με το Πανεπιστήμιο για να καταγραφούν οι ανάγκες και τα προβλήματα παιδιών, ηλικιωμένων, ευπαθών ομάδων που η κρίση δημιουργεί.
• Την εκπόνηση κοινωνικού σχεδίου δράσης, μέσω του οποίου θα περιγράφεται η κοινωνική παρέμβαση του Δήμου προς όλες τις ομάδες του πληθυσμού του, καθορίζοντας τις προτεραιότητες, τους φορείς υλοποίησης, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και τους πόρους που απαιτούνται καθώς επίσης και τις πηγές χρηματοδότησής του.
• Η δημιουργία Κέντρου υποστήριξης απασχόλησης που θα καταγράψει την ανεργία σε κάθε γειτονιά και χωριό του Δήμου, θα καταγράψει παραγωγικούς τομείς που μπορούν να προσφέρουν νέες θέσεις εργασίας, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς στην απασχόληση: Εργατικό Κέντρο, Επιμελητήριο, Επαγγελματικούς φορείς, Κέντρο Συνοδευτικών Υπηρεσιών και τοπικό ΟΑΕΔ, κοινωνικά δίκτυα με σκοπό τη σύναψη ενός τοπικού συμφώνου απασχόλησης, το οποίο σε πρώτη φάση θα αξιοποιεί τα προγράμματα χρηματοδότησης για την αντιμετώπιση της ανεργίας και θα σχεδιάσει πρόγραμμα δράσης για την απασχόληση, αξιοποιώντας τους φυσικούς, πολιτιστικούς αλλά και τους ανθρώπινους πόρους του Δήμου (προβλέπεται από το Ε.Π. «ανθρώπινοι πόροι»). Συνδυασμός των προγραμμάτων « τοπικών σχεδίων δράσης για την απασχόληση και « κοινωφελούς εργασίας»
• Η κατάρτιση τοπικού προγράμματος δια βίου μάθησης με βάση το Εθνικό και Περιφερειακό Πρόγραμμα δια βίου μάθησης, που θα περιλαμβάνει δραστηριότητες που θα συνδέουν τις σχολικές μονάδες με την κοινωνία, επιμόρφωση ενήλικων ιδίως στους τομείς υγείας, πολιτισμού, αθλητισμού, περιβάλλοντος, κοινωνικής ένταξης των μεταναστών, δράσεις προώθησης της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, δράσεις επιμόρφωσης της νέας γενιάς και της τρίτης ηλικίας.
• Δημιουργία γραφείου ισότητας των φύλων, το οποίο θα σχεδιάζει και θα αναπτύσσει δράσεις που θα παίρνουν υπόψη τους τις ανάγκες των γυναικών. Π.χ. ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας για την άρση των στερεοτύπων και εμποδίων που οδηγούν στη μειωμένη συμμετοχή των γυναικών στα τοπικά κέντρα λήψης αποφάσεων, διευκόλυνση της ένταξης αλλά και της παραμονής των γυναικών στην αγορά εργασίας.
Τα βασικά εργαλεία για την υλοποίηση των παραπάνω πολιτικών είναι η Κοινωνική υπηρεσία ( Δ/νση Κοινωνικής Προστασίας , Παιδείας και Πολιτισμού), Το Κέντρο Κοινωνικής Πολιτικής ( το νέο Νομικό πρόσωπο του Δήμου ) και το Δίκτυο Κοινωνικής Προστασίας .
Οργάνωση και στελέχωση της Κοινωνικής Υπηρεσίας και του Νομικού Προσώπου
Προτεραιότητα του προγράμματος δράσης θα πρέπει να είναι η αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργεί η κρίση, η κατάσταση της χώρας μας και τα νέα δεδομένα στην τοπική αυτοδιοίκηση. Οι κοινωνικές υπηρεσίες πρέπει να αναπροσαρμοστούν (κάποιες δράσεις να ενισχυθούν και να επεκταθούν, άλλες να αποδυναμωθούν και νέες να δημιουργηθούν). Συνεπώς οι νέες συνθήκες απαιτούν συντονισμό, οργάνωση των υπηρεσιών, στελέχωση, εξοικονόμηση πόρων και αξιοποίηση πόρων από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Ο Δήμος πρέπει να οργανώσει τις υπηρεσίες πρόληψης και προαγωγής της υγείας (δημοτικά ιατρεία), την κοινωνική πρόνοια, την υποστήριξη των ανέργων σε συνεργασία με το δίκτυο κοινωνικής αλληλεγγύης που ήδη έχουμε περιγράψει.

Για την Τρίτη ηλικία

1. ΚΑΠΗ. Επανεξέταση της λειτουργίας τους και προσαρμογή και αναβάθμιση των υπηρεσιών τους με προσανατολισμό σε υπηρεσίες προληπτικής ιατρικής, κοινωνικής εργασίας, ψυχαγωγίας και αντιμετώπισης των προβλημάτων της τρίτης ηλικίας που η κρίση εντείνει. Επίσης προτείνουμε τον εμπλουτισμό των δραστηριοτήτων τους με δημιουργία ομάδων εργασίας, δημιουργικής απασχόλησης κατασκευών, μαγειρικής και διανομή φαγητού σε ηλικιωμένους που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και προβλήματα υγείας.
Την διασύνδεση της τρίτης ηλικίας με τα παιδιά μέσω των διηγήσεων και των παραμυθιών. Δράση που μπορεί να αναπτυχθεί στους παιδικούς σταθμούς και στα νηπιαγωγεία και μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα «Δια βίου μάθηση».
Στελέχωση των ΚΑΠΗ με κοινωνικούς λειτουργούς και φυσιοθεραπευτές.
2. Κοινωνική μέριμνα, βοήθεια στο σπίτι. Χωροταξική ανακατανομή της λειτουργίας των δύο προγραμμάτων για την κάλυψη αναγκών οι οποίες προκύπτουν α) από την συνένωση των Δήμων β) από το ότι δεν λειτουργεί το πρόγραμμα «βοήθεια στο σπίτι» στο Σαρωνικό και γ) από τα νέα δεδομένα που θέτει η χρηματοδότηση του προγράμματος από το ΕΣΠΑ το οποίο σημειωτέον χρηματοδοτεί ανέργους για να αποδεσμευτούν από την φροντίδα των ηλικιωμένων ώστε να διευκολυνθούν στην εύρεση εργασίας.
3. ΚΗΦΗ. Αναβάθμιση του προγράμματος με υπηρεσίες που θα συμβάλουν αποτελεσματικά στην καθημερινή φροντίδα των ηλικιωμένων ιδιαίτερα αυτών που πάσχουν από κάποιο νόσημα ή αναπηρία ή δεν έχουν την δυνατότητα αυτοεξυπηρέτησης ή έχουν ανάγκη επαφής, συντροφιάς και φροντίδας για την ικανοποίηση πρακτικών αναγκών διαβίωσης.
Τέλος τόσο στα ΚΑΠΗ όσο και στα ΚΗΦΗ μπορούν να αναπτυχθούν προγράμματα ενημέρωσης για την άνοια όσο και προγράμματα για την πρόληψή της.
Για τα παιδιά
• Να επεκταθεί το ωράριο λειτουργίας των δημοτικών βρεφονηπιακών σταθμών με απογευματινές βάρδιες, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες όλων των εργαζόμενων γονέων. Τουλάχιστον στην αρχή να λειτουργήσει ένας από τους υφιστάμενους πιλοτικά και σε συνδυασμό με τη δημιουργία κέντρου δημιουργικής απασχόλησης για να καλύψει τις ανάγκες.
• Να ιδρυθούν νέοι βρεφονηπιακοί σταθμοί για να αντιμετωπισθεί η αύξηση της ζήτησης μέσα από το πρόγραμμα «συμφιλίωση επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής» του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού».
• Να δημιουργηθούν κέντρα δημιουργικής απασχόλησης για τα παιδιά των ευπαθών και των κοινωνικών ομάδων που αντιμετωπίζουν προβλήματα με αναπηρία.
• Να επεκταθούν οι μήνες λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών.
• Να δημιουργηθεί συμβουλευτικό κέντρο υποστήριξης της οικογένειας.
Μετανάστες
Αναβάθμιση του Δήμου από μηχανισμό διεκπεραίωσης διοικητικών καθηκόντων σε υπηρεσία που θα φροντίζει για την κοινωνική ένταξη των μεταναστών και με τη δημιουργία συμβουλίου μεταναστών και με τη δομή στήριξης μεταναστών. Αυτά θα ενημερώνουν και θα ευαισθητοποιούν την τοπική κοινωνία, θα εξασφαλίζουν την συνεργασία μεταξύ των μεταναστών και θα παρέχουν διαπολιτισμική αγωγή, θα ενημερώνουν και θα συμβουλεύουν τους μετανάστες σε θέματα θεσμικά, νομικά, εργασιακά.

Τσιγγάνοι
1. Ολοκλήρωση του τοπικού ρυμοτομικού για τη στέγαση των τσιγγάνων και κατασκευή των βασικών έργων υποδομής.
2. δημιουργία ιατροκοινωνικού κέντρου και προγράμματα κοινωνικής ένταξης.
3. Συνεργασία με την εθελοντική οργάνωση « Κιβωτός», η οποία υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα στον καταυλισμό.
4. Και για τους μετανάστες και για τους τσιγγάνους χρειάζεται να αξιοποιηθεί το Ε.Π. «Ανθρώπινοι Πόροι».

Γυναίκες

1. Πρόληψη και καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και των παιδιών μέσα από ένα ολοκληρωμένο τοπικό σχέδιο δράσης το οποίο θα προβλέπει:
• Συμβουλευτικά κέντρα υποστήριξης γυναικών – θυμάτων βίας
• Ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας για τις επιπτώσεις της βίας κατά των γυναικών.


Διαβάστε περισσότερα...

Απαγόρευση πτήσης λόγω συνδρόμου Down

Πρωτοφανής ρατσιστική συμπεριφορά από την British Airways που απαγόρευσε σε κοριτσάκι με σύνδρομο Down να ταξιδέψει μόνο του. Ποία η δικαιολογία της εταιρείας και ποίοι κανονισμοί ισχύουν στις συγκεκριμένες αερογραμμές.




Ανάρμοστη συμπεριφορά επέδειξαν οι υπεύθυνοι της αεροπορικής εταιρείας British Airways, όταν η Heather Saunders, 49, μητέρα ενός 12χρονου κοριτσιού που πάσχει από σύνδρομο Down, κάλεσε τις αερογραμμές για να κάνει κράτηση για την κόρη της.

Ήρθε αντιμέτωπη με μία υπάλληλο που της δήλωσε ότι το παιδί της δεν μπορεί να ταξιδέψει μόνο του. Επιτρέπεται το ταξίδι μόνο με τη συνοδεία κάποιου άλλου ατόμου. Ο λόγος αυτής της συμπεριφοράς ήταν η πάθηση της μικρής.

Η μητέρα, όπως είναι λογικό, ζήτησε εξηγήσεις και έκπληκτη άκουσε ότι κάτι τέτοιο δε μπορεί να συμβεί γιατί στο παρελθόν είχαν δημιουργηθεί προβλήματα. Η 49χρονη γυναίκα προσπαθούσε να εξηγήσει ότι ή κόρη της είναι ένα κανονικό παιδί, και η πάθηση της δεν την αποκλείει από τέτοιες διαδικασίες.

''Είναι απολύτως ανεξάρτητη και δε χρειάζεται συνοδεία, ζει μία φυσιολογική ζωή'' τόνιζε η μητέρα, παίρνοντας την αρνητική απάντηση της υπαλλήλου, η οποία επικαλείται τον κανονισμό για να αρνηθεί.

Εύστοχα η Heather Saunders ρωτά τι θα συνέβαινε αν δεν ενημέρωνε για την κατάσταση της κόρης της και έκλεινε κανονικά το εισιτήριό της. Τότε η υπάλληλος από την άλλη πλευρά του ακουστικού είπε χωρίς ενδοιασμό ότι ''θα την κατεβάζαμε κάτω, δε θα μπορούσε να ταξιδέψει''.

Η μητέρα όταν ρωτήθηκε για το περιστατικό δήλωσε ότι ''στο παρελθόν δεν είχαμε συναντήσει ανάλογα περιστατικά. Η κόρη μου έχει φίλους, πηγαίνει σε κανονικό σχολείο, είναι ανεξάρτητη αλλά δεν μπορεί να ταξιδέψει με την British Airways''.
''Οι διακρίσεις εις βάρος ατόμων με αναπηρία δε μπορούν υφίστανται το 2011'', συμπληρώνει η μητέρα. Μετά τη συγκεκριμένη δήλωση, η εταιρεία απολογήθηκε και ζήτησε συγγνώμη για τη συμπεριφορά που επέδειξε, επέτρεψε στη 12χρονη να ταξιδέψει και της προσέφερε και τα εισιτήρια δωρεάν.

Διαβάστε περισσότερα...

Το ΚΑΦΚΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ χρειάζεται εθελοντές




Ανεξάρτητα από την ηλικία, το φύλο, την επαγγελματική ιδιότητα ή το διαθέσιμο χρόνο που έχετε, σας προσκαλούμε να ενημερωθείτε και να στηρίξετε με τη συμμετοχή σας τις ποικίλες δράσεις που πραγματοποιούνται από το Κέντρο μας.

Το Κ.Α.Φ.Κ.Α. Κορίνθου συμπληρώνει φέτος τον πρώτο χρόνο συνεχούς λειτουργίας σε μια συντονισμένη προσπάθεια πρόληψης της αναπηρίας αλλά και βελτίωσης της ποιότητας της ζωής των ατόμων με αναπηρία.
‘Ένα χρόνο μετά την έναρξη της επιτυχούς λειτουργίας του Κέντρου, προσκαλούμε τους συμπολίτες μας που θέλουν να δραστηριοποιηθούν εθελοντικά στα προγράμματα δράσης του Κ.Α.Φ.Κ.Α. έτσι ώστε όλοι μαζί να επιτύχουμε τη συλλογική ευημερία μέσα από την ατομική ολοκλήρωση.
Άλλωστε ο εθελοντής δεν είναι μόνο πομπός αλλά και δέκτης των ωφελειών που απορρέουν από την εθελοντική δράση.
Ανεξάρτητα από την ηλικία, το φύλο, την επαγγελματική ιδιότητα ή το διαθέσιμο χρόνο που έχετε, σας προσκαλούμε να ενημερωθείτε και να στηρίξετε με τη συμμετοχή σας τις ποικίλες δράσεις που πραγματοποιούνται από το Κέντρο μας.

Το όραμά μας είναι η αλληλεγγύη , η ανθρωπιά και η κοινωνική συνοχή που όλοι αξίζουμε.

Κατεβάστε και συμπληρώστε τη φόρμα αίτησης εθελοντή.
Αποστείλετε την αίτηση με:
• Φαξ : 27410 30944
ή
• Email: kafkak@1603.syzefxis.gov.gr.
Ή επισκεφτείτε μας στο Κέντρο ( Ίσθμια Κορινθίας, περιοχή Άρης)
Πληροφορίες στο τηλέφωνο 27413 60200 (Κοινωνική Υπηρεσία)
και στο site μας : www.kafkakorinthou.gr


Διαβάστε περισσότερα...

Τα δικαιωμάτα των επιβατών των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών





Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Τα δικαιώματα των επιβατών των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών επαναφέρει στο προσκήνιο το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.), λίγες ημέρες μετά την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής περιόδου και ενόψει των πρώτων εκδρομικών αποδράσεων.

Α. Ο μεταφορέας πρέπει να παρέχει τη θέση ή την καμπίνα στο συγκεκριμένο πλοίο και ταξίδι, που αναγράφεται, στο εισιτήριο. Σε περίπτωση, που δεν μπορεί να τα παράσχει, ο επιβάτης δικαιούται:

-Να ακυρώσει το εισιτήριό του και να του επιστραφεί ο ναύλος, καθώς και να του δοθεί αποζημίωση ίση με το διπλάσιο του ναύλου.

-Να ταξιδέψει σε θέση κατώτερη από αυτήν που πλήρωσε, λαμβάνοντας αποζημίωση το διπλάσιο της διαφοράς των δυο ναύλων.

-Να ζητήσει να ταξιδέψει σε θέση ανώτερη από αυτήν που πλήρωσε, καταβάλλοντας το μισό της διαφοράς των δύο ναύλων. Εάν, όμως, ο μεταφορέας από μόνος του, του προσφέρει ανώτερη θέση, τότε, δεν δικαιούται να εισπράξει τη διαφορά.

Β. Εάν θελήσει ο επιβάτης να ακυρώσει το εισιτήριό του, δικαιούται, εφόσον επιστρέψει το σώμα:

-Επιστροφή του μισού ναύλου και όλων των κρατήσεων υπέρ τρίτων και του ΦΠΑ, εάν η ακύρωση γίνει 12 ώρες, πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.

-Επιστροφή του 75% του ναύλου και όλων των κρατήσεων υπέρ τρίτων και του ΦΠΑ, εάν η ακύρωση γίνει 7 ημέρες, πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.

-Επιστροφή ολόκληρου του ναύλου και όλων των κρατήσεων υπέρ τρίτων και του ΦΠΑ, εάν η ακύρωση γίνει 14 ημέρες, πριν τον προγραμματισμένο απόπλου. Επίσης, δικαιούται τα ίδια, ανεξάρτητα, από το χρόνο ακύρωσης, όταν υπάρχουν λόγοι ανωτέρας βίας ή υγείας, οι οποίοι αποδεικνύονται, εγγράφως.

-Να τροποποιήσει το εισιτήριό του, για το ίδιο ή άλλο δρομολόγιο, εφόσον υπάρχουν θέσεις, χωρίς, όμως, να δικαιούται επιστροφή πιθανής διαφοράς ναύλων, εφόσον ζητήσει την αλλαγή 24 ώρες, πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.

Για να ισχύουν τα παραπάνω, πρέπει να ενημερώσει γραπτώς τον εκδότη των εισιτηρίων. Για να επιστρέψει ή να αλλάξει το εισιτήριό του, πρέπει να απευθυνθεί στον εκδότη ή στο ναυτικό πράκτορα του μεταφορέα ή στον εκπρόσωπο του.

Γ. Τα άτομα με αναπηρία άνω του 80%, δικαιούνται έκπτωση 50% επί του ναύλου. Η ίδια έκπτωση χορηγείται στο συνοδό του ανάπηρου, καθώς και στο αναπηρικό όχημα.

Δ. Υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς χειραποσκευών μέχρι 50 κιλά. Για επιπλέον βάρος, ο ταξιδιώτης πληρώνει επιπλέον ναύλο. Τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα δεν πληρώνουν για επιπλέον βάρος, εάν αυτό προέρχεται από τον εξοπλισμό, που διευκολύνει την κίνησή τους.

Ο μεταφορέας ευθύνεται για πιθανή φθορά, απώλεια των αποσκευών, μόνο εάν ο επιβάτης τις έχει παραδώσει για φύλαξη και έχει λάβει τη σχετική απόδειξη.

Ε. Αν το πλοίο καθυστερήσει να αποπλεύσει από υπαιτιότητα του μεταφορέα (βλάβη ή ζημιά), ο ταξιδιώτης μπορεί:

-Ή να ακυρώσει το εισιτήριό του και να του επιστραφεί όλο το αντίτιμο.

-Ή να μείνει στο πλοίο και να ταξιδέψει είτε με το ίδιο πλοίο ή με άλλο, με έξοδα και μέριμνα του μεταφορέα. Σε αυτή την περίπτωση:

-Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη από 4 ώρες, ο μεταφορέας πρέπει να του παράσχει γεύμα.

-Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη από 6 ώρες και η αναχώρηση θα πραγματοποιηθεί την επόμενη μέρα, ο μεταφορέας πρέπει να του χορηγήσει κατάλυμα είτε στο πλοίο είτε σε ξενοδοχείο. Κατάλυμα πρέπει να του χορηγηθεί και σε περίπτωση που η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη από 6 ώρες και η ώρα του απόπλου είναι ανάμεσα στις 12:00 το βράδυ και στις 5:00 τα ξημερώματα. Αν δεν είναι δυνατόν ο μεταφορέας να του βρει κατάλυμα, πρέπει να του καταβάλει αποζημίωση διπλάσια του ναύλου του επιβάτη.

-Εάν φτάσει στον προορισμό του, με μέριμνα του μεταφορέα, με 3 ώρες καθυστέρηση, δικαιούται αποζημίωση 25% του ναύλου.

-Εάν φτάσει στον προορισμό του, με μέριμνα του μεταφορέα, με 6 ώρες καθυστέρηση, δικαιούται αποζημίωση 50% του ναύλου.

-Εάν, εντός 24 ωρών από την ώρα του προγραμματισμένου απόπλου, δεν προωθηθεί ο ταξιδιώτης στον προορισμό του, με μέριμνα του μεταφορέα, δικαιούται αποζημίωση το διπλάσιο του ναύλου του επιβάτη και επιστροφή του ναύλου, για το όχημά του.

ΣΤ. Εάν, κατά τη διάρκεια του πλου ή σε κάποιο ενδιάμεσο λιμάνι, το πλοίο πάθει βλάβη ή ζημιά, με υπαιτιότητα του μεταφορέα, υπάρχει η δυνατότητα:

-Ή να διακόψει το ταξίδι του και να του επιστραφεί η διαφορά του ναύλου, για το υπόλοιπο κομμάτι της διαδρομής.

-Ή να συνεχίσει το ταξίδι του. Σε αυτή την περίπτωση:

- Εάν φτάσει στον προορισμό του με 3ωρη καθυστέρηση, δικαιούται αποζημίωση 25% του ναύλου.

- Εάν φτάσει στον προορισμό του με 6ωρη καθυστέρηση, δικαιούται αποζημίωση 50% του ναύλου.

- Εάν η βλάβη ή η ζημιά συμβεί σε ενδιάμεσο λιμάνι και εφόσον δεν προωθηθεί ο επιβάτης, με μέριμνα του μεταφορέα, στον τελικό προορισμό του, δικαιούται:

-Τροφή, με δαπάνη του μεταφορέα.

-Κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εάν η καθυστέρηση είναι πάνω από 6 ώρες και το πλοίο αναμένεται να αναχωρήσει από το ενδιάμεσο λιμάνι, την επόμενη μέρα. Επίσης, κατάλυμα δικαιούται, εάν η καθυστέρηση είναι πάνω από 6ώρες και το ταξίδι διακόπηκε ανάμεσα στις 12 τα μεσάνυχτα και τις 5 τα ξημερώματα. Αν δεν είναι δυνατόν ο μεταφορέας να του βρει κατάλυμα, πρέπει να τον αποζημιώσει, με το διπλάσιο του ναύλου του επιβάτη.

-Χρηματική αποζημίωση, με το διπλάσιο του ναύλου του επιβάτη.

Όταν ο μεταφορέας ενημερώσει τον επιβάτη για την καθυστέρηση ή τη διακοπή του ταξιδιού στα μέσα της διαδρομής, οφείλει να του δώσει ένα έντυπο, στο οποίο να αναγράφει τι επιλογή κάνουμε.

Ζ. Αν χάσει το πλοίο ανταπόκρισης, που θα τον πήγαινε στον προορισμό του, εξαιτίας καθυστέρησης ή διακοπής προηγούμενου δρομολόγιου και έχει στα χέρια του το εισιτήριο, πρέπει να ενημερώσει το μεταφορέα, ο οποίος πρέπει να τον προωθήσει στον τελικό προορισμό του με δικά του έξοδα και μέριμνα. Δικαιούται, επίσης, γεύματα. Τέλος, δικαιούται και κατάλυμα, με τις ίδιες προϋποθέσεις, που ισχύουν, για τη διακοπή του ταξιδιού, σε ενδιάμεσο λιμάνι.

Η. Αν απαγορευτεί ο απόπλους, λόγω καιρού, ο επιβάτης μπορεί:

-Ή να μείνει στο πλοίο, εφόσον οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν.

-Ή να ακυρώσει το ταξίδι του και να του επιστραφεί ο ανάλογος ναύλος.



Δεν έχει δικαίωμα αποζημίωσης, εάν ο μεταφορέας τον ενημερώσει 12 ώρες, πριν την προγραμματισμένη αναχώρηση και τον προωθήσει στον προορισμό του με άλλο μέσο, το οποίο θα αναχωρεί το πολύ 12 ώρες, μετά την προγραμματισμένη αναχώρηση.

Ι. Εάν ακυρωθεί το ταξίδι του, λόγω βλάβης ή ζημιάς του πλοίου, μπορεί:

-Ή να ακυρώσει το ταξίδι του και να λάβει πίσω το αντίτιμο του εισιτηρίου του.

-Ή να συμφωνήσει να προωθηθεί στον προορισμό του με έξοδα και φροντίδα του μεταφορέα, μέσα σε 24 ώρες. Σε αυτή την περίπτωση, ο μεταφορέας πρέπει να του παράσχει τροφή. Επίσης, πρέπει να του παράσχει και κατάλυμα, εφόσον συντρέχουν οι ίδιες προϋποθέσεις, που ισχύουν, για την καθυστέρηση του απόπλου.

-Εάν θελήσει να ακυρώσει το ταξίδι του και ο μεταφορέας δεν μπορεί να εξασφαλίσει την προώθησή του στον προορισμό του, μέσα σε 24 ώρες, πρέπει να τον αποζημιώσει με το διπλάσιο του ναύλου του επιβάτη.

-Εάν έχει εισιτήριο με επιστροφή, δικαιούται την επιστροφή του αντίτιμου του εισιτηρίου.

ΙΑ. Εάν έχουν εκδοθεί υπεράριθμα εισιτήρια, ο μεταφορέας είναι υποχρεωμένος να αρνηθεί, δηλαδή να μην επιτρέψει την επιβίβαση σε ορισμένους επιβάτες. Σε αυτή την περίπτωση, ο μεταφορέας πρέπει να αναζητήσει εθελοντές, οι οποίοι δέχονται να μην ταξιδέψουν, με αντάλλαγμα κάποιες παροχές, που συμφωνούν, με το μεταφορέα και επιπλέον, τη μεταφορά τους στον προορισμό τους, με δαπάνη του μεταφορέα. Αν δε βρεθούν αρκετοί εθελοντές, ο μεταφορέας είναι υποχρεωμένος, για λόγους ασφάλειας, να μην επιτρέψει σε κάποιους επιβάτες να ταξιδέψουν. Σε αυτή την περίπτωση, δικαιούται:

-Ή να αποζημιωθεί με το τριπλάσιο του ναύλου του επιβάτη.

-Ή να μεταφερθεί στον τελικό προορισμό του, με φροντίδα και έξοδα του μεταφορέα, ο οποίος θα του παράσχει και τροφή. Επιπλέον, πρέπει να του παράσχει και κατάλυμα σε ξενοδοχείο, εφόσον συντρέχουν οι ίδιες προϋποθέσεις, που ισχύουν, για την καθυστέρηση του απόπλου. Τέλος, σε αυτή την περίπτωση, δικαιούται να αποζημιωθεί με το ποσό του ναύλου επιβάτη.

ΙΒ. Για καταγγελίες και παράπονα, κατά τη διάρκεια του πλου, μπορεί να απευθυνθεί στον αρμόδιο αξιωματικό του πλοίου. Για κάθε παράπονο, που αφορά τη μη τήρηση των υποχρεώσεων του μεταφορέα ή του εκδότη εισιτηρίου, πρέπει να απευθύνεται αρχικά στην πλοιοκτήτρια εταιρεία ή στον εκδότη του εισιτηρίου του ή στο ναυτικό πράκτορα, που ορίζει ο πλοιοκτήτης.

Σε κάθε πρακτορείο, ταξιδιωτικό γραφείο έκδοσης εισιτηρίων, στα γραφεία των λιμενικών αρχών και σε κάθε πλοίο, πρέπει να υπάρχουν, σε εμφανή σημεία, έντυπα παραπόνων στα ελληνικά και στα αγγλικά. Το έντυπο παραπόνων είναι διπλότυπο, καρμπονιζέ, με φύλλα διαφορετικών χρωμάτων (λευκό και ανοιχτό κόκκινο). Το κόκκινο αντίγραφο πρέπει να κρατάει ο καταναλωτής, όταν καταθέτει την καταγγελία του.

Σε περίπτωση που δεν απαντηθεί η καταγγελία από την εταιρεία ή η απάντηση δεν τον ικανοποιεί, αφού περάσουν 15 ημέρες από την αρχική καταγγελία (ή 7 ημέρες από την προγραμματισμένη αναχώρηση του πλοίου, εάν ζητά επιστροφή ναύλου αποζημίωσης), συμπληρώνει το ίδιο έντυπο παραπόνων, επισυνάπτει την αρχική καταγγελία του και τυχόν απάντηση της εταιρείας και τα καταθέτει σε: Λιμενική Αρχή στο λιμένα επιβίβασης ή αποβίβασής του, στη Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης, όταν η δρομολογιακή γραμμή έχει ως προορισμό: α) Τα Επτάνησα (Κεφαλονιά, Ζάκυνθος, Κέρκυρα, Λευκάδα, Κύθηρα, Ιθάκη, Παξοί, Αντίπαξοι, Οθωνοί) β) Τις Σποράδες (Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος, Σκύρος) γ) Τα νησιά Θάσο, Σαμοθράκη, Αμουλιανή, δ) Τα νησιά του Αργοσαρωνικού και ε) Την Κρήτη, ή στη Διεύθυνση Μεταφορών της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όταν η δρομολογιακή γραμμή έχει ως προορισμό: α) Το νομό Λέσβου (Αγ. Ευστράτιο, Λέσβο, Λήμνο), β) Νομό Χίου (Οινούσσες, Χίος, Ψαρά), γ) Νομό Σάμου(Ικαρία, Σάμος, Φούρνοι), δ) Τις Κυκλάδες και ε) Τα Δωδεκάνησα.

Οι Λιμενικές Αρχές, σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθεί το παράπονο του επιβάτη, διαβιβάζουν, κάθε 15 ημέρες, τις μη επιλυμένες καταγγελίες στις δυο παραπάνω διευθύνσεις. Οι διευθύνσεις, με τη σειρά τους, προσπαθούν να επιλύσουν τις καταγγελίες, προβαίνουν σε συστάσεις προς τις επιχειρήσεις και εάν δεν επιλύσουν τις καταγγελίες, τις διαβιβάζουν στο Συνήγορο του Καταναλωτή. Οι Λιμενικές Αρχές έχουν δικαίωμα να επιβάλλουν κυρώσεις.

Τα παράπονα των ατόμων μειωμένης κινητικότητας και τυχόν απαντήσεις από αυτά διαβιβάζονται στο συμβουλευτικό όργανο, που αποτελείται από εκπροσώπους του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με αναπηρία και των πλοιοκτητών. Το όργανο αυτό εξετάζει τα προβλήματα, που αφορούν την πρόσβαση των ΑΜΕΑ στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και εισηγείται στον υπουργό τρόπους επίλυσής τους.

Για την εξωδικαστική επίλυση των καταγγελιών του, μπορεί να προσφύγει στο Συνήγορο του Καταναλωτή.

ΙΓ. Για να εισπράξει το αντίτιμο εισιτηρίου ή ναύλου ή την αποζημίωσή του, πρέπει να απευθυνθεί στο μεταφορέα ή στον εκδότη του εισιτηρίου ή στο ναυτικό πράκτορα του μεταφορέα. Η καταβολή γίνεται σε μετρητά, με τραπεζική εντολή ή με επιταγή γίνεται, μόνο εφόσον συμφωνεί ο επιβάτης, μέσα σε 7 ημέρες από την προγραμματισμένη αναχώρηση του πλοίου και εφόσον παραδώσει το σώμα του εισιτηρίου ή το απόκομμά του.



Διαβάστε περισσότερα...