Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

Έρχονται αλλαγές στην εκπαίδευση

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Πελεγρίνης: Εκσυγχρονισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας με συνεργασία όλων των δυνάμεων

Ποιοι οι στόχοι του υπουργείου Παιδείας.

Στη σημασία του εκσυγχρονισμού του σχολείου μέσω των νέων τεχνολογιών και της συνεργασίας της εκπαιδευτικής κοινότητας και της Πολιτείας, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Παιδείας, Θεοδόσης Πελεγρίνης, στην ομιλία του κατά τη συζήτηση στη Βουλή, των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.

Στόχος του υπουργείου, όπως ανέφερε ο υφυπουργός, είναι «το σχολείο να δημιουργεί περιεχόμενο και όχι να καταναλώνει».

Ειδικότερα, ο κ. Πελεγρίνης επεσήμανε ότι η πολιτική του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, στο βάθος της τετραετίας, θα αναπτυχθεί σε τρεις άξονες: τον μορφωτικό (με επίκεντρο τη λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), τον ψυχαγωγικό (με δραστηριότητες που προωθούν τη δημιουργικότητα των μαθητών) και τον επαγγελματικό (με επίκεντρο την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση).

Εξάλλου, ο υφυπουργός τόνισε ότι η ηγεσία του υπουργείου θα επιδείξει «ιδιαίτερη μέριμνα» για την άντληση πόρων και τεχνογνωσίας από την Ε.Ε. (ΕΣΠΑ) και άλλες χώρες του εξωτερικού. Σε αυτό το πλαίσιο, ανακοίνωσε τη λειτουργία εκπαιδευτικής τηλεόρασης, την προώθηση της κουλτούρας του βιβλίου μέσω αναβάθμισης της λειτουργίας των βιβλιοθηκών, την αξιοποίηση των γενικών αρχείων του κράτους στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς επίσης και την κατάθεση νέου κανονιστικού πλαισίου που θα υποστηρίζει όλα τα παραπάνω, έως τον Μάρτιο, πριν ξεκινήσουν οι διαδικασίες για το διορισμό εκπαιδευτικών για το νέο σχολικό έτος.

----------

Επανασχεδιασμός της εκπαιδευτικής ραδιοτηλεόρασης

Τι δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας στη Βουλή.

Πρωτοβουλίες θα αναλάβει το υπουργείο Παιδείας για την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, την ενίσχυση της εκπαίδευσης των ελληνοπαίδων του εξωτερικού και την ανάδειξη της αξίας της ελληνικής γλώσσας, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας Θεοδόσης Πελεγρίνης.

Το υπουργείο σκοπεύει να καθιερώσει δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, βασισμένα σε βιωματικούς τρόπους μάθησης και να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία σε όλες τις βαθμίδες, να εντάξει δράσεις και πολιτικές της UNESCO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, να προσεγγίσει τη νέα γενιά, αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με πρωτοβουλίες που έχουν σαν στόχο τη συμφιλίωση με τη διαφορετικότητα.

Για τα ψηφιακά μέσα ο κ. Πελεγρίνης δήλωσε ότι «η ανάπτυξη και η διείσδυση των νέων τεχνολογιών στην κοινωνία μας και πιο συγκεκριμένα στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, έχει ως βασικό στόχο το σχολείο να δημιουργεί περιεχόμενο και όχι μόνο να καταναλώνει. Στα πλαίσια αυτά το Υπουργείο προγραμματίζει, τον επανασχεδιασμό της εκπαιδευτικής ραδιοτηλεόρασης με έμφαση στην ψηφιακή τεχνολογία και βασικό στόχο την ψηφιακή εκπαίδευση ενώ θα αναδειχθεί και το διάσπαρτο εκπαιδευτικό υλικό που υπάρχει στο διαδίκτυο και είναι δημιουργία φοιτητών, μαθητών, εκπαιδευτικών.

Στα πλαίσια της προβολής των ελληνικών εκπαιδευτικών επιτευγμάτων οραματίζονται στο Υπουργείο Παιδείας τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας ενώ ιδιαίτερη μέριμνα θα δοθεί στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών και διεθνών θεμάτων, ώστε να αξιοποιηθούν οι εμπειρίες άλλων χωρών και οι πόροι που είναι δυνατόν να αντληθούν από τα σχετικά προγράμματα.

Οι ποιοτικοί άξονες στους οποίους θα κινηθεί το Υπουργείο, σύμφωνα με τον κ. Πελεγρίνη, είναι οι εξής:

Μορφωτικός, ο οποίος θα μπορούσε να ακολουθεί ως ένα βαθμό το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου σε ό, τι αφορά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ψυχαγωγικός, ο οποίος θα μπορούσε να στηριχθεί σε πολιτιστικές παραγωγές μαθητών, φοιτητών και καθηγητών, ταινίες και ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, πρωτότυπα και ευφάνταστα δημιουργήματα, τα οποία, παρά το γεγονός ότι εκ των πραγμάτων τα πιο πολλά είναι ερασιτεχνικά, έχουν εν τούτοις υψηλή αισθητική.

Επαγγελματικός προσανατολισμός τόσο σε σχολικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο σπουδών.

Το υπουργείο θα προωθήσει την κουλτούρα του βιβλίου καθώς είναι αδιανόητη η παιδεία ενός τόπου χωρίς τη χρήση βιβλιοθηκών, το χώρο όπου ο πολίτης θα μπορέσει να συναντήσει την ποικιλία της γνώσης μέσα από τα βιβλία. Επίσης θα επαναπροσδιοριστεί το νομικό πλαίσιο για τη λειτουργία των βιβλιοθηκών και των γενικών αρχείων του κράτους.

Όσον αφορά τα Αρχεία του Κράτους ο κ. Πελεγρίνης δήλωσε ότι τα γενικά αρχεία του κράτους οφείλουν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στους τομείς της ιστορικής έρευνας, της πολιτιστικής δράσης, της διοικητικής πληροφόρησης και της εξυπηρέτησης του πολίτη. «Θα δώσουμε βάρος στα ανοιχτά δεδομένα, γιατί έχει ιδιαίτερη σημασία τα ιστορικά έγγραφα του κράτους να μπορούν ελεύθερα να χρησιμοποιούνται, να επαναχρησιμοποιούνται και να αναδιανέμονται, σύμφωνα πάντοτε με την κείμενη νομοθεσία» υπογράμμισε ο υφυπουργός Παιδεία.

Ο κ. Πελεγρίνης έκλεισε την τοποθέτησή του, λέγοντας «πως η δημιουργία κλίματος συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ της πολιτείας και της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαζί με τη συνεχή και δωρεάν –το τονίζω- επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τη δημοκρατική ανασυγκρότησης της εκπαίδευσης, αποτελούν ασφαλή προϋπόθεση για την επιτυχία της προσπάθειάς μας».

----------

Ανατροπές στην παιδεία - Μείωση ύλης, αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Μείωση της διδακτέας ύλης στα σχολεία, περικοπή της χρονικής διάρκειας των εξετάσεων στα γυμνάσια, νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και «ψαλίδι» στις αποσπάσεις δασκάλων και καθηγητών σε κόμματα, βουλευτικά γραφεία και κρατικούς φορείς προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης.

Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης των προγραμματικών δηλώσεων, ο κ. Φίλης περιέγραψε το πλέγμα των αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, προτάσσοντας έναν εθνικό διάλογο για την Παιδεία ώστε από την επόμενη σχολική χρονιά να εφαρμοστούν ριζικές μεταρρυθμίσεις που θα προκύψουν -όπως είπε- μέσα από ευρείες συναινέσεις.

Στον εθνικό διάλογο ενέταξε και το νομοσχέδιο για την Παιδεία του Αριστείδη Μπαλτά, το οποίο βρίσκεται στα χέρια του πρωθυπουργού από το καλοκαίρι, αλλά δεν έφτασε ποτέ στη Βουλή. Στο νομοσχέδιο αυτό, εκ των πραγμάτων θα γίνουν σημαντικές αλλαγές, αφού -όπως ειπώθηκε χθες- «θα αποτελέσει μέρος του κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία».

Οι αλλαγές που θα προωθήσει η κυβέρνηση στον χώρο της Παιδείας, όπως είπε ο κ. Φίλης, είναι οι εξής:

Περικοπή της διδακτέας ύλης: «Ηρθε η ώρα να μιλήσουμε ανοιχτά για τον τεράστιο όγκο της διδακτέας ύλης που οι μεν δάσκαλοι και καθηγητές αδυνατούν να διδάξουν, τα δε παιδιά αδυνατούν να αφομοιώσουν» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.

Εξετάσεις στα γυμνάσια: Στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η μείωση του χρόνου των εξετάσεων στα γυμνάσια προς όφελος του χρόνου της διδασκαλίας αλλά και η αναζήτηση νέων τρόπων αποτίμησης της γνώσης των μαθητών.

«Κρατικά φροντιστήρια»: Επαναφορά της ενισχυτικής διδασκαλίας στα γυμνάσια και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης στα λύκεια για τους «αδύναμους» μαθητές.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Μία από τις άμεσες προτεραιότητες είναι η αξιολόγηση -η ανάπτυξη ενός συστήματος αποτίμησης- όπως τη χαρακτήρισε ο κ. Φίλης, αλλά και η ανάδειξη του έργου των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

Επαγγελματικά λύκεια: Θεσμοθέτηση 4ου έτους στα επαγγελματικά λύκεια το οποίο θα είναι προαιρετικό και επιδοτούμενο για τα παιδιά που θα θέλουν να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία.

Μείωση αποσπάσεων: Θα υπάρξει δραστική περικοπή των αποσπάσεων εκπαιδευτικών εκτός αιθούσης. Σε συνεννόηση με τα αρμόδια όργανα, το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε δραστική μείωση του αριθμού των αποσπάσεων εκπαιδευτικών, αρχής γενομένης από τα κόμματα, την Αυτοδιοίκηση, την εκκλησιαστική διοίκηση, καθώς και άλλους φορείς κρατικής διοίκησης. Το μέτρο, όπως είπε ο κ. Φίλης, θα εφαρμοσθεί από τη σχολική χρονιά 2016-17.

Υπηρεσιακές μεταβολές: Κάθε χρόνο μέχρι τον Ιούνιο, ξεκινώντας από τον Ιούνιο του 2016, θα έχουν οριστικοποιηθεί στον μεγαλύτερο βαθμό οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και οι πίνακες προσλήψεων, ούτως ώστε τα σχολεία να λειτουργούν από την πρώτη μέρα χωρίς κενά.

Μόνιμοι διορισμοί: Ο υπουργός αναφέρθηκε στην ανάγκη μόνιμων διορισμών, λέγοντας ότι «θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ενός αριθμού μόνιμων διορισμών μέσα στο 2016».

Πανεπιστήμια: Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου το υπουργείο Παιδείας θα καταργήσει την αρμοδιότητα που είχαν τα Συμβούλια Ιδρυμάτων να επιλέγουν ποιοι θα είναι υποψήφιοι για τις θέσεις πρυτάνεων και κοσμητόρων, καθώς, όπως ανέφερε ο κ. Φίλης, «το μόνο που έκαναν είναι να αποκλείουν τους υποψηφίους».

Φοιτητική μέριμνα: Ο υπουργός δήλωσε ότι θα αναζητηθούν δομές αλληλεγγύης για την ανάπτυξη αυτοδιαχειριζόμενων δραστηριοτήτων από τα ιδρύματα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η σίτιση και η στέγαση για όλους τους οικονομικά αδύναμους φοιτητές.

Ειδική αγωγή: Λειτουργία ενός τουλάχιστον ειδικού σχολείου ανά Διεύθυνση εκπαίδευσης και καθιέρωση ενός σύγχρονου συστήματος και παροχής εκπαιδευτικής υποστήριξης για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Φέτος θα προσληφθεί επιπλέον προσωπικό 1.000 ατόμων στις δομές της ειδικής αγωγής.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.