Τετάρτη, 1 Ιανουαρίου 2014

Η easyJet αντιμετωπίζει πρόστιμο 70.000 ευρώ για απομάκρυνση ανάπηρης γυναίκας από πτήση της

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Η easyJet αντιμετωπίζει πρόστιμο ύψους 70.000 ευρώ στη Γαλλία, επειδή απομάκρυνε μια γυναίκα με ειδικές ανάγκες από μια πτήση της, επειδή ήταν ασυνόδευτη. Πρόκειται για την τελευταία περίπτωση διάκρισης επιβατών σε αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.

Αυτή την εβδομάδα σε μία από τις δύο υποθέσεις ενώπιον των γαλλικών δικαστηρίων που αφορούν απαιτήσεις κατά της αεροπορικής εταιρείας από χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων, ο εισαγγελέας ζήτησε από το Εφετείο του Παρισιού να αυξήσει το πρόστιμο που επιβλήθηκε στην easyJet πέρυσι.

Στη βρετανική εταιρεία επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ και υποχρεώθηκε να καταβάλει άλλα 5.000 ευρώ ως αποζημίωση το Μάιο του 2012 στην Marie-Patricia Hoarau, χρήστρια αναπηρικής καρέκλας. Η easyjet άσκησε έφεση στην απόφαση, λέγοντας ότι είχε συμμορφωθεί με το βρετανικό δίκαιο, όταν ανάγκασε να την επιβάτιδα να αποβιβαστεί, για λόγους ασφαλείας. Παρά το γεγονός ότι είχε πετάξει μόνη της την προηγούμενη ημέρα, η κα Hoarau απομακρύνθηκε από την πτήση Παρίσι - Νίκαια το Μάρτιο του 2010.

Η θέση και απάντηση της easyjet για το περιστατικό

Η απάντηση της αεροπορικής εταιρείας easyjet για το συγκεκριμένο περιστατικό είναι η ακόλουθη:

“H easyJet, που κάνει τα ταξίδια εύκολα και προσιτά για όλους, επανεπιβεβαιώνει τη δέσμευση της να επενδύει σημαντικά στην παροχή υποστήριξης, για όλες τις περιπτώσεις, καθώς και στην εκπαίδευση του πληρώματος και του προσωπικού εδάφους.

Στην πραγματικότητα, η έρευνα μας αποδεικνύει ότι το 88% των επιβατών της easyJet με μειωμένη κινητικότητα είναι ικανοποιημένοι και έχουν πλήρη εμπιστοσύνη στις υπηρεσίες της αεροπορικής εταιρείας.

Η easyJet αρνείται κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς της επιβάτισσας με μειωμένη κινητικότητα, της κα Hoarau, στη δικαστική υπόθεση, της μη μεταφοράς της, ως αποτέλεσμα μιάς συστηματικής πολιτικής διακρίσεων που ακολουθεί η εταιρία κατά των ανθρώπων με μειωμένη κινητικότητα, στην προσπάθεια εξοικονόμησης κόστους από την ειδική εκπαίδευση προσωπικού που απαιτείται.

Η απόφαση στην υπόθεση της κας Hoarau’ s πάρθηκε υπό πολύ ειδικές και εξαιρετικές συνθήκες, αφού το πλήρωμα παρατήρησε ότι η επιβάτης χρειαζόταν τη βοήθεια 2 ατόμων για να μπει στη θέση της, ενώ η ίδια δε συνοδευόταν. Ενώ στην επιβίβαση, όταν η επιβάτης δέχθηκε συγκεκριμένες ερωτήσεις από την επικεφαλής του πληρώματος, ώστε να μπορούν να εκτιμήσουν το βαθμό αυτονομίας, φάνηκε να μην μπορεί να φτάσει στην έξοδο κινδύνου μόνη της.

Η easyJet θα ήθελε να τονίσει ότι δίνει τη μεγαλύτερη δυνατή προσοχή σε όλους τους επιβάτες της και με έμφαση δηλώνει, ότι δεν είχε καμία πρόθεση διάκρισης ανάμεσα στους πελάτες της.

Όλοι οι επιβάτες είναι ευπρόσδεκτοι στις πτήσεις μας. Κάθε μέρα ταξιδεύουμε περίπου 1.000 επιβάτες με ειδικές ανάγκες, που εκπροσωπούν περίπου 350.000 επιβάτες κάθε χρόνο σε όλο το δίκτυο μας. Μόνο για λιγότερο από 1%, θα πρέπει να ταξιδέψουν με συνοδό, για την δική τους ασφάλεια.

Η απόλυτη προτεραιότητα της easyJet είναι η ασφάλεια των επιβατών και των μελών του πληρώματο της και δείχνει μια ιδιαίτερη προσοχή προς τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα, προκειμένου να εξασφαλίσει την ασφάλειά τους, όπως και για κάθε άλλο επιβάτη ή μέλος του πληρώματος, σε περίπτωση περιστατικού. Η αεροπορική εταιρεία είναι πλήρως συμμορφωμένη με την ισχύουσα νομοθεσία.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ένας επιβάτης που χρειάζεται μια αναπηρικό αμαξίδιο και δε μπορεί να περπατήσει, να σταθεί ή να κινηθεί μέσα στην καμπίνα χωρίς βοήθεια, ή χρειάζεται επίσης βοήθεια να αρθεί εντός και εκτός καθισμάτων του αεροσκάφους, ή να φτάσει μόνος του μέχρι τις εξόδους κινδύνου, απαιτείται να ταξιδεύουν με έναν ενήλικα που μπορεί να τους συνοδεύει και να τους φροντίζει.

Η easyJet θα συνεχίσει να συμμορφώνεται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, σύμφωνα με τις απαίτησεις των αρχών. Είναι υποχρεώση της εταιρείας, καθώς και σκοπός να κάνει το ταξίδι εύκολο για όλους, χωρίς κανένα συμβιβασμό στην ασφάλεια. Το δευτεροβάθμιο δικαστήριο έλαβε σήμερα όλα τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία και η εταιρεία εξακολουθεί να πιστεύει ότι το δικαστήριο θα αθωώσει την easyJet από τις κατηγορίες αυτές.

Η αεροπορική εταιρεία εκφράζει την ανησυχία της για τη βιομηχανία σχετικά με τις συνέπειες μιας απόφασης, που θα την καταδικάσει για διάκριση, επειδή δεν έχει καμία άλλη επιλογή από το να συμμορφωθεί με τους ισχύοντες κανονισμούς.

Η easyJet συνεχώς προσπαθεί να βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών και την εμπειρία των επιβατών της. Έχοντας αυτό ως στόχο, η εταιρία συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές και τις ενώσεις, και έχει δημιουργήσει μια ανεξάρτητη επιτροπή ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων, ώστε να βρίσκουον λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν χωρίς να διακυβεύεται η ασφάλεια. Η easyJet προσφέρει μια ειδική υπηρεσία υποστήριξης ειδικής βοήθειας, όπου καλεί τους επιβάτες 24 ώρες πριν από την αναχώρησή τους, προκειμένου να προσδιορίσουν τις ανάγκες τους και να ενισχύσουν την ποιότητα του ταξιδιού τους εν πτήση.

Η easyJet είναι αποφασισμένη να κάνει τα ταξίδια πιο εύκολα και προσιτά για όλους και θέλει να συνεργαστεί με όλα τα μέρη, για να εξασφαλίσει ότι όσοι έχουν ανάγκη ειδικής βοήθειας, θα μπορεί να ταξιδέψούν με την easyJet εξίσου εύκολα όσο και οι υπόλοιποι επιβάτες”.

Σημειώνεται ότι ο ευρωπαϊκός κανονισμός (ΕΚ αριθ. 1107/2006 - άρθρο 4) ορίζει ότι ‘ένας αερομεταφορέας ή/ ο πράκτοράς του... μπορεί να αρνηθεί, ανάλογα με το βαθμό αναπηρίας ή μειωμένης κινητικότητας, κράτησης ή την επιβίβαση ενός ατόμου με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα... προκειμένου να εφαρμόσουν τους κανόνες ασφαλείας που ορίζει η διεθνής, ευρωπαϊκή ή εθνική νομοθεσία ή να εφαρμόσει τους κανονισμούς που καθορίζονται από τις αρχές που έχουν πιστοποίηση τον αερομεταφορέα (η CAA στην περίπτωση της easyJet), σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό (FODCOM 49/08)’.

Ως εκ τούτου, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφάλεια όλων των επιβατών, συμπεριλαμβανομένων των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα, η easyJet δεν επιτρέπει σε κάθε επιβάτη να ταξιδέψει, εάν δεν μπορούν να φτάσουν μόνοι τους έως την έξοδο κινδύνου. Ένας επιβάτης που χρειάζεται μια αναπηρικό αμαξίδιο και δε μπορεί να περπατήσει, να σταθεί ή να κινηθεί μέσα στην καμπίνα, χωρίς βοήθεια, και χρειάζεται να αρθεί εντός και εκτός καθισμάτων του αεροσκάφους, απαιτείται να ταξιδεύουν με έναν ενήλικα που μπορεί να φροντίσει τις ανάγκες του / της”. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.