Κυριακή 23 Ιουνίου 2013

Πάλη για αστικές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του λαού

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Με ανακοίνωσή της καλεί σε συντονισμένο αγώνα στους χώρους δουλειάς, τις εργατογειτονιές και στα αμαξοστάσια.
Κάλεσμα σε αγώνα για δημόσιες - σύγχρονες - ασφαλείς - φτηνές - τακτικές αστικές συγκοινωνίες απευθύνει η ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, με ανακοίνωση στην οποία σημειώνει:

Οι αστικές συγκοινωνίες είναι δημόσιο αγαθό, κοινωνική υποχρέωση του κράτους να παρέχει αυτές τις υπηρεσίες στον εργαζόμενο λαό, στους ανέργους, τους συνταξιούχους, στους μαθητές και τους σπουδαστές, στις γυναίκες της εργατικής και λαϊκής οικογένειας.

Αντ' αυτού οι συγκοινωνίες πάνε από το κακό στο χειρότερο ενώ την ίδια στιγμή ο λαός υποφέρει και καλείται να πληρώνει πανάκριβη συγκοινωνία. Βάζει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη μέσα σε μια θύελλα χαρατσιών και φοροληστείας που κατατρώνε το λαϊκό εισόδημα. Για ορισμένες κατηγορίες όπως άνεργοι, συνταξιούχοι, μερικά απασχολούμενοι, η αστική συγκοινωνία φαντάζει πολυτέλεια. Οι καθημερινές σκηνές ταλαιπωρίας αυξάνονται, η αγανάκτηση μεγαλώνει.

Η κυβέρνηση αποφάσισε από 1η Ιούλη, νέο και πιο ακριβό κατά 0,10 ευρώ εισιτήριο εντός λεωφορείων και τρόλεϊ. Ενώ στο όνομα της λαθρεπιβίβασης βάζουν στο μάτι τους ανέργους και το φτωχόκοσμο που υποφέρει.
Αυτή είναι η κατάσταση που αντιμετωπίζει σήμερα η εργατική και λαϊκή οικογένεια αλλά και οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ:
-- Οι τιμές των εισιτηρίων έχουν φτάσει στα ύψη, κάνοντας δυσβάστακτη τη δημόσια μετακίνηση για την πλειοψηφία των εργαζομένων, των ανέργων και των λαϊκών στρωμάτων. Σε συνθήκες κρίσης που το λαϊκό εισόδημα πιάνει πάτο, το εισιτήριο είναι στα 1,40 ευρώ (από 0,80 ευρώ που ήταν το 2009) αύξηση δηλαδή 75% μέσα σε 4 χρόνια. Η κάρτα απεριορίστων διαδρομών είναι στα 45 ευρώ, το 10% δηλαδή του πενιχρού κατώτατου μισθού που έχουν επιβάλει κυβέρνηση και ΕΕ.

-- Ταυτόχρονα για την αντιμετώπιση της περιβόητης εισιτηριοδιαφυγής, θέλουν να βάλουν τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες να κάνουν το χωροφύλακα στους ανέργους, στους χαμηλόμισθους, στους επιβάτες που η οικονομική τους κατάσταση τους επιτρέπει να παίρνουν μόνο τα Μέσα των αστικών συγκοινωνιών.

-- Τα δρομολόγια έχουν κοπεί πάνω από 30% τα τελευταία 3,5 χρόνια,διαμορφώνοντας απίστευτη ταλαιπωρία και μακρόχρονη αναμονή για τους επιβάτες ακόμα και σε περιοχές του βασικού αστικού ιστού, όπως το Μενίδι και τα Λιόσια. Είναι αποτέλεσμα της μείωσης της κρατικής επιχορήγησης, της μείωση του προσωπικού, της μείωσης και της κατάργησης γραμμών. Στα λεωφορεία λειτουργούν 1.400 οχήματα από τα 2.200 του συνολικού στόλου και στα τρόλεϊ τα 190 από τα 350 οχήματα. Στον ΗΣΑΠ είναι σε λειτουργία τα 2/3 των συρμών, στο ΤΡΑΜ είναι σε λειτουργία 24 στους 35 συρμούς.

-- Η κατάσταση είναι τραγική στις περιοχές της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής,όπου η τακτική συγκοινωνία είναι άγνωστη λέξη. Αντίστοιχα η λειτουργία των ΚΤΕΛ έχει επιβάλει η συχνότητα των δρομολογίων να είναι από μισή έως μια ώρα και με πανάκριβα εισιτήρια. Ενδεικτικά οι τιμές των εισιτηρίων: για Μέγαρα 3,70 ευρώ, για Μαραθώνα 3,70 ευρώ, για Λαύριο 4,90 ευρώ.

-- Κατακτήσεις και δικαιώματα των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες συρρικνώνονται συνεχώς. Ο αριθμός των εργαζομένων έχει πέσει σχεδόν στο μισό, οι ΣΣΕ τσακίζονται και η μείωση του εισοδήματος φτάνει στο 45%. Οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας λόγω των συνθηκών εργασίας, της εντατικοποίησης και της μείωσης του προσωπικού χειροτερεύουν θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των ίδιων των εργαζομένων και των επιβατών. Οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ, στο ΜΕΤΡΟ, στα ΤΡΑΜ βρίσκονται επιστρατευμένοι.

Η πολιτική της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας που επιβάλλουν η κυβέρνηση και η ΕΕ έχουν φέρει σε αυτήν την κατάσταση τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το φθινόπωρο προβλέπεται νέα αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων κατά 25%, ενώ τα σχέδια ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών είναι στην ημερήσια διάταξη.

Η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών δε θα λύσει προβλήματα προς όφελος των εργαζομένων. Το αντίθετο! Θα φέρει παραπέρα μείωση των γραμμών, αφού κριτήριο δρομολόγησης θα είναι εάν μια γραμμή είναι κερδοφόρα ή όχι. Ολόκληρες περιοχές θα μείνουν με ελάχιστα ή καθόλου δρομολόγια. Οι συνθήκες δουλειάς για τους εργαζόμενους στα Μέσα θα χειροτερεύσουν, ενώ η συντήρηση των Μέσων και των υποδομών θα μπαίνουν στο ζύγι του κέρδους σε βάρος φυσικά της ασφάλειας. Η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών σε μια πορεία θα οδηγήσει τα εισιτήρια να τιναχτούν στα ύψη.

Η κυβέρνηση και όλα τα κόμματα του κεφαλαίου είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε μια τέτοια κατεύθυνση. Να φέρουν δηλαδή νέα και πιο σκληρά μέτρα για τους εργαζόμενους και όλο το λαό. Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα να μην εγκλωβιστούν σε διαχειριστικές λογικές περί υγιούς επιχειρηματικότητας και συμπράξεις με τους ιδιώτες (ΣΔΙΤ), που προβάλλει ο ΣΥΡΙΖΑ. Δε θα λυθούν προβλήματα, η αστική συγκοινωνία θα παραμείνει μια πανάκριβη πολυτέλεια για την πλειοψηφία του λαού. Η εισβολή των ιδιωτικών επιχειρήσεων και τα κέρδη τους θα έχουν απλά την αριστερή σφραγίδα.

Εμείς έχουμε τη δύναμη! Μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα ρεύμα αντεπίθεσης στην κυρίαρχη πολιτική. Με τον κοινό αγώνα, οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα μπορούν να βάλουν φραγμό στην αντιλαϊκή πολιτική, μπορούν να την ανατρέψουν.

Να γίνουν ιδιοκτήτες του πλούτου που παράγουν, διεκδικώντας και επιβάλλοντας τη δική τους εργατική - λαϊκή εξουσία. Που θα έχει κριτήριο και θα υπηρετεί τις ανάγκες των εργαζομένων και του λαού και όχι τα κέρδη των καπιταλιστών και των μονοπωλίων. Θα οργανώνει το συγκοινωνιακό έργο μέσα από ένα σύγχρονο πλέγμα υποδομών, δικτύων και μέσων με κριτήριο την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών

Σ' αυτήν την κατεύθυνση, με συντονισμένους αγώνες στους χώρους δουλειάς αλλά και στις εργατογειτονιές, μέσα από την δράση των Επιτροπών Αγώνα στα αμαξοστάσια και στα πλαίσια των Λαϊκών Επιτροπών σε κάθε δήμο, να διεκδικήσουμε αιτήματα και στόχους που ανακουφίζουν την εργατική και λαϊκή οικογένεια.

Διεκδικούμε:

  • Δημόσιες - σύγχρονες - ασφαλείς - φτηνές - τακτικές αστικές συγκοινωνίες για το λαό. Επέκταση του δικτύου σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που θα λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους.
  • Καμιά επιχειρηματική δραστηριότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
  • Μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50% ώστε να ανακουφιστούν η πλειοψηφία των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.
  • Δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, των ΑμεΑ ή άλλων εργαζομένων που έχουν ανάγκη, των μαθητών και φοιτητών, των στρατευμένων νέων. Να σβηστούν τώρα όλα τα πρόστιμα, να μην πάει κανένα πρόστιμο στην εφορία.
  • Άμεση κρατική επιχορήγηση για επισκευή και ένταξη στην κυκλοφορία 600 παροπλισμένων οχημάτων, που δεν επισκευάζονται λόγω της έλλειψης κονδυλίων.
  • Καμία απόλυση, ΟΧΙ στις νέες μειώσεις προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες. Άμεση επαναπρόσληψη των απολυμένων στο ΜΕΤΡΟ. Να αρθεί το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης για τους εργαζομένους του κλάδου και κάθε άλλου κλάδου. Προσλήψεις οδηγών και τεχνικών για να βελτιωθεί η κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.