Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου 2014

Εξέταση μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Οδηγίες για τις πανελλαδικές εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων καθώς και τη διαδικασία χορήγησης των γνωματεύσεων εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Επισημαίνουμε στους μαθητές και τους γονείς τους ότι οι γνωματεύσεις από τις υγειονομικές επιτροπές καθώς και οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων υποβάλλονται με σχετική αίτηση-δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου του 2014. Οι οδηγίες αφορούν:

1. Μαθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (ημερήσια και εσπερινά).

2. Αποφοίτους Γενικών Λυκείων (ημερήσια και εσπερινά).

3. Υποψηφίους, μαθητές και αποφοίτους, ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ ομάδα Α.

4. Υποψηφίους, μαθητές και αποφοίτους, ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ ομάδα Β.

5. Μαθητές τελευταίας τάξης Λυκείων Ειδικής Αγωγής.

Ποιοι εξετάζονται προφορικά

Σύμφωνα με το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας προφορικά εξετάζονται κατόπιν αίτησης των μαθητών ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως:

- Δυσλεξία

- Δυσαναγνωσία

- Δυσγραφία

- Δυσαριθμησία

- Δυσορθογραφία

Επίσης προφορικά εξετάζονται και οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας. Οι μαθητές αυτοί έχουν τη δυνατότητα προφορικής εξέτασης εφόσον έχουν υποβάλει γνωμάτευση ότι έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση.

Άλλες περιπτώσεις προφορικής εξέτασης είναι οι ακόλουθες:

- Είναι τυφλοί, σύμφωνα με το ν.958/79 (ΦΕΚ 191 Α) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%.

- Έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα.

- Πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων.

- Πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή.

Μαθητής που έσπασε το χέρι του

Για την τελευταία περίπτωση (προσωρινή βλάβη άκρων) θα πρέπει να προσκομίσουν στο λύκειο τους πρόσφατη ιατρική γνωμάτευση από δημόσιο νοσοκομείο ή οποία φέρει σφραγίδα από συντονιστή διευθυντή Κλινικής ΕΣΥ ή νόμιμα εκτελούνταν χρέη συντονιστή ή διευθυντή Πανεπιστημιακής Κλινικής ή από Δημόσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του υποψηφίου, η οποία φέρει σφραγίδα του διευθυντή του Κέντρου, από την οποία προκύπτει η αδυναμία συμμετοχής σε γραπτή εξέταση.

Επισημαίνεται ότι στη γνωμάτευση πρέπει να πιστοποιείται ρητώς η αδυναμία χρήση του άνω άκρου για γραφή και να αναγράφεται το χρονικό διάστημα ισχύος της γνωμάτευσης, το οποίο να συμπίπτει με την περίοδο των εξετάσεων.

Γραπτή εξέταση

Επίσης στο έγγραφο του υπουργείου αναφέρεται ότι γραπτά εξετάζονται οι μαθητές με προβλήματα ακοής σε ποσοστό 67% και άνω, προβλήματα λόγου και ομιλίας ή προβλήματα επιληψίας. Επίσης μαθητές και απόφοιτοι στο φάσμα του αυτισμού για τους οποίους τα ΚΕΔΔΥ και Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα έχουν εισηγηθεί τη γραπτή εξέταση.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ανατρέξουν στην εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.