Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

Τα νέα για την υπόθεση της πτώσης του Airbus A320

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Germanwings: Πόσο κοστίζει μια ανθρώπινη ζωή;


Το ερώτημα θα τεθεί μετ’ επιτάσεως όταν θα αρχίσει η διεκδίκηση αποζημιώσεων από τους οικείους των θυμάτων της Germanwings. Όπως φαίνεται όμως δεν «κοστολογούνται» όλες οι ζωές το ίδιο.

Στο αεροπλάνο της Germanwings εκτός από Γερμανούς και Ισπανούς ήταν και Αμερικανοί, Αργεντινοί, Αυστραλοί, Λευκορώσοι και πολίτες άλλων χωρών. Οι αποζημιώσεις που θα πάρουν οι οικείοι τους δεν θα είναι οι ίδιες. Ενδέχεται να υπάρξουν μεγάλες διαφορές ανάλογα με τη χώρα προέλευσης ή τη χώρα προορισμού.

Διαφορές στο ύψος αποζημιώσεων

Ο Κένεθ Φάινμπεργκ, κορυφαίος δικηγόρος, ο οποίος μεταξύ άλλων διαχειρίζεται ταμείο για όσους άφησαν πίσω τους τα θύματα της 11ης Σεπτεμβρίου, εξηγεί πολύ καλά το νόημα της αποζημίωσης.

«Η αδικοπραξία συμψηφίζεται με δολάρια και όχι με συγγνώμη ή άλλα ιδιωτικά συμφωνητικά. Πρόκειται για χρήματα με στόχο να μειώσουν τις συνέπειες που επιφέρει η αδικοπραξία», υπογράμμισε.

Στους συγγενείς των Αμερικανών θυμάτων δίδονται κατά κανόνα περισσότερα χρήματα από ό,τι σε Ευρωπαίους επιβάτες. Ο δικηγόρος Μάικ Ντάνκο, που εκπροσώπησε συγγενείς θυμάτων από την πτώση του Κονκόρντ, δίνει ένα παράδειγμα του πόσο μεγάλη μπορεί να είναι η διαφορά. «Κάποιος που έχασε για παράδειγμα το παιδί του ή κάποιον που δεν κέρδιζε χρήματα στη ζωή του, στη Γερμανία παίρνει 450.000 ευρώ. Στις ΗΠΑ μια τέτοια οικογένεια θα έπαιρνε μεταξύ 6 και 8 εκ. ευρώ».

Στις ΗΠΑ αποζημιώνεται ξεχωριστά η ψυχική οδύνη της οικογένειας. Ο Μάικ Ντάνκο αποδίδει τη μεγάλη διαφορά στο ύψος των αποζημιώσεων σε περίπτωση αεροπορικών δυστυχημάτων στα διαφορετικά κοινωνικά συστήματα. Από την πλευρά του ο Κένεθ Φάινμπεργκ υποστηρίζει ότι είναι αδύνατο να δώσει κανείς στους συγγενείς να καταλάβουν γιατί υπάρχουν αυτές οι διαφορές στις αποζημιώσεις.

Ταμείο αποζημιώσεων και για τη Germanwings

«Ανεξάρτητα του ποια εξήγηση δίνεται για τις ιδιαιτερότητας του αμερικανικού δικαίου, υπάρχει πάντα οργή και δυσαρέσκεια και όχι ανακούφιση», λέει. «Κι όταν μια οικογένεια παίρνει λιγότερα χρήματα από κάποια άλλη, τότε προκαλεί κανείς διχασμό, οργή και πίεση».

Και οι δύο δικηγόροι δεν πιστεύουν ότι η υπόθεση της Germanwings θα κριθεί σε αμερικανικά δικαστήρια. Εν ανάγκη ίσως καταλήξει σε εξωδικαστικό συμβιβασμό για τους συγγενείς των Αμερικανών επιβατών. Σύμφωνα με τον Κένεθ Φάινμπεργκ, δεν θα επιλυθούν βέβαια έτσι όλα τα προβλήματα για τη Lufthansa, μητρική εταιρεία της Germanwings. Από την εμπειρία του λέει ότι αξίζει τον κόπο να γίνουν σκέψεις -και σε αυτήν την περίπτωση- για τη σύσταση ταμείου αποζημιώσεων.

«Είναι ένα θέμα όταν λέει κάνεις, πάρε την επιταγή και τέλος, και διαφορετικό όταν λέει, θέλουμε να σας ακούσουμε, θα δώσουμε όλα τα χρήματα σε μια ανεξάρτητη υπηρεσία για να τα μοιράσει με δίκαιο τρόπο και θα σας δώσουμε την ευκαιρία να ακουστείτε». Ο Φάινμπεργκ ξέρει ότι με τα χρήματα δεν απαλύνεται ο πόνος της απώλειας και ότι θα πρέπει να δίνεται στους οικείους η δυνατότητα να εκφράζουν τα συναισθήματά τους για το χαμό του αγαπημένου τους προσώπου.

----------

Νόμιμη η άδεια του Λούμπιτς

Σύμφωνα με τη Lufthansa και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Γερμανίας.

Η Lufthansa και η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Γερμανίας, η Luftfahrt Bundesamt (LBA), συμφώνησαν ότι τηρήθηκαν οι προσήκουσες διαδικασίες για τη χορήγηση άδειας πιλότου στον Αντρέας Λούμπιτς, ο οποίος πιστεύεται ότι στις 24 Μαρτίου οδήγησε σκοπίμως στη συντριβή του αεροσκάφος της Germanwings στις Γαλλικές Άλπεις με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 150 επιβαίνοντες σε αυτό, ανακοίνωσε σήμερα η LBA.

Η Lufthansa ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ο Λούμπιτς είχε ενημερώσει την σχολή εκπαίδευσης πιλότων το 2009 ότι είχε περάσει βαρύ καταθλιπτικό επεισόδιο, γεγονός που εγείρει ερωτήματα για τον τρόπο που ελέγχονται οι πιλότοι και για το αν θα έπρεπε να υποβάλλονται σε περαιτέρω ψυχιατρικές εξετάσεις αφότου πάρουν το δίπλωμά τους.

Η LBA ανακοίνωσε το σαββατοκύριακο ότι δεν γνώριζε ότι ο Λούμπιτς έπασχε από κατάθλιψη. Ωστόσο, η μητρική εταιρεία της Germanwings, η Lufthansa, απάντησε ότι σύμφωνα με τους κανονισμούς που ίσχυαν μέχρι το 2013 δεν ήταν υποχρεωμένη να ενημερώσει την Αρχή.

Ο επικεφαλής της Lufthansa Κάρστεν Σπορ συναντήθηκε την Τρίτη με τον πρόεδρο της LBA Γιοργκ Μέντελ με τον οποίον είχαν εποικοδομητικές συνομιλίες, ανακοίνωσαν οι δύο πλευρές.

«Καταλήξαμε στο κοινό συμπέρασμα ότι ακολουθήθηκαν οι προσήκουσες διαδικασίες για τη χορήγηση άδειας πιλότου», δήλωσε χθες στο Reuters η LBA.


Πηγή: http://www.enikos.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.