Κυριακή, 9 Ιουνίου 2013

«Βουτιά» στην Ιστορία σε 50 λεπτά και με 2 ευρώ

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Πενήντα λεπτά της ώρας και δύο ευρώ αρκούν για ένα ταξίδι στην ιστορία της Θεσσαλονίκης, από τα αρχαία χρόνια της πόλης έως σήμερα, με «στάσεις» στην ελληνιστική, τη ρωμαϊκή και τη βυζαντινή εποχή της.

Από το Λευκό Πύργο ως το Επταπύργιο, και πάλι πίσω, οι επιβάτες του λεωφορείου της πολιτιστικής διαδρομής του ΟΑΣΘ έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να θαυμάσουν κάποια από τα σημαντικότερα ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία της πόλης. Ο ναός της Αγίας Σοφίας, το Διοικητήριο, η Αρχαία Αγορά, ο Ιερός Ναός του Αγίου Δημητρίου, η Ακρόπολη, ο Πύργος Τριγωνίου, η Μονή Βλατάδων, τα Ανατολικά Τείχη και η Ροτόντα είναι κάποια από αυτά.

Το αστικό λεωφορείο με τον αριθμό 50, κατά τη διάρκεια της περιήγησης, «συναντά» μουσεία, πλατείες, εκκλησίες, μονές και ιστορικά κτίσματα. Ένα ταξίδι στο χρόνο, που «ζωντανεύει» μέσα από τις διηγήσεις του συνοδού των επιβατών, αλλά και την παράλληλη προβολή βίντεο, με συμπληρωματικές πληροφορίες για τα μνημεία.

Η περιήγηση ξεκινάει από το Βασιλικό Θέατρο και το λεωφορείο διασχίζει το κέντρο της πόλης μέσω των οδών Μανώλη Ανδρόνικου, Αγγελάκη, Σβώλου, Ερμού, Βενιζέλου και Αγίου Δημητρίου. Στη συνέχεια, μέσω των οδών Ιουλιανού, Ολυμπιάδος, Θεοτοκοπούλου και Ακροπόλεως, φτάνει στον Πύργο Τριγωνίου και το Επταπύργιο. Ακολούθως, επιστρέφει στο ιστορικό κέντρο μέσω των οδών Κλαυθμώνος, Ακροπόλεως, λεωφόρου Όχι, Ελένης Ζωγράφου, Αποστόλου Παύλου, Αγίου Δημητρίου και Εθνικής Αμύνης.

«Η επιλογή της διαδρομής έγινε με κριτήριο το πώς μπορούμε να κάνουμε περιμετρικά τον κύκλο των μνημείων», σύμφωνα με το συνοδό των επιβατών, Δημήτρη Καράβατο. «Θα μπορούσε να συμπεριληφθεί και η Εγνατία, αλλά θα αυξανόταν κατά πολύ ο χρόνος», τονίζει και προσθέτει πως «τα μνημεία που βρίσκονται στην Εγνατία μπορούμε να τα δούμε από κάποια ''ανοίγματα'' της Εθνικής Αμύνης και της Βενιζέλου». «Για την επιλογή των σημείων μας βοήθησε πολύ το Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης», σημειώνει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης.

Οι… δυσκολίες

Όσον αφορά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η πολιτιστική γραμμή, ο Δημήτρης Μουστάκας, ένας από τους οδηγούς της, εξηγεί πως χρειάζεται «υπομονή». Η κίνηση και τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης είναι καθημερινότητα για τον ίδιο. Όπως εξηγεί, υπάρχουν πολλοί «ανυπόμονοι» οδηγοί, οι οποίοι αντιδρούν, όταν το λεωφορείο κινείται αργά, ώστε να δουν οι επιβάτες τα αξιοθέατα. Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που αποφεύχθηκε η Εγνατία, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ. «Αν το λεωφορείο εμπλακεί στην Εγνατία, ειδικά τώρα, με τα έργα του μετρό, θα πρέπει να ξεχάσουμε τα πενήντα λεπτά», συμπληρώνει χαρακτηριστικά ο κ. Στεφανίδης.

Απεριόριστα δρομολόγια
Οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να κατέβουν σε όποια στάση επιθυμούν και στη συνέχεια να επιβιβαστούν, με το ίδιο εισιτήριο, σε επόμενο λεωφορείο της γραμμής. Οι δημοφιλέστερες στάσεις καθόδου, σύμφωνα με τον κ. Καράβατο, είναι τόσο ο ναός του Αγίου Δημητρίου, όσο και η Ακρόπολη. «Από εκεί μπορούν να επισκεφτούν το Επταπύργιο και τον Πύργο Τριγωνίου αλλά και να απολαύσουν την πανοραμική θέα της πόλης», σημειώνει.

Μάλιστα, σε ενημερωτικό φυλλάδιο που διατίθεται στους επισκέπτες, βρίσκονται αριθμημένα δεκάδες σημεία της πόλης που αξίζει να επισκεφτούν, με πρόσθετες πληροφορίες για καθένα από αυτά. Στο ίδιο φυλλάδιο προτείνονται και τρεις διαδρομές πεζοπορίας, μία στα Λαδάδικα και το λιμάνι, μία δεύτερη στα Παλαιοπωλεία, την Αρχαία Αγορά και τον ναό του Αγίου Δημητρίου και μία ακόμη στην περιοχή της Ροτόντας.

Περισσότεροι από 130.000 επιβάτες έχουν χρησιμοποιήσει την πολιτιστική γραμμή του ΟΑΣΘ από την έναρξή της, το Σεπτέμβριο του 2009, έως και τον Απρίλιο του 2013. Σύμφωνα με τα στοιχεία του οργανισμού, ο μέσος όρος επιβατών ημερησίως πλησιάζει τα 100 άτομα, ενώ περισσότερη κίνηση υπάρχει κατά τη θερινή περίοδο. Ενημερωτικό και διαφημιστικό υλικό έχει μοιραστεί στα ξενοδοχεία της πόλης και το αεροδρόμιο, ενώ πληροφορίες παρέχονται σε κιόσκια του Οργανισμού και στο διαδίκτυο.

Το λεωφορείο αναχωρεί από το Λευκό Πύργο καθημερινά και κάθε ώρα, από τις 8 π.μ. ως τις 9 μ.μ. τη θερινή περίοδο, δηλαδή από τον Ιούνιο ως το Σεπτέμβριο και από τις 9 π.μ. ως τις 4 μ.μ. τη χειμερινή περίοδο, δηλαδή από τον Οκτώβριο ως το Μάιο. Το κόστος του εισιτηρίου ανέρχεται στα 2 ευρώ (1 ευρώ το μειωμένο) και διατίθεται αποκλειστικά μέσα στο λεωφορείο. Ισχύουν κάρτες απεριορίστων διαδρομών και κάρτες ελεύθερης μετακίνησης ΑμεΑ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.