Σάββατο, 20 Αυγούστου 2011

Καταπέλτης σε βάρος του δημοσίου η αγωγή της 25χρονης δοκίμου



Καταπέλτης σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου είναι η αγωγή αποζημίωσης που υπέβαλλε η 25χρονη δόκιμη ειδική φρουρός Σοφία Ψυχογιού, η οποία πυροβολήθηκε πριν από τρία χρόνια με καλάζνικοφ έξω από το Α.Τ. Αγίας Παρασκευής.

Την ευθύνη είχε αναλάβει η οργάνωση "ΟΠΛΑ" η οποία δεν εμφανίστηκε ποτέ άλλοτε. Η άτυχη νεαρή δόκιμη δέχτηκε τρείς σφαίρες με αποτέλεσμα να υποστεί ολική αναπηρία του δεξιού της χεριού, να υποβληθεί σε σειρά επεμβάσεων και φυσιοθεραπείες ενώ δεν μπορεί πλέον να αυτοξυπηρετηθεί ούτε βέβαια να εργαστεί.

Η «παραβίαση της νομιμότητας απο την πλευρά της διοίκησης» την οδήγησε να υποβάλλει αγωγή κατά του ελληνικού Δημοσίου , όπως εκπροσωπείτε απο το Υπουργείο Οικονομικών αξιώνοντας αποζημίωση 1.606.317,16 ευρώ. Η αγωγή υποβλήθηκε στο Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο και μεταξύ άλλων αναφέρει:

"....Το δημόσιο και τα διοικητικά του όργανα άφησαν χωρίς έστω την ελάχιστη νόμιμη προστασία του Α.Τ. Αγ.Παρασκευής, αφού δεν τήρησαν έστω τις στοιχειώδεις διατάξεις του νόμου και τους κανόνες του. Εκθέτοντας έτσι και το Α.Τ. και συνεπώς τη ζωή των συναδέλφων και τη δική μου σε τεράστιο κίνδυνο, αφού μόνο εμείς οι ειδικευμένοι, δόκιμοι ειδικοί φρουροί, εκτελούσαμε την υπηρεσία που σύμφωνα με τις διατάξεις, έπρεπε να εκτελούν όσοι είχαν ήδη ορκιστεί αστυνόμοι ή ειδικοί φρουροί". Όπςω αναφέρει "υπέστην σοβαρότατο τραυματισμό και παντελή, ολοκληρωτική παράλυση του δεξιού χεριού μου και δεν γνωρίζω αν ποτέ θα επανέλθω στην προτέρα κατάσταση... Με κάνουν να ζω χωρίς να χαίρομαι τη ζωή μου, όπως εγώ την προγραμμάτιζα και οργάνωνα. Με κάνουν να έχω συνειδητοποιήσει ότι αν και μόλις στην αρχή της ζωής μου, δεν θα τη ζήσω, όπως την είχα ονειρευτεί και αυτό χωρίς να ευθύνομαι εγώ".


Πηγή: www.capital.gr
Διαβάστε περισσότερα...

Προτάσεις της ΕΣΕΕ για το νέο φορολογικό σύστημα



Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα αποτελεσματικής μεταρρύθμισης του φορολογικού συστήματος, συμμετείχε από την πρώτη στιγμή στις διαδικασίες διαβούλευσης, διατυπώνοντας τις απόψεις της σχετικά με την κατάρτιση ενός νέου Εθνικού Φορολογικού Συστήματος και καταθέτοντας υπόμνημα στο Υπουργείο Οικονομικών.

Βασική θέση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) είναι η ψήφιση ενός απλού, σύγχρονου, δίκαιου και εφαρμόσιμου φορολογικού συστήματος με μακροχρόνια προοπτική που θα κατανέμει δίκαια τα βάρη σε όλες τις κοινωνικές ομάδες.

Στο πλαίσιο της σημερινής συνάντησης της ΕΣΕΕ με τον Γενικό Γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων κ. Γιάννη Καπελέρη, θα δοθούν ιδιοχείρως οι παρακάτω 40 προτάσεις μας για την κατάρτιση του νέου Εθνικού Φορολογικού Συστήματος, οι οποίες συμβολικά παραπέμπουν στον υψηλό «φορολογικό πυρετό» της αγοράς, ενώ την επόμενη εβδομάδα αναμένονται περαιτέρω συναντήσεις με τους αρμόδιους Υπουργούς.

ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ

1. Αναφορικά με την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων δεν συμφωνούμε με την υπάρχουσα και προτείνουμε τις εξής διαφοροποιήσεις :

α) επαναφορά του αφορολογήτου στα 12.000,00€ πάντα με τη συλλογή αποδείξεων (με τη συνδρομή της φοροκάρτας κατά το πλείστον) και

β) μέγιστος φορολογικός συντελεστής 40% και για τα μεγαλύτερα των 100.000,00€ εισοδήματα, με σταδιακή μείωση την επόμενη πενταετία σε ένα flat-tax 25-30% για όλα τα εισοδήματα των φυσικών προσώπων.

2. Να εξακολουθεί να υφίσταται η διάταξη που προσαυξάνει το αφορολόγητο πρώτο κλιμάκιο κατά 50%, χωρίς αποδείξεις για αυτήν την προσαύξηση, για τους κατοίκους νησιών μέχρι 3.100 κατοίκους.

3. Το αφορολόγητο των 12.000,00€ να εξακολουθεί να κτίζεται με τη συλλογή αποδείξεων και προκειμένου να παταχθεί η φοροδιαφυγή από συγκεκριμένες επαγγελματικές δραστηριότητες, ίσως θα πρέπει να δούμε αν είναι φρόνιμο να έχουν μεγαλύτερη ισχύ αποδείξεις ορισμένων επαγγελματικών κλάδων.

4. Να ξαναδούμε αν είναι δικαιότερο στα πλαίσια της εμπέδωσης αίσθησης δικαίου μεταξύ φορολογουμένου και φορολογούσας αρχής και με την προϋπόθεση ότι το κράτος δεν θα απολέσει έσοδα, η επαναφορά της αφαίρεσης δαπανών από το εισόδημα (π.χ. έκπτωση των εισφορών στα ταμεία ασφάλισης, έκπτωση εξόδων ιατρικής περίθαλψης ατόμων με αναπηρία και ιδιαιτέρως έκπτωσης οικογενειακών δαπανών υγείας και παιδείας).

5. Αναθεώρηση του άρθρου 3 του Ν.3943/2011 που προβλέπει αυτόφωρο διαδικασία και ποινές φυλάκισης για μικροφειλέτες του δημοσίου με την προσθήκη προϋποθέσεων επιβράβευσης των συνεπών και ενήμερων φορολογούμενων.

6. Αυστηρή εφαρμογή ηλεκτρονικού του πόθεν έσχες, με προηγούμενη καταγραφή κινητής και ακίνητης περιουσίας, με την υποβολή ειδικής δήλωσης.

7. Αυστηρό πλαίσιο φορολόγησης των offshore εταιρειών κτήσεως ακινήτων και καθιέρωση υποχρεωτικής γνωστοποίησης των πραγματικών μετόχων ή εταίρων των offshore εταιρειών στις φορολογικές αρχές.

8. Άρση των όποιων απαλλαγών φορολόγησης εισοδημάτων και φορολόγηση αυτών με την γενική φορολογική κλίμακα, επίσης κατάργηση αυτοτελούς φορολόγησης κάθε είδους εισοδημάτων που φορολογούνται με αυτόν τον τρόπο και φορολόγηση αυτών με την γενική φορολογική κλίμακα.

9. Αναδρομικές αποδοχές ή συντάξεις που ο φορολογούμενος θέλει να τις δηλώσει για να φορολογηθούν στο χρόνο είσπραξής τους και όχι στο χρόνο που ανάγονται, να μειώνονται κατά 30% αντί 20% που ισχύει.

10. Οι αποζημιώσεις απόλυσης σε περιπτώσεις λύσης συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας να εξακολουθούν να φορολογούνται με το υφιστάμενο καθεστώς.

11. Αναφορικά με τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης (τεκμήρια διαβίωσης) φρονούμε ότι είναι μια πρακτική που δεν συνάδει σε αναπτυγμένες χώρες, όπου η χρήση των νέων τεχνολογιών μπορεί μέσα από διασταυρώσεις και ελέγχους να εντοπίσει τα πραγματικά εισοδήματα.

ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

12. Να εξακολουθεί να ισχύει ο λογιστικός προσδιορισμός των καθαρών εισοδημάτων όλων των μορφών επιχειρήσεων με την υπαγωγή ακόμα και των ατομικών επιχειρήσεων σε καθεστώς φορολόγησης των κερδών τους παρόμοιο με αυτό των προσωπικών επιχειρήσεων.
13. Αναφορικά με τον τρόπο φορολογίας εισοδήματος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, με όποια εταιρική μορφή κι αν αυτές ασκούνται, είτε ως προσωπική εταιρεία (Ο.Ε., Ε.Ε. κλπ), είτε ως κεφαλαιουχική (Α.Ε., Ε.Π.Ε., κλπ), προτείνουμε φόρο με συντελεστή 15% επί των κερδών. Για τα διανεμόμενα στους εταίρους ή μετόχους κέρδη να υπάρχει φορολογία μερισμάτων με συντελεστή 15% και εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης.

14. Αναφορικά με το φορολογικό έλεγχο, καταρχήν θα πρέπει να εκλείψει η λανθασμένη θεώρηση της Διοίκησης ότι όλοι οι φορολογούμενοι είναι ανειλικρινείς (δηλαδή φοροφυγάδες) μέχρις αποδείξεως του αντιθέτου. Μέσω του φορολογικού ελέγχου θα πρέπει να προάγονται οι προσπάθειες για εμπέδωση φορολογικής συνείδησης να επιβραβεύονται οι ειλικρινείς φορολογούμενοι και να τιμωρούνται οι ασυνεπείς και οι κατ’ επάγγελμα φοροφυγάδες. Θα πρέπει οι διαδικασίες ελέγχου να είναι απλές, σύντομες και τυποποιημένες, ούτως ώστε να μην υπάρχουν προστριβές μεταξύ των ελεγχομένων με τους ελέγχοντες. Το μεγαλύτερο μέρος της ελεγκτικής διαδικασίας θα πρέπει να γίνεται εξ’ αποστάσεως από την έδρα της ελέγχουσας αρχής και μόνο για συγκεκριμένους λόγους και για ειδικές επαληθεύσεις να πραγματοποιούνται επισκέψεις στην έδρα των επιχειρήσεων.

15. Να καθιερωθεί συγκεκριμένος τύπος ενιαίας έκθεσης τακτικού ή προσωρινού φορολογικού ελέγχου για όλα τα φορολογικά αντικείμενα, αλλά και αυτόματου συμψηφισμού των οφειλών του δημοσίου και της επιστροφής φόρων προς τις επιχειρήσεις.

16. Να ενταχθούν όλοι ανεξαιρέτως οι φορολογούμενοι στην επέκταση της τελευταίας περαίωσης για την χρήση του 2010 και μην επανέλθει ποτέ στο μέλλον το μέτρο της περαίωσης ανέλεγκτων χρήσεων.

17. Να μην επανέλθουν διατάξεις περί επιβολής έκτακτης εισφοράς επί επιχειρήσεων που τα ακαθάριστα έσοδά τους είναι μικρότερα των 3.000.000,00€.

18. Να οριοθετηθεί συγκεκριμένος χρόνος παραγραφής των φορολογικών αδικημάτων, που σε καμία περίπτωση και για κανένα λόγο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει την τριετία, μη δυνάμενη η Διοίκηση να παρατείνει το εν λόγω χρονικό διάστημα, ένεκα αδυναμίας της να κάνει φορολογικούς ελέγχους. Εξαίρεση στην παραγραφή να υπάρχει μόνο όταν δεν υποβάλλεται φορολογική δήλωση, όπου προτείνουμε πενταετή παραγραφή.

19. Να καταργηθεί ο εξωλογιστικός προσδιορισμός των εισοδημάτων. Να είναι δυνατός ο εξωλογιστικός προσδιορισμός μόνο όταν υπάρχει πραγματική αδυναμία λογιστικού προσδιορισμού του καθαρού εισοδήματος.

20. Σε περιπτώσεις καταστροφής των βιβλίων να υπάρχει η δυνατότητα επαναδημιουργίας τους με κάθε πρόσφορο τρόπο, προκειμένου να μην εφαρμόζεται εξωλογιστικός προσδιορισμός.
21. Καταγραφή – Ομαδοποίηση τόσο των δαπανών των επιχειρήσεων που εκπίπτουν από το εισόδημα, όσο και αυτών που δεν εκπίπτουν, για να τις γνωρίζουν επιχειρήσεις και ελεγκτές και να αποφεύγονται ερμηνείες που δίδονται κατά το δοκούν.

22. Να εξακολουθεί να ισχύει η προαιρετική διαδικασία αυτοελέγχου των μικρών επιχειρήσεων, ώστε οι ελεγκτικές υπηρεσίες να ασχολούνται με υποθέσεις που έχουν μεγάλο φορολογικό ενδιαφέρον.

23. Η αυτοτελής φορολόγηση της υπεραξίας που προκύπτει από μεταβίβαση επιχείρησης, εταιρικών μεριδίων ή ποσοστών συμμετοχής να εξακολουθεί να ισχύει.

24. Να καταργηθεί ο συμπληρωματικός φόρος των εισοδημάτων από ακίνητα (1,5% ή 3%) καθώς και το χαρτόσημο 3,6% που επιβαρύνει τις επαγγελματικές μισθώσεις.

25. Να μειωθούν οι προσαυξήσεις α) για την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης φόρου εισοδήματος από 1% σε 0,5%, β) για την ανακριβή δήλωση, από 2% σε 1% και γ) για τη μη υποβολή δήλωσης από 2,5% σε 1,5%.

26. Να δίδονται κίνητρα ανάπτυξης υφιστάμενων επιχειρήσεων με τη συγχώνευσή τους ή τη μετατροπή τους για τη δημιουργία μεγάλων οικονομικών μονάδων. Εν προκειμένω θα μπορούσαμε να έχουμε μείωση των εφαρμοζόμενων φορολογικών συντελεστών κατά 25% έως 50%, ανάλογα με τον τύπο της νέας οικονομικής μονάδας, το αντικείμενο δραστηριότητας και τον τόπο εγκατάστασής τους.

27. Παρόμοια κίνητρα θα πρέπει να δίδονται για την ανάπτυξη και ίδρυση νέων επιχειρήσεων σε παραμεθόριες περιοχές και μικρά νησιά. Για παράδειγμα θα μπορούσε να εφαρμόζεται ο φορολογικός συντελεστής μειωμένος στο ήμισυ, για τα τρία πρώτα έτη λειτουργίας των επιχειρήσεων αυτών.

28. Να εξακολουθούν να δίδονται κίνητρα σε νέους μέχρι 35 ετών να ανοίγουν τις δικές τους επιχειρήσεις και για τα τρία πρώτα έτη λειτουργίας να απαλλάσσονται της φορολογίας κέρδη μέχρι ποσού 50.000,00€.

29. Αναφορικά με το Φ.Α.Π., προτείνουμε τη διατήρηση του αφορολογήτου ορίου στα 400.000,00€ ανά φυσικό πρόσωπο, με απαλλαγή φόρου για όσα ακίνητα είναι ανεκμετάλλευτα και για όσο χρονικό διάστημα, αυτά δεν αποφέρουν έσοδα. Παράλληλα προτείνουμε την ενοποίηση των πολλών και διαφόρων φόρων επί της ακίνητης περιουσίας φυσικών και νομικών προσώπων.

ΦΠΑ

30. Εφαρμογή ενιαίου συντελεστή Φ.Π.Α. 19% και ταυτόχρονη διατήρηση ενός χαμηλού συντελεστή Φ.Π.Α. 9% για τα είδη πρώτης ανάγκης και όλα τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τον τουρισμό, συμπεριλαμβανομένης και της εστίασης.

31. Καταβολή του Φ.Π.Α. στον πραγματικό χρόνο της εμπορικής πράξης, on line μέσω των συστημάτων TAXIS, ΔΙΑΣ αλλά και της φοροκάρτας ώστε να πάψει ο έμπορος να εκτελεί χρέη «φοροεισπράκτορα».

32. Κατάργηση της υποβολής της εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.Π.Α. από τη στιγμή που όλες οι περιοδικές δηλώσεις αρχικές και μη, υποβάλλονται μέσω του διαδικτύου.

Σας διαβιβάζουμε συνημμένα σχετικό πίνακα ανάλυσης της ισοδύναμης δημοσιονομικής απόδοσης ΦΠΑ, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ, ώστε να υπολογιστούν οι απαραίτητες μετατάξεις αγαθών και υπηρεσιών.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

33. Όλων των τύπων δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων να υποβάλλονται μέσω διαδικτύου από εξουσιοδοτημένους λογιστές φοροτεχνικούς που έχουν δικαίωμα υπογραφής. Να υπάρξει άμεση πιστοποίηση των λογιστών - φοροτεχνών που κατέχουν άδεια άσκησης επαγγέλματος και να τεθεί σε λειτουργία η ψηφιακή υπογραφή.

34. Δημιουργία διαδικασιών διαμεσολάβησης και διαιτησίας για γρήγορη και δίκαιη επίλυση των διαφορών μεταξύ Διοίκησης και φορολογουμένων.

35. Κωδικοποίηση κάθε είδους διατάξεων και εγκυκλίων και ανάρτησή τους στο διαδίκτυο. Επίσης απλοποίηση των φορολογικών εντύπων τα οποία θα υποβάλλονται σε κάθε περίπτωση μέσω διαδικτύου

36. Εύρεση τρόπου επικοινωνίας και διασύνδεσης του Υπουργείου Οικονομικών με τα λοιπά Υπουργεία και Οργανισμούς (Ασφαλιστικούς, Επιμελητήρια, Κτηματολογικά Γραφεία, Υποθηκοφυλακεία, Τράπεζας, κλπ Φορείς), μέσω διαδικτυακών υποδομών, προκειμένου να μειωθεί η γραφειοκρατία, η ταλαιπωρία των φορολογουμένων και το κόστος διαχείρισής τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για το Δημόσιο.

37. Να δίδεται η δυνατότητα σε πιστοποιημένους λογιστές – φοροτεχνικούς να πραγματοποιούν όλες τις εργασίες που αφορούν το Μητρώο, μέσω του διαδικτυακού τόπου του Υπουργείου Οικονομικών, καταργουμένων όλων των προστίμων που σήμερα επιβάλλονται, που μόνο εισπρακτικό χαρακτήρα έχουν.

38. Να επεκταθεί η έκδοση πιστοποιητικών, πέραν της φορολογικής ενημερότητας, μέσω διαδικτύου.

39. Να δίδεται η δυνατότητα πληρωμών κάθε είδους φόρων μέσω της χρήσης του internet banking, αφού προηγουμένως από το διαδικτυακό τόπου του Υπουργείου Οικονομικών, εκδίδεται ταυτότητα πληρωμής. Και σε καμία περίπτωση να μην συμβαίνει αυτό που σήμερα βιώνουμε πληρώνοντας την πρώτη δόση μέσω διαδικτύου και τις υπόλοιπες με αυτοπρόσωπη παρουσία στη Δ.Ο.Υ.

40. Η κατάργηση του Κ.Β.Σ και η δημιουργία ενός απλού κώδικα διακίνησης αγαθών θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη σε συνδυασμό μάλιστα με την ηλεκτρονική τιμολόγηση, αλλά πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο πολύ πριν το τέλος του έτους.


Διαβάστε περισσότερα...

Δεν βάζουμε μυαλό



• Από τις ελάχιστες υπηρεσίες της πόλης που προχώρησε στην κατασκευή ειδική ράμπας στην είσοδό της και η Αντιπεριφέρεια επι ημερών Νομαρχίας Γάσπαρου καθώς και ανελκυστήρα… Ειδική ράμπα που εξασφαλίζει την πρόσβαση σε ασθενείς αλλά και άτομα με ειδικές ανάγκες, στα γραφεία της υπηρεσίας, καταγράφοντας έτσι την ευαισθησία του Ιδρύματος.
• Από κοντά και η περιφερειακή Ενότητα που ενώ διαθέτει ανελκυστήρα, πάσχει από ράμπες
που θα τον κάνουν προσβάσιμο σε άτομα με αναπηρίες.
• Η κατάσταση στην πόλη, ωστόσο, δεν περιγράφεται. Έχει αναλογιστεί κανείς όμως πόσες δυσκολίες αντιμετωπίζει ένα άτομο με ειδικές ανάγκες σε ολόκληρη τη διαδρομή του, μέχρι να φθάσει στην πολυπόθητη ράμπα;
• Τα κατειλημμένα πεζοδρόμια από αυτοκίνητα, καρέκλες, τελάρα, μηχανάκια και εμπορεύματα, καθιστούν όνειρο άπιαστο τη ράμπα, σε όποια υπηρεσία τη διαθέτει, και τον τελικό προορισμό ανέφικτο.
• Ουσιαστικά, “δώρον άδωρον” η όποια ευαισθησία, αν δεν υπάρξει συνολική ευαισθητοποίηση, για ένα δικαίωμα αναφαίρετο των συμπολιτών μας με ειδικές ανάγκες.
• Αλλά υπάρχει όσο περίεργο και αν μας ακούγεται. Οι επιχειρηματίες της παραλιακής μετα τη σύσταση συλλόγου αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και μάλιστα δυναμικές αφού ανάμεσα στις δράσεις τους είναι να επιβάλλουν στους συναδέλφους τους να τηρούν τη νομιμότητα και να αφήνουν διαδρόμους ώστε τα ΑμεΑ και να μπορούν να κυκλοφορούν και να απολαμβάνουν τις ομορφιές του λιμανιού και τις γεύσεις που προσφέρονται στα μαγαζιά.


Διαβάστε περισσότερα...

Περίπλους της Κρήτης με κανό για φιλανθρωπικό σκοπό


Στο παλιό λιμάνι των Χανίων επέστρεψε χθες ο «αγγελιοφόρος» του Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας και Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρία (Κ.Η.Φ.Α.Α.ΜΕ.Α.) Γιώργος Περράκης, ο οποίος πραγματοποίησε τον περίπλου της Κρήτης με κανό - καγιάκ.

Το ταξίδι του κράτησε έναν ολόκληρο μήνα και ο Γιώργος έστειλε σε όλη την Κρήτη το δικό του μήνυμα συμπαράστασης και υποστήριξης στο έργο του Κ.Η.Φ.Α.Α.ΜΕ.Α.

Τον τολμηρό κωπηλάτη υποδέχθηκαν λίγο μετά τις 7 το απόγευμα χθες γονείς και παιδιά του Κέντρου καθώς και οι αντιδήμαρχοι του Δήμου Χανίων Χρυσούλα Χατζηδάκη και Δημήτρης Λειψάκης.

Ο Γιώργος Περράκης σημείωσε, μεταξύ άλλων, μιλώντας στους δημοσιογράφους τη σημασία που έχει να υποστηριχθεί το έργο του Κ.Η.Φ.Α.Α.ΜΕ.Α. και να ολοκληρωθεί το νέο κτήριο, που θα φιλοξενήσει τα παιδιά του Κέντρου. «Αντιμετώπισα αρκετές δυσκολίες στο ταξίδι μου αλλά κατόρθωσα να φτάσω στους χρόνους μου», είπε ο Γιώργος για τα 830 ναυτικά μίλια που διέσχισε και πρόσθεσε ότι το εγχείρημά του μπορεί ήταν μεγάλο αλλά ο σκοπός του εγχειρήματος ήταν ακόμα μεγαλύτερος: «Το ταξίδι έγινε για να εξυπηρετηθεί ο σκοπός του Κ.Η.Φ.Α.Α.ΜΕ.Α. που είναι κάτι που μας αφορά όλους μας και πρέπει να φροντίσουμε όλοι να κάνουμε ό,τι μπορούμε».

Η πρόεδρος του Κ.Η.Φ.Α.Α.ΜΕ.Α., Νίκη Βελεγράκη, ανέφερε σχετικά: «Ευχαριστώ τον φίλο μας, τον φίλο του Κ.Η.Φ.Α.Α.ΜΕ.Α., τον Γιώργο Περράκη, γιατί κάνοντας κουπί αυτός -στην κυριολεξία- βοήθησε εμάς που κάνουμε κουπί μεταφορικά, να πραγματοποιήσουμε το όνειρό μας.

Η ευαισθητοποίηση του κόσμου είναι πάρα πολύ σημαντικό θέμα. Από αυτή την προσπάθεια δεν βγήκαν χρήματα αλλά τα χρήματα δεν είναι πάντα το πιο σημαντικό πράγμα. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να καταλαβαίνεις ότι ο άλλος είναι δίπλα σου και σε στηρίζει. Αυτό θέλουμε από τον κόσμο, αυτό έχουμε από τους Χανιώτες και ελπίζουμε να βάλουν 'πλάτη' τώρα πια όλοι οι Κρητικοί που έμαθαν για το Κ.Η.Φ.Α.Α.ΜΕ.Α.».

Η αντιδήμαρχος Χανίων Χρυσούλα Χατζηδάκη μιλώντας στα «Χ.Ν.» σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι «η παρουσία μας εδώ, εκπροσωπώντας τον Δήμο, είναι συμβολική και δηλώνει την πρόθεσή μας να συγχαρούμε και να υποστηρίξουμε τον συμπολίτη μας Γιώργο Περράκη αλλά και την κα Βελεγράκη στη σπουδαία προσπάθεια που κάνει». Η κα Χατζηδάκη πρόσθεσε ακόμα ότι την ερχόμενη Τετάρτη στο Δημοτικό Συμβούλιο θα ψηφιστεί ο Οργανισμός του Δήμου Χανίων και προβλέπεται, μεταξύ άλλων, στη Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής η ίδρυση Γραφείου Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ), ενώ, -συμπλήρωσε- στο υπό ίδρυση Γραφείο Εθελοντισμού έχουν ήδη προγραμματιστεί δράσεις, που αφορούν την υποστήριξη των ΑμεΑ και των οικογενειών τους.

Αναζήτηση χώρου για παιδική χαρά με όργανα για ΑμεΑ


Στο μεταξύ, σε αναζήτηση χώρου για την τοποθέτηση οργάνων για παιδιά με αναπηρία βρίσκεται από χθες ο Δήμος Χανίων.

Μετά από δημοσίευμα των «Χ.Ν.» για την έλλειψη μιας δημόσιας παιδικής χαράς, η οποία να διαθέτει όργανα για τα παιδιά με αναπηρία, η αντιδήμαρχος Χανίων Χρυσούλα Χατζηδάκη αναφέρθηκε στο θέμα, στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης - υποδοχής του κωπηλάτη Γιώργου Περράκη.

«Εντείνεται η προσπάθεια αναζητώντας έναν χώρο για να τοποθετήσουμε όργανα για τα παιδιά με αναπηρία και ήδη είπα στην κα Βελεγράκη ότι στον Καλαθά η κατασκήνωση διαθέτει 5 ειδικά όργανα. Σε συνεννόηση με τον πρόεδρο, κ. Καλογεράκη, με τον οποίο θα έρθουμε σε επαφή, σκοπεύουμε αφενός μεν στην κατασκηνωτική περίοδο να πάνε τα παιδιά για να έχουν μια διαδικασία ενσωμάτωσης και αφετέρου μετά από απόφαση του δημάρχου, κ. Σκουλάκη, να διαθέσουμε τον χώρο με τα όργανα για να πηγαίνουν οποιαδήποτε στιγμή θέλουν τα παιδιά. Η χιλιομετρική απόσταση είναι ένα θέμα -βέβαια- και γι’ αυτό θα συντονίσουμε τις προσπάθειές μας για να τοποθετήσουμε όργανα πιο κοντά στο κέντρο της πόλης».


Διαβάστε περισσότερα...

ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Ρεθμύνου: Άγνωστο το μέλλον του


ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ: Ευτυχώς το φυσικοθεραπευτήριο λειτουργεί, ένα από τα ελάχιστα τμήματα.

Ένα κτήριο τεράστιο, σχεδόν άδειο και με εμφανή σημάδια παραμέλησης, είναι το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Ρεθύμνου, το Κέντρο που θα εξυπηρετούσε σύμφωνα με τις προδιαγραφές του, άτομα με αναπηρία από όλη την Κρήτη.

Με μόνο 4 άτομα προσωπικό προσπαθεί να εξυπηρετήσει 20 άτομα από το Ρέθυμνο και μόνο, αφού δεν υπάρχει ασφαλώς η δυνατότητα να προσφέρει υπηρεσίες σε περισσότερους ούτε από τον νομό ούτε από άλλες περιοχές του νησιού. Ο ξενώνας δεν έχει λειτουργήσει ποτέ λόγω έλλειψης προσωπικού, η πισίνα δε χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια λόγω προβλημάτων στην κτηριακή υποδομή. Αυτό που έμεινε από το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ είναι οι πανηγυρισμοί για την ολοκλήρωσή του και οι φωτογραφίες από τα εγκαίνια του κτηρίου.

Στο μεταξύ στα διογκωμένα ούτως ή άλλως προβλήματά του, έρχεται να προστεθεί άλλο ένα. Αυτό της συγχώνευσης με άλλες μονάδες πρόνοιας της Κρήτης, όπως έχουμε γράψει σε προηγούμενα φύλλα της εφημερίδας μας.

Ελάχιστο προσωπικό


ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΔΙΑΒΙΩΣΗ: Στο δωμάτιο αυτόνομης διαβίωσης μαθαίνουν να αυτοεξυπηρετούνται άτομα με αναπηρία.

Τουλάχιστον 11 άτομα χρειάζεται για να μπορέσει να λειτουργήσει κανονικά το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ και αυτή τη στιγμή έχει 4.

Ψυχολόγος, φυσικοθεραπευτής, κοινωνική λειτουργός και νοσηλευτής είναι αυτοί που καθημερινά φροντίζουν τους ανθρώπους που επισκέπτονται το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ. Και όπως τονίζει ο Πρόεδρος του Κέντρου, Νίκος Ντακάκης, δεν υπάρχει η δυνατότητα πλέον πρόσληψης προσωπικού αφού η κυβέρνηση έχει βάλει «πάγο». Μόνο με επικουρικές συμβάσεις μπορεί να έρθει νέο προσωπικό και αυτό από μερικούς μήνες μέχρι ένα χρόνο. Δύσκολα όμως επιλέγει κάποιος λογοθεραπευτής για παράδειγμα να έρθει στο Ρέθυμνο από άλλο μέρος του νησιού ή της χώρας για μερικούς μήνες και ακόμη πιο δύσκολα ένας γονιός επιλέγει για το παιδί του να το πάει στο ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ, όταν ξέρει ότι η θέση δεν είναι μόνιμη και πως το παιδί μπορεί να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα που θα είναι αμφίβολη η συνέχισή του.

Οι ειδικότητες ούτως ή άλλως για ένα τέτοιο Κέντρο είναι δύσκολες και το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται είναι μικρό.
Αυτό το διάστημα πάντως, εξυπηρετούνται 20 άτομα από το Ρέθυμνο κυρίως με κινητικά προβλήματα στο φυσικοθεραπευτήριο και στην αυτόνομη διαβίωση, όπου μαθαίνουν να διαβιούν ανεξάρτητοι, με όλες τις βασικές υποδομές ενός σπιτιού να βρίσκονται σε ένα μεγάλο δωμάτιο στο κτήριο.

Παράλληλα κάποια άτομα έχουν συνεδρίες και με τον ψυχολόγο και τον κοινωνικό λειτουργό.
Δεν μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί η πισίνα, αλλά ούτε ο ξενώνας που ποτέ δεν λειτούργησε άλλωστε, διότι με έναν νοσηλευτή δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσουν έξι δωμάτια.
Ο ξενώνας δημιουργήθηκε στη βάση της λογικής ότι άτομα με αναπηρία από την υπόλοιπη Κρήτη που θα ακολουθούν για ένα διάστημα πρόγραμμα στο Κέντρο θα μπορούν να φιλοξενούνται μαζί με τους συνοδούς τους στα συνολικά 6 δωμάτια. Ένα όνειρο που λόγω έλλειψης προσωπικού δεν κατέστη δυνατό.

Κτηριακά προβλήματα από την αρχή


ΠΙΣΙΝΑ: Απαράδεκτη εικόνα στην πισίνα με κτηριακά προβλήματα που παρουσιάστηκαν μετά την έναρξη λειτουργίας του ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ.

Ένα από τα πλέον τραγικά ζητήματα που αφορούν το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ είναι ότι από την αρχή είχε προβλήματα στις κτηριακές υποδομές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αίθουσα της πισίνας που χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα για να μπει λουκέτο λίγο αργότερα, αφού η υγρασία ήταν τέτοια που δεν ήταν δυνατό να λειτουργήσει, τμήμα από την κατασκευή στο ταβάνι έπεσε, ο εξαερισμός δεν λειτούργησε ποτέ σωστά και δεν υπήρχαν χρήματα να γίνει συντήρηση όπου χρειαζόταν.

Τώρα, όπως μας ενημέρωσε ο κ. Ντακάκης, υπάρχει η προέγκριση κονδυλίου 300 χιλιάδων ευρώ για ένταξη στο ΕΣΠΑ προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες επισκευές, η προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού, η περίφραξη του οικοπέδου. Η μελέτη και η υλοποίηση των έργων θα γίνει από την Περιφέρεια Κρήτης, όπως σημειώνει ο κ. Ντακάκης και αυτό που μένει τώρα είναι να υπογραφεί η προγραμματική σύμβαση μεταξύ ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ και Περιφέρειας.
Οι φταίχτες πολλοί και διαχρονικοί για την κατάσταση του ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ, είναι η απάντηση στο ερώτημα γιατί έχει καταντήσει έτσι το Κέντρο.

Το κράτος αλλά και οι διοικήσεις του ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ ευθύνονται για την υπολειτουργία του Κέντρου, υποστηρίζει ο κ. Ντακάκης. Ο ίδιος τονίζει πως προσπάθησε να κάνει κινήσεις για την αναβάθμιση του, τουλάχιστον για το απαιτούμενο προσωπικό αλλά του έκοψε τη «φόρα» η απαγόρευση προσλήψεων, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να υπάρξει ουσιαστική εξέλιξη.

Συγχωνεύσεις


ΞΕΝΩΝΑΣ: Ο ξενώνας δεν έχει λειτουργήσει ποτέ, αφού το προσωπικό είναι ανεπαρκές.

Σε ό,τι αφορά την επικείμενη συγχώνευση των μονάδων πρόνοιας που έχει ήδη ανακοινωθεί βάσει του νόμου 3868/10 και για την Κρήτη προβλέπει την ενοποίηση 11 μονάδων σε 2 ο κ. Ντακάκης θεωρεί πως θα οδηγήσει σε σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, αφού μια διοίκηση θα έχει υπό τη σκέπη της πολλά ιδρύματα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει καλή δουλειά και να διεκδικηθούν έργα και δράσεις απαραίτητα για κάθε ένα ξεχωριστά.

Θα έβρισκε, όπως μας είπε, λογική τη συγχώνευση του Γηροκομείου με το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ που βρίσκονται εντός της ίδιας περιφερειακής ενότητας, όχι όμως συγχωνεύσεις προνοιακών ιδρυμάτων σε διαφορετικές ενότητες.


Διαβάστε περισσότερα...

Ανάπηροι στο μυαλό



Πίστευα ότι αρχίζαμε να σεβόμαστε τον διπλανό μας και τις ανάγκες του, ιδιαίτερα δε όταν αυτός είναι άνθρωπος με ειδικές ανάγκες. Θεωρούσα ότι η ελληνική κοινωνία του 2011 έχει αφήσει πίσω της την κακή συμπεριφορά που τη χαρακτήριζε. Μετά την προχθεσινή εικόνα που είδα, όμως, αρχίζω να αναθεωρώ.
Έξω από πολυκατάστημα, στο τεράστιο πάρκινγκ, οι περισσότερες θέσεις στάθμευσης ήταν άδειες. Αύγουστος, άλλωστε, πώς να γεμίσει; Πέντε αυτοκίνητα όλα κι όλα. Ο οδηγός του έκτου, όμως, ήταν μάλλον αναποφάσιστος. Πώς να διαλέξει ανάμεσα σε τόσες θέσεις; Γι' αυτό και επέλεξε να κάνει την πιο έξυπνη κίνηση: να παρκάρει το αυτοκίνητό του στη θέση των ατόμων με κινητικά προβλήματα. Ακόμη και όταν δέχθηκε τα σχόλια οδηγού, ο οποίος πήγε να πάρει το αυτοκίνητό του, εκείνος απλώς κλείδωσε το όχημα και μπήκε στο κατάστημα να ψωνίσει.
Δεν ξέρω πώς θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται όσοι συμπεριφέρονται τόσο ανεύθυνα. Ίσως ο δήμαρχος στην πόλη Βίλνιους, στη Λιθουανία, να βρήκε τη λύση: να ισοπεδώνει με άρμα μάχης τα αυτοκίνητα που σταθμεύουν παράνομα. Λίγο ακραία λύση, δεν λέω, αλλά σίγουρα οι παραβάτες στην πόλη θα το σκέφτονται διπλά να κάνουν το ίδιο λάθος. Δεν θα μπορούσαν να κάνουν κι αλλιώς, εξάλλου, εκτός αν θέλουν να αγοράζουν για κάθε παράνομο παρκάρισμα κι ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Μήπως να υιοθετήσουμε κι εμείς την τακτική της... ισοπέδωσης;


Διαβάστε περισσότερα...

Μετ’ εμποδίων οι διακοπές ατόμων με ειδικές ανάγκες




Με θέληση, τσαγανό και... τύχη πρέπει να εφοδιάζονται τα άτομα με κινητική αναπηρία προτού ξεκινήσουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Παρά τον σχετικό ευρωπαϊκό κανονισμό 1177/2010, σε τρένα και πλοία συχνά ο προτεινόμενος τρόπος επιβίβασης των ΑμεΑ (Ατομα με Αναπηρία) είναι η μεταφορά τους στα... χέρια των υπαλλήλων. «Προτού ταξιδέψω, πηγαίνω επί τόπου στον σταθμό ή το λιμάνι για να ελέγξω αν διατίθεται αναβατόριο, κυλιόμενες σκάλες ή ασανσέρ, καθώς στα sites ή στο τηλέφωνο εννέα φορές στις δέκα παραπληροφορούμαι» εξηγεί ο 34χρονος Σωτήρης Δανιγγέλης. Ο ίδιος μετακινείται χωρίς αναπηρικό αμαξίδιο, αλλά έχει μεγάλη δυσκολία στις σκάλες. Στην ίδια μοίρα με τον 34χρονο οικονομολόγο βρίσκονται όλα τα άτομα μειωμένης κινητικότητας, ηλικιωμένοι, παιδιά σε καροτσάκια, άνθρωποι με πρόσκαιρα κινητικά προβλήματα.

Ο 34χρονος σχεδίαζε να ταξιδέψει τη Δευτέρα 18 Ιουλίου για Κίμωλο. Εκτός από το ταχύπλοο των 5.30 μ. μ., το οποίο δεν προλαβαίνει λόγω δουλειάς, το επόμενο πλοίο αναχωρούσε στις 7.30 μ. μ. «Οι λιμενικοί υπάλληλοι ήταν πολύ ευγενικοί, με μετέφεραν με δικό τους όχημα στην αποβάθρα για να μην κουραστώ, αλλά δεν μπορούσαν να με κατατοπίσουν για την προσβασιμότητα του πλοίου. Μου απαντούσαν απλώς ότι όλα τα πλοία πρέπει να έχουν συμμορφωθεί με τη νομοθεσία, διαφορετικά μπορούσα να το καταγγείλω». Καλού κακού, λοιπόν, αποφάσισε να μην επιβιβαστεί στο απογευματινό καράβι, που είναι παλιάς τεχνολογίας, με απότομο καταπέλτη που σχηματίζει μεγάλη κλίση και χωρίς κάποια κουπαστή. Ηλπιζε, όμως, ότι την Τρίτη θα ταξίδευε. «Το πλοίο αναχωρούσε το πρωί της επομένης, αλλά όλο το προηγούμενο βράδυ έμενε αγκυροβολημένο στον Πειραιά». Ο Σωτήρης είχε προσπαθήσει προηγουμένως να μάθει σχετικά με την υποδομή του συγκεκριμένου πλοίου από το site- όπου δεν αναφερόταν τίποτα σχετικό- αλλά και τηλεφωνικά. Οταν το πλοίο αγκυροβόλησε, διαπίστωσε ότι δεν διέθετε κυλιόμενες σκάλες ή αναβατόριο. Ο ύπαρχος του πλοίου τού πρότεινε να ανεβεί σε αμαξίδιο, το οποίο εν συνεχεία θα σηκώσουν στα χέρια οι υπάλληλοι από σταθερές κλίμακες. «Δεν μου αρνήθηκαν τη μετακίνηση, αλλά δεν εξασφάλισαν την ασφαλή μεταφορά μου» διευκρίνιζει ο ίδιος. «Σε περίπτωση ατυχήματος, δεν καλύπτομαι νομικά από την ακτοπλοϊκή εταιρεία, η οποία δεν αναφέρει την εν λόγω μέθοδο στα επίσημα έγγραφα της, αλλά την προτείνουν προφορικά οι υπεύθυνοι ως έσχατη λύση». Ο νεαρός άνδρας, τελικώς, έκανε καταγγελία στην ακτοπλοϊκή εταιρεία για μη τήρηση της κοινοτικής οδηγίας, παραβίαση των δικαιωμάτων του ως ΑμεΑ και προσβολή της προσωπικότητάς του. Απάντηση δεν έχει λάβει ακόμα.

Πάντως, πόρισμα έρευνας του ΕΜΠ (Εργαστήριο Λιμενικών Εργων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου) που ανακοινώθηκε πριν από λίγες μέρες δείχνει ότι στο 68,4% των λιμένων της χώρας δεν υπάρχουν υποδομές για την εξυπηρέτηση επιβατών ΑμεΑ. Ιδιαίτερα αφιλόξενα χαρακτηρίζονται τα περισσότερα λιμάνια. Στα 64 από τα 94 λιμάνια οι χώροι αναμονής είναι ανεπαρκείς και τα εκδοτήρια εισιτηρίων βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση. Στο 42,1% των λιμανιών δεν υπάρχουν σε κοντινή απόσταση από το πλοίο χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, στο 50,5% παρατηρούνται προβλήματα στη φορτοεκφόρτωση και στο 22,1% κατά την επιβίβαση και αποβίβαση οχήματα και επιβάτες «ανακατεύονται» με άμεσο κίνδυνο ατυχήματος. Τραγική ειρωνεία ότι και το κτίριο του Λιμενικού στον Πειραιά, όπου μετέβη για την καταγγελία, δεν διαθέτει ράμπα... Το επόμενο πλοίο με κυλιόμενες σκάλες για Κίμωλο έφευγε την Τετάρτη, αλλά η υπομονή του Σωτήρη είχε εξαντληθεί.

Η αποβίβαση


Η εμπειρία του 34χρονου από το περυσινό του ταξίδι με τρένο δεν είναι καλύτερη. Στο γραφείο του ΟΣΕ για ΑμεΑ στον Σταθμό Λαρίσης, ο Σωτήρης ενημερώνει το προσωπικό κατόπιν δικής του «έρευνας» ότι ο οργανισμός διαθέτει αναβατόρια. Το ζήτημα είναι ότι τα εν λόγω μηχανήματα δεν εφαρμόζουν σε όλα τα βαγόνια, παρά μόνον σε εκείνο των... αποσκευών! «Αυτό σημαίνει ότι ο επιβάτης με αναπηρία πρέπει να διασχίσει όλο το τρένο μέχρι να φτάσει στη θέση του». Ο οργανισμός έχει προμηθευτεί και βαγόνια ειδικά σχεδιασμένα για επιβάτες με αναπηρικά αμαξίδια, τα οποία ωστόσο χρησιμοποιούσε μέχρι προσφάτως στα νυχτερινά δρομολόγια. «Ανεξάρτητα, όμως, από το βαγόνι στο οποίο θα ταξιδέψει το ΑμεΑ, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αποβίβαση, καθώς σε πολλούς σταθμούς οι υπάλληλοι δεν έχουν ιδέα για την ύπαρξη αναβατόριου». Ετσι, στην Αλεξανδρούπολη, απουσία αναβατόριου, ο Σωτήρης αποβιβάζεται με τη βοήθεια σιδηροδρομικού υπαλλήλου. Ενα επιπλέον κώλυμα για τους φετινούς ταξιδιώτες ΑμεΑ είναι ότι πολλά απευθείας δρομολόγια έχουν καταργηθεί και οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να μετεπιβιβάζονται σε ενδιάμεσους συρμούς, αυξάνοντας εν ολίγοις τον βαθμό δυσκολίας του ταξιδιού. Το οξύμωρο είναι ότι το 2004 ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων είχαν αγοραστεί τριάντα αναβατόρια, από τα οποία μέχρι σήμερα φέρονται να χρησιμοποιούνται μόνο τρία, στον Σταθμό Λαρίσης, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Η τύχη των υπόλοιπων μηχανημάτων αγνοείται, όπως άλλωστε και πολλών επιβατών με κινητικές δυσκολίες...




----------------


Πάνω από 1.000 παιδιά με αναπηρία μένουν εκτός για φέτος!

Ανεστάλη η λειτουργία 4 κατασκηνώσεων σε Ταΰγετο, Αγία Παρασκευή Λάρισας, Μάκρη Αλεξανδρούπολης και Λεπτοκαρυά Πιερίας.


Ακόμα και στα παιδιά με αναπηρία και στις οικογένειές τους δε διστάζει να «στείλει το λογαριασμό» της καπιταλιστικής κρίσης η κυβέρνηση. Ετσι, περισσότερα από 1.000 παιδιά με αναπηρία αποκλείονται φέτος από τις παιδικές κατασκηνώσεις και θα στερηθούν ακόμη και αυτές τις ολιγοήμερες διακοπές, που αποτελούν μια σημαντική ανάσα για τα ίδια τα παιδιά και τους γονείς τους. Να σημειωθεί δε ότι το κατασκηνωτικό πρόγραμμα για παιδιά με αναπηρία είναι ήδη πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες, καθώς αφορά περίπου μόνο 3.000 παιδιά, τη στιγμή που συνολικά στη χώρα υπάρχουν 100.000 παιδιά μαθητικής ηλικίας με βαριά αναπηρία, ενώ τα κατασκηνωτικά προγράμματα είναι υποβαθμισμένα ως προς την ποιότητα. Από τα 3.000 άτομα με αναπηρία που έκαναν διακοπές στις κρατικές κατασκηνώσεις, φέτος μόλις 1.900 άτομα θα έχουν αυτή την ευκαιρία.

Σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ, το φετινό εθνικό κατασκηνωτικό πρόγραμμα (για ΑμΕΑ, παιδιά και ηλικιωμένους) περικόπηκε κατά ένα εκατομμύριο ευρώ, οι προσλήψεις εποχικού προσωπικού μειώθηκαν κατά 50%, ενώ το κονδύλι για την αποζημίωση των συνοδών των ατόμων με αναπηρία μειώθηκε από τα 845.000 ευρώ στα 720.000 ευρώ. Τα κονδύλια δεν έφτασαν για τέσσερις κατασκηνώσεις. Ετσι, ανεστάλη η λειτουργία τεσσάρων κατασκηνώσεων για άτομα με αναπηρίες, στον Ταΰγετο, στην Αγία Παρασκευή Λάρισας, στη Μάκρη Αλεξανδρούπολης και στη Λεπτοκαρυά Πιερίας. Η τελευταία ήταν η μεγαλύτερη στην Ελλάδα, όπου φιλοξενούνταν κάθε χρόνο 700 παιδιά με αναπηρία αλλά και ηλικιωμένοι.

Η απάνθρωπη αυτή πολιτική δεν είναι πρωτοφανής, ούτε προκύπτει μόνο από την καπιταλιστική κρίση, παρότι η τελευταία αξιοποιείται για σαρωτικές περικοπές ακόμα και στον ευαίσθητο αυτό τομέα της φροντίδας των ΑμΕΑ. Είναι ενδεικτικό ότι οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ έκλεισαν τις όποιες δημόσιες κατασκηνώσεις υπήρχαν (όπως του ΠΙΚΠΑ και του υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας) και τα τελευταία χρόνια χρηματοδοτούν την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ (ΠΟΣΓΚΑμΕΑ) για τη λειτουργία κάποιων κατασκηνώσεων, φορτώνοντας και αυτό το βάρος στους γονείς. Επιπλέον, το 2009 (επί κυβέρνησης ΝΔ) το υπουργείο Υγείας επιχείρησε την περικοπή κατά 46% των δαπανών για το κατασκηνωτικό πρόγραμμα των ΑμΕΑ, τη μείωση, δηλαδή, του κονδυλίου από 6.500.000 ευρώ το 2008 σε 3.500.000 ευρώ το 2009. Η κυβέρνηση τελικά υπαναχώρησε, μετά τις αντιδράσεις που ξεσήκωσε η απόφαση, αφού ουσιαστικά «πετσόκοβε» τη μοναδική ανάσα χαράς για τα παιδιά και ξεκούρασης για τους γονείς.

Ωστόσο, συνυπεύθυνη γι' αυτήν την κατάσταση είναι και η ΠΟΣΓΚΑμΕΑ, που έχει διευκολύνει το κράτος να αποποιηθεί την ευθύνη του και στο συγκεκριμένο τομέα, αναλαμβάνοντας την ευθύνη της λειτουργίας αυτού του περιορισμένου κατασκηνωτικού προγράμματος, με έκτακτα κονδύλια, αντί να διεκδικήσει το δικαίωμα στις διακοπές και εκτεταμένο δημόσιο δωρεάν δίκτυο κατασκηνώσεων. Βέβαια, εκτός των άλλων, αξιοποιεί αυτήν την αρμοδιότητα προκειμένου να χειραγωγεί το γονεϊκό κίνημα των ΑμΕΑ.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι την έκταση της κατασκήνωσης στη Λεπτοκαρυά Πιερίας που είναι παραθαλάσσια και βρίσκεται κοντά σε ξενοδοχειακές μονάδες, την ορέγονται μεγάλα οικονομικά συμφέροντα.



Πηγή: http://www2.rizospastis.gr


----------------

«Θύμα» των περικοπών κατασκήνωση για ΑΜΕΑ






Δεν λειτούργησε φέτος μετά από 30 χρόνια.

Έρημο τοπίο θυμίζει σήμερα η έκταση οκτώ στρεμμάτων της κατασκήνωσης για άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) στη Λεπτοκαρυά Πιερίας, που τα τελευταία 30 χρόνια φιλοξενούσε κάθε καλοκαίρι (Ιούλιο-Αύγουστο) δεκάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες, αλλά και ανθρώπους τρίτης ηλικίας, μεταξύ των οποίων και κάποιοι με χρόνια νοσήματα.

Φέτος, η λειτουργία της κατασκήνωσης ανεστάλη, λόγω περικοπών στο αρμόδιο υπουργείο, με αποτέλεσμα, περισσότερα από 700 άτομα που ανανέωναν κάθε χρόνο το «ραντεβού» τους εκεί, να μην είναι ... συνεπείς φέτος.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της κατασκήνωση, Στέφανο Μπαστρογιάννη, το λειτουργικό κόστος της κατασκήνωσης δεν υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ και με το ποσό αυτό, όπως διευκρίνισε, εξασφαλίζονται για κάθε φιλοξενούμενο, όλα εκείνα που απαιτούνται για την ασφάλειά του σε όλα τα επίπεδα- τη διατροφή και τη διαμονή του.

Ο κ. Μπαστρογιάννης επισήμανε ότι η κατασκήνωση έχει άρτιες υποδομές για όλες τις ομάδες παιδιών και ηλικιωμένων, που κάθε χρόνο με δυσκολία λένε «αντίο», αφού δεν θέλουν να φύγουν.


Διαβάστε περισσότερα...

Έλεγχοι σε δώδεκα περιοχές της χώρας για τα επιδόματα τυφλότητας

Χτενίζουν τις περίεργες υποθέσεις.
Στις περιοχές όπου θα γίνει έλεγχος ο αριθμός των ατόμων με βαριά αναπηρία είναι μικρότερος απ' αυτόν με τύφλωση. Συνήθως συμβαίνει το αντίθετο.



Ελέγχους σε δώδεκα περιοχές της χώρας ξεκινούν οι «ράμπο» υγείας μετά τη διαπίστωση ότι χορηγούνται επιδόματα τυφλότητας σε μεγάλο αριθμό ατόμων.

Συγκεκριμένα, έλεγχοι των επιθεωρητών Υγείας ξεκινούν, μετά από εντολή της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, στην Άρτα, στα Γρεβενά, στην Άμφισσα, στη Φλώρινα, στη Σπάρτη, στα Σάμο, στη Χίο, στο Καρπενήσι, στο Ηράκλειο της Κρήτης, στο Ρέθυμνο, στη Ζάκυνθο και στην Κεφαλονιά.

Το περίεργο στις περιοχές αυτές είναι ότι ο αριθμός των ατόμων με βαριά αναπηρία είναι μικρότερος απ' αυτόν με τύφλωση. Συνήθως συμβαίνει το αντίθετο.

Σημειώνεται ότι σε όλη τη χώρα επίδομα αναπηρίας (κάθε μορφής) λαμβάνουν 196.695 άτομα.

Πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι αλλάζει το σύστημα χορήγησης επιδομάτων αναπηρίας, καθώς έχουν σημειωθεί αρκετά... λάθη από τις υγειονομικές επιτροπές κατά την απονομή τους.

Διαβάστε περισσότερα...

Χανιά: Πάγωμα εργασιών στο νέο κτήριο του ΚΗΦΑΑΜΕΑ

Διαρκής είναι ο αγώνας, που καταβάλλουν οι άνθρωποι του Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας - Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρία (ΚΗΦΑΑΜΕΑ), για την ολοκλήρωση του νέου κτηρίου που έχει ξεκινήσει περίπου εδώ και δύο χρόνια.


Οι εργασίες στο κτήριο, το οποίο έχει θεμελιωθεί σε οικόπεδο που παραχώρησε η Ιερά Μονή Χρυσοπηγής, έχουν 'παγώσει' ελλείψει χρημάτων, ενώ η Πολιτεία, για μια ακόμα φορά, δηλώνει 'απούσα'. 

Η γενικότερη οικονομική κρίση δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει την εξέλιξη των εργασιών του νέου Κέντρου καθώς οι προνοιακές δομές είναι οι πρώτες που υφίστανται τις συνέπειές της. Πόσω μάλλον όταν τα χρήματα για το νέο Κέντρο προέρχονται αποκλειστικά από προσφορές και δωρεές απλών πολιτών και επαγγελματιών. 

«Σίγουρα τα οικονομικά μας είναι διαφορετικά από ό,τι ήταν πριν από 2 - 3 χρόνια», σημείωσε, μιλώντας στα «Χ.Ν.», η πρόεδρος του Κέντρου, κα Νίκη Βελεγράκη και πρόσθεσε: «Οι άνθρωποι δεν έχουν χρήματα, αλλά παρόλα αυτά μας στηρίζουν. Σίγουρα βέβαια οι δωρεές έχουν μειωθεί σε ποσοστό πάνω από 30%. Δεν έχω, ωστόσο, παράπονο από τον κόσμο γιατί όσο μπορεί βοηθά. Από την άλλη, η Πολιτεία 'τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου', 'απούσα' εντελώς και πριν και τώρα».
Η κα Βελεγράκη υπογράμμισε χαρακτηριστικά για το νέο κτήριο ότι «εμείς έχουμε δώσει πάνω από 350.000 ευρώ και σας το λέω ειλικρινά δεν έχουμε πάρει ούτε ένα ευρώ από την Πολιτεία. Όλα τα χρήματα είναι από τους ντόπιους, από τους Χανιώτες, τους οποίους και ευχαριστούμε με όλη την καρδιά μας».
Ερωτηθείσα, αν η Αυτοδιοίκηση έχει βοηθήσει στο έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη, η πρόεδρος του Κέντρου απάντησε χωρίς δεύτερη σκέψη: «Η Αυτοδιοίκηση δεν μπορεί να συντηρηθεί αυτή και θα δώσουν σε εμάς; Τις ελπίδες μου τις στηρίζω μόνο στον πατριωτισμό των Χανιωτών. Τίποτα άλλο».
Συνεχίζοντας η κα Βελεγράκη επεσήμανε ότι πρόσφατα τελείωσαν οι ηλεκτρολογικές εργασίες στο κτήριο «και τώρα είναι μια ομάδα από 5 υδραυλικούς για τους οποίους θα αγοράσουμε εμείς τα υλικά και θα κάνουν την υδραυλική εγκατάσταση. Πού κολλάμε; Σε αυτή τη φάση δεν έχουμε χρήματα να πάρουμε τα υλικά, οπότε θα περιμένουμε».

Καθυστερήσεις από τα ταμεία


Μέχρι στιγμής, όπως ανέφερε η κα Βελεγράκη, το Κέντρο καταφέρνει να αντεπεξέρχεται στις οικονομικές υποχρεώσεις του προς το προσωπικό, βασιζόμενο κυρίως στα ημερίσια νοσήλια που καλύπτουν, στα 21 παιδιά που εξυπηρετούνται, τα Ασφαλιστικά Ταμεία. Ωστόσο, το πρόβλημα που υπάρχει αφορά τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην πληρωμή των νοσηλίων.
«Από τον Δεκέμβριο έχουμε να πάρουμε από τον ΟΠΑΔ και από το ΙΚΑ νομίζω από τον Φεβρουάριο», τόνισε η πρόεδρος του Κέντρου και πρόσθεσε: «Πάντως τα χρήματα τα παίρνουμε. Προς το παρόν είμαστε εντάξει ως προς τις υποχρεώσεις μας προς το προσωπικό και ασφαλιστικά και από πλευράς μισθοδοσίας. Εδώ μιλάμε για ένα προσωπικό που αυτό που κάνει δεν είναι δουλειά, είναι κατάθεση ψυχής. Γι’ αυτό και θεωρούμε ότι καλύτερα να σταματήσουμε το καινούργιο Κέντρο, παρά να κόψουμε ή να καθυστερήσουμε από το προσωπικό. Το παλεύουμε πάντως και εγώ θέλω να είμαι αισιόδοξη».

Παιδιά ενός κατώτερου Θεού;


Το δικαίωμα στη χαρά του παιχνιδιού στερούνται, εν έτει 2011, τα παιδιά με αναπηρία στα Χανιά καθώς ακόμα δεν έχει δημιουργηθεί ένας δημόσιος κατάλληλος χώρος για να μπορούν με ασφάλεια να απολαύσουν το παιχνίδι. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έγιναν αρκετές ανακαινίσεις σε παιδικές χαρές από τη Δημοτική Αρχή, τα παιδιά με προβλήματα αναπηρίας έμειναν για μια ακόμα φορά στο περιθώριο.

Το θέμα επανέφερε η πρόεδρος του ΚΗΦΑΑΜΕΑ, κα Νίκη Βελεγράκη, τονίζοντας ότι υπάρχει έλλειψη μιας παιδικής χαράς με όργανα κατάλληλα για παιδιά με προβλήματα αναπηρίας και συμπλήρωσε ότι οι γονείς αναγκάζονται να πηγαίνουν σε ένα ξενοδοχείο στον Πλατανιά, το οποίο διαθέτει κατάλληλες υποδομές και προσφέρει τον χώρο του, προκειμένου να χαρίσουν λίγες στιγμές ξεγνοιασιάς στα παιδιά τους.
«Πριν τέσσερα χρόνια, όταν έγινε η ανακαίνιση στις κούνιες του 'Κήπου', μας είχε υποσχεθεί δημοσίως ο δήμαρχος Χανίων Κυριάκος Βιρβιδάκης ότι θα βάλει μια ειδική κούνια για να μπαίνει το καρότσι πάνω και να μπορούν να παίζουν και τα παιδιά τα δικά μας. Αν την είδες εσύ την είδαμε κι εμείς», επεσήμανε η κα Βελεγράκη και πρόσθεσε: «Κάναμε επανειλημμένες οχλήσεις και είχα στείλει και μια επιστολή στα 'Χ.Ν.' για να του υπενθυμίσω το θέμα μπας και φιλοτιμηθεί, αλλά δεν έκαναν τίποτα. Να υπολογίζω ότι θα κάνουν τούτοι; Μακάρι».

Συνεχίζοντας η κα Βελεγράκη ανέφερε σχετικά: «Δεν υπάρχει κανένας τέτοιος χώρος. Ξέρετε που τα πάμε; Στον Πλατανιά υπάρχει ένα ξενοδοχείο, το οποίο έχει ειδικά όργανα, τραμπάλες, κούνιες κ.λπ. και -ας είναι καλά ο άνθρωπος- όποτε θέλουμε μας αφήνει και πηγαίνουμε τα παιδιά. Ξέρετε τι είναι για ένα τετραπληγικό παιδί που δεν έχει κινηθεί ποτέ αυτόνομα να δένει το καρότσι πάνω σε μια κούνια και να έχει την αίσθηση της κίνησης χωρίς να βλέπει ότι κινείται το καρότσι του; Αν δεν το ζήσετε δεν μπορείτε ίσως να το καταλάβετε. Τι θα τους κόστιζε δηλαδή αυτό;», είπε καταλήγοντας η κα Βελεγράκη.

Επιστροφή για τον Γιώργο Περράκη

Σήμερα, στις 7 περίπου το απόγευμα, αναμένεται να καταπλεύσει στο παλιό λιμάνι των Χανίων ο Γιώργος Περράκης, ο οποίος πραγματοποίησε μέσα σε έναν μήνα τον περίπλου της Κρήτης με κανό - καγιάκ προκειμένου να κάνει γνωστή την καθημερινή προσπάθεια που καταβάλλουν οι γονείς των παιδιών του ΚΗΦΑΑΜΕΑ, ώστε να χτίσουν ένα αξιοπρεπές νέο σπίτι για τα παιδιά τους.
Τον Γιώργο θα υποδεχθούν στο παλιό λιμάνι υπεύθυνοι και παιδιά του ΚΗΦΑΑΜΕΑ καθώς και εκπρόσωποι του Δήμου.


Διαβάστε περισσότερα...

Σύμφωνο συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια



Έρχεται σύντομα η σχετική ρύθμιση.

Τρία και πλέον χρόνια μετά την καθιέρωση της ελεύθερης, εκτός γάμου, συμβίωσης των ετερόφυλων ζευγαριών, η κυβέρνηση προχωρεί, σύμφωνα με πληροφορίες, στη νομική αναγνώριση της συμβίωσης και των ομοφύλων. Ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή έχει επεξεργαστεί τις νομοθετικές ρυθμίσεις που επεκτείνουν, στο όνομα της ισότητας των πολιτών και του σεβασμού στη διαφορετικότητα, το δικαίωμα υπογραφής συμφώνου και στα ομόφυλα ζευγάρια.
Παράλληλα, ενισχύουν το σημερινό νομοθετικό καθεστώς, που αποδείχθηκε ανεπαρκές, δεδομένου ότι δεν παρέχει ούτε στα ετερόφυλα ζευγάρια δικαιώματα σε εργατικά και ασφαλιστικά θέματα. Με τη νέα νομοθετική παρέμβαση, που θα έχει αναδρομική ισχύ, όσοι δεν επιλέγουν τα δεσμά του γάμου αλλά την ελεύθερη συμβίωση θα έχουν τα ίδια δικαιώματα που έχουν και οι σύζυγοι.

Όπως αναφέρει σήμερα η «Ελευθεροτυπία», το συνολικό πακέτο μέτρων, που περιλαμβάνει και σημαντικές αλλαγές στο οικογενειακό δίκαιο, αναμένει την τελική έγκριση του υπουργού Δικαιοσύνης Μιλτ. Παπαϊωάννου για να τεθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο σε δημόσιο διάλογο, οπότε θα γίνει και το κρας τεστ.

Η νομιμοποίηση των προσωπικών σχέσεων των ομοφύλων, εκτός από την εξάλειψη των στερεότυπων και των κοινωνικών προκαταλήψεων, έχει κατά κύριο λόγο οικονομική σημασία, αφού στοχεύει στην κατοχύρωση συζυγικών, περιουσιακών και κοινωνικοπρονοιακών επιδομάτων.

Η υιοθεσία ανήλικων παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια απαγορεύεται. Τα μέλη της επιτροπής έκριναν ότι είναι σκόπιμο να τεθεί σε μεταγενέστερη φάση και αφού προηγουμένως θα έχει λειτουργήσει για ένα χρονικό διάστημα, με αυξημένη κοινωνική αποδοχή, η νέα εναλλακτική μορφή οικογένειας. Το μόνο που επιτρέπεται είναι η υιοθεσία των παιδιών που μπορεί να έχει το άλλο μέρος του συμφώνου συμβίωσης, και μάλιστα μόνο μετά την ενηλικίωσή τους.


Διαβάστε περισσότερα...

Θα γλιτώσουν την «αφαίμαξη» οι άνεργοι



Ο νόμος τους επιτρέπει να μην καταβάλουν τις έκτακτες εισφορές.

Ακόμη και οι άνεργοι θα πάρουν σύντομα το «ραβασάκι» από την εφορία που θα τους καλεί να πληρώσουν έκτακτες εισφορές. Ωστόσο, μια διάταξη της φορολογικής νομοθεσίας μπορεί να τους σώσει από την «αφαίμαξη».

Το σύστημα προβλέπει τη φορολόγηση όλων των πολιτών που δήλωσαν εισοδήματα για το 2010. Όμως, ο νόμος προβλέπει ότι όσοι έχουν χάσει τη δουλειά τους το 2011, μπορούν να αμφισβητήσουν το εκκαθαριστικό που θα λάβουν και να μην πληρώσουν.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προσκομίσουν το εκκαθαριστικό στην εφορία, μαζί με βεβαίωση του ΟΑΕΔ που θα αποδεικνύει ότι είναι άνεργοι.


Διαβάστε περισσότερα...

Πωλείται μονοκατοικία πλήρως προσβάσιμη σε ΑμεΑ με αναπηρικό αμαξίδιο




Πωλείται μονοκατοικία 120 τ.μ., στην Αρτέμιδα Αττικής, πλήρως προσβάσιμη σε ΑμεΑ με αναπηρικό αμαξίδιο. Η μονοκατοικία έχει τζάκι, καλοριφέρ, συρόμενες ντουλάπες με ενιαίο χώρο 75 τ.μ. και αυλή 45 τ.μ. με χώρο για 5-6 αυτοκίνητα. Είναι άνετο σε πρόσβαση για άτομο με αναπηρικό αμαξίδιο στο χώρο του σπιτιού, αλλά και της αυλής με 6 ζαρντινιέρες μεγάλες και υπερυψωμένες για άνετο πότισμα. Στην περιοχή υπάρχει σχολείο σε απόσταση 500 μέτρων και συγκοινωνία ΕΘΕΛ. Βρίσκεται 4 χιλ. από αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.


Τιμή: 150.000 €

Τηλ. 2294084185 και 6977229605 κύριος Γιώργος
Διαβάστε περισσότερα...

Έκλεισαν κατασκήνωση για ΑΜΕΑ

Δεν λειτούργησε για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια η κατασκήνωση για ΑΜΕΑ στην Κατερίνη!
Λόγω των περικοπών δεν θα λειτουργήσει φέτος η κατασκήνωση για άτομα με ειδικές ανάγκες, στην Πιερία. Τι δηλώνει ο πρόεδρός της.




Έρημο τοπίο θυμίζει σήμερα η έκταση οκτώ στρεμμάτων της κατασκήνωσης για άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) στη Λεπτοκαρυά Πιερίας.

Τα τελευταία τριάντα χρόνια φιλοξενούσε κάθε καλοκαίρι, τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, δεκάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες, αλλά και ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, μεταξύ των οποίων και κάποιους με χρόνια νοσήματα.

Φέτος, η λειτουργία της κατασκήνωσης ανεστάλη, λόγω περικοπών στο αρμόδιο υπουργείο, με αποτέλεσμα, περισσότερα από 700 άτομα που ανανέωναν κάθε χρόνο το "ραντεβού" τους, να μη βρίσκονται εκεί.

"Μακάρι να μην ζήσετε ποτέ τη στιγμή, που θα πεις σε ένα παιδί με κινητικά προβλήματα ή ακόμα και νοητική υστέρηση ότι φέτος δεν θα κάνει διακοπές με τους φίλους του, γιατί η κατασκήνωση δεν λειτουργεί πια", αναφέρει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Στέφανος Μπαστρογιάννης, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου.

Το λειτουργικό κόστος της κατασκήνωσης δεν υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ και με το ποσό αυτό εξασφαλίζονται για κάθε φιλοξενούμενο, όλα εκείνα που απαιτούνται για την ασφάλειά του σε όλα τα επίπεδα.

Ο κ. Μπαστρογιάννης επισήμανε ότι η κατασκήνωση έχει άρτιες υποδομές για όλες τις ομάδες παιδιών και ηλικιωμένων, που κάθε χρόνο με δυσκολία λένε "αντίο", αφού δεν θέλουν να φύγουν.


Πηγή: http://news247.gr
Διαβάστε περισσότερα...