Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου 2014

Ένας ακόμη λόγος για να λέμε «ναι» στη μεσογειακή διατροφή

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Υγεία στο… πιάτο μας.
Η μεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται από υψηλές ποσότητες φρούτων και λαχανικών, κατανάλωση ξηρών καρπών, ελαιόλαδου, δημητριακών και λίγων λιπαρών.

Όμως αυτά τα έχουμε ξανακούσει.

Αυτό που ίσως να μη γνωρίζατε είναι ότι –όπως αναφέρει μια νέα έρευνα- η μεσογειακή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιας νεφρικής νόσου σε ποσοστό 50% και ταχείας πτώσης της λειτουργίας των νεφρών σε ποσοστό 42%.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Clinical Journal of the American Society of Nephrology.

Για πάνω από επτά χρόνια, ερευνητές παρακολούθησαν τη διατροφή 900 συμμετεχόντων και διαπίστωσαν, ότι όσο περισσότερο αυτή «έκλινε» προς τη μεσογειακή διατροφή τόσο μειωνόταν ο κίνδυνος εμφάνισης χρόνιας νεφρικής νόσου.

Παρότι οι ερευνητές, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Time, δε γνωρίζουν ακριβώς για ποιο λόγο η μεσογειακή διατροφή έχει αυτήν την προστατευτική δράση σε ό,τι αφορά την υγεία των νεφρών, πιστεύουν ότι αυτό μάλλον σχετίζεται με τις επιδράσεις που έχει στις φλεγμονές των κυττάρων των νεφρών και της «επένδυσης» στο εσωτερικό της καρδιάς και των αιμοφόρων αγγείων.

Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει, ότι η μεσογειακή διατροφή έχει θετικές επιδράσεις στις φλεγμονές και την αρτηριακή πίεση, που με τη σειρά τους ευνοούν την υγεία των νεφρών.

Μερικά ακόμη από τα «οφέλη» της μεσογειακής διατροφής είναι: η διατήρηση της καλής υγείας στα γηρατειά, η καλή μνήμη, η απομάκρυνση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη, καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού και παιδικού άσθματος.
Φυσικά, από μόνη της δεν είναι αρκετή για να παραμείνει κανείς υγιής για πάντα, καθώς όπως τονίζουν οι ειδικοί θα πρέπει να συνοδεύεται και από σωματική δραστηριότητα.

Ωστόσο, η υιοθέτηση της μεσογειακής διατροφής είναι μια «καλή αρχή»…

Καλή σας όρεξη!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.