Μια σειρά πειραμάτων που έγιναν έδειξε ότι το να εργάζεσαι σε ένα τακτοποιημένο γραφείο οδηγεί σε συμπεριφορές περισσότερο συγκλίνουσες και συμμορφωμένες σε ό,τι προσδοκία υπήρχε από αυτούς (π.χ. οι συμμετέχοντες που είχαν τακτικό γραφείο έκαναν περισσότερες φιλανθρωπίες, όταν τους ζητήθηκε, ενώ έκαναν και πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές). Οπότε το να έχεις τακτοποιημένο τον εργασιακό σου χώρο είναι μια ένδειξη πιο πειθήνιας και υγιούς συμπεριφοράς.
Από την άλλη μεριά όμως, σε άλλο πείραμα που έγινε, διεξήχθη μια δοκιμασία που αποκαλύπτει τη δημιουργικότητα του ανθρώπου (προτάσεις για εναλλακτικές χρήσεις ενός κοινού αντικειμένου). Όσοι υπάλληλοι είχαν ακατάστατο γραφείο επέδειξαν περισσότερη δημιουργικότητα!
Τι είναι λοιπόν προτιμότερο; Δεν είναι δυνατόν να υπάρξει απόλυτη και καθοριστική απάντηση, καθώς εξαρτάται από το κάθε άτομο. Γενικά από την εφηβική ηλικία κάθε μαθητής αρχίζει και βρίσκει ενστικτωδώς το δικό του προσωπικό στυλ στον τρόπο με τον οποίο θα διαβάσει. Αυτό δε σημαίνει ότι είναι πάντα λειτουργικό σε σχέση με άλλους παράγοντες, όπως π.χ. τη συμβίωση με άλλα άτομα ή τα ωράρια σχολείου-φροντιστηρίου. Μπορεί ο μαθητής/ φοιτητής να χρειάζεται βοήθεια στο να καταλάβει τι τον βοηθά περισσότερο σχετικά με το πού, πώς, πότε να διαβάζει πιο αποτελεσματικά.
Αν κάποιος βρίσκει ότι διαβάζει πιο αποδοτικά μέσα σε ένα ακατάστατο περιβάλλον, ας συνεχίσει έτσι, αρκεί βέβαια να μην είναι υπερβολικά χαοτικό, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται περισσότερα μειονεκτήματα σε μια τέτοια συμπεριφορά (όπως π.χ. να χάνει πράγματα πολύ συχνά ή να του προκαλείται άγχος και δυσφορία). Αν κάποιος πάλι νιώθει καλύτερα σε τακτικό περιβάλλον και είναι πιο αποδοτικός σε αυτό, πάλι ας συνεχίσει έτσι, αρκεί βέβαια να μην είναι τακτικός σε ψυχαναγκαστικό βαθμό και τελειομανής. Αυτές οι πρώιμες έρευνες άλλωστε δείχνουν ότι και οι δύο καταστάσεις περιβάλλοντος εργασίας έχουν τα πλεονεκτήματά τους!
Πηγή: http://www.boro.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.