Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου 2014

Εξέταση σε Χημεία ή Πληροφορική και συντελεστές βαρύτητας

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Πρόταση των μελών του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής.

Την ικανοποίησή τους για την εισαγωγή του μαθήματος της Πληροφορικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση εκφράζουν τα μέλη του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων .

Σε ψήφισμά τους τονίζεται ότι όλοι ανεξαιρέτως οι επιστημονικοί φορείς έχουν επιβεβαιώσει τη σημασία της ταχύτατα αναπτυσσόμενης αυτής επιστήμης καθώς προσφέρει γνώσεις αλγοριθμικής σκέψης που βοηθά στην κατανόηση, τη σχεδίαση και την ανάπτυξη λύσεων για περίπλοκα προβλήματα για όλες τις πτυχές της επιστήμης, της κοινωνίας και της οικονομίας.

Στο ίδιο ψήφισμα τα μέλη του Τμήματος εκφράζουν και την απογοήτευσή τους για το γεγονός ότι η αρμοδιότητα καθορισμού των Τμημάτων για τα οποία θα απαιτείται εξέταση στην Πληροφορική περνά στην στην Αρχή Διασφάλισης
Ποιότητας (ΑΔΙΠ) και μάλιστα η απόφασή της είναι δεσμευτική για τον Υπουργό.

Τα μέλη του Τμήματος συμφωνούν πλήρως με την από 2/12/2014 ανακοίνωση της Σχολής Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης, η οποία παρατηρεί ότι η ΑΔΙΠ μπορεί να έχει ως αντικείμενο την διασφάλιση της ποιότητας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν είναι όμως δεοντολογικά και ακαδημαϊκά ορθό να καθορίζει εκείνη τα (ακαδημαϊκά) κριτήρια εισαγωγής των φοιτητών στις σχολές ή τα τμήματα.

Στο ψήφισμα εκφράζεται η άποψη ότι ο καθορισμός των κριτηρίων θα πρέπει να γίνει από τα ίδια τα τμήματα, τα οποία έχουν και τη δυνατότητα αλλά και την ακαδημαϊκή αρμοδιότητα να καθορίσουν το ελάχιστο απαιτούμενο υπόβαθρο των εισαγομένων φοιτητών.

Παράλληλα επισημαίνεται ότι για προφανείς όμως λόγους, τμήματα που θεραπεύουν ίδια γνωστικά αντικείμενα θα πρέπει να έχουν κοινά κριτήρια για την εισαγωγή φοιτητών.

Τα μέλη του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ πιστεύουν ότι το ορθότερο είναι τα ομοειδή ή αντίστοιχα Τμήματα όλων των Ιδρυμάτων να καθορίζουν από κοινού τα κριτήρια εισαγωγής (αρχικά αν το εξεταζόμενο μάθημα θα είναι η Πληροφορική ή η Χημεία και στη συνέχεια πιθανώς τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων). Επιπλέον, η πλειοψηφούσα επιλογή θα πρέπει να είναι δεσμευτική για όλα αυτά τα Τμήματα.

Ως άμεσο αρχικό βήμα στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται, στο ψήφισμα, η ΑΔΙΠ να συγκεντρώνει τις εισηγήσεις των Τμημάτων και να τις κωδικοποιεί σε ενιαία εισήγηση προς το υπουργείο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.