Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

«Η ενημέρωση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, οικοδομεί εμπιστοσύνη και ανάπτυξη»

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Στην Ελλάδα ο Ευρωπαίος επίτροπος Ν. Μίμιτσα.

«Έχω αναλάβει τη δέσμευση, η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή να εφαρμοστεί στην πράξη και επιδιώκουμε οι Έλληνες καταναλωτές που βιώνουν την κρίση και να γνωρίζουν και να ασκούν τα δικαιώματά τους», δήλωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος Νέβεν Μίμιτσα, ο οποίος ξεκίνησε από την Ελλάδα την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των Ευρωπαίων καταναλωτών, ενόψει της νέας ευρωπαϊκής Οδηγίας.

Η Ελλάδα έχει τη βούληση να προχωρήσει και είναι η πρώτη που ενσωμάτωσε τη νέα Οδηγία 2011/83, η οποία μπαίνει σε εφαρμογή τον Ιούνιο του 2014, αλλά αυτό είναι μόνον ένα βήμα, τόνισε ο Ευρωπαίος επίτροπος στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε στα Γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα. Αλλά για να λειτουργήσουν οι πολίτες, πρόσθεσε, πρέπει να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους, καθώς και από πού θα αντλήσουν πληροφόρηση. Οι έρευνες που έχουν γίνει, είπε, δείχνουν ούτε η νέα ούτε η παλιότερη γενιά γνωρίζει τα δικαιώματά της. Επίσης, ο Έλληνας καταναλωτής δεν εμπιστεύεται τον έμπορο, ούτε πιστεύει ότι μπορεί να ασκήσει τα δικαιώματά του και να βρει το δίκιο του, είπε.

Χρειάζεται εμπιστοσύνη, και για την οικοδόμησή της χρειάζεται η συνεργασία όλων των ενδιαφερομένων μερών, των καταναλωτών, των επιχειρηματιών, των φορέων και του κράτους και των ΜΜΕ. Το κλίμα εμπιστοσύνης αποτελεί πλεονέκτημα για την ανάπτυξη, τόνισε ο κ. Μίμιτσα.

Δέχθηκε, πάντως, ότι «είναι δύσκολο να εξασφαλίσεις τον καταναλωτή σε περίοδο κρίσης και ότι οι έμποροι δεν χρησιμοποιούν ακριβώς την κρίση για αθέμιτες πρακτικές».

Ως πρώτα καταφύγια για την προστασία του καταναλωτή, ο κ. Μίμιτσα ανέφερε τον Συνήγορο του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, από δε τον επικεφαλής του Συνηγόρου του Καταναλωτή Ευ. Ζερβέα, ο οποίος μετείχε στη συνέντευξη, επισημάνθηκε ότι «το πρόβλημα του καταναλωτικού κινήματος στην Ελλάδα είναι ο κατακερματισμός του. Στην Ελλάδα, υπάρχουν γύρω στις 40 καταναλωτικές οργανώσεις, ενώ σε χώρες με τριπλάσιο πληθυσμό υπάρχουν δύο ή τρεις».

Από τα παράπονα που φτάνουν στον Συνήγορο, το 80% οδηγούνται σε εξωδικαστικό συμβιβασμό. Δεν έχει δικαίωμα επιβολής κυρώσεων, αλλά εφόσον δεν υπάρχει συμμόρφωση του εγκαλούμενου, ο Συνήγορος αναρτά στη σελίδα του στο διαδίκτυο, την εταιρία που αρνήθηκε να συμμορφωθεί.

Ο κ. Ζερβέας μιλώντας για τον ρόλο του Συνηγόρου του Καταναλωτή ανέδειξε τα ιδιαίτερα οξυμένα προβλήματα των δανειοληπτών, λόγω της οικονομικής κρίσης. Ειδικότερα, είπε ότι ο Συνήγορος έχει παρέμβει πολλές φορές για την υπόμνηση των δικαιωμάτων και πολλές φορές επέβαλε την παράταση της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων, όπως πρόσφατα στον νόμο 4224 για τη δήλωση από την εξαίρεση της πρώτης κατοικίας στον πλειστηριασμό. Επίσης, έχει αναλάβει συμβουλευτικό ρόλο σε ό,τι αφορά τους όρους υπαγωγής ενός υπερχρεωμένου δανειολήπτη με κόκκινα δάνεια, στον νόμο 3869 και 4161, όπως και για τους ενήμερους, ως προς τη διευκόλυνση στο πρόγραμμα ενήμερων οφειλετών.

«Υπάρχει έλλειμμα στην ενημέρωση των καταναλωτών, γι' αυτό θα είναι σύμμαχος στην προσπάθεια που καταβάλλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ό,τι του ζητηθεί, με όλα τα μέσα», πρόσθεσε.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.