Παρασκευή, 8 Μαΐου 2015

Ανοικτά θέματα στην Παιδεία: Πολυνομοσχέδιο, σχολικές μονάδες και προβλήματα σε τμήμα του ΑΕΙ Κρήτης

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Στη «Διαύγεια» τη Δευτέρα το πολυνομοσχέδιο του υπ. Παιδείας

Περιλαμβάνει θέματα που αφορούν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Τη Δευτέρα αναμένεται να αναρτηθεί το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας στη «Διαύγεια», σύμφωνα με δηλώσεις στην Ολομέλεια της Βουλής του υπουργού Παιδείας, Αριστείδη Μπαλτά.

Χαρακτηριστικά ο κ. Μπαλτάς δήλωσε τα ακόλουθα:

«Το νομοσχέδιο θα κατατεθεί επισήμως στην αρχή της επόμενης εβδομάδας, τη Δευτέρα, στη Διαύγεια. Θα υπάρχουν κάποιες μέρες που θα συζητηθεί. Θα γίνει προφανώς -απαντώ σε ερωτήσεις συγκεκριμένες- πρόσκληση όλων των φορέων της πανεπιστημιακής κοινότητας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και όλα και τα ουσιαστικά και τα τυπικά σημεία του διαλόγου θα εξελιχθούν κατά πώς πρέπει.

Στο εν λόγω νομοσχέδιο περιλαμβάνονται τόσο οι ρυθμίσεις για θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών όπως η κατάργηση διετούς αποκλεισμού, ξεκλείδωμα πινάκων καθώς και άλλα θέματα όπως:

1. Θέματα του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων.

2. Λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.

3. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων.

4. Θέματα ΑΔΙΠΠΔΕ.

5. Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

6. Θέματα Ιδιωτικών Σχολείων, Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Κέντρων Ξένων Γλωσσών.

7. Θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης.

8. Θέματα καθ’ υπέρβασιν εγγραφής αποφοίτων Λυκείων που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες.

9. Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

10. Ομαλή λειτουργία δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Επίσης στο πολυνομοσχέδιο υπάρχουν και θέματα που αφορούν την Ανώτατη Εκπαίδευση και την Έρευνα».

---------------

«Στόχος της κυβέρνησης, όλες οι σχολικές μονάδες της χώρας να λειτουργούν πρότυπα»

Αμανατίδης: Επιδίωξη μας από την προσεχή χρονιά είναι να μην υπάρχουν προβλήματα στα σχολεία. Eπιδίωξη της κυβέρνησης είναι, την προσεχή χρονιά, το σύνολο των δημόσιων σχολείων να διαθέτει από την αρχή του διδακτικού έτους τον απαραίτητο αριθμό καθηγητών και μαθητών, βιβλία, καθώς και τις κατάλληλες υποδομές ούτως ώστε να λειτουργήσουν απρόσκοπτα, τόνισε κατά την ομιλία του την Τρίτη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Αμανατίδης.

Ο κ.Αμανατίδης χαρακτήρισε αριστεία και υπεράσπιση του δικαιώματος της δημόσιας και δωρεάν παιδείας τη δημιουργία δέκα,δεκαπέντε,είκοσι,τριάντα, πενήντα σχολικών μονάδων, οι οποίες θα έχουν όλους τους καθηγητές, τα βιβλία, θα εφαρμόζουν καινοτόμες δράσεις σε όλη την Ελλάδα και θα προβάλλονται αυτές συνέχεια,«προσπαθώντας έτσι να κρύψουν τη γύμνια μιας πολιτικής, η οποία καταδίκασε τα δημόσια σχολεία σε ελλείψεις εκπαιδευτικών, σε ελλείψεις ακόμη και πετρελαίου».

Αναφέρθηκε,μάλιστα, σε σχολεία τα οποία δεν θερμαίνονταν τους προηγούμενους χειμώνες, σε υποσιτιζόμενους μαθητές,σε ελλείψεις σχολικών βιβλιοθηκών, υποστηρικτικών δομών, ενισχυτικής διδασκαλίας, σε ελλείψεις από ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας,με τις οποίες πρέπει να ενισχυθούν ειδικές περιοχές. «Μπορούν να κρυφτούν πίσω από την ύπαρξη, την επέκταση των 10-15 πρότυπων σχολείων και να τα κάνουν και 50; Μπορεί να κρυφτεί αυτή η πολιτική;», αναρωτήθηκε.«Προφανώς και όχι. Και γι' αυτό ήρθε η πολιτική αλλαγή», επισήμανε.

Αναφορικά με το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων και προκειμένου να αποφευχθούν αποκλεισμοί άξιων εκπαιδευτικών, ο κ. Αμανατίδης πρότεινε η ψηφοφορία από το σύλλογο διδασκόντων να γίνεται για τον κάθε υποψήφιο ατομικά, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια και όχι συγκριτικά και η βαθμολογία που προκύπτει να αθροίζεται με τη βαθμολογία του από τα υπόλοιπα τυπικά προσόντα. Μάλιστα, προκειμένου να αποφευχθούν αδικίες, έκανε την πρόταση να καταρτίζεται πρώτα αξιολογικός πίνακας με βάση τις βαθμολογίες των υποψήφιων διευθυντών και να κατατίθενται ακολούθως οι δηλώσεις προτίμησης των σχολείων, στις οποίες κάθε υποψήφιος να μπορεί να δηλώσει όσες και όποιες θέσεις επιθυμεί στο οικείο ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ.

Η τρίτη πρόταση του κ. Αμανατίδη αφορούσε τους υποψήφιους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η αποτίμηση της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης του υποψηφίου να γίνεται με αξιολόγηση κατά την προφορική συνέντευξη ενώπιον του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής.

---------------

Ανησυχία για το ενδεχόμενο μη λειτουργίας του τμήματος Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

Αφορμή σχετική διάταξη που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπ. Παιδείας.

Καταργείται πριν ακόμη ιδρυθεί το τμήμα Τουρισμού στο Ρέθυμνο; Αυτό το ερώτημα απασχολεί την πανεπιστημιακή κοινότητα και την τοπική κοινωνία στο Ρέθυμνο, με αφορμή σχετική διάταξη που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το ερχόμενο διάστημα.

Το τμήμα Τουρισμού είναι ένα από τα δύο τμήματα που θα λειτουργούσαν την ερχόμενη σπουδαστική χρονιά,το ένα στο Πανεπιστήμιο Κρήτης στο Ρέθυμνο και το άλλο στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου στη Ρόδο. Πρόκειται για τμήματα προπτυχιακών σπουδών στην αγγλική γλώσσα, τετραετούς κύκλου, με ενδιαφερόμενους αλλοδαπούς φοιτητές και αντικείμενο σπουδών τον τουρισμό και τη διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων και μονάδων. Η τοπική κοινωνία προσπαθούσε στοχευμένα, εδώ και χρόνια, να ενισχύσει το Πανεπιστήμιο Κρήτης με το τμήμα Τουρισμού, το οποίο από τη μία πλευρά θα είχε άμεση σχέση με την τοπική τουριστική αγορά και οικονομία και από την άλλη πλευρά θα ήταν ένας πόλος έλξης για εκτός Ελλάδος φοιτητές.

Για το ενδεχόμενο κατάργησης του τμήματος, ο βουλευτής Ρεθύμνου της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Κεφαλογιάννης, κατέθεσε σχετική ερώτηση στον υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδη Μπαλτά. Στην ερώτηση εκφράζει την αγωνία της τοπικής κοινωνίας, μιας και όπως αναφέρει μεταξύ άλλων: «Τα αγγλόφωνα προπτυχιακά τμήματα, πέρα από την αναβάθμιση της θέσης και του ρόλου των Πανεπιστημίων, σε ευαίσθητες γεωπολιτικά περιοχές, θα αποφέρουν και πολύτιμα έσοδα στα Πανεπιστήμια αφού θα απευθύνονται σε αλλοδαπούς φοιτητές με καταβολή διδάκτρων». Επισημαίνει, επίσης, ότι με τη λειτουργία των τμημάτων σε Ρέθυμνο και Ρόδο «ενισχύεται η προοπτική να μετατραπούν τα ελληνικά Πανεπιστήμια σε κυρίαρχο πυλώνα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Μεσογείου, κάτι που αποτελεί στόχο γειτονικών χωρών, οι οποίες έχουν επενδύσει σε αυτόν».
Τέλος, ζητάει από τον αρμόδιο υπουργό να λάβει υπόψη του, πριν από την κατάργηση του τμήματος στο Ρέθυμνο, το γεγονός πως για τη λειτουργία του υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του Πανεπιστημίου, η στήριξη των τοπικών κοινωνιών αλλά και η νομιμοποιητική βάση.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.