Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

Τα σχολεία γέμισαν χρώμα

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Πάνω σε σκαλωσιές με σπρέι και πινέλα ανά χείρας, ένα κασετόφωνο να παίζει την αγαπημένη τους μουσική... έτσι για έμπνευση, τα μέλη της ομάδας Urban Act μεταμορφώνουν άλλο ένα «γκρίζο» κτίριο. Με συνεργάτες μαθητές, δασκάλους, γονείς και περαστικούς και κοινό στόχο να κάνουν την εικόνα της πόλης πολύχρωμη, πιο ευχάριστη, υλοποιούν το πρωτοποριακό πρόγραμμα «Ζωγραφίζοντας Σχολικά Κτίρια», υπό την αιγίδα του υπ. Παιδείας και των δήμων.



Με θέματα που οι καλλιτέχνες αντλούν κυρίως από το περιβάλλον τους, με αναφορές στον αθλητισμό και στις τέχνες δίνουν την ευκαιρία στους μαθητές να παρακολουθήσουν τη μεταμόρφωση των σχολείων τους σε ένα τεράστιο καμβά με ιστορίες χρωμάτων. «Κάνουμε παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο. Δύο είναι οι κύριες μορφές δράσης μας, οι μεγάλες δημόσιες τοιχογραφίες και η προώθηση της ποδηλατικής κουλτούρας μέσα από την τέχνη», λέει στην «Κ» ο συντονιστής της ομάδας, Κυριάκος Ιωσηφίδης. Παράλληλα, ένας κύκλος 15 επώνυμων καλλιτεχνών συνεργάζεται μαζί τους, «συνθέτοντας» τοιχογραφίες σε δημόσια κτίρια. «Αυτό που προσπαθώ να αφήσω είναι κάτι ωραίο, όχι το να με θαυμάσουν», τονίζει ο Χρήστος, γραφίστας και μέλος της ομάδας.



Μάλιστα, η Urban Act υλοποιεί συνεργασία με την εταιρεία «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» (ΚτΥπ, πρώην ΟΣΚ). Στελέχη των ΚτΥπ λένε στην «Κ» πως σκοπός είναι να δώσουν έργα πνοής, αρχικά στην εκπαίδευση και στην υγεία, αλλά και σε όποιο δημόσιο κτίριο τους ζητηθεί. Ως συμβολική αφετηρία και... δείγμα γραφής, η Urban Act χρωμάτισε το κτίριο των ΚτΥΠ και οι γείτονες ανέμεναν με αγωνία να ολοκληρωθεί το γκράφιτι στην οδό Φαβιέρου στο Μεταξουργείο. Αλλωστε, «θα είναι η θέα από το μπαλκόνι του σπιτιού μου», λέει ένας κάτοικος.

Η δράση της Urban Act δεν μένει μόνο σε μία τοιχογραφία. Οι καλλιτέχνες οργανώνουν παράλληλα εργαστήρια στους μαθητές των σχολείων που ζωγραφίζουν, στα οποία συστήνουν την τέχνη του γκράφιτι και τις τεχνικές τους. «Είναι πρωτόγνωρο να βλέπουν κάποιον να ζωγραφίζει πάνω σε τοίχο. Τα παιδιά δεν έχουν ενδοιασμούς να σου πουν αυτό ακριβώς που σκέφτονται, είναι πολύ άμεσα και εύστοχα, παραπάνω απ’ όσο περίμενα», τονίζει ο Στέλιος, μέλος της ομάδας, που σπούδασε γραφιστική και σήμερα φοιτά στη Σχολή Καλών Τεχνών.

Τα χρώματα είναι ο πρώτος άξονας δράσης κατά την παρέμβαση στα σχολεία, σύμφωνα με στελέχη των ΚτΥπ. «Η παιδική φαντασία, τα παραμύθια τους, τα βιβλία, όλα τους τα ερεθίσματα έχουν σχέση με χρώματα».



Εκθέσεις, ζωγραφιές και μακέτες μαθητών έδειξαν τον δρόμο για την υλοποίηση του πιλοτικού προγράμματος στο πλαίσιο αναβάθμισης σχολικών κτιρίων στην Ελλάδα. Σε δεκατρία νέα σχολικά συγκροτήματα άρχισε η φετινή χρονιά για 2.700 μαθητές, ενώ άλλοι 300 βρέθηκαν σε τέσσερα πλήρως αναβαθμισμένα κτίρια που παραδόθηκαν από τις «Κτιριακές Υποδομές». Τα νέα κτίρια στεγάζουν 16 νηπιαγωγεία, 6 δημοτικά σχολεία, 3 γυμνάσια και ένα Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Για κοινωνικούς λόγους επελέγησαν ακόμη 25 σχολεία στη Δυτική Αττική. «Δεδομένης της σκληρής οικονομικής πραγματικότητας στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου, επιτελέσθηκε ένα μικρό θαύμα», δηλώνει ο διευθυντής του σχολείου κ. Σπύρος Τσόλκας για το τριώροφο κτίριο, βιοκλιματικού σχεδιασμού, 12 αιθουσών διδασκαλίας και 9 ειδικών εργαστηριών.

«Οραμά μας είναι να συνεχίσουμε να δημιουργούμε ένα σχολικό περιβάλλον που θα αναβαθμίσει την Παιδεία τόσο σε επίπεδο υποδομών όσο και σε περιεχόμενο»,καταλήγει ο διευθύνων σύμβουλος των ΚτΥΠ, κ. Ηρακλής Δρούλιας.



Ενδεικτική της πρόθεσης του οργανισμού είναι η προ ημερών υπογραφή σύμβασης για την έναρξη εργασιών των πρώτων σχολικών μονάδων με τη μέθοδο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) σε 7 δήμους της Αττικής. Τα επόμενα 2 χρόνια αναμένεται σύμφωνα με τις ΚτΥΠ να απασχοληθούν περισσότεροι από 5.000 εργαζόμενοι, όλων των ειδικοτήτων που σχετίζονται με τον κλάδο της οικοδομής με στόχο το νέο έργο να στεγάσει περισσότερους από 3.500 μαθητές σε 14 σχολικές μονάδες από τη σχολική περίοδο 2016 -2017.




Πηγή: http://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.