Πέμπτη, 6 Ιανουαρίου 2011

Μάθετε την ηλικία του σώματός σας


Είναι γεγονός ότι ο ερχομός του νέου έτους συχνά φέρνει μαζί του υποσχέσεις και στόχους που βάζουμε στον εαυτό μας, για να βελτιώσουμε τη φυσική μας κατάσταση.
Για να ανακαλύψετε την «πραγματική» ηλικία του σώματός σας, κάντε μερικά απλά τεστ:
Εγκέφαλος
Μετρήστε ανάποδα από το 100 ανά επτάδες. Κρατήστε τον χρόνο που χρειάζεστε, για να ολοκληρώσετε το μέτρημα. Αν είστε κάτω από 40 ετών, δεν πρέπει να κάνετε περισσότερο από 20 δευτερόλεπτα. Αν η ηλικία σας είναι ανάμεσα στα 40 και τα 60, ο ιδανικός χρόνος ανεβαίνει στα 40 δευτερόλεπτα.
Αν ο χρόνος σας είναι καλύτερος, αφαιρέστε δύο χρόνια από την ηλικία σας. Αν είναι χειρότερος προσθέστε δύο, για να βρείτε την «ηλικία» του εγκεφάλου σας. (Professor Dave Moore, Πανεπιστήμιο του  Nottingham).
Δέρμα
Ακουμπήστε την παλάμη σας στο τραπέζι και τσιμπήστε το δέρμα σας, κρατώντας το για ένα λεπτό. Αφήστε το και χρονομετρήστε πόση ώρα χρειάζεται για να επανέλθει στην αρχική του θέση.
Για χρόνο μικρότερο των 30 δευτερολέπτων, αφαιρέστε τρία χρόνια από την ηλικία σας. Για 1-2 δευτερόλεπτα η ηλικία η δική σας και του δέρματός σας ταυτίζονται. Αν χρειάζεστε 11-30 δευτερόλεπτα, προσθέστε τρία χρόνια. (Dr Andrew Wright, Πανεπιστήμιο του Bradford).
Πνεύμονες
Πάρτε μια βαθιά ανάσα και προσπαθήστε να φουσκώσετε ένα μπαλόνι μεσαίου μεγέθους. Δέστε το μπαλόνι στο σημείο που έφτασε με τον αέρα της μιας ανάσας σας. Με ένα χάρακα μετρήστε το πλάτος του μπαλονιού. Τα 7-9 εκατοστά αντιστοιχούν σε 0,5 λίτρα αέρα, τα 10-11 εκ. σε 1 λίτρο, τα 12-13 εκ. σε 1,5 λίτρα, τα 14-16 εκ. σε 2-3 λίτρα και τα 20-22 σε 4-5 λίτρα αέρα.
Αν βρίσκεστε στην πρώτη κατηγορία προσθέστε πέντε χρόνια στην ηλικία σας. Αν γεμίσατε το μπαλόνι με 1-1,5 λίτρα αέρα, προσθέστε τρία χρόνια. Για 2-3 λίτρα προσθέστε ένα χρόνο. Τέλος, αν ο αέρας έφτασε τα 4-5 λίτρα, αφαιρέστε τρία χρόνια. (Dr Keith Prowse, μέλος του British Lung Foundation)

Διαβάστε περισσότερα...

Τα οιστρογόνα υπεύθυνα για καρκίνο σε νεαρές γυναίκες


Όπως υποστηρίζει ομάδα επιστημόνων από τις Η.Π.Α., τα οιστρογόνα (γυναικείες ορμόνες) μπορεί να τροφοδοτούν καρκίνους της κεφαλής και του λαιμού σε νεαρές γυναίκες, εξηγώντας γιατί η νόσος βρίσκεται σε έξαρση στην εν λόγω ομάδα.
Οι ίδιοι, γράφοντας στο «Cancer Prevention Research», είπαν ότι τα οιστρογόνα βοήθησαν την κυκλοφορία και τη διαίρεση προκαρκινικών κυττάρων, προκαλώντας τη δραστηριότητα ενός ενζύμου.
Οι ερευνητές στο «Fox Chase Cancer Center» που πραγματοποίησαν εργαστηριακές εξετάσεις έδειξαν ότι τα οιστρογόνα προκαλούν τη δραστηριότητα του CYP1B1. Ωστόσο, η δραστηριότητα έγινε αντιληπτή μόνο σε προκαρκινικά κύτταρα και όχι σε υγιή κύτταρα ή αυτά που μετατράπηκαν σε καρκινικά.
Όταν η ερευνητική ομάδα μπλόκαρε τη δραστηριότητα του ενζύμου, τα προκαρκινικά κύτταρα ήταν λιγότερο σε θέση να κυκλοφορούν και να διαιρούνται.
Η δρ Margie Clapper, η οποία ηγήθηκε της έρευνας, δήλωσε: «Το CYP1B1 θα μπορούσε να είναι ένας εξαιρετικός στόχος σε προκαρκινικές βλάβες της κεφαλής και του λαιμού, διότι από την επίθεση αυτή θα μπορούσαμε να σταματήσουμε την πρόοδο των βλαβών ή τη μετακίνηση σε πιο προχωρημένο στάδιο.»
Η Kat Arney, εκπρόσωπος του «Cancer Research U.K.», δήλωσε: «Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε με τη χρήση των καρκινικών κυττάρων που καλλιεργούνται στο εργαστήριο, και ενώ είναι μια ενδιαφέρουσα διαπίστωση, χρειάζεται περισσότερη έρευνα πριν γνωρίζουμε με βεβαιότητα τον ρόλο που διαδραματίζουν τα οιστρογόνα στο καρκίνο του κεφαλιού και τον λαιμό».

Διαβάστε περισσότερα...

Απαλλαγείτε από τα κιλά των Χριστουγέννων


Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές για 5 μέρες και απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά των γιορτών.

Βήμα 1ο : Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα ενεργειακό πρωινό. Ένα ποτήρι φυσικός χυμός πορτοκάλι με 1 φέτα ψωμί, λίγο άπαχο τυρί και 2-3 καρύδια είναι το πρώτο σας βήμα.

Βήμα 2ο : Μέχρι την ώρα του μεσημεριανού σας γεύματος, καταναλώστε με χούφτα σταφίδες ή 5-6 αποξηραμένα δαμάσκηνα και πιείτε 2 λίτρα νερού ή 4-5 κούπες πράσινο τσάι με μερικές σταγόνες λεμονιού.

Βήμα 3ο : Δώστε στο μεσημεριανό σας γεύμα έμφαση! Καταναλώστε ένα μπολ από ανάμεικτα ωμά λαχανικά προσθέτοντας μόνο μία κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο και προσθέστε ξίδι ή λεμόνι για γεύση. Έχετε δίπλα μια πηγή πρωτεΐνης που σας αρέσει: στήθος κοτόπουλου ή γαλοπούλας, ψάρι σχάρας, αβγά, ψαρονέφρι. Μπορείτε να δώσετε έναν τόνο νοστιμιάς μαρινάροντας το κρέας σε κρασί, μπαχαρικά, ή μουστάρδα.

Βήμα 4ο: Ένα μήλο πράσινο ή κόκκινο με τη φλούδα του με μια πρέζα κανέλας (εφόσον σας είναι εύληπτη) είναι το απογευματινό σας. Μέχρι το βραδινό προσπαθήστε να πιείτε άλλα 2 λίτρα νερού ή 4-5 κούπες πράσινο τσάι με μερικές σταγόνες λεμονιού.

Βήμα 5ο: Το βραδινό γεύμα είναι συνήθως το πιο δύσκολο άλλα και το πιο καίριο για τη δίαιτα σας. Έχετε δύο επιλογές: α. Να φάτε ένα μπολ γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με 2-3 κουταλιές δημητριακά ολικής αλέσεως και 2 ακτινίδια ή β. Να φτιάξετε μια χορτόσουπα από λαχανικά της επιλογής σας (μπρόκολο, σπανάκι, τσουκνίδα, πράσο, κρεμμύδι, καρότο + 1 κουταλιά ελαιόλαδο) και να φάτε άφθονη ποσότητα από αυτή.

Αυτά τα πέντε βήματα θα σας απαλλάξουν από το αίσθημα του πρηξίματος και του κορεσμού που δημιουργήθηκε όλες τις προηγούμενες μέρες και θα σας δώσουν την ώθηση για να ξεκινήσετε τη νέα χρονιά με μια καλύτερη διάθεση για το σώμα σας και τη διατροφή σας.

Για να ακολουθήσετε το διατροφικό αυτό σχήμα θα πρέπει να είστε ενήλικες, υγιείς και αποφασισμένοι να αγαπάτε το σώμα σας κάθε στιγμή, κάθε μέρα, κάθε χρόνο.


Διαβάστε περισσότερα...

Οι ακτινογραφίες και τομογραφίες αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου σε παιδιά


Όπως υποστηρίζει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, τα παιδιά και οι έφηβοι που εκτίθενται συχνά σε ακτινοβολίες μέσα από τις ακτινογραφίες και κυρίως τις αξονικές τομογραφίες έχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν καρκίνο αργότερα στη ζωή τους.

Οι ερευνητές (μεταξύ αυτών ο ελληνικής καταγωγής Εμμανουήλ Χριστοδούλου, απόφοιτος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ειδικός στην ακτινοδιαγνωστική και την πυρηνική ιατρική), υπό τον παιδοκαρδιολόγο Άνταμ Ντόρφμαν της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν-Αν Άρμπορ, δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο παιδιατρικό περιοδικό «Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine».

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι το μέσο παιδί στις Η.Π.Α. θα κάνει περισσότερες από επτά διαγνωστικές ακτινολογικές εξετάσεις μέχρι τα 18 χρόνια του. Οι περισσότερες από αυτές τις εξετάσεις αφορούν σε απλές ακτινογραφίες (ακτίνες Χ), όπου η ακτινοβολία είναι σχετικά μικρή, όμως ανησυχητική θεωρείται η αυξητική τάση που καταγράφεται στις αξονικές τομογραφίες, οι οποίες εκπέμπουν πολύ περισσότερη ακτινοβολία και αυξάνουν περισσότερο τον κίνδυνο για καρκίνο, ιδίως στα παιδιά, που είναι πιο ευαίσθητα.

Όπως είπε ο Ντόρφμαν, εκτός από τον καρκίνο που αποτελεί τον μεγαλύτερο κίνδυνο από την αυξημένη ακτινοβολία, οποιοδήποτε βιολογικό σύστημα του οργανισμού του παιδιού μπορεί επίσης να επηρεαστεί.

Τον Νοέμβριο, η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (F.D.A.), η αρμόδια εποπτική Αρχή των Η.Π.Α., ζήτησε από τις εταιρείες που κατασκευάζουν αξονικούς τομογράφους (General Electrics, Toshiba, Hitachi, Siemens, Philips κ.α.) να προσθέσουν χαρακτηριστικά ασφαλείας στα μηχανήματά τους.
Πολλές εταιρείες ήδη έχουν τέτοια χαρακτηριστικά, προκειμένου να μειώνεται η δόση της ακτινοβολίας, όταν η εξέταση αφορά σε παιδιά και όχι ενηλίκους.

Διαβάστε περισσότερα...

Τα αμύγδαλα κατά του διαβήτη και της καρδιοπάθειας


Αμερικανοί ειδικοί διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση αμυγδάλων έχει ευεργετική επίδραση στον οργανισμό και ειδικότερα στην πρόληψη σοβαρών παθήσεων, όπως ο διαβήτης αλλά και οι καρδιοπάθειες.

Την έρευνα πραγματοποίησαν επιστήμονες του Πανεπιστημίου Ιατρικής και Οδοντιατρικής του Νιου Τζέρσι, οι οποίοι μελέτησαν τις επιπτώσεις της στον οργανισμό 65 ενηλίκων ατόμων με προδιαβήτη. Πρόκειται για μια κατάσταση στην οποία παρατηρείται διαταραχή των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα. Τα άτομα που έχουν αυτό το πρόβλημα υπολογίζεται ότι έχουν 10 φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν είτε διαβήτη είτε κάποια καρδιακή πάθηση.

Σύμφωνα με την έρευνα, μια διατροφή πλούσια σε αμύγδαλα βοήθησε τόσο στη βελτίωση των επίπεδων της ινσουλίνης όσο και στη μείωση της λεγόμενης «κακής» χοληστερόλης (LDL), τα υψηλά επίπεδα της οποίας αυξάνουν τους κινδύνους σοβαρών καρδιακών προβλημάτων.

«Τα ευρήματα της έρευνας είναι ιδιαίτερα σημαντικά, ειδικά για όσους βρίσκονται στις ομάδες υψηλού κινδύνου για την ανάπτυξη διαβήτη και καρδιοπαθειών, αφού δείχνουν ότι απλές αλλαγές στο διαιτολόγιό τους μπορούν να εμποδίσουν την εμφάνισή τους» δήλωσε στην «Daily Μail» η Μισέλ Βιέν, επικεφαλής της έρευνας.


Διαβάστε περισσότερα...

Oι… φίλοι των δοντιών μας


Τα δόντια μας, εκτός από σωστό καθαρισμό και τακτικό έλεγχο, έχουν ανάγκη και από τροφές που θα αποτελέσουν ασπίδα προστασίας.

Σέλερι

1.Κάνει «μασάζ» στα ούλα
2.Λειτουργεί σαν φυσικό οδοντικό νήμα
3.Η μάσησή του απαιτεί πολύ σίελο και αδρανοποιεί με κάποιο τρόπο τα βακτήρια που προκαλούν τερηδόνα.

Τυρί

1.Υψηλό σε ασβέστιο και φώσφορο
2.Δεν περιέχει ζάχαρα και υδατάνθρακες
3.Βοηθάει στη ρύθμιση του pH του στόματος.

Πράσινο τσάι

Περιέχει κατεχίνες που σκοτώνουν τα βακτήρια που μετατρέπουν τα φυσικά ζάχαρα σε πλάκα

Ακτινίδιο και φράουλες

1.Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, που συμβάλλει στο σχηματισμό του κολλαγόνου και στην καλύτερη υγεία των ούλων, καθώς και στην αποφυγή περιοδοντικών παθήσεων.
2.Τα μικρά σποράκια που περιέχουν κάνουν ελαφρύ μασάζ στα ούλα

Κρεμμύδι
Έχει αποδειχθεί ότι το κρεμμύδι- σε όλες τις μορφές του- έχει αντιβακτηριδιακή δράση.

Σουσάμι

Πέρα από την υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο συμβάλλει στη μείωση της πλάκας

Νερό και χαμομήλι

Τα υγρά και ιδιαίτερα όσα δεν περιέχουν ζάχαρη, ανθρακικό και καφεΐνη «ξεπλένουν» και ενυδατώνουν τα ούλα, ενώ απομακρύνουν υπολείμματα τροφών που τρυπώνουν ανάμεσα στα δόντια.

Γενικά, στα δόντια μας κάνουν καλό τα τρόφιμα που:
1.Δεν περιέχουν ζάχαρη
2.Δεν έχουν κολλώδη υφή  π.χ. χαλβάς
 3.Δεν είναι πλούσια σε καφεΐνη
4.Δεν έχουν σκληρή υφή ή σύσταση, π.χ. σκληρές καραμέλες

Τρόφιμα που καταστρέφουν τα δόντια:
1.Γλυκά και καραμέλες
2.Σιρόπι καραμέλας
3.Ροφήματα με ανθρακικό και καφεϊνούχα ροφήματα
4.Λεμόνι (λόγω υψηλής οξύτητας)
5.Χυμοί φρούτων και κυρίως φρουτοποτά

Διαβάστε περισσότερα...